سینا ترجمه
سینا ترجمه
خانه
وبلاگ
ورود

آشنایی با نحوه و چگونگی نوشتن مقاله از روی پایان نامه

انتشار 18 بهمن 1396
مطالعه 1 دقیقه

بیرون کشیدن یک یا چند مقاله از پایان نامه تان می تواند ارزش و جایگاه علمی پایان نامه شما را افزایش دهد. موسسه سینا به عنوان راهنمای نوشتن مقاله از پایان نامه به شما کمک می کند تا بتوانید با نحوه و چگونگی استخراج مقاله از پایان نامه آشنا شوید.

آشنایی با نحوه و چگونگی نوشتن مقاله از روی پایان نامه

راهنمای نوشتن مقاله از پایان نامه 

اینکه بتوانید به درستی و کاربردی مقاله ای از پایان نامه استخراج کنید می تواند به شما در  بالاتر بردن جایگاه علمی و تحصیلی کمک بزرگی بکند. در ادامه راهکارها و نکاتی را  به عنوان راهنمای نوشتن مقاله از پایان نامه ذکر خواهیم کرد.

اولین بحث موضوع عنوان است. لازم نیست عنوان پایان نامه را مستقیم وارد مقاله کنید به خصوص اینکه بخواهید چند مقاله از پایان نامه خود بنویسید. عنوان مقاله را متناسب بقا موضوع خود مقاله انتخاب کنیم و سعی کنیم مختصر تر و جزیی تر از عنوان پایان نامه باشد.

برای نوشتن چکیده دقت کنید که اگر چکیده خوبی برای پایان نامه خود نوشته اید می توانید آن را برای مقاله خود نیز بیاورید ولی دقت داشته باشید که مطالب داخل چکیده باید فقط شامل موضوعات مقاله شما باشد و اگر دارید از یک پایان نامه دو تا چند مقاله استخراج می کنید دیگر چکیده پایان نامه به کار شما نخواهد آمد چون حاوی اطلاعات سایر مقاله ها نیز هست.

در مقالات معتبر جهانی مقدمه به عنوان بخشی محسوب می شود که محقق در آن کمی در مورد بیشینه تحقیق صحبت می کند و تحقیق های دیگر انجام شده در رابطه با پژوهش خود را مورد کنکاش و بررسی قرار می دهد. از طرف یگر عوامل به وجود آورنده شروع تحقیق شما نیز در اینجا بررسی می شود. در پایان نامه به تفصیل این مباحث بررسی شده است. مقاله محل خلاصه نویسی و رفتن به اصل مطلب است. در نتیجه خلاصه نویسی و در عین حال مستند نویسی را به خاطر داشته باشید.

بخش بعدی مقاله شما روش شناسی تحقیق است که به تفصیل معمولا در فصل سوم و چهارم پایان نامه آن را شرح داده اید. سعی کنید آن قسمت را خلاصه کرده و در مقاله خود بیاورید. به خاطر داشته باشید که اگر چند مقاله از پایان نامه خود استخراج می کنید باید بخش های مربوط به موضوع مقاله تالیفی را در این بخش خلاصه کنید.

در نهایت نوبت به بخش نتیجه گیری مقاله خود می رسد که می توانید آن را در فصل چهارم و پنجم پایان نامه خود جستجو کنید. این بخش یکی از قسمت های مهم مقاله است و جمع بندی نهایی شما از موضوع مورد تحقیق و همچنین بیان موضوعات مورد بررسی و نتایجی است که از هرکدام از بررسی های خود به دست آورده اید. این قسمت کمی نیاز به هنر نوشتن و قلم فرسایی محقق دارد تا بتواند به خوبی نتیجه نهایی کار خود را برای مخاطب بیان کند.

در نهایت کار منابع و مآخد مقاله را می آورید که به مراتب از منابع آورده شده در پایان نامه باید کمتر باشد.

لطفا امتیاز خود را ثبت کنید
1 5
  ارسال به دوستان:

در پاسخ به:
اختیاری
اختیاری (نمایش داده نخواهد شد)
ضروری
پرسش و دیدگاه شما
اختیاری
اختیاری (نمایش داده نخواهد شد)
ضروری
دیدگاه کاربران

خدمات سینا ترجمه


ترجمه تخصصی کتاب

ثبت سفارش

ترجمه تخصصی مقاله

ثبت سفارش

ترجمه تخصصی متن

ثبت سفارش

ترجمه انگلیسی به فارسی

ثبت سفارش

ویراستاری متن

ثبت سفارش

پارافریز

ثبت سفارش

فرمت بندی

ثبت سفارش

ترجمه تخصصی

ثبت سفارش

اینستاگرام تلگرام