سینا ترجمه
سینا ترجمه
خانه
وبلاگ
ورود

هزینه چاپ مقاله داخلی چقدر است؟

انتشار 3 دی 1397
مطالعه 13 دقیقه

چاپ مقاله در مجلات داخلی بدلیل مزایای خاصی که دارد، مورد توجه اکثر دانشجویان و محققین است. از این رو دانستن هزینه چاپ در این مجلات شاید سوال اکثر فرهیختگان عزیز باشد. در این قسمت از سینا ترجمه قصد داریم تا علاوه بر انواع مجلات داخلی به هزینه دریافتی برای چاپ در این مجلات اشاره نماییم.

هزینه چاپ مقاله داخلی چقدر است؟

یکی از راه های رساندن تجربیات و یافته های علمی محققان پذیرش و چاپ مقاله در نشریات داخلی است. از این رو چاپ مقاله برای تولیدکنندگان محتوای علمی اهمیت زیادی دارد. در دنیای آکادمیک چاپ مقاله از اهمیت زیادی برخوردار است. اساتید دانشگاهی با چاپ مقاله جایگاه علمی خود را بالا می برند و دانشجویان ارشد و دکتری با داشتن مقالات علمی پژوهشی چاپ شده در نشریات، فرصت کسب امتیاز بالاتری دارند.

مقالات داخلی

بر کسی پوشیده نیست که چاپ مقاله در مجلات معتبرترین منبع انتقال اطلاعات در دنیا می‌باشند که این اطلاعات ممکن است به صورت کاملا ناب و حاصل تحقیقات خود دانشجو باشد و یا ممکن است در راستای مقالات پیشین باشد و تکمیل کننده آنها باشد به هرحال مقالات جز آثار ارزشمند می‌باشند که بسیار پرطرفدار هستند در واقع مقالات داخلی، مقالاتی هستند که در مجلات و یا نشریات داخل کشور به چاپ می‌رسند. درجه‌بندی نشریات علمی در ایران توسط معاونت پژوهشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری انجام می‌شود. بالاترین درجه نشریات دانشگاهی در ایران، علمی پژوهشی است و درجه مصوب دیگر، علمی ترویجی نسبت به آن در سطح پائین‌تری قرار دارد که در ادامه به تفصیل در مورد هر کدام صحبت خواهد شد.

مقالات داخلی

انواع مجلات داخلی

در حالت کلی در ایران سه نوع مجله داریم که اعتبار و درجه علمی این مجلات همانطور که پیش تر هم بیان شد از سوی ارگان های وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، و حوزه علمیه تعیین می شود. که این مجلات مقالاتی را که در زیر به آنها اشاره شده است را به چاپ می رسانند.

مجلات علمی- پژوهشی

مجلات علمی- پژوهشی

هر تولیدی که به دنبال جستجوی حقایق و برای کشف بخشی از معارف و نشر آن در میان مردم و به قصد حل مشکلی یا بیان اندیشه ای در موضوعی از موضوع های علمی، از طریق مطالعه ای نظام مند، برای یافتن روابط اجتماعی میان پدیده های طبیعی به دست آید و از دو خصلت اصالت و ابداع برخوردار باشد و نتایج آنها به کاربردها، روش ها و مفاهیم و مشاهدات جدید در زمینه علمی با هدف پیشبرد مرزهای علمی و فناوری منجر گردد، علمی – پژوهشی قلمداد می شود. در واقع هدف اصلی مقاله علمی پژوهشی ایجاد یک استدلال است. یکی از بخش های چنین مقاله ای مرور ادبیات است. در یک مقاله علمی پژوهشی، ادبیات بعنوان اساس و بنیان کار ارائه می شود و بینش جدیدی را که پژوهشگر به دنبال ایجاد آن است، پشتیبانی می کند. مخاطبین اصلی این گونه مجلات پژوهشی، اساتید دانشگاه ها، دانشجویان دوره های دکتری و کارشناسی ارشد، پژوهشگران شاغل در مراکز علمی، تحقیقاتی و تولیدی هستند.


