سینا ترجمه
سینا ترجمه
خانه
وبلاگ
ورود

اکسپت و چاپ مقاله

انتشار 5 فروردین 1399
مطالعه 10 دقیقه

چاپ مقاله، یکی از رایج ترین فعالیت های پژوهشی است که دانشجویان و فارغ التحصیلان مقطع کارشناسی ارشد و دکترا برای دریافت امتیازات پژوهشی و ارتقا رزومه انجام می دهد که در این بخش سعی کردیم به چگونگی اکسپت و چاپ مقاله بپردازیم تا بتوانید به راحتی مقالات چاپ شده در مجلات معتبر داشته باشید.

اکسپت و چاپ مقاله

همانطورکه می‌دانید دانشجویان و افرادی که نیاز به ارتقا رزومه خود دارند پس از گذر از مرحله تحقیق و مطالعه و نگارش مقاله، به سراغ جستجو در ژورنال‌های معتبر داخلی یا خارجی بسته به هدف خود از چاپ مقاله می‌روند. هرچه مقالات بار علمی بالا داشته و نیز مطابق با استانداردهای ژورنال‌های علمی باشد، شانس پذیرش آن در مجله موردنظر نیز بالطبع بیشتر خواهد بود ازاین‌رو در ادامه به صفرتا صد اکسپت و چاپ مقاله خواهیم پرداخت.

فواید اکسپت و چاپ مقاله

با افزایش روزافزون دانش‌آموختگان در سطح کارشناسی ارشد و دوره‌ی دکتری و همچنین تأثیر بسیار مثبت چاپ مقاله در رزومه‌ی علمی و شغلی افراد، نیاز به چاپ مقاله بیشتر از قبل احساس می‌شود؛ که از جمله مزایا اکسپت و چاپ مقاله می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

برای اساتید دارای امتیاز مثبت بوده و موجب ترفیع جایگاه علمی می‌شود.

دانشجویان می‌توانند به‌راحتی برای مقطع دکتری پذیرش بگیرند.

دانشجویان دکتری می‌توانند به‌راحتی از پایان‌نامه خود دفاع نمایند.

برای مدیران دولتی موجب ترفیع جایگاه شغلی می‌شود.

دانشجویان می‌توانند به‌راحتی دانشگاه‌های معتبر خارجی پذیرش را بگیرند.

فواید

انواع مجلات جهت اکسپت و چاپ مقاله

برای اینکه تقسیم‌بندی بهتری در ذهنتان شکل بگیرد، ترجیح می‌دهیم که لیست مجلات معتبر علمی را به دودسته خارجی و داخلی تقسیم‌بندی کنیم:

مجلات خارجی

پژوهشگران و دانشجویان همواره تلاش می‌کنند تا با انجام تحقیقات باکیفیت، چرخ دانش بشریت را به سمت جلو حرکت دهند. آن‌ها سراغ پایه‌های علمی ثابت‌شده می‌روند تا از لابه‌لای مطالب سایر محققان، برای اثبات ایده و فرضیه‌های خود اقدام به چاپ مقاله در مجلات معتبر خارجی نمایند که در ادامه به یکسری از این مجلات معتبر که همواره اعتبار جهانی دارد اشاره‌شده است.

مجلات تامسون

مجلات تامسون (ISI,WOS)

شرکت تامسون رویترز (Thomson Reuters) یک شرکت چندملیتی رسانه‌های گروهی است که زیرمجموعه‌هایی دارد که یکی از این زیرمجموعه‌ها پایگاه Web of science می‌باشد، این پایگاه یک نمایه استنادی علمی است که توسط تامسون رویترز ایجادشده است که جستجوی استنادی جامع را فراهم می‌کند. به‌صورت عامیانه و متداول مقالاتی که در این پایگاه نمایه می‌شوند به مقالات ISI شهرت یافته‌اند، WOS دو نوع مجله دارد که یکی دارای ایمپکت فاکتور بوده و دیگری بدون ایمپکت فاکتور هستند، به مجلاتی از WOS که دارای ایمپکت فاکتور هستند مجلات JCR گفته می‌شود و به مجلات بدون ایمپکت فاکتور، مجلات ISI Listed گویند.


