سینا ترجمه
سینا ترجمه
خانه
وبلاگ
ورود

اکسپت مقاله در مجلات علمی پژوهشی داخلی

انتشار 14 اسفند 1398
مطالعه 4 دقیقه

گام مهم در چاپ مقاله گزینش مجله ای معتبر و مناسب است. همچنین باید مراحل ارسال مقاله و روش پیگیری های لازم را برای چاپ آن بدانید. امروزه بسیاری از دانشجویان ایرانی به دلیل دانش کمی که در این زمینه دارند همواره نگران نوشتن و چاپ مقاله هستند.

اکسپت مقاله در مجلات علمی پژوهشی داخلی

گام مهم در چاپ مقاله، گزینش مجله ای معتبر و مناسب است. همچنین باید مراحل ارسال مقاله و روش پیگیری های لازم را برای چاپ آن بدانید. امروزه بسیاری از دانشجویان ایرانی به دلیل دانش کمی که در این زمینه دارند همواره نگران نوشتن و چاپ مقاله هستند.در ادامه می خواهیم در مورد اکسپت و چاپ مقاله در نشریات علمی پژوهشی داخلی صحبت کنیم.

چاپ مقاله در مجلات علمی پژوهشی داخلی  بسیار سخت بوده و اگرچه در کشورهای دیگر اعتبار چندانی ندارد اما در جامعه علمی ایران با مقالات چاپ شده در مجلات JCR برابری می کند؛ به همین دلیل از اهمیت بسیار بالایی برخورداراست.این مجلات مورد تایید وزارت علوم و بهداشت می‌باشند و در داخل کشور مزایای بسیار زیادی دارند. این مجلات مقالات فارسی نیز پذیرش می‌کنند و پایگاه اطلاعاتی اکثر آنها در داخل کشور ایران می‌باشد از جمله مهم ترین و پرطرفدار ترین مجلات علمی پژوهشی داخلی میتوان از مجلات isc نام برد. چنانچه می‌خواهید برای تقویت رزومه خود تلاش کنید مجلات علمی پژوهشی داخلی مناسبترین انتخاب شما می‌باشند.

مقاله علمی پژوهشی چیست؟

مقالات از نظر موضوعی و نگارشی به سه نوع تقسیم میشوند: مقالات علمی پژوهشی، مقالات علمی ترویجی و مقالات مروری که هر یک از این مقالات تفاوت های بسیاری با هم دارند.

مقالات مروری: یک مقاله مروری تحقیقات اخیر در یک موضوع تحقیقی را برای فهم و درک بهتر افراد و همچنین تجمیع یک موضوع تحقیقی بگونه ای خلاصه سازماندهی می‌کند.

مقالات علمی ترویجی: یک مقاله علمی ترویجی یا مرور ادبیات، اطلاعات منتشرشده در حوزه یک موضوع بخصوص در یک محدوده زمانی را مورد بحث و بررسی قرار می‌دهد. مقاله علمی ترویجی می‌تواند خلاصه‌ای از مقالات علمی و منابع موجود باشد اما معمولاً سازمان‌دهی خاص خود را دارد و خلاصه و استنتاج‌ها را ترکیب می‌کند و اطلاعات را در ساختاری نو ارائه می‌دهد.

مقالات علمی پژوهشی: این نوع از مقالات پژوهش با نتایجی نوین و تازه هستند که باعث می شوند تا مرزهای علمی و دانش باز شده و فراختر  گردد. معمولا این نوع از مقالات یافته هایی نو را ارایه می دهند و در انجام آن ها از خلاقیت محقق استفاده شده است. این مجلات معمولا مخاطبان متخصص و دانشگاهی دارند و مقالات چاپ شده در آن ها از اعتبار بالاتری برخوردار است. از طرفی چاپ مقاله در این مجلات بسیار سخت است. چون داوران این مجلات فیلترهای سختی را برای گزینش مقالات دارند. این مقالات از اسلوب و قاعده خاصی در شکل نوشتار خود پیروی می کنند که شامل عنوان، چکیده، مقدمه، روش تحقیق، بحث و نتیجه گیری و در نهایت منابع و مآخذ می گردد. هر کدام از این قسمت ها باید با اسلوب و قوانین خاص خود تکمیل شوند. به همین دلیل آشنایی کامل با شیوه نگارش این نوع از مقالات می تواند در موفقیت برای چاپ مقاله کمک بزرگی کند.

مزایای اکسپت مقاله در مجلات علمی پژوهشی داخلی

  • داشتن نامه پذیرش و چاپ مقاله در مجلات علمی پژوهشی داخلی مورد تایید وزارت علوم به منزله ی نخبه بودن پژوهشگر و محقق می باشد.
  • معافیت از سربازی برای نخبگانی که اکسپت و چاپ مقاله در مجلات علمی پژوهشی مورد تایید وزارت علوم دارند.
  • در بسیاری از دانشگاه های بزرگ کشور، یکی از شرایط اساسی جذب هیئت علمی، داشتن اکسپت و چاپ در نشریات علمی پژوهشی داخلی مصوب وزارت علوم می باشد.
  • ارتقاء رتبه برای اعضای هیئت علمی که مقاله ی اکسپت یا چاپ شده در این نوع مجلات دارند.
  • با داشتن اکسپت و چاپ مقاله در مجلات علمی پژوهشی موردتایید وزارت علوم می توان در مقطع دکتری رشته های علوم انسانی و هنر بدون کنکور به مصاحبه دعوت شد.

خدمات موسسه سینا در اکسپت مقاله از مجلات علمی پژوهشی داخلی

در نظر داشته باشید که مجلات علمی پژوهشی داخلی داوری سختگیرانه ای دارند و پروسه داوری در آنها بسیار طولانی تر می باشد و اگر به صورت فردی اقدام به سابمیت مقاله کنید گاها تا یک سال پروسه داوری طول می کشد اما اگر کار سابمیت مقاله را به موسسه سینا بسپارید، در بازه زمانی یک ماه تا سه ماه پروسه داوری به پایان می رسد و نتیجه اکسپت و یا ریجکت برایتان ارسال می شود.

تمامی درخواست ‌های مربوط به پذیرش مقاله به صورت کامل توسط موسسه سینا قابل انجام است. همچنین فرایند انجام کار بسیار شفاف بوده و پژوهشگران می‌توانند به صورت کامل در جریان مقاله خود قرار گیرند و مجلات معتبر داخلی خدمت فرهیختگان عزیز معرفی میشود و هزینه تمامی مجلات در معرفی مجلات نسبت  به رشته مشخص خواهد شد.

بیشتر بخوانید:

امتیاز اکسپت مقالات انگلیسی

اکسپت مقاله از مجلات پولی معتبر

هزینه ی اکسپت مقاله در نشریات ISI

هزینه اکسپت مقاله در مجلات اسکوپوس

لطفا امتیاز خود را ثبت کنید
1 5
  ارسال به دوستان:

در پاسخ به:
اختیاری
اختیاری (نمایش داده نخواهد شد)
ضروری
پرسش و دیدگاه شما
اختیاری
اختیاری (نمایش داده نخواهد شد)
ضروری
دیدگاه کاربران

خدمات سینا ترجمه


ترجمه تخصصی کتاب

ثبت سفارش

ترجمه تخصصی مقاله

ثبت سفارش

ترجمه تخصصی متن

ثبت سفارش

ترجمه انگلیسی به فارسی

ثبت سفارش

ویراستاری متن

ثبت سفارش

پارافریز

ثبت سفارش

فرمت بندی

ثبت سفارش

ترجمه تخصصی

ثبت سفارش

اینستاگرام تلگرام