سینا ترجمه
سینا ترجمه
خانه
وبلاگ
ورود

آزمون ket و pet در زبان انگلیسی چیست؟

انتشار 24 خرداد 1397
مطالعه 4 دقیقه

یکی از آزمون های سنجش دانش زبان انگلیسی در سطح پایه، آزمون ket و pet می باشد که سالانه در 130 کشور جهان برگزار می شود.

آزمون ket و pet در زبان انگلیسی چیست؟

آزمون‌های مختلفی در سطح بین‌المللی برای سنجش دانش زبان انگلیسی برگزار می‌شود. هرکدام از این آزمون‌ها مهارت‌های متفاوتی را در سطوح مختلف ارزیابی می‌کنند. آزمون ket و pet دو آزمون معتبر و شناخته‌شده برای افراد غیر انگلیسی‌زبان می‌باشند. در ادامه برای آشنایی بیشتر علاقه‌مندان به معرفی مختصری از دو آزمون ket و pet  می‌پردازیم.

آزمون KET چیست؟

آزمون Key English Test که به طور خلاصه آزمون KET نامیده می شود. این آزمون یک سنجش سطح مقدماتی است که توانایی شرکت کنندگان را در استفاده از زبان انگلیسی برای برقراری ارتباط در شرایط ساده مورد ارزیابی قرار می دهد. مدرک  این آزمون توسط صدها مرکز آموزشی ،صاحب های کار، وزارتخانه ها، بخش های دولتی و مراکز تخصصی به عنوان مدرک مورد نیاز برای توانایی در زبان انگلیسی برای مواجه شدن با روابط گفتاری و نوشتاری در سطح مقدماتی موردپذیرش است.  این آزمون از سه بخش خواندن، نوشتن، درک مطلب و مهارت بیان تشکیل شده است.

  • آزمون اول Reading و Writing : این بخش نیمی از نمره کل را شامل می‌شود. بخش Reading متون کوتاه و عمومی در حوزه روابط اجتماعی می باشد. این آزمون توانایی درک متن را سنجش می‌کند. در بخش Writing آزمون‌شونده می‌بایست بتواند جاهای خالی را با کلمات مناسب پر کند. در واقع این بخش از آزمون توانایی نگارش و خواندن فرد مورد ارزیابی قرار می گیرد.
  • آزمون دوم Listening : این قسمت توانایی درک شنیداری فرد را موردسنجش قرار می‌دهد و یک چهارم نمره کل آزمون را شامل می‌شود.
  • آزمون سوم Speaking : در این بخش، توانایی صحبت در گروه های دوتایی مورد بررسی قرار می گیرد. مهارت های زبان و توانایی استفاده از این مهارت ها در تعاملات اجتماعی به زبان انگلیسی اهداف این بخش هستند. داوطلبان باید بتوانند با یکدیگر صحبت کنند و به سوالات متقاضی پاسخ دهند.

لازم به ذکر است که دانشگاه بریتانیا دارای مراکز رسمی در 130 کشور است. این مراکز سازمان دهندگان آزمون KET در کشورهای مختلف هستند. هر آزمون KET سالانه در یک تاریخ خاص برگزار می شود که از قبل به اطلاع علاقمندان می رسد. به طور معمول، نمره نهایی 5 تا 6 هفته اعلام خواهد شد. نمره نهایی برآورد نمره در بخش های کلی است که نشان دهنده عملکرد داوطلبان در هر بخش است. نتیجه کلی آزمون KET با چهار نمره مشخص می شود: Fail, Narrow Pass, Pass, Pass with Merit

بخشهای آزمون

محتوا

امتیاز (%of total)

هدف

Reading and Writing

۷۰دقیقه

۹ بخش

۵۶ سوال

۵۰%

نشان می دهد شرکت کننده می تواند اطلاعات ساده نوشتاری مانند علایم، بروشورها،روزنامه ها و مجلات را درک کند.همچنین آنها باید جاهای خالی را در جملات ساده پر کنند و یک نامه یا یادداشت کوتاه بنویسد.

Listening
۳۰ دقیقه که شامل ۸ دقیقه برای انتقال پاسخها به پاسخنامه)

۵ بخش ۲۵ سوال

۲۵%

شرکت کننده می تواند اعلامیه ها و سایر مطالب گفتاری را متوجه بشود.