مجلات اسکوپوس

مجلات اسکوپوس (Scopus)

اسکوپوس یکی از نمایه‌های استنادی معتبر و شناخته‌شده است که اطلاعات کتاب‌شناختی حدود 25 میلیون سند را در خود جمع‌آوری کرده است. اسکوپوس اطلاعات محصولات حدود 5 هزار ناشر علمی را از سراسر جهان در خود جای‌داده است.. اسکوپوس (Scopus) یکی از محصولات الزویر (Elsevier) است که استفاده از اطلاعات آن نیاز به اشتراک و پرداخت هزینه دارد.


مجلات پابمد

مجلات پابمد (PubMed)

پاب‌مِد (PubMed) مهم‌ترین ابزار برای جستجوی پایگاه داده‌های آزاد مدلاین است که حاوی اطلاعات بیبلیوگرافی پژوهشی برای تمام رشته‌ای علوم پزشکی و زیست‌شناسی است. پاب مد مجموعه‌ای از اطلاعات کیفی مرکز ملی اطلاعات زیست‌فناوری و سایر نهادهای و سازمان‌های دولتی حوزه سلامت ایالات‌متحده آمریکا است. این دیتابیس به‌طور رایگان برای جهانیان قابل‌دسترس است.


مجلات ISC

مجلات ISC

پایگاه استنادی علوم جهان اسلام (ISC) یک سامانه اطلاع‌رسانی علمی است که درصدد تجزیه‌وتحلیل مجلات علمی کشورهای اسلامی بر اساس معیارهای علم‌سنجی معتبر اسلامی می‌باشد. پس از تامسون و اسکوپوس، ISC (پایگاه استنادی علوم جهان اسلام) سومین پایگاه استنادی برای سنجش عملکرد پژوهشی کشورها محسوب می‌شود که 57 کشور در آن مشارکت دارند.


 علمی تخصصی خارجی

مجلات علمی تخصصی خارجی
شامل مجلات خارجی هستند که برخی از نمایه‌های بین‌المللی مانند CABI، EBSCO, DOAJ, Ulrich's Periodical Directory, Inspec, Compendex و ... دارند.

مجلات داخلی

در حالت کلی در ایران سه نوع مجله داریم که در سه گروه عمده‌ علمی پژوهشی، علمی ترویجی و علمی تخصصی تقسیم‌بندی می‌شوند

مجلات علمی پژوهشی

مجلات علمی پژوهشی مقالاتی را به چاپ می‌رسانند که مقاله انجام‌گرفته در خصوص موضوعات علمی، منجر به طرح ایده و اندیشه نو گردد و مشکلی از مشکلات جامعه را حل کند. این مقالات دارای ویژگی‌های اصالت و ابداع هستند و هدف اصلی آن ایجاد یک استدلال است؛ که معمولاً مجلات مورد تأیید وزارتین از این نوع مجلات می‌باشد.


مجلات علمی ترویجی

این مجلات مقالاتی را به چاپ می‌رسانند که تفسیری جدید از مقالات و کارهای نویسندگان قبلی باشد و یا اطلاعات جدید را با تفاسیر جدید ادغام کند. درواقع مقالات علمی ترویجی بدون اینکه مطلب جدیدی را کشف کنند فقط به خلاصه کردن نوشته‌ها و ایده‌های دیگران بسنده می‌کنند.


مجلات علمی تخصصی

این مجلات مقالات را به چاپ می‌رسانند که به بررسی موضوعات تخصصی با موضوعات خاص می‌پردازند و نویسندگانی که درزمینهٔ چنین موضوعاتی نوشته‌اند می‌توانند مقالات خود را ارسال کنند. با توجه به اینکه مجلات علمی تخصصی به هیچ ارگانی وابسته نیستند، بنابراین انتشار مقالات در این مجلات مزایای تحقیقاتی ندارد. هدف این مقالات فقط اطلاع‌رسانی و افزایش آگاهی عمومی است.

