سینا ترجمه
سینا ترجمه
خانه
وبلاگ
ورود

اکسپت و چاپ مقاله اورژانسی برای مصاحبه دکتری

انتشار 19 شهریور 1399
مطالعه 10 دقیقه

تمامی داوطلبانی که موفق به کسب امتیاز در آزمون کتبی دکتری شده اند باید هر چه سریع تر خود را برای مصاحبه دکتری آماده کنند. مصاحبه دکتری امتیازی برابر با آزمون کتبی دارد و داوطلبان به همان اندازه که خود را آماده شرکت در آزمون کتبی کرده اند باید آماده مصاحبه نیز باشند. چه بسا داوطلبانی که با وجود کسب رتبه بالا در آزمون کتبی در مصاحبه دکتری به دلیل عدم توانایی کسب امتیاز کافی نتوانسته اند در رشته مدنظرشان امتیاز قبولی کسب کنند. هیئت داوری جلسه مصاحبه وظیفه بررسی و انتخاب افرادی را بر عهده دارند که رتبه علمی بسیار بالایی داشته باشند و قادر به ادامه تحصیل در این مقطع باشند. تمامی جلسات مصاحبه به صورت کاملا منصفانه و با معیارهایی که از طرف سازمان سنجش ابلاغ می گردد انجام می شود و هیئت داوری وظیفه دارد به صورت عادلانه و برابر بررسی انجام دهد.

نحوه امتیاز دهی مصاحبه دکتری

همانطور که بیان شد آزمون دکتری شامل دو بخش مهم می باشد. که شامل آزمون کتبی و یا چهار گزینه و آزمون مصاحبه حضوری می باشد که هر کدام سهمی 50 درصدی در قبولی فرد دارند. در واقع پس از آنکه در آزمون کتبی قبول شدید وارد مرحله دوم یا مصاحبه می شوید، یعنی بعد از ثبت نام و برگزاری آزمون ، نتایج اولیه اعلام شده و وضعیت داوطلبان برای انتخاب رشته مشخص می شود. بعد از اتمام زمان انتخاب رشته و اعلام نتایج این مرحله از آزمون، مرحله مصاحبه تعیین کننده نتایج نهایی داوطلبان این آزمون بزرگ می باشد. در این مصاحبه که به صورت حضوری و کاملا بومی است. هر داوطلب به مدت بین 15 تا سی دقیقه در مقابل داوران و اساتید دانشگاه می نشیند و به سوالات این افراد پاسخ داده و رزومه پژوهشی خود را تحویل می دهند.

نحوه امتیاز دهی مصاحبه دکتری

امتیازات پژوهشی مصاحبه دکتری

در ارزیابی های جلسه مصاحبه دکتری، 40 درصد نمره به امتیازات پژوهشی اختصاص داده می شود. بر اساس آیین نامه جدید وزارت علوم دانشگاه ها موظف هستند امتیاز پذیرش و چاپ مقاله و کتاب معرفی شدگان به مصاحبه دکتری بر اساس جدول زیر تعیین و به سازمان سنجش آموزش کشور ارسال نمایند.

