سینا ترجمه
سینا ترجمه
خانه
وبلاگ
ورود

آزمون انگلیسی کمبریج چیست؟

انتشار 19 خرداد 1397
مطالعه 3 دقیقه

یکی از آزمون های سنجش مهارت های زبان انگلیسی، آزمون کمبریج می باشد که هر ساله در 130 کشور جهان، برگزار می شود.

آزمون انگلیسی کمبریج چیست؟

همه ساله بیش از چهار میلیون نفر در 130 کشور جهان در آزمون های مختلف دانشگاه کمبریج شرکت میکنند. این آزمون ها در سرتاسر دنیا شناخته شده بوده و مدارکی که توسط این دانشگاه صادر میشوند در سطح بین المللی از طرف بیش از 13000 سازمان و مؤسسه آموزشی به عنوان مدارک معتبر مهارتهای زبان انگلیسی به رسمیت شناخته می شوند.

 آشنایی با UCLES/ESOL

در سال 1858، UCLES  به عنوان یکی از بخش های دانشگاه کمبریج شروع به کار کرد. هدف اصلی این بخش ارائه استاندارد برای آموزش انگلیسی در مدارس و انجام امتحانات در زمینه های مختلف از جمله آموزش و پرورش و آموزش حرفه ای بود. UCLES در حال حاضر به عنوان Cambridge Esol شناخته شده است و مسئولیت انجام آزمون زبان انگلیسی است. این آزمون به عنوان بخشی از یکی از معتبرترین دانشگاه های دنیا، در بالاترین سطح ممکن برای ارزیابی فراگیران زبان انگلیسی قرار داده شده است. این امتحان  چهار مهارت شنیداری، گفتاری، نوشتاری و  درک مطلب را در داوطلبان این آزمون مورد سنجش قرار میدهد. امتحانات UCLES در حال حاضر در پنج سطح اصلی برای علاقه مندان برگزار می شود، از جمله:

  • KET: Key English Test
  • PET: Preliminary English Test
  • FCE: First Certificate in English
  • CAE: Certificate in Advanced English
  •  CPE: Certificate of Proficiency in English

آزمون KET) Key English Test) 

لازم به ذکر است که  آزمون KET در اولین سطح از سطوح پنج‌ گانه آزمون های اصلی دانشگاه کمبریج (ویژه بزرگسالان) قرار دارد. در این مقطع کاربران زبان انگلیسی قادر خواهند بود چه در کشور خودشان و چه در کشورهای خارجی به کمک برقراری ارتباط با انگلیسی زبانان بومی و غیربومی به جمع‌آوری اطلاعات و انجام امورشان بپردازند.

آزمون PET) Preliminary English Test)

PET در رتبه پنجم قرار دارد. سطح آزمون PET، متوسط است و هدف آن ارزیابی توانایی و مهارت داوطلبان در خصوص مسائل روزمره و برقراری ارتباطات است.
کاربران زبان انگلیسی قادر خواهند بود به زبان انگلیسی بومی و غیر مادری خود در کشورهای خارجی سخنرانی کرده و حتی به کسب و کار بپردازد.

آزمون FCE) First Certificate in English)

در بین سطوح پنج گانه امتحانات اصلی دانشگاه، FCE در جایگاه سوم قرار دارد. از نظر سطح سنجش، آزمون FCE در حد متوسط به بالا بوده و هدف آن ارزیابی میزان توانایی و تبحر داوطلبان از نظر کلامی و نوشتاری در سطوح کاری و تحصیلی می‌باشد.

آزمون CAE) Certificate in Advanced English)

در بین سطوح پنج گانه آزمون های اصلی دانشگاه، CAE در جایگاه چهارم قرار دارد. از نظر سطح سنجش، آزمون CAE در حد پیشرفته بوده و هدف از آن ارزیابی  میزان توانایی و تبحر داوطلبان از نظر کلامی و نوشتاری در سطوح تخصصی و تحصیلی می باشد.

آزمون CPE) Certificate Proficiency in English)

در بین سطوح پنج گانه آزمون های اصلی دانشگاه، CPE در جایگاه پنجم قرار دارد. از نظر سطح سنجش، آزمون CPE در حد پیشرفته بوده و هدف آن ارزیابی میزان توانایی و تبحر داوطلبان از نظر کلامی و نوشتاری در سطوح تخصصی و تحصیلی می‌باشد.

چرا باید در آزمون های دانشگاه کمبریج شرکت کنیم؟

بیش از 13،000 دانشگاه، سازمان ها، شرکت ها و دولت ها در سراسر جهان از دانشگاه انگلستان کارنامه دریافت کرده اند؛ آزمون دانشگاه بریتانیا می تواند برای تحصیلات عالی و فرصت های شغلی درها را باز کند، زیرا این آزمون ها در سطح جهان به عنوان نتیجه انتخاب دانشجویان برای تحصیل یا کار شناخته می شود.

با پذیرش امتحانات دانشگاه بریتانیا و با در دست داشتن مدرک قبولی خود، می توانید به اهداف خود در زمینه تحصیلی و کاری در کشور دلخواه خود برسید.

لطفا امتیاز خود را ثبت کنید
1 5
  ارسال به دوستان:

در پاسخ به:
اختیاری
اختیاری (نمایش داده نخواهد شد)
ضروری
پرسش و دیدگاه شما
اختیاری
اختیاری (نمایش داده نخواهد شد)
ضروری
دیدگاه کاربران

خدمات سینا ترجمه


ترجمه تخصصی کتاب

ثبت سفارش

ترجمه تخصصی مقاله

ثبت سفارش

ترجمه تخصصی متن

ثبت سفارش

ترجمه انگلیسی به فارسی

ثبت سفارش

ویراستاری متن

ثبت سفارش

پارافریز

ثبت سفارش

فرمت بندی

ثبت سفارش

ترجمه تخصصی

ثبت سفارش

اینستاگرام تلگرام