فرایند اکسپت و چاپ مقاله در مجلات معتبر

همان‌طور که می‌دانید برای اینکه چاپ مقاله علمی انجام دهید باید مراحل طولانی را طی کنید و کارهای زیادی انجام دهید که گاهی به یاد ماندن آن‌ها نیز دشوار است. ما در ادامه مطلب سعی می‌کنیم مراحل چاپ و انتشار یک مقاله علمی در ژورنال‌ها را پله به پله برایتان توضیح دهیم تا شما بتوانید با پیروی از این مراحل مقالات خود را در مجلات معتبر داخلی و یا خارجی به چاپ رسانده و از مزایایی که بالا به آن‌ها اشاره‌شده بهره‌مند شوید.

تهیه مقاله

مرحله آماده‌سازی مقاله به دو شکل قابل انجام می‌باشد یا نگارش مقاله توسط نویسنده انجام می‌شود و یا اینکه مقاله از پایان‌نامه و رساله دکتری استخراج می‌شود. در خصوص استخراج مقاله از پایان نامه بهتر است از محققان متخصص بهره‌مند شد چون برخلاف برداشت خیلی از دانشجویان استخراج مقاله از پایان‌نامه فقط کپی‌برداری و خلاصه کردن آن نیست و نیاز به رعایت استانداردهای بسیاری است.

تهیه مقاله


ترجمه کردن

ترجمه کردن مقاله

مرحله بعدی ترجمه مقاله است. با توجه به اینکه مطالب یک مقاله، مطالب تخصصی و دارای اصطلاحات زیاد علمی است، ازاین‌رو بهتر است شخصی ترجمه مقاله را به عهده می‌گیرد، علاوه بر تسلط به زبان انگلیسی، به موضوع مقاله هم اشراف کامل داشته باشد.


انتخاب مجله

مرحله بعدی و بسیار مهم، انتخاب مجله است. همان‌طور که میدانید، مجلات علمی، دارای اهداف خاصی هستند که آن‌ها را ملزم می‌کند یک یا نهایتاً چند موضوع علمی را بررسی کنند، ازاین‌رو اگر مقاله‌ای که به نشریه خاصی ارسال می‌شود، اگر در حیطه موضوعی یکسانی نباشند، ادیتور بدون داوری، مقاله را ریجکت خواهد کرد.

انتخاب مجله


فرمت بندی مقاله

فرمت بندی مقاله

پس از انتخاب مجله، زمان فرمت بندی مقاله طبق اصول نشریه انتخابی است. تمام مجلات علمی، در سایت خود دارای بخش راهنمای نویسندگان هستند که در این بخش نحوه نگارش و قالب مقاله را به نویسنده ارائه می‌دهند نویسنده را الزام می‌کنند که مقاله خود را بر طبق این اصول نگارش کنند.


سابمیت مقاله

بعد از فرمت بندی، زمان سابمیت مقاله است. مجلات اگر دارای سیستم سابمیت باشند، مقاله از همین طریق و با بارگذاری در کارتابل مجله سابمیت می‌شود و اگر دارای سیستم سابمیت نباشند، مقاله به‌صورت مستقیم به سردبیر ایمیل زده می‌شود.

سابمیت مقاله

روند داوری مقالات در مجلات معتبر

شروع کار داوری مقالات به این صورت است که نویسنده، مقاله علمی خود را برای ژورنال ارسال می‌کند و بعد سردبیر مجله، مقاله علمی را بررسی می‌کند. درصورتی‌که به نظرش مناسب چاپ باشد آن را برای بررسی منتقدان و مرورگران مجله ارسال می‌کند. در غیر این صورت مقاله رد می‌شود. در حالت کلی برای مقاله در جهت چاپ سه مورد می‌تواند پیش بیاید که در زیر به این سه مورداشاره شده است:

مقاله بدون هیچ تغییری موردقبول واقع‌شده است. (این حالت به‌ندرت رخ می‌دهد)

مقاله نیاز به تغییر و ارسال مجدد دارد. (تغییرات عمده و زیاد)؛ به این حالت منجر ریوایز گفته می‌شود.