ردیف

نوع فعالیت

حداکثر امتیاز

نحوه ارزیابی

1

مقالات علمی پژوهشی داخلی و خارجی در ارتباط با رشته تحصیلی

گواهی ثبت اختراع مورد تایید سازمان پژوهش های علمی و صنعتی ایران

برگزیدگان در جشنواره علمی معتبر داخلی و بین المللی

22

هر مقاله تا 7 امتیاز

گواهی ثبت اختراع بین المللی تا 7 و داخلی تا 5 امتیاز

برگزیدگی داخلی تا 3 و خارجی تا 7 امتیاز

2

مقالات علمی ترویجی در ارتباط با رشته

6

هر مقاله تا 2 امتیاز

3

مقالات چاپ شده در کنفرانس های معتبر داخلی یا خارجی

4

خارجی تا 2 و داخلی 1 امتیاز

4

تالیف یا ترجمه کتاب در ارتباط با رشته تحصیلی

4

5

کیفیت پایان نامه کارشناسی ارشد

4

عالی تا 4 و بسیار خوب تا 2 امتیاز

جمع

40

اغلب دانشجویانی که برای اولین بار در جلسه مصاحبه دکتری شرکت کرده اند سردرگم می شوند و نمی توانند امتیازات را تفکیک کنند یقینا رفتن به جلسه مصاحبه بدون شناخت و آگاهی و بدون در دست داشتن امتیازات پژوهشی عاقبت خوبی نخواهد داشت و یا موجب می شود که با شکست مواجه شوید. از این رو تصویه می کنیم قبل از شرکت در جلسه مصاحبه رزومه خود را تقویت کنید و سعی کنید امتیازات پژوهشی لازم را به رزومه خود بیفزایید و مدارک و امتیازاتی که احتیاج دارید را گردآوری کنید.

سایر امتیازات پژوهشی در مصاحبه دکتری

همانطور که در جدول فوق مشاهده می فرمایید بیشترین امتیازات پژوهشی در مصاحبه دکتری به مقالات علمی پژوهشی داخلی و خارجی تعلق می گیرد. از این رو انتشار مقالات علمی پژوهشی را در اولویت قرار دهید. مابقی امتیازاتی که در جلسه مصاحبه دکتری مورد نیاز به ترتیب زیر می باشد:

گواهی مستندات سوابق پژوهشی مانند گواهی پذیرش مقاله، کلیه مقالات تحت داوری و یا حتی کتاب های نیمه کاره

گواهی رتبه برتر (اول تا سوم) مقاطع قبل

گواهی سابقه تدریس در دانشگاه ها

گواهی انجام طرح های پژوهشی و تحقیقات حرفه ای

گواهی کلیه افتخارات علمی کسب شده در زمینه آموزشی و یا پژوهشی

گواهی شرکت در کارگاه های آموزشی

کتاب های تالیف یا ترجمه شده

گواهی ثبت اختراع و عناوین علمی

تعیین حیطه کاری پایان نامه مقطع دکتری

مصاحبه کردن

چند نکته کلیدی برای حضور در جلسه مصاحبه دکتری

برای حضور در جلسه دفاع باید یکسری نکات را رعایت فرمایید که در زیر به این موارد اشاره شده است:

نکات کلیدی در چاپ مقاله

اطلاعات خود را در رشته مد نظرتان به روز کنید.

توصیه نامه، پایان نامه و رزومه تحصیلی را حتما همراه خود داشته باشید.

مکالمه انگلیسی خود را تقویت کنید و سعید کنید انگلیسی را روان صحبت کنید.

آرامش خود را حفظ کنید و به هیچ وجه استرس نداشته باشید

پوشش مناسب داشته باشید و متانت را در رفتار و کردار و گویش خود رعایت فرمایید.

مدارک لازم جهت حضور در مصاحبه دکتری

مدارک لازم برای شرکت در جلسات مصاحبه دکتری به دو دسته مدارک الزامی و مدارک اختیاری تقسیم می شود که در ادامه مدارک لازم برای شرکت در جلسه مصاحبه دکتری را معرفی می کنیم.

مدارک الزامی برای شرکت در مصاحبه دکتری

اصل شناسنامه و کارت ملی

تصویر مدرک کارشناسی و ریز نمرات مقطع مذکور

تصویر مدرک کارشناسی ارشد و ریز نمرات مقطع مذکور

یک نسخه از پایان نامه کارشناسی ارشد

مدارک


مدارک اختیاری برای شرکت در مصاحبه دکتری

مدرک زبان انگلیسی معتبر

تصویر مقالات علمی-پژوهشی چاپ شده در مجلات خارجی و داخلی معتبر

کتاب های تالیفی و ترجمه شده توسط داوطلبان

تصویر مدارک مربوط به اختراع ثبت شده

تصویر مدارک و احکام مربوط به جشنواره های علمی معتبر

مدارک مربوط به شرکت در مسابقات بین المللی و المپیاد های معتبر

مدارک اختیاری

مراحل اکسپت و چاپ مقاله

همانطور که می دانید پذیرش و چاپ مقاله دارای مراحل مختلفی می باشد و یک مقاله برای اینکه در مجلات معتبر داخلی و یا خارجی به چاپ برسد حتما باید این مراحل را طی نماید. با ما همراه باشید تا این مراحل را برای شما بازگو نماییم.

