سینا ترجمه
سینا ترجمه
خانه
وبلاگ
ورود

اکسپت مقاله در مجلات معتبر داخلی

انتشار 4 تیر 1398
مطالعه 3 دقیقه

مجلات علمی داخلی که از طریق یکی از دانشگاههای مهم کشور چاپ میشوند و از جایگاه بسیار بالایی برخوردارند واغلب مورد تایید وزارت علوم هستند و توسط وزارت علوم تحقیقات،فناوری، وزارت بهداشت و آموزش پزشکی حوزه علمیه تعیین میشود.

اکسپت مقاله در مجلات معتبر داخلی

انواع مجلات معتبر داخلی

مجلات مورد تائید وزارت علوم داخل کشوردر جامعه علمی اعتبار زیادی دارند و بنابراین پذیرش یا اکسپت مقالات دانشجویان و پژوهشگران برای تقویت رزومه علمی ایشان بسیار مهم و حائز اهمیت است و حتی موجب ارتقا شغلی محققان نیز میشود. در کل مجلات علمی معتبر به دو دسته داخلی و خارجی تقسیم می شوند. ISI, Isc, Scopus و pubmed از جمله نشریات خارجی هستند. مجلات داخلی نیز به سه دسته طبقه بندی می شوند:

  1. مجلات علمی ترویجی 
  2. مجلات علمی پژوهشی
  3. مجلات علمی- تخصصی

مجلات علمی ترویجی ترجمه یا تالیفی را در سطح بالا رفتن اطالاعات خواننده ترویج میدهد.همچنین مباحث و ایده های دیگران  بدون اضافه کردن مطالب جدید استنتاج و ترویج داده میشود. این مجلات بر پایه جابه‎جایی، تلفیق و ترکیب دانش موجود تهیه می شوند و معمولاً به روشن شدن زوایای مساله‎ای کمک می‎نمایند، این گونه مجلات را می‎توان به عنوان مجلات مروری، تدوینی، ترجمه‎ای، تحلیلی نام برد.

مجلات علمی پژوهشی مطالعه ای هدفمند و نظامند بوده و به دنبال کشف حقایق و روابط اجتماعی میان پدیده های طبیعیی میپردازد. در واقع هدف اصلی مقاله علمی پژوهشی ایجاد یک استدلال است. یکی از بخش های چنین مجلاتی مرور ادبیات است. در یک مجله علمی پژوهشی، ادبیات بعنوان اساس و بنیان کار ارائه می شود و بینش جدیدی را که پژوهشگر به دنبال ایجاد آن است، پشتیبانی می کند.

مجلات علمی تخصصی به بعضی از سازمانها و نهادها وابسته هستند که در هر شماره به یک مبحث تخصصی در زمینه خاص می پردازند.این مجلات از وزارت علوم و فناوری درجه مصوبی ندارند و فقط جهت بالا بردن آگاهی و اطلاعات فرهنگ جامعه میباشد.

شرایط اکسپت مقاله در یک مجله داخلی:

اکسپت مقاله تا حدودی می توان گفت به محتوای مقاله بستگی دارد. مجلات علمی پژوهشی داخلی مورد تایید وزارت علوم هستند غالبا توسط یکی از دانشگاههای مهم کشور چاپ شده اند و از جایگاه بسیار بالایی برخوردارند. بطوری که اهمیت این نشریات در حد نشریات معتبر JCR نیز هست. هر چند که جایگاه اینگونه مجلات پایین تر از مجلات ISI است اما در داخل کشور ارزش فوق العاده ای دارند چرا که پژوهشگران شناخت کاملی از این نشریات دارند.

به عنوان مثال اکسپت و چاپ مقاله علمی پژوهشی داخلی می تواند در حد تضمین یک دانشجو برای پذیرش در مقطع دکتری خیلی از دانشگاههای معتبر ایفای نقش کند. دانشجویان و اساتیدی که برای مصاحبه و ارتقاء علمی رزومه ی خود نیاز به اکسپت مقاله علمی پژوهشی داخلی دارند می توانند مقاله ی فارسی خود را ارسال نمایند تا پس از بررسی توسط کارشناسان موسسه, مجله ی متناسب با مقاله، پیشنهاد شده و پس از تاییدیه نهایی مجله از طرف همکاران برای داوری به مجله ارسال گردد.

موارد ارسال مقاله

حتما یک داور جهت داوری مقاله خودمعرفی نمایید و این موارد را در مورد داورذکر کنید(نام و نام خانوادگی, درجه علمی, سازمان محل خدمت, شماره تماس آدرس ایمیل)

از فرمت مقاله خود نسبت به مجله انتخابی خود اطمینان حاصل کنید تا مطابق با فرمت مجلات معتبر داخلی باشند.

ایمیل تمامی نویسندگان را نیز باید بفرستید

درجه علمی نویسندگان را مشخص نمایید که از کدام مقطع هستند.

تلفن تماس تمامی نویسندگان را درج نمایید

نویسنده مسئول یا طرف مکاتبه را مشخص کنید

عنوان مقاله و چکیده و کلمات کلیدی به زبان انگلیسی به تعدادی که مجله مورد نظر تعیین کرده باشد را در نظر بگیرید

برای اینکه نویسندگان متعهد ‌شوند که مقاله شان تا کنون در هیچ مجله ای به چاپ نرسیده است فرم تعهد بینشان امضا میشود. این فرم نیز بایدتوسط تمامی نویسندگان تکمیل شود.

خدمات موسسه سینا در اکسپت مقالات در مجلات معتبر داخلی

پژوهشگران گرامی می‌توانند با ثبت سفارش یا تماس با موسسه از خدمات ما در زمینه پذیرش و چاپ مقالات علمی معتبر داخلی استفاده نمایند. تمامی درخواست ‌های مربوط با پذیرش مقاله به صورت کامل توسط موسسه سینا قابل انجام است. همچنین فرایند انجام کار بسیار شفاف بوده و پژوهشگران می‌توانند به صورت کامل در جریان مقاله خود قرار گیرندومجلات معتبر وتضمینی خدمت فرهیختگان عزیز معرفی میشود وهزینه تمامی مجلات در معرفی مجلات نسبت  به رشته مشخص خواهد شد.

لطفا امتیاز خود را ثبت کنید
1 5
  ارسال به دوستان:

در پاسخ به:
اختیاری
اختیاری (نمایش داده نخواهد شد)
ضروری
پرسش و دیدگاه شما
اختیاری
اختیاری (نمایش داده نخواهد شد)
ضروری
دیدگاه کاربران

خدمات سینا ترجمه


ترجمه تخصصی کتاب

ثبت سفارش

ترجمه تخصصی مقاله

ثبت سفارش

ترجمه تخصصی متن

ثبت سفارش

ترجمه انگلیسی به فارسی

ثبت سفارش

ویراستاری متن

ثبت سفارش

پارافریز

ثبت سفارش

فرمت بندی

ثبت سفارش

ترجمه تخصصی

ثبت سفارش

اینستاگرام تلگرام