مقاله نیاز به تغییر و ارسال مجدد دارد. (تغییرات کوچک و جزیی)؛ به این حالت ماینور ریوایز گفته می‌شود.

مقاله رد شده است.

روند داوری

هزینه اکسپت و چاپ مقاله در مجلات داخلی و خارجی

همانطورکه می‌دانید شرایط و دریافت هزینه در مجلات مختلف متفاوت می‌باشد و بسته به مجله انتخابی می‌توان در مورد هزینه مجلات توضیحات لازم ارائه داد در ادامه به هزینه مجلات داخلی و خارجی اشاره‌شده است:

هزینه مجلات داخلی

چاپ مقاله در مجلات علمی پژوهشی داخلی اولین گزینه انتخابی دانشجویان و اساتید می‌باشد زیرا این مجلات علاوه بر اینکه مورد تائید تمامی دانشگاه‌ها می‌باشد از هزینه کمتری نسبت به مجلات خارجی برخوردار می‌باشند حتی در برخی مجلات داخلی این هزینه‌ها بسار ناچیز بوده و یا رایگان می‌باشند.

هزینه مجلات خارجی

همواره پذیرش گرفتن مجلات خارجی یکی از دغدغه‌های برخی از دانشجویان و اساتید هست؛ زیرا علاوه بر شرایط سخت داوری، بعضی از مجلات هزینه‌های زیادی را جهت اکسپت و چاپ مقاله دریافت می‌کنند. در کل مجلات خارجی ازنظر دریافت هزینه به دودسته تقسیم می‌شوند که در زیر به این دودسته مجلات اشاره‌شده است:

مجلات اپن اکسس (Open Access)

مجلات Open Access یا همان دسترسی آسان، مجلاتی هستند که هزینه چاپ مقاله را از نویسنده دریافت می‌کنند و به‌تمامی کاربران اجازه‌ی خواندن، بارگذاری، نسخه‌برداری، توزیع، چاپ، نمایه دادن و به‌طورکلی استفاده‌ی قانونی از مطالب را می‌دهند. هدف از فراهم ساختن مجلات Open Access، دسترسی رایگان به نتایج تمامی آثار علمی منتشرشده در مجلات تخصصی برای همگان هست. مجلات اپن اکسس مدت‌زمان کمتری را برای چاپ و پذیرش مجلات تخصیص می‌دهند و معمولاً فرآیند پاسخ‌دهی آن‌ها کوتاه است.

اپن اکسس


کلوز اکسس (Close Access)

مجلات Close Access مجلاتی هستند که از نویسندگان هزینه‌ای دریافت نمی‌کنند و به‌صورت رایگان مقاله را پذیرش و چاپ می‌کنند. این مجلات هزینه‌های خود را از خوانندگان خود دریافت می‌کنند. بدین شکل که کسانی که می‌خواهند از این مقالات استفاده کنند، باید برای دانلود مقالات، هزینه‌ای را به‌عنوان اشتراک به مجله پرداخت نمایند. فرآیند داوری، پذیرش و چاپ در مجلات کلوز اکسس معمولاً طولانی است مگر این‌که برای داوری سریع هزینه بالایی دریافت کنند. البته دراین‌بین هستند مجلاتی که هیچ هزینه‌ای را نه برای پذیرش و چاپ مقاله از نویسنده و نه برای خواندن و دانلود کردن از خواننده دریافت نمی‌کنند.