انتخاب موضوع مناسب برای مقاله

عنوان مقاله باید جذاب باشد، یعنی به گونه ای انتخاب شود که نظر خوانندگان را که معمولاً فهرست عناوین مندرج در یک مجله علمی را می خوانند به خود جلب نماید. عنوان انتخاب شده از اهمیت بالایی برخوردار است، لذا باید معرف کامل مقاله نوشته شده باشد. بارها مشاهده شده است که به جهت مغایرت در عنوان، با موضوعات نوشته شده در مقاله، کلیات مقاله مردود اعلام گردیده است همچنین عنوان باید کوتاه و گویا و تنها بیانگر متغیرهای اصلی پژوهش باشد. تعداد کلمات در عنوان را حداکثر دوازده واژه بیان کرده اند.


نگارش مقاله

قدم بعدی برای اخذ اکسپت مقاله نگارش یک مقاله مناسب است. منظور ما از مقاله قوی مقاله ای است که از نظر ساختار علمی استاندارد باشد، دارای موضوعی به روز باشد، از نظر روش شناسی تمام جوانب رعایت شده باشد و همچنین در آن از منابع دست اول استفاده شده باشد. بهتر است تا حد امکان از منابع دو سال اخیر و در صورت کم بودن مقالات از مقالات 5 سال اخیر استفاده نمایید.


ترجمه تخصصی مقاله (برای ژورنال های خارجی باید انجام گیرد)

اگر بخواهید مقاله خود را برای مجلات خارجی ارسال بفرمایید باید حتما مقاله را به صورت تخصصی ترجمه نمایید. ترجمه مقاله بخش مهمی از مقاله می باشد پس در نتیجه این بخش باید توسط متخصصین ترجمه انجام گیرد. در عین تخصصی بودن ترجمه، کار ترجمه باید روان و قابل فهم برای خوانندگان مقاله باشد تا بتوانند مقاله شما را خوانده و داوری نمایند.


انتخاب مجله مناسب

یکی از نکات مهم و اساسی پس از تدوین مقاله، انتخاب مجله مناسب برای سابمیت (SUBMIT) و ارسال مقاله به آن مجله است. مجلات معتبر، اکثرا تخصصی بوده و مطابق با زمینه (SCOPE) تعریف شده خود، اقدام به پذیرش و داوری مقالات می کنند و چنانچه عنوان و یا مطالب مقاله با زمینه های تخصصی مجله انطباق نداشته باشد معمولا ظرف مدت یک هفته مقاله را رد (reject) می کنند.


ویرایش تخصصی مقاله و فرمت بندی مقاله

اگر مقاله به ژورنال های معتبر ارسال می شود، قبل از ارسال لازم است تا مقاله ویرایش شده و بر اساس دستورالعمل قید شده در سایت مجله، فرمت بندی شود. زیرا مجلات مقالاتی که خارج از چارچوب مجله می باشد را پذیرش نمی کنند از این رو فرمت بندی مقاله یکی از ضرورت های اکسپت مقاله می باشد.


ارسال مقاله

بعد از آماده شدن مقاله، آن را از طریق ایمیل یا بصورت آنلاین جهت داوری به مجله انتخابی سابمیت می نمایید. برخی از مجلات به شیوه سنتی و از طریق ایمیل مقالات شما را می پذیرند اما برخی دیگر سیستم سابمیت آنلاین دارند که شما می توانید به راحتی سابمیت مقاله خود را از طریق پنل انجام داده و هر روز فرایند داوری مقالات خود را بررسی کنید.