مجلات علمی- ترویجی

یک مقاله علمی ترویجی یا مرور ادبیات، اطلاعات منتشر شده در حوزه یک موضوع بخصوص در یک محدوده زمانی را مورد بحث و بررسی قرار می دهد. مقاله علمی ترویجی (مرور ادبیات) می تواند خلاصه ای از مقالات و منابع موجود باشد اما معمولا سازماندهی خاص خود را دارد و خلاصه و استنتاج‌ها را ترکیب می‌کند و اطلاعات را در ساختاری نو ارائه می دهد. مقاله علمی ترویجی می تواند تفسیری جدید از مقالات و کارهای قبلی ارائه دهد یا اطلاعاتی جدید را با تفاسیر قبلی در هم آمیزد، یا سیر جریان پیشرفت فکری حوزه مورد بحث و مباحثات مربوط به آن را ترسیم کند. مقاله علمی ترویجی بسته به موقعیت ممکن است مقالات و منابع را مورد ارزیابی قرار دهد و مناسب ترین و مربوط ترین منابع را به خواننده پیشنهاد کند. این مقالات بر پایه جابه‎ جایی، تلفیق و ترکیب دانش موجود تهیه می شوند و معمولاً به روشن شدن زوایای مسائل کمک می‎نمایند، از این گونه مقالات می‎توان به مقالات مروری، تدوینی، ترجمه ‎ای، تحلیلی اشاره کرد. به لحاظ ارزش علمی در بین مقالات، در این مقاله ‎های تحلیلی ارزش و اعتبار بالاتری دارند در کل هدف یک مقاله علمی ترویجی خلاصه کردن و استنتاج مباحث و ایده های دیگران است، بدون اینکه پژوهشگر چیز جدیدی به آن اضافه کند. اینگونه مجلات دستاوردهای علمی، فنی و حرفه ای آموزنده و جالب را به زبانی ساده برای افراد دارای تحصیلات دانشگاهی ارائه می دهند.

مجلات علمی- ترویجی


مجلات علمی- تخصصی

مجلات علمی- تخصصی

این مجلات معمولا وابسته به برخی سازمان ها و نهادهای خاص بوده و مباحث تخصصی در یک زمینه را مطرح می کنند و نویسندگان مختلف می توانند مطالب خود را برای این مجلات ارسال کنند. نکته قابل توجه در مورد این نوع مجلات این است که این مجلات معمولا هیچ گونه امتیاز و مجوز علمی را از ارگانهای مثل وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی یا حوزه علمیه دریافت نکرده اند و صرفا به منظور اطلاع رسانی و بالا بردن آگاهی های قشر خاصی از افراد جامعه در زمینه های تخصصی به چاپ مطالب می پردازند. مثل مجله علمی -تخصصی رشد که وابسته به وزارت آموزش و پرورش بوده و به فعالیت در زمینه مباحث آموزشی می پردازد.

از آنجا که یکی از معتبر ترین مجلات داخلی، مجلات علمی پژوهشی می باشد در ادامه به بررسی این مجلات خواهیم پرداخت.

چاپ مقاله در مجلات علمی پژوهشی

چاپ مقاله علمی پژوهشی، دانش و اطلاعات را برای مخاطبان بیشتری منتشر می کند و تجربیاتی که نویسنده به آن دست یافته را با افراد زیادی در سراسر جهان به اشتراک می گذارد. امتیاز پژوهشی این مقالات در آزمون مصاحبه دکتری برای هر مقاله مرتبط با رشته تخصصی، 7 امتیاز و در مجموع دارای 22 امتیاز در نظر گرفته میشود. همانطور که می دانید در مقالات علمی پژوهشی که بیشتر دانشجویان و اساتید به این مدل مقالات علاقه‌مند هستند، نتیجه کارها و مطالعات علمی پژوهشی روی یک موضوع مشخص به شکل مقاله درآمده و چاپ می شود. دز کل می توان بیان کرد، در صورت چاپ این مدل مقالات، میزان اعتبار بالایی به نویسندگان مقاله می رسد.