کلوز اکسس

مزایای چاپ مقاله از طریق موسسات

همانطورکه می‌دانید چاپ مقاله یکی از پرامتیازترین اقدامات پژوهشی می‌باشد که با آن می‌توانید امتیازات زیادی را کسب نمایید؛ که به یکسری از این مزایا در ادامه اشاره‌شده است:

با اقدام به پذیرش و چاپ از طریق موسسات می توانید زمان پذیرش و چاپ را به حداقل برسانید.

با اقدام به پذیرش و چاپ از طریق موسسات می توانید مطمئن شوید که مقاله طبق فرمت مجله درخواستی ارسال شده است.

معرفی مجلات از طریق موسسات به مراتب به علت اشنایی با مجلات مختلف به بهترین شکل ممکن انجام می شود.

در موسسات به علت اینکه قبل از ارسال به مجله، مقاله بررسی می شود درصد پذیرش مقاله افزایش پیدا می کند.

مزایای چاپ در موسسه

بهترین موسسه اکسپت مقاله

بهترین و سریع‌ترین موسسه جهت اکسپت مقاله

یکی از بهترین مؤسسه چاپ مقاله که درزمینهٔ خدمات پژوهشی فعالیت دارد موسسه سینا ترجمه می‌باشد این موسسه با بهره‌گیری از بهترین محققان آماده است تا مقاله شمارا در سریع‌ترین زمان از پایان‌نامه استخراج کند و مجلات معتبر را برای شما عزیزان معرفی نمایید تا هرکدام از مجلات مورد تأیید بود نسبت به چاپ آن اقدامات لازم را انجام دهد. یکی از بهترین ویژگی‌های این موسسه می‌توان به پشتیبانی قوی این موسسه اشاره کرد. کارشناسان موسسه تا لحظه اخذ پذیرش در کنار شما خواهد بود و فقط کافی است که توسط یکی از راه‌های ارتباطی آنلاین سفارش خود را در این موسسه ثبت نمایید تا مقاله چاپ‌شده دربرترین مجلات داخلی و یا خارجی داشته باشید.

مراحل ثبت سفارش اکسپت و چاپ مقاله

سینا ترجمه با کادری مجرب و متخصص آماده ارائه صفرتا صد خدمات چاپ مقاله در مجلات معتبر می‌باشد. نویسندگان می‌توانند بلافاصله بعد از اتمام مراحل نگارش مقاله هرچه سریع‌تر با همکاری کارشناسان موسسه مقاله خود را در مجله مدنظرشان منتشر نمایید.

ثبت سفارش چاپ

در مرحله اول پروژه چاپ مقاله ایجاد کرده و فایل مقاله و سایر اطلاعات موردنیاز را ارسال کنید تا هزینه محاسبه و به شما اعلام شود.

بررسی توسط پشتیبانی

درخواست شما توسط پشتیبانی موسسه بررسی و اطلاعیه‌های مربوط به سفارش از طریق ایمیل یا تلفن برایتان ارسال می‌شود.

معرفی مجله و فرمت بندی

مجلات پیشنهادی شما و مجلات مرتبط با موضوع مقاله شما بررسی می‌شود تا بتوانید بهترین مجله را انتخاب نمایید.

ارسال مقاله به مجله و پیگیری

وضعیت ارسال مقاله شما تا دریافت پاسخ نهایی از سوی مجله پیگیری می شود.

مراحل ثبت سفارش

خدمات سینا ترجمه برای اکسپت و چاپ مقاله

در صورتی اخذ مجوز دفاع از دانشگاه، تسویه‌حساب از دانشگاه و اخذ مدرک دکتری، ارتقاء رتبه علمی و … نیاز به اکسپت و چاپ مقاله علمی پژوهشی داخلی با کمترین هزینه رادارید کافی است درخواست خود را برای ما ارسال نمایید. سینا ترجمه پس از بررسی مقاله شما، مجلات مرتبط با زمینه تخصصی شمارا پیشنهاد می‌دهند. شما می‌توانید خود نیز لیست مجله یا مجلات موردنظر خود را برای اخذ اکسپت و چاپ مقاله برای ما ارسال فرمایید تا ما استانداردسازی مقاله شما طبق درخواست مجله و انجام پیگیری‌های مستمر پذیرش و چاپ مقاله شمارا محقق سازیم.

