سینا ترجمه
سینا ترجمه
خانه
وبلاگ
ورود

اکسپت مقاله برای دفاع پایان نامه

انتشار 16 اسفند 1398
مطالعه 3 دقیقه

دانشجویان دوره تحصیلات تکمیلی در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری اطلاع دارند که برای اتمام تحصیلات خود و کسب نمره پایان نامه علاوه بر دفاع از پایان نامه و رساله دکتری خود باید اقدام به پذیرش و چاپ مقالات علمی خود در مجلات معتبر مورد تایید وزارت علوم و بهداشت نمایند.

اکسپت مقاله برای دفاع پایان نامه

دانشجویان دوره تحصیلات تکمیلی در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری اطلاع دارند که برای اتمام تحصیلات خود و کسب نمره پایان نامه علاوه بر دفاع از پایان نامه و رساله دکتری خود باید اقدام به پذیرش و چاپ مقالات علمی خود در مجلات معتبر مورد تایید وزارت علوم و بهداشت نمایند. چون نمره پایان نامه شامل دو بخش دفاع از پایان نامه یا رساله و مقالات علمی چاپ شده می باشد. به این شکل  که 18 نمره به دفاع از پایان نامه و خود پایان نامه اختصاص داده می شود و 2 نمره برای مقالات ارائه شده در حوزه علمی و مرتبط با پایان نامه.

البته خود این 18 نمره نیز به صورت کامل به پایان نامه داده نمی شود بلکه دارای تقسیماتی از جمله بخش نوآوری و جدید بودن عنوان و نتایج مقاله، بخش پژوهشی مقاله و همچنین نحوه ارائه و دفاع و سایر موارد است که هر یک به نوبه خود نمره و امتیاز خاصی دارد. این امتیاز در دانشگاههای دولتی و سراسری در دوره ارشد و دکتری از 1 تا 2 نمره را به خود اختصاص میدهد که بسته به دانشگاه و ضوابط آن بر متفاوت است. دانشجو طی یک یا دو ترم بسته به انتخاب خود باید مقاله خود را در مجلات  به چاپ مجلات مورد تایید رسانده و نمره کامل را کسب کنند که ممکن است دانشجو خود از دو نمره پایان نامه انصراف داده و به مراحل تسویه حساب دانشگاه برود.

نگارش مقاله و یا استخراج مقالات از پایان نامه و چاپ آن در مجلات معتبر علاوه بر کسب امتیاز 2 نمره پایان نامه مزایای دیگری را نیز دارد. از جمله تقویت رزومه علمی دانشجویان که مسیر را برای پذیرش آنها در مصاحبه دکتری هموارتر کرده و ورود به دوره دکتری را محتمل تر میکنند. در صورت استخراج نکردن مقاله از پایان نامه موضوع پایان نامه قدیمی شده و پذیرش آن توسط مجلات کاهش می یابد و در صورت نیاز به چاپ مقاله باید تمام مراحل را نو آغاز کنند. میزان نمره دهی به مقالات چاپ شده در مجلات معتبر ISI ,ISC توسط دانشگاه ها را برای شما در جدول زیر نمایش میدهیم.

نوع مقاله

حداکثر نمره برای هر مقاله

نمره پذیرش یا چاپ مقاله در مجلات ISI

۲ نمره

نمره پذیرش یا چاپ مقاله در مجلات انگلیسی زبان داخلی یا ISC

1.5  نمره

نمره پذیرش یا چاپ مقاله در مجلات علمی پژوهشی

۱ نمره

نمره پذیرش یا چاپ مقاله در مجلات علمی-ترویجی

۱ نمره

نمره چاپ مقاله در کنفرانس های ملی و بین المللی داخل و خارج

۱ نمره

نمره پذیرش یا چاپ مقاله در مجلات علمی دانشگاهی بدون درجه

۰.۵ نمره

نمره چاپ مقاله در کنفرانسهای داخلی

۰.۵ نمره

اختراع، اکتشاف، نظریه علمی، مسابقات و جشنواره های ملی و بین المللی و چاپ کتب علمی مرتبط

حداکثر دو نمره بسته به نظر گروه ارزیابی کننده

 

 برای کسب دو نمره پایان نامه، مقالات استخراج شده از پایان نامه و یا نوشته شده توسط خود دانشجویان باید به صورت تخصصی ترجمه شده و متناسب با فرمت و استاندارد مجلات معتبر از جمله مجلات isi فرمت بندی شوند. سپس برای پذیرش و چاپ به مجلات ارسال می گردند. همه این امور در موسسه سینا به بهترین نحو انجام میشوند. ضمن اینکه سابمیت مقالات نیز توسط محققان موسسه انجام می شود که این امرسبب شده است تا سابمیت مقالات به صورت کاملا و صحیح در سریع ترین زمان انجام گیرد و دیگر دانشجویان و محققان دغدغه این امور را نداشته باشند.

پس از سابمیت مقالات و داوری توسط مجله پاسخ از سوی سردبیر مقاله اعلام می شود که در صورت پذیرش مقاله شما نامه اکسپت برای دانشجویان عزیز ارسال می گردد و مقاله وارد پروسه ویراستاری و چاپ می شود . اما در صورتی که پاسخ سردبیر پذیرش به شرط اصلاح باشد . باید موارد اعلام شده از جانب سردبیر توسط دانشجو اصلاح گردد و مجددا برای بررسی و داوری به مجله ارسال گردد که اینبار در صورت پذیرش از سوی مجله،برای چاپ وارد مرحله ویراستاری می شود. 

دانشجویان عزیزی که موفق به نگارش مقالات علمی خود نشده اند نیز می توانند با کمک کارشناسان مجرب موسسه سینا مقالات علمی مورد نیاز خود را از پایان نامه های تدوین شده خود چه در مقطع ارشد و چه مقطع دکتری استخراج نمایند.

بیشتر بخوانید:

تفاوت ساختار مقاله با پایان نامه

نمونه مقاله استخراج شده از پایان نامه

نکات مهم در استخراج مقاله از پایان نامه

نوشتن مقاله را از کجا شروع کنیم؟

لطفا امتیاز خود را ثبت کنید
1 5
  ارسال به دوستان:

در پاسخ به:
اختیاری
اختیاری (نمایش داده نخواهد شد)
ضروری
پرسش و دیدگاه شما
اختیاری
اختیاری (نمایش داده نخواهد شد)
ضروری
دیدگاه کاربران

خدمات سینا ترجمه


ترجمه تخصصی کتاب

ثبت سفارش

ترجمه تخصصی مقاله

ثبت سفارش

ترجمه تخصصی متن

ثبت سفارش

ترجمه انگلیسی به فارسی

ثبت سفارش

ویراستاری متن

ثبت سفارش

پارافریز

ثبت سفارش

فرمت بندی

ثبت سفارش

ترجمه تخصصی

ثبت سفارش

اینستاگرام تلگرام