سینا ترجمه
سینا ترجمه
خانه
وبلاگ
ورود

دلایلی که موجب اکسپت مقاله شما درمجلات معتبر میشود

انتشار 15 اسفند 1398
مطالعه 4 دقیقه

هنگام نگارش مقاله اگر قصد به چاپ رساندن آن در مجلات معتبر بین المللی را دارید، لازم است نکاتی را که درصد احتمال پذیرش مقاله شما را دی این مجلات بالا ببرد، رعایت کنید. یکی از این نکات که در وهله اول باید مد نظر داشته باشید، رعایت قالب استاندارد نگارش مقاله است.

دلایلی که موجب اکسپت مقاله شما درمجلات معتبر میشود

هنگام نگارش مقاله اگر قصد به چاپ رساندن آن در مجلات معتبر بین المللی را دارید، لازم است نکاتی را که درصد احتمال پذیرش مقاله شما را دی این مجلات بالا ببرد، رعایت کنید. یکی از این نکات که در وهله اول باید مد نظر داشته باشید، رعایت قالب استاندارد نگارش مقاله است. برای مثال مجلات علمی مختلف برای مقالات خود قالب مشخصی را تعیین می‌کنند و آن را در وب‌سایت خود قرار می‌دهند. با وجود این که ممکن است جزئیات موارد موجود در قالب کلی در مجلات مختلف با یکدیگر متفاوت باشد، اغلب آنها از یک قالب استاندارد کلی تبعیت می‌کنند:

  • عنوان
  •  چکیده
  • مقدمه
  • متن پژوهش
  • روش تحقیق
  • تجزیه و تحلیل
  • نتیجه گیری
  • منابع

اما این، فقط بخشی از این اصول و نکات است. سر دبیران مجلات و نشریات و ژورنال های معتبر علمی همگی می خواهند مقالاتی را برای مجله خود انتخاب کرده و به چاپ برسانند که موجب افزایش سطح علمی مجله و اعتباربخشی به آن شود. زیرا مسئولیت هر سردبیر حفظ و توسعه ی مشخصات و اعتبار مجله است. سردبیر همچنین مسئول نهایی محتوا و اطمینان از مطابق بودن مقاله با اهداف و اسکوپ مجله است و می کوشد مقالاتی را چاپ کند که در اسکوپ مجله آنها قرار دارد. همچنین با چاپ تحقیقات جدید و بروز علمی سهمی در تامین نیازهای بشری داشته و حامی ایده های نو و خلاقانه باشد.

 نکات مهم برای  گرفتن اکسپت یک مقاله علمی

۱. مقاله شما باید دیدگاه جدیدی را نسبت به یک موضوع و مسئله مهم روشن سازد. برای مثال با توضیح دادن مفهوم داده‌هایی که دارای واریانس زیادی باشند و یا یافتن راه حل برای مشکلی که برای افراد زیادی مشکل ایجاد کرده بود.

2. دیدگاه شما برای افرادی که نقش تصمیم گیری دارند مفید باشد. در صورتی که شما موردی را برای مخاطبان شرح دهید که به افراد تصمیم گیرنده به خصوص در تصمیم‌های بلند مدت سازمانی و یا خانوادگی کمک کند، شانس اکسپت مقاله شما افزایش خواهد یافت.

3. دیدگاه شما برای ساخت یک تئوری یا قالب بندی قابل استفاده باشد. در صورتی که مقاله شما برای ساخت یک تئوری جدید و یا حتی پیشبرد یک تئوری موجود قابل استفاده باشد، شانس اکسپت مقاله علمی پژوهشی بالا خواهد رفت.

4. دیدگاه شما سوالات مهم و جدیدی را ایجاد کند. اگر تحقیقات شما باعث ایجاد سوالات و مسائل جدیدی در ذهن سایر محققان گردد، دارای امتیاز بیشتری برای چاپ شدن خواهد بود.

5. روش تحقیق شما مناسب باشد. در صورتی که روش‌هایی که برای تحقیق، جمع آوری داده‌ها و آنالیز داده‌ها مناسب و در دسترس باشند، ویراستاران مجلات امتیاز بیشتری به مقاله شما خواهند داد.

6. دقت در جمع آوری اطلاعات بالا باشد. اگر روش‌های مورد استفاده در تحقیق به دقت انجام شده باشند و دلیل و چگونگی پوشش نتایج توسط داده‌های جمع آوری شده به درستی توضیح داده شده باشد، اکسپت مقاله تسهیل می‌گردد.