جهت ثبت سفارش اکسپت و چاپ در مجلات داخلی و خارجی معتبر می‌توانید از طریق لینک‌های مربوطه که در زیر همین مطلب آورده شده است اقدام نمایید و یا از طریق سایر راه های ارتباطی با کارشناسان ما در ارتباط باشید.

اکسپت و چاپ مقاله

راه های ارتباطی

راه های ارتباطی با ما

09149724522

04133250787

sina.pub@gmail.com

@pub.sina

لطفا امتیاز خود را ثبت کنید
1 5
(امتیاز 0 توسط 0 نفر)
  ارسال به دوستان:



سوالات متداول

فاصله بین پذیرش مقاله و چاپ مقاله عمدتاً از سوی سردبیر بر روی نامه پذیرش قید می­‌شود. این زمان ممکن است از چند روز تا حتی دو سال متغیر باشد

شما می توانید با کارشناسان سینا ترجمه تماس بگیرید تا آن ها شما را راهنمایی کنند تا در نهایت بهترین مجله برای چاپ مقاله شما انتخاب شود.

بله . تمامی مقالات بعد از فرمت بندی خدمتتان ارسال می‌شوند تا بررسی و تائید فرمایید . همچنین در صورت پذیرش مقاله قبل از چاپ هم فایل نهایی تقدیم می‌شود تا تائید بفرمایید.

با توجه به کشور و مجله موردنظر هزینه انتشار مقاله متفاوت است.

بله معرفی مجلات مرتبط به مقاله شما به صورت رایگان تقدیم می شود تا بررسی نمایید هر کدام مورد تایید بود جهت پذیرش و چاپ اقدام نماییم.



در پاسخ به:
اختیاری
اختیاری (نمایش داده نخواهد شد)
ضروری
پرسش و دیدگاه شما
اختیاری
اختیاری (نمایش داده نخواهد شد)
ضروری
دیدگاه کاربران
پرسش ها و دیدگاه های کاربران
بازدیدکننده

تیم پشتیبانی
در پاسخ به:
واقعا عالی خدا قوت دست مریزاد به شما و همکاران من هم برای مقالات بعدی مزاحم شما عزیزان خواهم شد یا حق
سلام و عرض ادب آقای دکتر بزرگوار رضایت شما باعث افتخار برای موسسه است. ما هر زمان در خدمت هستیم. هر موقع دستور بفرمایید انجام وظیفه می شود. با تشکر
6 ماه پیش
بازدیدکننده

سید محسن نبی پور
واقعا عالی خدا قوت دست مریزاد به شما و همکاران من هم برای مقالات بعدی مزاحم شما عزیزان خواهم شد یا حق
7 ماه پیش
بازدیدکننده

تیم پشتیبانی
در پاسخ به:
اکسپت وچاپ مقاله
سلام و عرض ادب ابتدا کمال تشکر را داریم که ما را برای همکاری برگزیده اید. احتراما برای چاپ مقاله در مجلات داخلی و خارجی معتبر در خدمت هستیم جهت مشاوره همکاران با شما در ارتباط خواهند بود. با تشکر
1 سال پیش
بازدیدکننده

اعظم محمد حسینی اناری
اکسپت وچاپ مقاله
1 سال پیش

خدمات سینا ترجمه


ترجمه تخصصی کتاب

ثبت سفارش

ترجمه تخصصی مقاله

ثبت سفارش

ترجمه تخصصی متن

ثبت سفارش

ترجمه انگلیسی به فارسی

ثبت سفارش

ویراستاری متن

ثبت سفارش

پارافریز

ثبت سفارش

فرمت بندی

ثبت سفارش

ترجمه تخصصی

ثبت سفارش

اینستاگرام تلگرام