سینا ترجمه
سینا ترجمه
خانه
وبلاگ
ورود

آشنایی با روشهای مختلف سابمیت مقاله

انتشار 17 بهمن 1396
مطالعه 9 دقیقه

دانشجویان و پژوهشگرانی که مقاله‌های مختلفی را برای مجلات خارجی ارسال کرده‌اند، با ساب میت مقاله آشنایی دارند اما برای آن دسته از عزیزانی که به‌تازگی تصمیم به چاپ مقالات علمی خود گرفته‌اند و با این امر آشنایی ندارند ، در این نوشته به نحوه Submit مقاله می‌پردازیم.

ساب میت مقاله به چه معناست چیست ؟

معنای لغوی کلمه سابمیت ارائه کردن و معرفی کردن است. اولین اقدام در گرفتن پذیرش و چاپ مقاله، انتخاب یک مجله مناسب و معرفی مقاله به آن مجله است. وقتی شما مراحل ثبت یک مقاله را در یک مجله طی و درنهایت موفق به ارسال مقاله شدید؛ درواقع مقاله خود را به آن سابمیت کرده‌ایدسابمیت مقاله هیچ امتیازی برای نویسنده آن ندارد. یعنی نویسنده نمی تواند به هنگام ارسال رزومه خود به مکان های مختلف از امتیاز سابمیت مقاله خود استفاده کند، برای افرادی که به نویسندگی مقالات علاقه دارند، سابمیت کردن مقالات می تواند فرآیندی توسعه بخش باشد زیرا مقالات از سوی مجلات تایید شده و به چاپ می رسد. به طور کلی، سابمیت شدن هر مقاله می تواند برای نویسنده حائز اهمیت باشد.

ساب میت مقاله به چه معناست چیست ؟

نکات کلیدی در مورد سابمیت مقاله

برخی نکات کلیدی وجود دارد که دانستن آنها می‌تواند در فرآیند سابمیت به شما بسیار کمک‌ کننده باشد:

نکات کلیدی در مورد سابمیت مقاله

در انتخاب ژورنال بسیار دقت نمایید و برای پیدا کردن یک ژورنال خوب وقت بگذارید.

هرگز نباید یک مقاله را به چند ژورنال ارسال کنید؛ باید منتظر نظر یک ژورنال بمانید، درصورتی‌که مقاله­‌ی شما از سوی آن ژورنال ری جکت شد، می­توانید برای ساب میت در ژورنالی دیگر اقدام کنید.

هیچ­‌گاه بدون رضایت سایر نویسندگان، اقدام به ساب میت مقاله در یک مجله نکنید. برای ارسال یک مقاله لازم است که تمامی نویسندگان موافق باشند. برای این منظور معمولاً ژورنال­‌ها از نویسنده می­خواهند که قسمتی تحت عنوان تضاد منافع (conflict of interests) به مقاله­‌ی خود اضافه کند.

برای ساب میت مقاله در برخی ژورنال­‌ها، نیاز به ORCID کد است. برای گرفتن این کد به سایت ارکید مراجعه و در آن ثبت­‌نام کنید. سپس کد منحصربه‌فردی دریافت خواهید کرد که به آن ORCID گفته می­شود.

در هنگام نوشتن نامه به سردبیر یا cover letter، قوانین و اصول مربوط به آن­‌ را رعایت کنید.

مراحل ساب میت مقاله (submission)

پس از نگارش و آماده‌سازی مقاله که در بالا به آن اشاره شد وقت آن است که شما مقاله خود را جهت چاپ به یک مجله مناسب، ارسال و یا به‌اصطلاح دیگر ساب میت نمایید. ازاین‌رو برای ساب میت یک مقاله به یک مجله یکسری مراحل را که در ادامه مطلب به آن‌ها اشاره‌شده است ر ا باید طی نمایید.

انتخاب مجله

میزان اعتبار یک مقاله با توجه به مجله‌­ای که در آن چاپ‌شده است مشخص می­گرددعنوان و زبان مقاله شما باید متناسب با ژورنال با شد اگر مقاله­‌ی شما در اسکوپ یک ژورنال نباشد، قطعاً رد خواهد شد؛ با توجه به اینکه فرایند پذیرش و چاپ مقاله بسیار زمان‌بر است در انتخاب مجله دقت کنید چون در صورت رد شدن مقاله ممکن است موضوع تازگی خود را از دست بدهد و عملاً ارسال آن به یک مجله دیگر مفید نباشد.به نکات مهم در انتخاب مجله در زیر اشاره شده است

