سینا ترجمه
سینا ترجمه
خانه
وبلاگ
ورود

چاپ مقاله پابمد pubmed

انتشار 13 شهریور 1399
مطالعه 6 دقیقه

دانشجویان و اساتید فرهیخته گروه های پزشکی و پیراپزشکی جهت تقویت رزومه خود می‌بایست اقدام به پذیرش مقاله در ژورنالهای پابمد کنند که در این مقاله کلیه فرایند پذیرش و چاپ مقاله را برای شما عزیزان آموزش خواهیم داد.

چاپ  مقاله پابمد pubmed

مجلات pubmed چه مجلاتی هستند؟

با توجه به اینکه هر مجله فیلد تخصصی خاصی از مقالات را پذیرش می کند و هر مقاله باید در مجله مرتبط با اسکوپ موضوعی خودشان منتشر شوند مجلات pubmed را برای گروه پزشکی و پیراپزشکی معرفی کرده ایم. این مجلات برای انتشار مقالات پزشکی و پیراپزشکی مناسب می باشند و جز معروف ترین و پرطرفدارترین مجلات علمی شناخته می شوند. دانشجویان گروه پزشکی و پیراپزشکی با هدف ارتقای رزومه خود و برای کسب امتیازات پژوهشی مجبور به انتشار مقاله می باشند. پابمد را می توان یک موتور جستجوی تحت وب رایگان در نظر گرفت که دسترسی به چندین پایگاه داده اصلی در گستره وسیعی برای جستجوی مقالات منتشره در رشته های پزشکی، زیست شناسی، پرستاری، داروسازی، دندان پزشکی، دامپزشکی، مامایی، مراقبت های پزشکی، آموزش بهداشت، روانپزشکی و روانشناسی، بیومدیکال را فراهم می کند که در واقع بالغ بر ۲۲ میلیون منبع را پوشش می دهد که از طریق مختلف مانند بانک مدلاین جمع آوری شده اند. مدلاین بزرگترین زیرمجموعه از پابمد می باشد. سالهاست مجلات این پایگاه از اعتبار بسیار بالایی برخوردار هستند و شرایط پذیرش کاملا دشواری دارند و فقط مقالات علمی با اعتبار علمی بسیار بالا را پذیرش می کنند.

این موسسه سیستم دریافت مقالات با نام NIH Manuscript Submission system هم داراست. مقالاتی که در یکی از مجلات نمایه شده در PubMed پذیرش می گردند به روش های متعددی در پایگاه PubMed منتشر می شوند. از روش های انتشار مقالات در PubMed آن است که مقالات چاپ شده توسط ناشران به صورت کاملا مستقیم به پایگاه PubMed ارسال می شوند. برای انتشار مقاله در پایگاه PubMed چهار روش وجود دارد که در زیر به آنها اشاره می کنیم.

تصویر

  • روش اول: در این روش، مجلاتی که در پایگاه PubMed نمایه شده اند، مقالات پذیرفته شده و چاپ شده خودشان را به صورت مستقیم به این پایگاه ارسال می کنند و مولف در ارسال آنها هیچ نقشی ندارد.
  • روش دوم: در این روش بخشی از مجلات تنها برخی مقالات را که خودشان انتخاب می نمایند را به پایگاه PubMed ارسال می کنند. در این بخش، مولف اغلب باید از ادیتور آن مجله در رابطه با اینکه آیا مقاله او را برای انتشار در PubMed انتخاب می کند یا خیر سوال کند و یا از آن ها درخواست کند تا مقاله را در این پایگاه انتشار دهند.
  • روش سوم: در این بخش خود مولف، مقاله نهایی داوری شده خود را به سیستم NIHMS آپلود می نماید و برای انتشار آن در پایگاه PubMed به این سیستم ارسال می کند.
  • روش چهارم: در این روش ناشر، سابمیت مقاله داوری شده به سیستم NIHMS را آغاز نموده و مولف با تکمیل فرآیند آن، مقاله را به این سیستم ارسال می نماید.

با پایگاه پابمد و نحوه سابمیت مجله به این پایگاه آشنا شدید هم اکنون باید در رابطه با نحوه نگارش و سابمیت مقاله به این مجلات اطلاعات لازم را کسب نمایید.

