سینا ترجمه
سینا ترجمه
خانه
وبلاگ
ورود

آشنایی با نرم افزاز Excel

انتشار 27 خرداد 1397
مطالعه 2 دقیقه

نرم افزار اکسل (Excel) یکی از کاربردی ترین نرم افزارهای افیس در زمینه هایی مانند امور مالی، حسابداری، آمار، ریاضی، پایگاه داده و ... می باشد.

آشنایی با نرم افزاز Excel

معرفی نرم افزار اکسل (Excel)

اکسل مجموعه عملی ترین برنامه های مایکروسافت آفیس است. اکسل یک برنامه کاربردی است (Spread Sheet) که به این معنی است که صفحه اکسل یک صفحه گسترده بسیار بزرگ است که کاربر می تواند با توجه به نیازهایش برای هر سلول از این جدول استفاده کند. قابلیت استفاده بیش از حد از نرم افزار اکسل و سهولت یادگیری و استفاده از آنها، استفاده از این نرم افزار در مهندسی، اداری، مالی و ... غیر ضروری است.

اکسل می تواند برای وظایف بسیار ساده، مانند لیست خرید شخصی یا پیچیده روزانه، مانند مدیریت داشبورد، استفاده شود. علاوه بر تمام ویژگی های موجود در اکسل (مانند نمودارها، فرمول های نوشتاری، پایگاه های داده، داشبورد و غیره)، اکسل می تواند رمزگذاری VBA را به یک برنامه بسیار حرفه ای برای تحویل داده تبدیل کند.

کاربرد ها ی نرم افزار اکسل (Excel)

نرم افزار کاربردی اکسل، با توجه به ابزار موجود در آن، در تمام زمینه های کار برد دارد. علاوه بر استفاده گسترده از این نرم افزار در زمینه هایی مانند امور مالی، حسابداری، آمار، ریاضی و پایگاه داده، اکسل بصورت متداول می تواند توسط تمام تخصص ها، مورد استفاده قرار گیرد. کارکرد گسترده اکسل امروز دانش اکسل را به عنوان پایه و اساسی  هر حرفه ای تبدیل کرده است. در بسیاری از کشورها، متخصص اکسل (متخصصین اکسل) یک جایگاه ویژه دارد.

مزایای استفاده از اکسل

1. قابلیت برقراری ارتباط با دیگر برنامه های کاربردی Office: مایکروسافت اکسل می تواند اطلاعات را به نرم افزارهای دیگر مانند مایکروسافت ورد، مایکروسافت پاورپوینت و همچنین مایکروسافت SQL و سایر پایگاه های داده ارسال و دریافت کند.

2. انعطاف پذیری بالا و ظرفیت بالا: اکسل کاملا انعطاف پذیر است و شما می توانید آن را با نیازهای سازمانی و نیازهای گزارش پروژه مطابقت دهید.

3. قدرت بالا در تجزیه و تحلیل داده ها: با استفاده از توابع آماری و محاسباتی و همچنین نمودارهای مختلف، می توان به راحتی ارتباط بین داده ها، حتی برخی از قابلیت های پیش بینی شده فرایند مالی پروژه را تشخیص داد و تاثیر خطرات پروژه را شبیه سازی کرد.

4. توانایی استاندارد سازی و فرموله کردن فرایندها: با استفاده از قابلیت های موجود و فرمول بندی، ما می توانیم سرعت محاسبات را با قابلیت اطمینان بالا ، مانند اندازه گیری دستمزد بر اساس زمان کار پرسنل پروژه استاندارد ارتقا دهیم.

5. قابلیت ساخت گرافیک بی نظیر: با درک انواع نمودارها و برنامه های کاربردی، می توانید تمام داده های خود را به صورت گرافیکی نمایش داده و تجزیه و تحلیل کنید.

6. قالب بندی متغیر قالب بندی شرطی: هنگام برخورد با تعداد زیادی از داده ها در کار شما، تغییر رنگ ها یا فرمت های داده ای که شرایط خاصی دارند، بسیار جالب و مفید است و باعث جلوگیری از اشتباهات می شود.

7. استفاده آسان و در دسترس بودن: معمولا در اکثر رایانه ها و لپ تاپ هایی که از سیستم عامل ویندوز استفاده می کنند، شما یک کپی از اکسل دارید و با به حداقل رساندن اکسل، می توانید به اطلاعات فایل دسترسی پیدا کنید.

8. هوشمند برای کمک به کاربر: اکسل می تواند به کاربران کمک کند تا وظایف تکراری را با رفتار کاربر پیش بینی کنند.

9. توانایی نوشتن و صرف زمان کم: اکسل یک ابزار قدرتمند برای انجام کارهای محاسبتاتی در زمان کوتاه می باشد.

لطفا امتیاز خود را ثبت کنید
1 5
  ارسال به دوستان:

در پاسخ به:
اختیاری
اختیاری (نمایش داده نخواهد شد)
ضروری
پرسش و دیدگاه شما
اختیاری
اختیاری (نمایش داده نخواهد شد)
ضروری
دیدگاه کاربران

خدمات سینا ترجمه


ترجمه تخصصی کتاب

ثبت سفارش

ترجمه تخصصی مقاله

ثبت سفارش

ترجمه تخصصی متن

ثبت سفارش

ترجمه انگلیسی به فارسی

ثبت سفارش

ویراستاری متن

ثبت سفارش

پارافریز

ثبت سفارش

فرمت بندی

ثبت سفارش

ترجمه تخصصی

ثبت سفارش

اینستاگرام تلگرام