هدف از چاپ مقاله

حوزه کاری مجله چیست؟

زمان داوری، چقدر است؟

زمان چاپ چقدر است؟

هزینه پذیرش مجله چقدر است؟

محدودیت‌های یک مجله چیست؟

مجله در چه سطحی قرار دارد؟

نرخ پذیرش مجله چقدر است؟

مراحل ساب میت مقاله (submission)

آماده‌سازی مقاله به فرم موردنظر مجله

آماده‌سازی مقاله به فرم موردنظر مجله

مجلات نیز می‌خواهند که مقالاتی را که در مجله چاپ می‌کنند یکدست و یکپارچه به نظر برسد به همین دلیل یک چهارچوب و ساختار خاصی را مشخص می‌کنند فرمت مقاله باید ابتدا عنوان یا ISSN مجله موردنظر خود را در گوگل جستجو کنید؛ و بعدازاینکه وارد وب‌سایت مجله شدید اطلاعات اولیه از قبیل نام مجله، توضیحات و(impact factor)، تعداد شماره‌ها و جلدهای چاپ‌شده تا اینجا و تعداد مقالات برای شما نشان داده می‌شود. سپس اگر به دنبال اطلاعات جزئی‌تر هستید می‌بایست دنبال گزینه Author Guidelines باشید و با کلیک روی این گزینه اطلاعات جزئی‌تر که شامل قالب و فرمت مقاله و ... برای شما نمایش داده خواهد شد؛ که بامطالعه دقیق این بخش به‌راحتی می‌توانید مقاله را فرمت بندی و آماده ساب میت کنید. داوران هر مجله این فرمت و ساختار را بررسی کرده و مقالات خارج از این چهارچوب را ری جکت می‌کنند

تهیه کاورلتر مقاله

یکی از مراحلی که در ساب میت مقاله معمولاً از سوی پژوهشگران موردبررسی قرار می‌گیرد مقاله است. کاورلتر بخش مهمی از روند ارسال مقاله است.با توجه به طولانی بودن مقالات، پروپوزال ها، تهیه یک کاورلتر در فرآیند سابمیت مقاله در بسیاری از مجله های ضروری بوده و عدم تهیه آن ممکن است باعث بی توجهی سردبیر مجله ها به سند ارسالی شما شود. در حقیقت نگارش کاور لتر یک فرصت به شما می دهد تا به سردبیر مجله نشان دهید که تحقیق شما، جدید و نوع است . از این رو با یک کاورلتر روشن و مشخص می توانید شانس بازبینی و انتشار مقاله را بالا ببرید

تهیه کاورلتر مقاله

ثبت‌نام در سایت مجله و ارسال مقاله

اکثر مجلات از یک سیستم مکانیزه برای دریافت مقالات استفاده می‌کنند. در این حالت، نخست شما در وب‌سایت مجله ثبت‌نام کرده و نام کاربری و کلمه عبور دریافت می‌کنید. سپس به صفحه پروفایل خود وارد می‌شوید و گام‌هایی را یک‌به‌یک طی می‌کنیدعنوان مقاله و چکیده را در قسمت تعیین‌شده وارد نمایید.زیرا مجلات اغلب چکیده را به‌صورت ساختاریافته و جداگانه از کاربران دریافت می‌کنند.نام مؤلفین را به ترتیب اسامی ثبت کنید و وابستگی (Affiliation) آن‌ها یعنی سازمانی که در آن مشغول به کار هستند را کاملاً مشخص کنید.نویسنده مسئول را مشخص کنید. زیرا اطلاعات به‌حساب نویسنده مسئول ارسال خواهد شد و ادامه توجه شود که نباید نام یا اطلاعات نویسندگان را در فایل های آپلود شده درج کنید.دو گزینه pdf و html نمایش داده خواهند شد که با انتخاب هرکدام، فایل مقاله ارسالی به همان فرمت به شما نشان داده خواهد شد؛ که پس از تائید یکی از گزینه‌ها، گزینه Submit فعال می‌شود که با کلیک ، مقاله به دفتر مجله ارسال می‌گردد.یک کد یا Manuscript number دریافت می‌کنید که در صورتی هر نوع مکاتبه و انجام اصلاحات روی مقاله می‌توانید از این کد استفاده کرده و هر عملیاتی که از سوی مجله روی مقاله شما انجام می‌گیرد، در پروفایل کاربری نویسنده مسئول می‌توانید مشاهده نمایید.