اکسپت و چاپ اورژانسی مقاله چگونه امکان پذیر است؟

چاپ مقاله یک تجربه بسیار خوشایند بخصوص برای دانشجویان مقطع ارشد می‌باشد که اغلب نتایج کار پایان نامه خود را به‌صورت مقاله در مجلات به چاپ می‌رسانند. گاهی برخی دانشجویان یک ماه مانده به زمان دفاع پایان نامه و یا چند هفته مانده به مصاحبه اقدام به ارسال و چاپ مقاله خود می‌کنند که این عملاً غیرممکن هست. چون هیچ مقاله‌ای بعد از ارسال به مجله، مستقیماً برای چاپ فرستاده نمی‌شود. یک مقاله لازم است تا مراحل داوری خود را طی نماید تا بتواند بعد از تائید داوران به مرحله چاپ برسد. در واقع طولانی‌ترین بخش فرایند چاپ مقاله، مربوط به همین پروسه داوری می‌باشد. اما چگونه می‌توان مسیر انتخاب مجله تا ترجمه تخصصی و ویراستاری و فرمت بندی به‌طوری که پذیرش مقاله راحت‌تر و زودتر انجام گیرد را به آسانی طی کرد؟ در پاسخ به این سؤال باید گفت با توجه به تجربه‌ای که ما کسب نموده‌ایم موارد مختلفی در کوتاه شدن پروسه اکسپت و چاپ مقاله درگیر هستند که در زیر به برخی از آن‌ها اشاره می‌کنیم:

پذیرش فوری مقاله

  • یافتن سریع مجله مناسب برای مقاله چاپ شده

  • همخوانی و هماهنگی موضوع مقاله با اسکوپ مجله

  • فرمت بندی دقیق مقاله بر اساس رهنمودهای ذکرشده توسط مجله

  • نگارش قوی و کامل کاورلتر

  • ترجمه روان و تخصصی مقاله

  • پیگیری و مکاتبه صحیح با ادیتور مجله و نامه‌نگاری صحیح

  • ارسال صحیح اصلاحیه‌های درخواست شده از سوی داوران به مجله

اکسپت و چاپ مقاله در موسسات

امروزه ملاک ارزشیابی تحقیقات دانشجویان در مصاحبه‌های علمی، مجله‌ای است که فرد مقاله خود را در آن به چاپ رسانده است. در ایران نیز بیشترین امتیاز به پژوهشگرانی تعلق می‌گیرد که توانسته‌اند مقاله خود را در مجلات و ژورنال‌های معتبر با ضریب تأثیر مثبت و مؤثر به چاپ رسانده باشند. بدین منظور مؤسسات و سایت‌هایی تشکیل شدن که می توانند با بهره‌مندی از متخصصان برتر کشور هرگونه خدمات پذیرش و چاپ را بدون هیچ‌گونه محدودیتی انجام دهند که یکی از بهترین موسسه چاپ مقاله که حرف اول را می زند موسسه سینا ترجمه می باشد. در ادامه به چگونگی ثبت سفارش در این موسسه اشاره شده است تا بتوانید به راحتی مقالات چاپ شده داشته باشید.

اکسپت و چاپ مقاله

مراحل ثبت سفارش اکسپت و چاپ مقاله

برای پذیرش و چاپ مقاله در مجلات معتبر می توانید از طریق کارشناسان سینا ترجمه اقدام فرمایید کلیه خدمات در این موسسه با بهترین کیفیت و به صورت کاملا تخصصی ارائه می شوند و ترتیب اقدام شامل موارد زیر می باشند:

مراحل ثبت سفارش چاپ مقاله

  • تحویل فایل مقاله از طریق سایت سینا ترجمه و یا از طریق ایمیل و سایر راه های ارتباطی آنلاین

  • بررسی و ارزیابی مقاله توسط کارشناس خبره موسسه و تعیین مناسب ترین مجله برای مقاله شما

  • ترجمه تخصصی مقاله که توسط مترجمین متخصص و با تجربه انجام می گیرد که تا 1 سال دارای گارانتی می باشد.