7. مقاله با پژوهش‌های پیشین ارتباط داشته باشد. شکل دادن ارتباطات مقاله با کارهای پیشین در زمینه تخصصی مشابه و یا سایر زمینه‌های تخصصی، برای ساخت استدلال‌های مناسب در پژوهش، دارای امتیاز خاصی برای اکسپت مقاله خواهد بود.

8. نویسنده یک داستان خوب روایت کند! به این معنا که متن مقاله به صورت مناسب و صحیح نگارش شده باشد و قابل فهم برای همگان باشد و همچنین استدلال‌های مطرح شده منطقی باشند و یکدیگر را نقض نکنند.

پلاجیاریسم یا سرقت علمی

با وجود این که برخی مقالات ممکن است تمام موارد ذکر شده را رعایت کرده باشند، سوال مهمی که در ذهن همه شکل می‌گیرد این است که آیا مقاله اورجینال است؟ امروزه با پیشرفت تکنولوژی و وجود نرم افزارهای متعدد در زمینه سرقت علمی، در صورتی که در نگارش یک مقاله هرگونه سرقت علمی به کار رفته باشد، قبل از رسیدن مقاله به دست ویراستاران مجله این موضوع مشخص خواهد شد و نویسنده طبق قوانین مجازات سرقت علمی، مجازات و جریمه خواهد شد.

نکته مهم

برخی اوقات پس از فرستادن متن اولیه برای ویراستار مجله، ویراستار نکاتی را برای شما مشخص می‌کند و از شما می‌خواهد نسبت به ویرایش برخی جزئیات اقدام کنید. در این صورت، موارد مشخص شده توسط ویراستار را به طور دقیق و کامل ویرایش کنید و مقاله را بار دیگر برای نویسنده ارسال کنید. ممکن است در برخی از موارد مطرح شده از سوی ویراستار نظر شما با نظر وی مخالف باشد؛ در این صورت نظر ویراستار مجله ارجحیت دارد و شما بایستی عین تذکرات و تغییرات خواسته شده را در مقاله لحاظ کنید.

خدمات موسسه سینا در زمینه چاپ مقاله

موسسه سینا با تجربیات چندین ساله خود در زمینه چاپ مقاله در مجلات و نشریات معتبر مختلف، در تمامی رشته های تحصیلی از جمله  رشته های حقوق، حسابداری، روانشناسی، مدیریت، علوم پزشکی، زیست شناسی، شیمی، صنایع، ریاضی، برق، مکانیک و... آماده ارائه خدمت به دانشجویان و اساتید گرانقدر در زمینه چاپ مقاله در ژورنالهای بین المللیست. این خدمات شامل استخراج مقاله از پایان نامه، ترجمه مقاله توسط مترجمین متخصص در آن رشته، ویراستاری گرامری و ساختاری مقاله، معرفی مجله متناسب با موضوع مقاله و دانشگاه محل تحصیل نویسنده،  قالب بندی مقاله بر اساس دستورالعمل مجله، سابمیت مقاله در مجله و پیگیری پروسه داوری مقاله، رایزنی با مجلات برای اخذ پذیرش و در نهایت ارسال نامه پذیرش به نویسنده مقاله برای ارائه به دانشگاه برای اخذ نمره پایان نامه میباشد. با ما در ارتباط باشید.

بیشتر بخوانید:

اکسپت مقاله در مجلات معتبر داخلی

چاپ مقاله در مجلات معتبر دانشگاه آزاد اسلامی

نکات مهم در انتخاب مجله برای اکسپت مقاله

پذیرش چاپ مقاله ISI در کمترین زمان

لطفا امتیاز خود را ثبت کنید
1 5
  ارسال به دوستان:

در پاسخ به:
اختیاری
اختیاری (نمایش داده نخواهد شد)
ضروری
پرسش و دیدگاه شما
اختیاری
اختیاری (نمایش داده نخواهد شد)
ضروری
دیدگاه کاربران

خدمات سینا ترجمه


ترجمه تخصصی کتاب

ثبت سفارش

ترجمه تخصصی مقاله

ثبت سفارش

ترجمه تخصصی متن

ثبت سفارش

ترجمه انگلیسی به فارسی

ثبت سفارش

ویراستاری متن

ثبت سفارش

پارافریز

ثبت سفارش

فرمت بندی

ثبت سفارش

ترجمه تخصصی

ثبت سفارش

اینستاگرام تلگرام