سینا ترجمه
سینا ترجمه
خانه
وبلاگ
ورود

۳ فناوری که توسعه پایدار را در انقلاب چهارم صنعتی شتاب می‌بخشد

انتشار 21 خرداد 1398
مطالعه 1 دقیقه

معاون دبیر کل سازمان ملل، ایجاد فرصت‌های برابر برای کشورها به منظور بهره‌مندی از فناوری گقت: هوش مصنوعی، اینترنت اشیا و رباتیک از فناوری‌هایی هستند که به توسعه پایدار شتاب می‌بخشند.

۳ فناوری که توسعه پایدار را در انقلاب چهارم صنعتی شتاب می‌بخشد

دکتر آرمیدیا جابانا امروز در افتتاحیه اولین مجمع نوآوری آسیا و اقیانوسیه که در سالن اجلاس سران برگزار شد، فناوری را ابزاری برای نیل به اهداف توسعه پایدار دانست و افزود: انقلاب چهارم صنعتی در حال رخ دادن است و فناوری‌های هوش مصنوعی، ربات‌ها و اینترنت اشیا سه رکن اصلی اقتصاد جدید را تشکیل می‌دهند؛ چرا که این فناوری‌ها پتانسیلی هستند که به توسعه پایدار شتاب می‌بخشند.

وی افزود: از نظر فناوری محدودیت‌هایی را می‌بینیم که باید از طریق مثلث همکاری‌های شمال-شمال و جنوب- جنوب مرتفع شود و در این راه باید توجه ویژه‌ای به تلاش‌های صورت گرفته داشته باشیم.

جابانا با بیان اینکه تاکید مجمع نوآوری آسیا و اقیانوسیه بر همه‌گیری فناوری است، ادامه داد: در این راه باید مطمئن شویم که فقیرترین افراد هم از فناوری بهره‌مند می‌شوند.

وی با اشاره به تصویب قطعنامه‌ای در اجلاس کشورهای اسکاپ، گفت: بر اساس این قطعنامه کشورهای اسکاپ باید از فناوری برای توسعه پایدار در منطقه آسیا و اقیانوسیه استفاده کنند و ما از کشورهای عضو تقاضا داریم که بر اساس این قطعنامه اقدام به برگزاری مجمع نوآوری آسیا و اقیانوسیه کنند.

رییس اسکاپ افزود: پس از تصویب این قطعنامه در سال ٢٠١٨ ایران به عنوان برگزارکننده اولین مجمع نوآوری آسیا و اقیانوسیه انتخاب شد.

وی گفت: ما باید اطمینان حاصل کنیم که کشورهای عضو در انقلاب چهارم صنعتی کمیته‌هایی را ایجاد کرده‌اند تا بر اساس آن تعاملات بین بخش‌های خصوصی و ذینفعان فناوری ایجاد شود.

جابانا تاکید کرد: ما پلتفرم‌های جدیدی برای فناوری ایجاد کردیم و از کشورهای عضو درخواست شد که در برنامه‌های خود از فناوری بهره ببرند و نشان دهند که فناوری چه اثراتی در محیط زیست و جوامع دارد.

وی افزود: کار ما ایجاد فرصت‌های برابر برای افراد عادی و فقیر در بهره‌مندی از فناوری است و در این مجمع نیز به این موضوع تاکید می‌کنیم.

لطفا امتیاز خود را ثبت کنید
1 5
  ارسال به دوستان:

در پاسخ به:
اختیاری
اختیاری (نمایش داده نخواهد شد)
ضروری
پرسش و دیدگاه شما
اختیاری
اختیاری (نمایش داده نخواهد شد)
ضروری
دیدگاه کاربران

خدمات سینا ترجمه


ترجمه تخصصی کتاب

ثبت سفارش

ترجمه تخصصی مقاله

ثبت سفارش

ترجمه تخصصی متن

ثبت سفارش

ترجمه انگلیسی به فارسی

ثبت سفارش

ویراستاری متن

ثبت سفارش

پارافریز

ثبت سفارش

فرمت بندی

ثبت سفارش

ترجمه تخصصی

ثبت سفارش

اینستاگرام تلگرام