شیوه تدوین مقالات پابمد

  • عنوان مقاله: هر تحقیقی باید یک عنوان مشخص داشته باشد, تا تحقیقات بر مبنای این عنوان انجام شوند. عنوان مقالات حوزه های تخصصی پابمد باید کاملا مختصر و کوتاه باشند و جذاب باشند. همچنین عناوین باید ناب و جدید باشند بهتر است در عنوان مقالات پابمد حتما از کلمات کلیدی استفاده کنید.
  • افیلیشن مقاله: در نگارش یک مقاله ممکن است چندین نویسنده همکاری داشته باشند که باید اسامی و عنوان دانشگاه همه نویسندگان را بنویسید. باید آدرس ایمیل نویسنده مسئول نیز مشخص شود.
  • چکیده مقاله: بخش چکیده خلاصه ای از نکات برجسته تحقیق است. چکیده همانند تبلیغ مقاله است، به گونه ای بنویسید که خوانندگان را جلب کند در چکیده قسمت های مختلف مقاله شامل مقدمه، اهداف، روشها و نتایج تحقیق بصورت خلاصه ذکر می شود. مطالعه متن بسیاری از مقاله ها به طور کامل گاها به علت کمبود زمان امکان پذیر نیست و از این رو چکیده مقاله اهمیت زیادی دارد.
  • کلمات کلیدی مقاله: انتخاب کلمات کلیدی حدود 7 تا 15 کلمه مرتبط با موضوع تحقیق به مقاله کمک می کند تا دفعات بیشتری مورد استناد قرار بگیرد.
  • مقدمه مقاله: مقدمه بعنوان قلب مقاله در نظر گرفته می شود چرا که معرفی کننده اهداف اصلی و ادبیات پژوهش شما می باشد. این بخش از مقاله که بلافاصله بعد از چکیده نوشته می شود، ابتدا با یک توضیح کوتاه از ادبیات پژوهشی موضوع مقاله آغاز می شود و سپس سوال اصلی پژوهش و علت انتخاب این موضوع مطرح می شود و سپس یک پیشینه ای از موضوع مقاله بیان می شود.
  • متد ها و روش تحقیق: بخش روشها را بايد با يك توالي منطقي شرح دهد كه يك مطالعه چگونه طرح ريزي و اجرا شده است و داده ها چگونه تحليل گرديده اند. تمامي موارد ذكر شده در اين بخش را به تفصيل توضيح دهيد. اين بخش بايد به گونه اي نوشته شود كه اگر محقق ديگري تصميم به تكرار كار شما گرفت براحتي بتواند مطالعه را عيناً و يا به شكل ديگري انجام دهد.
  • نتایج تحقیق: در بخش نتایج، دستاوردها و یافته هایی که طی پژوهش حاصل شده ذکر می گردد. مهمترین هدف بخش نتایج، گزارش یافته های مقاله است. بعضی مجلات بخش نتایج را با بحث و نتیجه گیری ادغام می کنند, اما در صورتی که نتایج مقاله به صورت جدا و قبل از بحث و نتیجه گیری آورده شود بایستی در این بخش فقط یافته ها ذکر گردد و تفسیر و نتیجه گیری آنها در این بخش آورده نشود.
  • رفرنس ها: استفاده از منابع در مقالات اتفاق می افتد که باید با ذکر منبع این کار را انجام دهید. اگر بدون استناد و بدون اشاره به منابع مقاله را تمام کنید, احتمال دارد به دلیل وقوع سرقت ادبی ریجکت شود.

تصویر

شیوه سابمیت و اخذ پذیرش برای مقاله pubmed

برای سابمیت مقالات pubmed به یک مجله باید مراحل زیر را پشت سر قرار دهید. با توجه به داوری کاملا سختگیرانه مجلات pubmed لازم است مقاله با بهترین سطح کیفی ترجمه و بررسی شود تا اعتبار و کیفیت لازم را داشته باشد. مراحل سابمیت و قبل سابمیت مقاله به ترتیب زیر می باشد:

  • ترجمه
  • ویرایش
  • پارافریز
  • انتخاب مجله
  • فرمت بندی
  • سابمیت

هر یک از مراحل فوق تخصص خاصی را می طلبد که نویسنده در صورت دارا بودن تخصص های لازم می تواند خودش انجام هر یک از مراحل را بر عهده بگیرد. اما چنانچه در هر یک از مراحل فوق نویسنده تخصص کافی را نداشته باشد می تواند از خدمات موسسه سینا در زمینه پذیرش و چاپ مقاله استفاده کند. خدمات این مجموعه برای پذیرش مقاله در مجلات مختلف به ترتیب زیر می باشد:

  • کاملا تخصصی و تضمینی ترجمه مقالات در همه فیلد های تخصصی با کیفیت طلایی و هزینه بسیار پایین
  • ویراستاری مقالات تخصصی با کیفیت و دقت بسیار بالا توسط کارشناسان مجرب و متخصص
  • پارافریز تضمینی مقاله با قوی ترین نرم افزاها برای تشخیص تشابه و برطرف کردن تشابهات علمی با متدهای ویژه
  • فرمتبندی مجلات دقیقا مطابق با فرمت درخواست شده از طرف مجله مربوطه
  • ارائه لیست مجلات معتبر و مورد تایید سازمان های مربوطه مطابق با سطح کیفی و زمینه موضوعی مقاله
  • سابمیت مقاله به مجلات مربوطه با متد های مشخص
  • واریز هزینه داوری مجلات
  • ارائه مشاوره برای انتخاب مجله مناسب مطابق با حوزه موضوعی و سطح کیفی
  • رایزنی و مکاتبه با داوران جهت تسریع روند داوری
  • بررسی و اعتبار سنجی مجله انتخابی شما به صورت کاملا تضمینی

برای پذیرش مقالات تخصصی pubmed از صفر تا صد همراه شما خواهیم بود کافیس است مقاله ای که نگارش کرده اید را توسط راههای ارتباطی آنلاین به کارشناسان مجموعه تحویل دهید تا هر چه سریعتر روند داوری و بررسی مقالات انجام شود.

لطفا امتیاز خود را ثبت کنید
1 5
(امتیاز 0 توسط 0 نفر)
  ارسال به دوستان:

در پاسخ به:
اختیاری
اختیاری (نمایش داده نخواهد شد)
ضروری
پرسش و دیدگاه شما
اختیاری
اختیاری (نمایش داده نخواهد شد)
ضروری
دیدگاه کاربران

خدمات سینا ترجمه


ترجمه تخصصی کتاب

ثبت سفارش

ترجمه تخصصی مقاله

ثبت سفارش

ترجمه تخصصی متن

ثبت سفارش

ترجمه انگلیسی به فارسی

ثبت سفارش

ویراستاری متن

ثبت سفارش

پارافریز

ثبت سفارش

فرمت بندی

ثبت سفارش

ترجمه تخصصی

ثبت سفارش

اینستاگرام تلگرام