سینا ترجمه
سینا ترجمه
خانه
وبلاگ
ورود

آزمون MSRT چیست؟

انتشار 29 خرداد 1397
مطالعه 2 دقیقه

آزمون MSRT یکی از آزمون های زبان داوطلبان آزمون دکتری وزارت علوم می باشد که معمولا هر ماه یکبار در مراکز استان ها برگزار می شود.

آزمون MSRT چیست؟

آزمون MSRT یکی از آزمون زبان انگلیسی در ایران است که داوطلبان کنکور دکتری ملزم به شرکت در آن و کسب نمره قبولی می باشند. این آزمون  هر ماه به صورت منظم برگزار می شود و نمره قبولی آن برای تمام دانشگاه های زیر نظر وزارت علوم و همچنین دانشگاه آزاد مورد قبول می باشد. نمره قبولی در این آزمون  50 به بالا می باشد. نمره این آزمون تا دو سال دارای اعتبار می باشد و هیچ محدودیتی از لحاظ تعداد دفعات شرکت در این آزمون وجود ندارد.

بخش های آزمون MSRT

این آزمون از سه قسمت تشکیل شده است:

  • بخش مهارت شنیداری (Listening Comprehension) شامل ۳۰ سوال شنیداری در ۱۵ دقیقه
  • گرامر و ساختار (Structure and Written Expression) شامل ۳۰ تست در ۲۰ دقیقه
  • مهارت درک مطلب (reading comprehension) شامل ۴۰ تست در ۴۰ دقیقه

تاریخ اعلام نتایج آزمون MSRT

MSRT تقریبا هر ماه توسط وزارت علوم برگزار می شود و نتایج آن معمولا یک هفته بعد از برگزاری آزمون اعلام می شود. داوطلبان می توانند نتایج خود را از طریق وب سایت سنجش دریافت کنند. مدرک قبولی از آزمون msrt از طریق سایت برای دانشگاه های درخواست کننده ارسال می شود. 

آمادگی برای آزمون زبان MSRT

برای موفقیت در آزمون زبان MSRT، لازن است تا سه مهارت زبان خود را تقویت کنید. ابتدا باید کتاب های مرجع امتحان زبان MSRT، از جمله دستور زبان و گرامر را مرور کنید. واژگان آزمون MSRT بسیار دشوار نیست، و با مطالعه کتاب " 504 کلمه ضروری TOEFL" شما  می توانید تا حدودی به سوالات آن پاسخ دهید. برای مهارت های دستور زبان، شما همچنین باید کتاب های مرجع مانند دستور زبان پانچ و Lang Me را بخوانید. تمرین و تکرار عامل اصلی موفقیت در آزمون زبان MSRT می باشد. با توجه به اینکه بایستی 100 سوال ازمون زبان را در بازه زمانی 75 دقیقه پاسخ دهید، لازم است مدیریت زمان را یاد بگیرید واین جز با تمرین کردن امکان پذیر نیست. برای بخش مهارت های صوتی، شما نیز باید آموزش های زیادی داشته باشید. اگر فایل های صوتی Pars Diss Pars را دانلود کنید، علاوه بر آماده شدن برای آزمون زبان MSRT، می توانید برای سایر زبان های آزمون نیز آماده شوید.

جدول زمان بندی و تعداد پرسش های آزمون MSRT

این آزمون که برای مصاحبه دانشگاه ها حداقل نمره ۵۰ را مورد قبول قرار می دهند از سه بخش تشکیل شده است و حد اکثر ۷۵ دقیقه طول می کشد. جدول زمانبندی این آزمون به صورت زیر است.

بخش شنیداری    ۳۰ پرسش   ۱۵ دقیقه
بخش ساختار ۳۰ پرسش    ۲۰ دقیقه
درک مطلب و لغت ۴۰ پرسش   ۴۰ دقیقه
کل  ۱۰۰ پرسش   ۷۵  دقیقه
لطفا امتیاز خود را ثبت کنید
1 5
  ارسال به دوستان:

در پاسخ به:
اختیاری
اختیاری (نمایش داده نخواهد شد)
ضروری
پرسش و دیدگاه شما
اختیاری
اختیاری (نمایش داده نخواهد شد)
ضروری
دیدگاه کاربران

خدمات سینا ترجمه


ترجمه تخصصی کتاب

ثبت سفارش

ترجمه تخصصی مقاله

ثبت سفارش

ترجمه تخصصی متن

ثبت سفارش

ترجمه انگلیسی به فارسی

ثبت سفارش

ویراستاری متن

ثبت سفارش

پارافریز

ثبت سفارش

فرمت بندی

ثبت سفارش

ترجمه تخصصی

ثبت سفارش

اینستاگرام تلگرام