  • تشخیص و رفع تشابهات ادبی موجود در مقالات تخصصی

  • فرمت بندی و ویرایش مقاله و تبدیل به ساختار و فرمت قابل پذیرش برای مجله

اکسپت و چاپ مقاله اوژانسی

اکسپت و چاپ مقاله اورژانسی برای مصاحبه دکتری

سینا ترجمه یکی از معتبر ترین موسسات علمی در ایران می باشد که با بیش از 5 سال سابقه در زمینه خدمات دانشگاهی اکنون در زمینه انتشار مقالات علمی پژوهشی آماده همکاری با شما داوطلبان فرهیخته می باشد. ارائه خدمات چاپ مقاله در مجلات علمی پژوهشی در سینا ترجمه در کوتاه ترین زمان ممکن انجام می گیرد. از آنجا که یکی از شیوه های تسریع در روند پژوهش انتخاب مجله مناسب است در سینا ترجمه مجلات مرتبط با موضوع مقاله توسط کارشناسان متخصص در این زمینه و به صورت کاملا رایگان ارائه می شود. و بعد از تایید هر کدام از مجلات اقدامات جهت چاپ سریع انجام می گیرد.

جهت ثبت سفارش خدمات اکسپت و چاپ سریع در سینا ترجمه می‌توانید از طریق لینک‌ مربوطه که در زیر همین مطلب آورده شده است اقدام نمایید و یا از طریق راه های ارتباطی با کارشناسان ما در ارتباط باشید.

راه های ارتباطی

راه های ارتباطی با ما

09149724522

04133250787

sina.pub@gmail.com

@pub.sina

لطفا امتیاز خود را ثبت کنید
1 5
(امتیاز 0 توسط 0 نفر)
  ارسال به دوستان:



سوالات متداول

بستگی به مجله متفاوت می باشد و معمولا پذیرش و چاپ مقاله در مجلات معتبر برای هر مقاله تا 7 امتیاز دارد.

با توجه به کشور و مجله موردنظر هزینه انتشار مقاله متفاوت است.

کیفیت پایان نامه ارشد تا 4 امتیاز دارد.

بله معرفی مجلات مرتبط به مقاله شما به صورت رایگان تقدیم می شود تا بررسی نمایید هر کدام مورد تایید بود جهت پذیرش و چاپ اقدام نماییم.

فاصله بین پذیرش مقاله و چاپ مقاله عمدتاً از سوی سردبیر بر روی نامه پذیرش قید می­‌شود. این زمان ممکن است از چند روز تا حتی دو سال متغیر باشد



در پاسخ به:
اختیاری
اختیاری (نمایش داده نخواهد شد)
ضروری
پرسش و دیدگاه شما
اختیاری
اختیاری (نمایش داده نخواهد شد)
ضروری
دیدگاه کاربران
پرسش ها و دیدگاه های کاربران
بازدیدکننده

تیم پشتیبانی
در پاسخ به:
برای مصاحبه دکتری نیاز به پذیرش مقاله دارم.انجام میدید؟
سلام و احترام برای ارتقا رزومه مصاحبه دکتری جهت پذیرش و چاپ مقاله در خدمتیم. با تشکر
1 ماه پیش
بازدیدکننده

بازدیدکننده
برای مصاحبه دکتری نیاز به پذیرش مقاله دارم.انجام میدید؟
1 ماه پیش
بازدیدکننده

تیم پشتیبانی
در پاسخ به:
سلام برای مصاحبه دکتری رزومه میخوام چی کارا میتونید انجام بدید؟
سلام و عرض ادب احتراما برای استخراج مقاله از پایان نامه،پذیرش و چاپ مقاله در مجلات خارجی و داخلی و کنفرانس ها می توانیم اقدام نماییم.همچنین می توانیم برای ترجمه و چاپ کتاب و یا تبدیل پایان نامه به کتاب اقدام نماییم. با تشکر
1 ماه پیش
بازدیدکننده

بازدیدکننده
سلام برای مصاحبه دکتری رزومه میخوام چی کارا میتونید انجام بدید؟
1 ماه پیش

خدمات سینا ترجمه


ترجمه تخصصی کتاب

ثبت سفارش

ترجمه تخصصی مقاله

ثبت سفارش

ترجمه تخصصی متن

ثبت سفارش

ترجمه انگلیسی به فارسی

ثبت سفارش

ویراستاری متن

ثبت سفارش

پارافریز

ثبت سفارش

فرمت بندی

ثبت سفارش

ترجمه تخصصی

ثبت سفارش

اینستاگرام تلگرام