چاپ مقاله در مجلات علمی پژوهشی

مزایای چاپ مقاله در مجلات علمی پژوهشی

علاوه بر پذیرش راحتر در مقطع دکتری چاپ مقاله علمی پژوهشی دارای مزایای زیادی برای نویسندگان دارد که در ادامه به یکسری از این مزایا اشاره شده است:

مزایای چاپ مقاله

ساختار کلی یک مقاله علمی پژوهشی

برای اینکه مقاله شما در مجلات علمی پژوهشی داخلی پذیرش و چاپ شود باید دارای ساختار استانداردی باشد که در زیر به این ساختار اشاره شده است:

ساختار کلی یک مقاله علمی پژوهشی

عنوان (Tittle)

چکیده (Abstract)

کلمات کلیدی (Keywords)

مقدمه (Introduction)

مواد و روش ها (Materials and methods)

نتایج (Results)

بحث (Discussion)

نتیجه گیری (Conclusion)

تقدیروتشکر (Acknowledgment)

منابع(References)

مراحل چاپ مقاله علمی پژوهشی

از آنجا که پذیرش و چاپ مقاله در مجلات علمی پژوهشی داخلی شرایط سخت و متفاوتی دارد باید هر کدام از مراحل که در ذیل به آن ها اشاره شده است باید با بالاترین کیفیت ممکن انجام شوند.

مراحل چاپ مقاله علمی پژوهشی

ویراستاری مقاله

اکثرا نویسنده های مقاله سعی دارند مقاله را سریع نگارش کرده و به اتمام برسانند که معمولا در چنین موردی که مقاله به قصد تمام شدن نگارش می شود می تواند از نظر ویراستاری نیاز به بررسی داشته باشد تا از نظر غلط املایی و ادبی و ویگول و ... مجددا بررسی شود. چون هر گونه ایراد در این زمینه هر چند ساده باشد از نظر ادیتور های مجلات خیلی مهم می باشد از این رو پیشنهاد می شود بعد از نگارش مقاله ویراستاری مقاله حتما انجام شود.

رفع هر گونه تشابه و سرقت ادبی

امروزه بررسی سرقت ادبی مقاله از جمله مواردی می باشد که در مرحله اولیه داوری انجام می شود و حتی برخی از مجلات در مرحله سابمیت مقاله به مجله گزارش پلاجیاریسم را از نویسنده درخواست می کنند از این رو پارافریز مقاله دارای اهمیت بسیار بالایی می‌باشد. چراکه اگر مشخص شود نوشته و یا مقاله شما کپی از منبعی است که از آن نامی نبرده‌اید، متهم به سرقت ادبی و کپی‌برداری خواهید شد.

رفع هر گونه تشابه

انتخاب ژورنال معتبر برای مقاله

انتخاب ژورنال معتبر برای مقاله

پیداکردن یک مجله مناسب برای مقاله از جمله موارد تاثیرگذار در پذیرش مقاله می باشد. اکثر نویسندگان بعد از نگارش مقاله خود به دنبال بهترین مجله برای چاپ اثر علمی خود می‌گردند از این رو بهتر است در انتخاب مجله حساسیت لازم را به خرج دهید چون در بیشتر مواقع دلیل ریجکت مقاله انتخاب نادرست مجله می باشد.

فرمت بندی مقاله

بعد از اینکه مجله خود را انتخاب کردید نوبت آن است که مقاله شما طبق فرمت مجله فرمت بندی شود. از آنجا که هر مجله برای فرمت بندی مقاله دارای شرایط و ساختار متفاوت می باشد بنابراین باید از قسمت راهنمای نویسندگان مجله این مورد را بررسی کرده و طبق آن فرمت تنظیم نمایید.

فرمت بندی مقاله

سابمیت مقاله به مجله مورد نظر

سابمیت مقاله به مجله مورد نظر

بعد از تنظیم فرمت مقاله به فرمت مجله باید مقاله را به مجله مورد نظر سابمیت و یا ارسال نمایید تا وارد پروسه داوری شود که هر مجله راه های مشخص شده ای برای سابمیت مقاله دارد.

