سینا ترجمه
سینا ترجمه
خانه
وبلاگ
ورود

آزمون زبان انگلیسی مقدماتی (PET) چیست؟

انتشار 20 خرداد 1397
مطالعه 3 دقیقه

آزمون PET، یکی از آزمونی بین المللی برای سنجش توانایی و مهارت فرد در صحبت کرده و برقراری ارتباط به زبان انگلیسی با افراد انگلیسی زبان می باشد.

آزمون زبان انگلیسی مقدماتی (PET) چیست؟

آزمون PET، آزمونی بین المللی است که توسط دانشگاه کمبریج انگلستان در بیش از 80 کشور دنیا از جمله ایران برگزار می‌شود. کلمه PETمخفف عبارت Preliminary English Test است که به معنی آزمون مقدماتی زبان انگلیسی است و مهارت فرد را در زمینه زبان انگلیسی در سطح متوسط می سنجد. این آزمون به دو صورت اینترنتی و کاغذی برگزار شده و کسب نمره قبولی در آن، معادل کسب نمره 5 در آزمون آیلتس و نمره 64 در آزمون تافل اینترنتی است. در ادامه، اطلاعات بیشتری در مورد کاربرد، ساختار سوالات و هزینه آزمون PET به دست خواهید آورد.

کاربرد آزمون PET

همانطور که گفته شد، آزمون PET سطح توانایی فرد را در زبان انگلیسی اندازه گیری می کند. افرادی که در آزمون PET موفق به کسب نمره قبولی می شوند، می توانند به راحتی با افراد کشورهای دیگر به زبان انگلیسی ارتباط برقرار کنند. با استفاده از گواهی این آزمون، می توانید به کشورهای مختلف سفر کرده، در ادارات و مراکز این کشورها استخدام شده و در آنجا زندگی نمایید. اما توجه داشته باشید که این آزمون تخصصی نبوده و برای ورود به دانشگاه و پذیرش در دانشگاه های خارج از کشور مورد قبول نیست.

ساختار سوالات آزمون PET

این آزمون در سه مرحله برگذار می شود که شامل:

  1. خواندن و نوشتن:  شامل 35 سوال مربوط به خواندن و 7 سوال نوشتن می باشد که بایستی در یک و نیم ساعت به آنها پاسخ داده شود.
  2. گوش دادن : شامل 25 سوال می باشد که باید در حدود 30 دقیقه به آنها پاسخ داده شود.
  3. مکالمه : در مدت 11 دقیقه. شرکت کنندگان بصورت دو به دو به مکالمه با یکدیگر می پردازند و سپس یک سخنرانی واقعی ارائه می دهند. در طی این مصاحبه، توانایی دو داوطلب برای گفتگو ارزیابی می شود.

خوب است بدانید که آزمون PET به دو گروه سنی تقسیم می شود: گروه سنی بالغ و گروه سنی دانشجویی. سوالات این دو گروه با یکدیگر متفاوت می باشد.

ثبت نام آزمون PET

آزمونPET سیزده بار در سال در تاریخ های مشخصی طی ماه های فوریه، مارس (دو بار)، آوریل، مه (سه بار)، ژوئن (دو بار)، جولای، اکتبر، نوامبر و دسامبر برگزار مي شود. یکی از مزیت های این آزمون، پایین بودن هزینه آن در مقایسه با سایر آزمون های بین المللی زبان انگلیسی است. داوطلبان باید حداقل تا 10 هفته قبل از تاریخ برگزاری آزمون، ثبت‌نام خود را انجام دهند. البته تمامی مراکز نماینده دانشگاه کمبریج، در تمامی تاریخ های فوق اقدام به برگزاری آزمون نمی‌کنند و داوطلب باید قبل از ثبت نام با تماس با مرکز مورد نظر، از جزییات برگزاری آزمون مطلع شود. راه های مختلفی برای اطلاع از جزییات و نتایج آزمون وجود دارد که یکی از آن‌ها، ثبت‌نام در سرویس رایگان وب‌سایت www.cambridgeenglish.org است.

www.cambridgeenglish.org

www.cambridgeenglish.org

نمره آزمون PET

لازم به ذکر است که بخش Reading and Writing در مجموع نیمی از نمره آزمون را به خود اختصاص می دهد. بخش های Listening و Speaking نیز هر کدام یک چهارم از نمره آزمون را تشکیل می دهند. نمره کل آزمون، از مجموع نمرات بخش های مختلف به دست خواهد آمد و در کارنامه نهایی، علاوه بر نمره کل، نمره هر چهار بخش مذکور به طور جداگانه نیز ارائه می‌شود. در سال 2016، محدوده نمره آزمون PET که قبلا بین 0 تا 100 بود، به بازه 120 تا 170 تغییر کرد. به این ترتیب که محدوده نمره 160 تا 170 ممتاز محسوب شده، 153 تا 159 عالی و 140 تا 152 قبول تلقی می شود. اما نمره بین 120 تا 139 گواهینامه ای دریافت نمی کند. داوطلبان می توانند 6 هفته پس از آزمون، کارنامه خود شامل نمرات جداگانه سه بخش گفته شده را دریافت کنند. هم چنین در صورت اخذ نمره قبولی، 10 هفته پس از آزمون می توان گواهینامه مربوط به این آزمون را دریافت نمود.

منابع آزمون PET

باید بیدانید که در قسمت آماده‌سازی (Preparation) وب‌سایت Cambridge English می توانید نمونه سوالات آزمون PET را همراه با جواب آن ها داشته باشید. علاوه بر این، چندین کتاب که مهم ترین منابع آزمون هستند، در ادامه معرفی شده اند:

  1. ویرایش دوم کتاب Objective PET
  2. کتاب Complete PET
  3. کتاب Cambridge English Preliminary 8
  4. کتاب Insight into PET
  5. کتاب Cambridge Grammar for PET
  6. و در آخر، بانک سوالات چهارگزینه‌ای (Test Bank) در وب سایت Cambridge English
لطفا امتیاز خود را ثبت کنید
1 5
  ارسال به دوستان:

در پاسخ به:
اختیاری
اختیاری (نمایش داده نخواهد شد)
ضروری
پرسش و دیدگاه شما
اختیاری
اختیاری (نمایش داده نخواهد شد)
ضروری
دیدگاه کاربران

خدمات سینا ترجمه


ترجمه تخصصی کتاب

ثبت سفارش

ترجمه تخصصی مقاله

ثبت سفارش

ترجمه تخصصی متن

ثبت سفارش

ترجمه انگلیسی به فارسی

ثبت سفارش

ویراستاری متن

ثبت سفارش

پارافریز

ثبت سفارش

فرمت بندی

ثبت سفارش

ترجمه تخصصی

ثبت سفارش

اینستاگرام تلگرام