روند ساب میت مقاله

روند ساب میت مقاله به دو صورت است که مجلات بسته به نظر خود از یک یا هر دو شکل آن‌ استفاده می‌کنند و این موضوع ارتباطی به اعتبار آن‌ها ندارد. من یو اسکریپت (manuscript)همان مقاله‌ای که شما ساب میت کرده‌اید و هنوز داوری نشده و چاپ نگردیده است من یو اسکریپت یا دست‌نویس محسوب می‌شود مقاله شما در صورت چاپ در یک مجله بعد از داوریpaperیا Articleخوانده می‌شود. من یو اسکریپت نام بر (manuscript NO) همان شماره‌ای است که به مقاله ارسالی شما به ژورنال اختصاص داده می‌شود و شما می‌توانید از آن برای مکاتبات خود با مجله یا پیگیری وضعیت مقاله استفاده کنید. می‌تواند عدد یا ترکیبی از عدد یا حرف باشد که به آن Manuscript IDگفته می‌شود.

استفاده از سیستم مکانیزه ساب میت

گاهی مجله سیستم ارسال مکانیزه‌ای دارد مثلاً ژورنال‌های گروه امرالد سیستم پیشرفته‌ای دارند که در آن ابتدا شما نام کاربری و کلمه عبور دریافت می‌کنید. سپس وارد صفحه مربوط به خود شد و مراحل را یکی به یکی طی کرده و درنهایت یک کد یا ساب میت نام بر دریافت می‌کنید که ازآن‌پس برای هر نوع مکاتبه و انجام تغییرات برای مقاله از آن کد استفاده می‎کنید. همچنین هر عملیاتی که از طرف ژورنال بر روی مقاله شما انجام می‌شود در این سیستم ثبت می‌گردد و شما قادرید مقاله خود را ردیابی کنید.

استفاده از ایمیل

در این نوع ساب میت شما از ایمیل مجله استفاده کرده و مقاله خود را که دقیقا مطابق باراهنمای ژورنال تهیه‌شده برای مجله ارسال می‌کنید. در برخی مجلات بعد از ارسال ایمیل برای مقاله شما کد یا همان ساب میت نام بر در نظر گرفته‌شده و شما هر دفعه از طریق آن می‌توانید با ویراستاری مقاله خود مکاتبه کنید. استفاده از هرکدام از این روش‌ها به معنای اعتبار بیشتر یک مجله نیست و بستگی به امکانات مجله دارد.

روند ساب میت مقاله

فرآیند پذیرش و چاپ پس از سابمیت مقاله

پس از ساب میت شما باید منتظر نظر ژورنال در مورد مقاله‌تان بمانید. به‌صورت کلی ساب میت، به 3 حالت می­تواند منتهی شود

سرنوشت مقاله پس از ساب میت

عدم پذیرش یا Reject:در این حالت ژورنال به دلایل مختلفی تمایلی به انتشار مقاله­‌ی شما ندارد. در این صورت پس از دریافت پیام مبنی بر عدم پذیرش مقاله­‌تان، می­توانید برای ساب میت آن در ژورنالی دیگر اقدام کنید.

پذیرش یا Accept:بهترین خبری است که هر نویسنده­‌ای آرزوی شنیدنش را دارد! در این حالت، که معمولاً برای مقالات بسیار باکیفیت رخ می­دهد، مقاله ازنظر داوران ژورنال مشکلی ندارد و درنهایت توسط ژورنال منتشر خواهد شد.

ویرایش یا Revise:گاهی داوران ژورنال از برخی قسمت­های مقاله ایراد می­گیرند و از نویسنده می­خواهند که ایرادات را اصلاح کند و مقاله­‌ی اصلاح­‌شده را، که به آن Revised manuscript میگویند، دوباره برای مجله بفرستد. در این صورت اصلاحات موردبررسی قرار می­گیرند و مجدد در مورد مقاله تصمیم­‌گیری می­شود. باید با دقت و طبق کام نت‌های داوران، ایرادات را اصلاح نمایید. همچنین ممکن است داوران یا سردبیر مجله، سوا لاتی از شما بپرسند که باید به‌درستی به آن­ها پاسخ بدهید.

مراحل آماده‌سازی مقاله برای ساب میت در سینا ترجمه

سینا ترجمه به شما کمک می‌کنند تا برای ساب میت و چاپ مقالات علمی خود در مسیری راحت‌تر گام برداشته و با پرداخت هزینه کم بتوانید بدون دغدغه مقاله خود را ساب میت کرده و چاپ بفرمایید. روند کار سینا ترجمه به این شکل هست که قبل از ساب میت، کارشناسان مجلات معتبر با موضوع مقاله شمارا معرفی کرده و از شما درخواست می‌کنند تا مجله درخواستی خود را اعلام کنید تا فرایند آماده‌سازی اصولی جهت ساب میت و چاپ مقاله شمارا طبق مراحلی که در زیر به آنها اشاره‌شده است را آغاز کنند.