نکات مهم در انتخاب مجله علمی پژوهشی مناسب

برای چاپ مقاله در مجلات داخلی باید به چند فاکتور مهم دقت داشته باشید تا بهترین مجله داخلی ممکن را برای مقاله خود انتخاب کنید که در ادامه به برخی از این نکات اشاره شده است:

نکات مهم در انتخاب مجله مناسب

انتخاب مجلاتی مشابه با موضوع مورد تحقیق شما.

بررسی مقالات چاپ شده قبلی در حوزه مقاله شما.

عدم درخواست در مجلاتی که مقالاتی با موضوع تحقیق شما را ریجکت می کنند.

بررسی محتوای مقاله با استانداردهای مجله.

بررسی و استاندارد سازی ساختار مقاله با فرمت مجله.

چاپ مقاله علمی و پژوهشی داخلی چقدر زمان میبرد؟

فرایند داوری بعضی از مجلات بسیار سریع است و برخی دیگر مدت‌ها طول می‌کشد تا نتیجه‌ای مشخص به شما اعلام کنند. نشریات مختلف برای رسیدگی به مقالات زمانی از حدود یک هفته تا حتی یک سال را در نظر می‌گیرند. گاهی خیلی خیلی زود به شما پاسخ داده می‌شود و گاهی هم بیش از 7 ماه تا شاید یک سال باید صبر کنید. جدا از این موارد موضوع مقاله و شخص نویسنده نیز در روند چاپ و پذیرش مقاله علمی پژوهشی موثرند. با توجه به موارد گفته شده زمان دقیقی نمی توان برای مجلات داخلی اعلام کرد پس اگر شما عزیزان فرصت کافی برای چاپ مقاله ندارید بهتر است برای پذیرش و چاپ مقاله در مجلات خارجی اقدام نمایید.

هزینه چاپ مقاله

چگونگی چاپ مقاله علمی پژوهشی

چگونه زمان پذیرش و چاپ مقاله در مجلات علمی پژوهشی را کاهش دهیم؟

پذیرش و چاپ مقاله علمی پژوهشی فرایند مشخصی دارد. بعد ارسال مقاله علمی پژوهشی به مجلات معتبر باید منتظر اعلام نظر داوران باشیم. برای مقاله علمی پژوهشی سه حالت وجود دارد. در حالت اول ژورنال ها، مقاله شما را اکسپت می کنند و برای چاپ ارسال می شود. در حالت دوم، مقاله علمی پژوهشی شما به شرط اصلاح برای داوری مجدد ارسال می شود. در حالت آخر مقاله علمی پژوهشی شما ریجکت می شود. درواقع داوران بدون دادن فرصت برای اصلاح مقاله، مقاله علمی پژوهشی شما را رد می کنند. حالت دوم و پذیرش مقاله علمی پژوهشی به شرط ایجاد تغییرات جزئی شرایطی ایده آل برای محققین محسوب می شود. برای چاپ مقاله علمی پژوهشی در کمترین زمان باید تغییراتی که مدنظر داروان است را با بهترین حالت ممکن پیاده کنید. اگر مقاله خود را باب میل داوران و ادیتور مجله اصلاح کنید، می توانید زمان پذیرش مقاله خود را کاهش دهید.

هزینه های چاپ مقاله در مجلات داخلی چقدر است؟

عده ای فکر می کنند چاپ مقاله در مجلات داخلی نسبت به مجلات بین المللی اعتبار پایین تری دارد اما این یک اشتباهی بیش نیست چون در بین مجلات داخلی مجلات علمی پژوهشی در سطح کشور جز پر اعتبار ترین مجلات بوده و اکثرا برای دفاع از پایان نامه و یا رساله دکتری و حتی ارتقا رزومه اساتید این مجلات پیشنهاد شده و مورد تایید دانشگاه ها می باشد. علاوه بر اعتبار بالای مجلات علمی پژوهشی هزینه کمتری برای چاپ دارند. و حتی می توان گفت در اکثر مواقع این مجلات رایگان بوده و اگر هزینه ای هم داشته باشد بسار ناچیز می باشد. در کل می توان بیان کرد به علت اعتبار بالا و هزینه پایین چاپ مقاله در مجلات علمی پژوهشی داخلی ،رقابت بین مقالات ارسالی زیاد بوده و حتما باید بار علمی مقاله بالا باشد تا مقاله ارسالی شما از بین مقالات ارسالی نظر داوران را به خود جلب کرده و مورد پذیرش واقع شود.

