سینا ترجمه
سینا ترجمه
خانه
وبلاگ
ورود

آشنایی با مقالات ISI

انتشار 17 بهمن 1396
مطالعه 1 دقیقه

تمامی دانشجویان به دلایل مختلف که می تواند قوی تر کردن رزومه تحصیلی باشد یا پرستیژ علمی اقدام به نوشتن مقاله می کنند. یکی از انواع مقالات که از اعتبار زیادی نیز در بین اهل علم و دانشگاهیان برخوردار است، مقالات آی اس آی هستند. حال ممکن است این سوال پیش بیاید که یک مقاله ISI چیست؟ موسسه سینا در این مقاله می خواهد به این سوال پاسخ دهد.

آشنایی با مقالات ISI

آشنایی با مقاله ISI 

ابتدا شاید بهتر باشد که بدانیم واژه ISI به چه معناست. ISI مخفف شده واژه Institute for Scientific Information است که معنی فارسی آن موسسه اطلاعات علمی می شود. ISI نام شرکت و موسسه است که در سال 1960 میلادی توسط فردی به نام یوجین گارفیلد پایه گذاری گردید و هدف و تمرکز آن بر روی علم سنجی و بررسی ارزش علمی مجلات علمی چاپ شده قرار گرفت. این موسسه استانداردهای علمی برای مجلات در حوزه علوم مختلف تعیین نمود که امروزه مجلاتی که در ISI نمایه و ایندکس می شوند از اعتبار علمی بالایی برخوردار می باشد.

از سال 1992 که شرکت تامسون، موسسه ISI را خریداری کرد، این موسسه با نام Thomson Scientific شناخته می شود. این موسسه با فعالیت ها و دست آوردهایی که داشته و ارایه و تنظیم استاندارهای علمی بالا و قوی که توسط پژوهشگران و دانشمندان خبره انجام شده است، توانسته است معیاری باشد بر علمی بودن و اعتبار داشتن مجلات.

موسسه ISI سالانه مجلاتی را که به زبان بین المللی انگلیسی چاپ می شوند را بر اساس معیارها و  استاندارد هایی که تعیین کرده است بررسی می کند و مجلاتی را در نمایه خود به عنوان مجلاتی که دارای استاندارد های وی می باشند، را معرفی می کند.  همگی این مجلات سالانه پایش و ارزشیابی می شوند و فهرست مجلات ISI معرفی می شوند. مجلاتی که توانسته استانداردها و معیار ISI را رعایت کرده باشند در فهرست خواهند ماند و مجلاتی که نتوانسته باشند این معیارهای علمی را رعایت کنند از فهرست حذف خواهند شد. در حال حاضر بیش از 20 هزار مجله در ISI فهرست و ایندکس شده اند.

مقالاتی که در مجلات نمایه شده در ISI چاپ شده اند به مقاله ISI معروف هستند و به دلیل اعتبار و جایگاهی که در جامعه علمی این موسسه دارد، امروزه بسیاری از پژوهشگران و محققان برای اعتبار بخشیدن به پژوهش علمی خود سعی می کنند که مقاله ISI داشته باشند و مقالات خود را در مجلات نمایه شده در این موسسه به چاپ برسانند.

سرویس ISIs Web of Science  امکان دسترسی به منابع بزرگ پایگاه داده ISI در اختیار قرار می دهد. داده های جامعی که از با اعتبارترین و مهمترین مجلات و مقالات علمی چاپ شده در سراسر دنیا می باشد. از طریق این سرویس دانشمندان و محقاقان در هر حوزه ای می توانند اعتبار علمی مقالات را بررسی و تعداد ارجاعات به مقاالات را مشاهده کنند.

حالا که با این مفهوم که مقاله ISI چیست آشنا شدید می توانید بفهمید که چرا چاپ مقاله آی اس آی می تواند در قوی تر شدن رزومه تحصیلی شما کمک کند و ارزش و اعتبار پژوهش شما را از نظر علمی بالاتر ببرد.

لطفا امتیاز خود را ثبت کنید
1 5
  ارسال به دوستان:

در پاسخ به:
اختیاری
اختیاری (نمایش داده نخواهد شد)
ضروری
پرسش و دیدگاه شما
اختیاری
اختیاری (نمایش داده نخواهد شد)
ضروری
دیدگاه کاربران

خدمات سینا ترجمه


ترجمه تخصصی کتاب

ثبت سفارش

ترجمه تخصصی مقاله

ثبت سفارش

ترجمه تخصصی متن

ثبت سفارش

ترجمه انگلیسی به فارسی

ثبت سفارش

ویراستاری متن

ثبت سفارش

پارافریز

ثبت سفارش

فرمت بندی

ثبت سفارش

ترجمه تخصصی

ثبت سفارش

اینستاگرام تلگرام