انتخاب مجله معتبر برای مقاله متناسب با زمینه نگارشی مقاله و سطح علمی مقاله

ترجمه تخصصی برای پذیرش مقاله درصورتی‌که مجله انتخابی جزی مجلات خارجی باشد

ویرایش فنی و ادبی مقاله

پارافریز و رفع هرگونه تشابه و یا سرقت ادبی موجود در مقاله

فرمت بندی مقاله و تبدیل ساختار مقاله به ساختار و فرمت تعیین‌شده از طرف مجله

سابمیت مقاله به مجله درخواستی شما

مراحل آماده‌سازی مقاله برای ساب میت در مؤسسات

سینا ترجمه

خدمات ثبت سفارش سابمیت در سینا ترجمه

ساب میت مقالات در مجلات مناسب تأثیر مستقیم و زیادی در شانس اکسپت شدن مقاله دارد ازاین‌جهت متخصصان سینا ترجمه به‌آسانی و باملاحظه تمامی درخواست‌های مجله، مقاله شمارا برای پذیرش و چاپ آماده‌سازی کرده و الزامات فنی چاپ مقاله را بررسی می‌کنند و مقاله شمارا طبق دستورالعمل مجله قرار می‌دهند. تمامی اقدامات لازم ازجمله ترجمه و ویراستاری، انتخاب مجله مناسب، ساخت حساب کاربری، تهیه کاورلتر، پیگیری فرآیند پذیرش، مکاتبه با داوران و پرداخت هزینه های چاپ را مدیریت می کنند و در تمام این مسیر در کنار شما خواهند بود.

جهت اطلاعات بیشتر برای سابمیت مقاله می توانید با کارشناسان ما از طریق تماس یا پست الکترونیکی موسسه و همچنین از طریق شبکه های مجازی ( واتساپ ، اینستاگرام و تلگرام ) در ارتباط باشید و یا از طریق لینک زیر سفارش خود را ثبت کنید

لطفا امتیاز خود را ثبت کنید
1 5
  ارسال به دوستان:



سوالات متداول

بله سابمیت به اسم نویسنده می باشد و پس ورد توسط سینا ترجمه به نویسنده ارسال می گردد.

بله در سینا ترجمه برای تمامی زبان های عربی ، انگلیسی، فرانسوی و .... سابمیت انجام میگیرد.

بله. تمامی مکاتبات مقالات سابمیت شده شما توسط سینا ترجمه انجام می گیرد.

مرحله اول این است که متقاضیان این کار باید مجلاتی را بیابند که می توانند برای انتشار تحقیقات آن ها مناسب باشند و سایر مراحل در این مقاله قرار داده شده است.

زمانی که گفته می شود نویسنده ای مقاله خود را submit کرده است، یعنی مجله ای را پیدا کرده که قصد دارد مقاله او را چاپ کند و اطلاعات بیشتر در متن مقاله قرار داده شده است.



در پاسخ به:
اختیاری
اختیاری (نمایش داده نخواهد شد)
ضروری
پرسش و دیدگاه شما
اختیاری
اختیاری (نمایش داده نخواهد شد)
ضروری
دیدگاه کاربران
پرسش ها و دیدگاه های کاربران
بازدیدکننده

تیم پشتیبانی
در پاسخ به:
سلام وقت بخیر بنده میخواستم مقاله رو به مجله سابمیت کنم شما انجام می دهید؟
سلام و عرض ادب احتراما برای فرمت بندی و سابمیت در خدمت هستیم هر موقع بفرمایید انجام وظیفه می شود. با تشکر
1 ماه پیش
بازدیدکننده

بازدیدکننده
سلام وقت بخیر بنده میخواستم مقاله رو به مجله سابمیت کنم شما انجام می دهید؟
1 ماه پیش

خدمات سینا ترجمه


ترجمه تخصصی کتاب

ثبت سفارش

ترجمه تخصصی مقاله

ثبت سفارش

ترجمه تخصصی متن

ثبت سفارش

ترجمه انگلیسی به فارسی

ثبت سفارش

ویراستاری متن

ثبت سفارش

پارافریز

ثبت سفارش

فرمت بندی

ثبت سفارش

ترجمه تخصصی

ثبت سفارش

اینستاگرام تلگرام