Speaking
۸-۱۰ دقیقه برای هر دو شرکت کننده

۲ بخش

۲۵%

شرکت کننده را برای شرکت در گفتگو به وسیله پاسخ دادن و پرسیدن سوالات ساده می سنجد.آزمون مصاحبه به صورت رو در رو با یک یا دو نفر از دیگر شرکت کننده ها صورت می گیرد. این بخش آزمون را حقیقی تر وقابل اعتمادتر می کند

آزمون PET چیست؟

یکی دیگر از آزمون‌های رایج زبان انگلیسی دانشگاه کمبریج، آزمون PET می‌باشد. Preliminary English Test پس از آزمون Ket و کسب موفقیت در آن برگزار می‌شود. افرادی که موفق به کسب گواهینامه PET شوند از مهارت‌هایبالاتری نسبت به آزمون Ket برخوردارند. این آزمون نیز توانایی گفتاری و نگارش زبان انگلیسی را سنجیده و مورد ارزیابی قرار می‌دهد. دانشگاه کمبریج برگزارکننده این آزمون زبان بین‌المللی است. افرادی که موفق به گذراندن آزمون PET و دریافت گواهینامه معتبر شوند به‌راحتی می‌توانند در کشورهای انگلیسی‌زبان، فعالیت اجتماعی داشته باشند. درواقع این افراد مهارت‌های زبانی خوبی برای برقراری روابط اجتماعی و کاری به دست خواهند آورد. این آزمون مهارت خواندن و نوشتن، صحبت کردن و شنیدن را سنجش می‌کند.

  • آزمون Reading و Writing : لازم به ذکر است که این بخش نیمی از نمره کل را در برمی‌گیرد. Reading در این قسمت با متونی کوتاه، اطلاعات عمومی فرد سنجیده می‌شود. داوطلب باید بتواند درک خود از علائم و متون را به‌درستی نشان دهد. Writing داوطلب آزمون می‌بایست توانایی نوشتن را داشته باشد در این قسمت داوطلب با نگارش نظرات خود در موقعیت‌های مختلف به سؤالات پاسخ می‌گوید.
  • امتحان Listening : باید خاطر نشان کرد که مکالمات ضبط ‌شده در اختیار داوطلب قرارگرفته و توانایی درک و کسب اطلاعات شنیداری سنجیده می‌شود. سطح دشواری این آزمون در حد متوسط است. این بخش 4/1 کل نمره آزمون را تشکیل می‌دهد.
  • امتحان Speaking : تست شفاهی و توانایی صحبت کردن و درک و پاسخ را بررسی می کند. تست در دو گروه سوال و پاسخ انجام می شود. آخرین نمرات 4/4 آزمون در این مرحله بدست می آید.

آزمون PET طی یک دوره 6 بار در سال برگزار می شود و در مراکز رسمی دانشگاه بریتانیا اجرا می شود. 

جمع‌بندی آزمون ket و pet

Key English Test -KET یک مدرک پایه زبان انگلیسی در سطح بین‌المللی است که برای برقراری ارتباط در شرایط ساده استفاده می شود. قبولی در این آزمون مهارت یادگیرنده را در زبان انگلیسی نشان می دهد. مدرک این آزمون برای سفرهای خارجی، کار و زندگی در کشورهای انگلیسی زبان کاربرد دارد و می توان برای استخدام از آن استفاده کرد. اما این آزمون زبان برای ورود به دانشگاه مناسب نیستند و به عنوان آزمون تخصصی محسوب نمی شوند. موفقیت در این دو آزمون اساس مطالعات جدی تر در زبان انگلیسی است.

لطفا امتیاز خود را ثبت کنید
1 5
(امتیاز 0 توسط 0 نفر)
  ارسال به دوستان:

در پاسخ به:
اختیاری
اختیاری (نمایش داده نخواهد شد)
ضروری
پرسش و دیدگاه شما
اختیاری
اختیاری (نمایش داده نخواهد شد)
ضروری
دیدگاه کاربران

خدمات سینا ترجمه


ترجمه تخصصی کتاب

ثبت سفارش

ترجمه تخصصی مقاله

ثبت سفارش

ترجمه تخصصی متن

ثبت سفارش

ترجمه انگلیسی به فارسی

ثبت سفارش

ویراستاری متن

ثبت سفارش

پارافریز

ثبت سفارش

فرمت بندی

ثبت سفارش

ترجمه تخصصی

ثبت سفارش

اینستاگرام تلگرام