هزینه های چاپ مقاله

هزینه های دریافتی از محققان جهت چاپ مقاله

همانطور که بیان شد برای چاپ مقاله در مجلات داخلی هزینه بسیار نا چیز دریافت می شود که هزینه دریافتی از محققین به شرح زیر می باشد:

هزینه های دریافتی جهت چاپ مقاله

هزینه رسیدگی به مقالات یا هزینه انتشار هزینه ای است که معمولا از مقالات علمی پژوهشی در مجلات داخلی گرفته می شود تا مقاله آنان را در قالب مجلات داخلی قالب بندی کنند تا در نهایت برای چاپ آماده باشند. دقت کنید که پرداخت این هزینه به معنای پذیرش مقاله شما نیست.

هزینه دسترسی رایگان، با پرداخت این هزینه مقاله شما از طرف مجلات در اختیار محققان دیگر قرار می گیرد اما از طرف مجله از محققان هزینه ای دریافت نمی شود.

هزینه داوری سریع، زمان رسیدگی به مقالات بین 3 تا 6 ماه تخمین زده می شود و اگر شما عجله دارید، می توانید با پرداخت هزینه ای به داوران ، درخواست کنید تا مقاله شما را در مدت زمان کمتری بررسی کنند. با پرداخت این هزینه باز هم داوران تعهدی ندارند که مقاله شما را پذیرش کنند.

هزینه انتشار، هزینه ای است که بعضی مجلات مجدد برای انتشار مقاله شما دریافت می کنند.

چرا مقاله خود را در سینا ترجمه به چاپ برسانیم؟

سینا ترجمه با بیش از 8 سال سابقه و فعالیت در حوزه‌ی پذیرش و چاپ مقاله در مجلات معتبر داخلی و خارجی، ترجمه مقاله و کتب به‌صورت کاملاً تخصصی، ویراستاری مقاله و همچنین استخراج مقاله از پایان‌نامه و تبدیل پایان‌نامه به کتاب به‌عنوان برندی مطمئن در اذهان اصحاب دانشگاهی مبدل شده است. دلیل موفقیت و سبقت گرفتن این موسسه نسبت به سایر مؤسسات دیگر ارائه خدمات مناسب به مشتریان، ایجاد تجربه کاری مناسب، سرعت عمل، صداقت و همچنین پاسخگویی 24 ساعته در تمامی ساعات شبانه‌روز و حتی روزهای تعطیل می باشد. ویژگی های مجلات پیشنهادی در سینا ترجمه شامل موراد زیر می باشد

 چرا چاپ مقاله داخلی

مجلات پیشنهادی مرتبط با موضوع و اهداف مقاله و رشته تحصیلی شما می‌باشند.

مجلات پیشنهادی دارای نمایه معتبر و قابل استناد می‌باشند.

مجلات پیشنهادی دارای هزینه چاپ معقول و منصفانه یا کلاً رایگان می‌باشند.

مجلات پیشنهادی جزء نشریات معتبر و خارج از لیست سیاه وزارت علوم، وزارت بهداشت، دانشگاه آزاد و دانشگاه پیام نور می‌باشند.

مجلات پیشنهادی دارای مدت‌زمان پذیرش کوتاه می‌باشند.

مجلات پیشنهادی دارای مدت‌زمان چاپ کوتاه می‌باشند.

مراحل ثبت سفارش چاپ مقاله علمی پژوهشی داخلی

سینا ترجمه برای اینکه کاربران محترم بتوانند سفارش خود را به راحتی ثبت نمایند مراحل ثبت سفارش خود را طی گام هایی که در ذیل به آن ها اشاره شده است شفاف سازی کرده تا کاربران عزیز بتوانند با آشنایی کامل با روند کار سفارش خود را ثبت نمایید.

چاپ مقاله علمی پژوهشی داخلی

سینا ترجمه

خدمات ثبت سفارش چاپ مقاله داخلی در سینا ترجمه

چاپ مقاله در نشریات و مجلات داخلی، یک راه بسیار مناسب برای چاپ مقاله با هزینه کم می باشد. سینا ترجمه جهت چاپ مقاله در مجلات معتبر خدمات بسیار متنوعی را برای کاربران عزیز ارائه می دهد. این موسسه با مجلات و نشریات داخلی بسیار زیادی همکاری کرده و می تواند با بررسی اولیه و استاندارد سازی مقاله شما طبق فرمت مجله و پیگیری های لازم درصد پذیرش مقاله شما را بالا ببرد. شما با ثبت سفارش چاپ مقاله می توانید از اعتلاف و هدر رفت زمان جلوگیری کنید. فورا مقاله ارزشمند خود را برای ما ارسال نمایید. تا مراحل ثبت مقاله در مجلات داخلی شروع شود.

جهت ثبت سفارش چاپ مقاله داخلی می‌توانید از طریق لینک‌ مربوطه که در زیر همین مطلب آورده شده است اقدام نمایید و یا از طریق تماس و یا ایمیل و همچنین از طریق شبکه‌های مجازی (واتساپ، اینستاگرام، تلگرام) با کارشناسان ما در ارتباط باشید.

لطفا امتیاز خود را ثبت کنید
1 5
  ارسال به دوستان:



سوالات متداول

امکان دراد ولی از هر مجله ای پذیرش شد باید سریع تر از مجلات دیگر انصراف دهید .البته برخی از مجلات در زمان سابمیت مقاله اعلام می کنند که مقاله نباید برای داوری مجله دیگری ارسال شده باشد .که در این صورت نباید همزمان برای دو مجله اقدام شود

ما مقاله شما را می توانیم در اکثر مجلات معتبر داخلی و خارجی چاپ کنیم.

تمامی خدمات ترجمه و ویراستاری و چاپ مقاله و ... شامل 72 ساعت گارانتی کیفی هستند ولی برای برخی موارد مثل ترجمه مقاله, گارانتی تا زمان چاپ نیز وجود دارد.

مخاطبین اصلی این گونه مجلات پژوهشی، اساتید دانشگاهها، دانشجویان دوره های دکتری و کارشناسی ارشد، پژوهشگران شاغل در مراکز علمی، تحقیقاتی و تولیدی هستند.

اساتید دانشگاهی با چاپ مقاله جایگاه علمی خود را بالا می برند و دانشجویان ارشد و دکتری با داشتن مقالات علمی پژوهشی چاپ شده در نشریات فرصت کسب امتیاز بالاتری دارند.



در پاسخ به:
اختیاری
اختیاری (نمایش داده نخواهد شد)
ضروری
پرسش و دیدگاه شما
اختیاری
اختیاری (نمایش داده نخواهد شد)
ضروری
دیدگاه کاربران
پرسش ها و دیدگاه های کاربران
بازدیدکننده

تیم پشتیبانی
در پاسخ به:
نیازمند پذیرش یک مقاله هستم
باسلام وعرض ادب دوست عزیزموردی نیست ما درخدمتتان هستیم برای اقدام استدعا میشود درخواستتان را به ایمیل موسسه ارسال نمایید کارشناسان مجلات را معرفی وبعد برای پذیرش وچاپ اقدام نماییم. باتشکر ازحسن تئجه شما به موسسه سینا
3 سال پیش
بازدیدکننده

سید اصغر حسینی خان به بن
نیازمند پذیرش یک مقاله هستم
3 سال پیش

خدمات سینا ترجمه


ترجمه تخصصی کتاب

ثبت سفارش

ترجمه تخصصی مقاله

ثبت سفارش

ترجمه تخصصی متن

ثبت سفارش

ترجمه انگلیسی به فارسی

ثبت سفارش

ویراستاری متن

ثبت سفارش

پارافریز

ثبت سفارش

فرمت بندی

ثبت سفارش

ترجمه تخصصی

ثبت سفارش

اینستاگرام تلگرام