سینا ترجمه
سینا ترجمه
خانه
وبلاگ
ورود

اعلام زمان ثبت نام و برگزاری آزمون MSRT آذر 98

انتشار 21 مهر 1398
مطالعه 3 دقیقه

نوبت بعدی آزمون زبان انگلیسی وزارت علوم در روز جمعه 22 آذر برگزار خواهد شد.

اعلام زمان ثبت نام و برگزاری آزمون MSRT آذر 98

به گزارش روابط عمومی موسسه سینا، ثبت نام آزمون از ساعت 14:00 روز 19 آبان ماه آغاز خواهد شد و تا ساعت 18:00 روز 29 آبان ادامه خواهد داشت.

حوزه های برگزاری MSRT آذر ۹۸

حوزه های برگزاری آزمون تهران-دانشگاه علم و صنعت ایران، اهواز-دانشگاه شهید چمران، مشهد-دانشگاه امام رضا ع، مشهد-دانشگاه فردوسی، تبریز-دانشگاه تبریز، بابلسر-دانشگاه مازندران، زاهدان-دانشگاه سیستان و بلوچستان، فارس-دانشگاه علوم پزشکی شیراز، همدان-دانشگاه بوعلی سینا، قم-دانشگاه باقر العلوم، رشت-دانشگاه گیلان، اصفهان-دانشگاه اصفهان، کرمانشاه -دانشگاه رازی، کرمان-موسسه آموزش عالی کرمان-کرمان، اراک-دانشگاه صنعتی اراک، اردبیل-دانشگاه محقق اردبیلی، یزد-موسسه آموزش عالی امام جواد ع، بیرجند-دانشگاه بیرجند، کیش-دانشگاه صنعتی شریف-پردیس بین المللی کیش، خرم آباد-دانشگاه لرستان، سنندج-دانشگاه کردستان، قزوین-دانشگاه بین المللی امام خمینی ره، ایلام-دانشگاه ایلام، گرگان-دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی، کاشان-دانشگاه کاشان، سمنان-دانشگاه سمنان خواهد بود.

نتایج آزمون سوم آذر ماه اطلاع رسانی خواهد شد.

تصویر

MSRT چیست؟ معرفی منابع آزمون MSRT

آزمون MSRT در واقع همان MCHE است که نام آن توسط اداره­ بورس و امور دانشجویان خارج وزارت علوم تغییر پیدا کرده است.

این آزمون یک آزمون سنجش سطح زبان است که معاونت دانشجویی وزارت علوم برگزار می‌کند و برای داوطلبان متقاضی اعزام با هزینه‌ شخصی و بورسیه­ خارج از کشور و نیز دکترای داخل وزارت علوم و وزارت بهداشت و نیز داوطلبان دکترای دانشگاه آزاد اسلامی معتبر است.

آزمون MSRT، در مقایسه با امتحانات TOEFL و IELTS، ساده‌تر و کم‌هزینه‌تر است.

این آزمون ۱۰ بار در سال برگزار می‌شود.

شرکت در آزمون محدودیت ندارد و در صورت عدم قبولی در یک دوره می‌توان در دوره‌های بعدی نیز ثبت‌نام کرد. ولی داوطلبانی که نمرات آنها بالاتر از ۷۵ باشد، تا یک سال نمی‌توانند در آزمون شرکت نمایند. چون ظرفیت آزمون فوق برای مراکز دانشگاهی و آموزشی بوده و آخرین حد نصاب مراکز فوق نمره ۷۰ می‌باشد.

مدت اعتبار آزمون MSRT دو سال پس از برگزاری آزمون است.

این آزمون، نمره منفی ندارد و نمره­ قبولی در آن ۵۰ به بالا (از ۱۰۰ نمره) است، البته در مواردی بسته به دانشگاه موردنظر متغیر است.

ساختار آزمون MSRT

برای قبولی در این آزمون، باید توانایی خود را در چهار مهارت تقویت کنید:

Vocabulary

Reading

Listening

Structure

این آزمون به صورت تستی برگزار می‌شود، دارای ۱۰۰ سؤال است و از سه قسمت تشکیل شده است:

۱- Listening Comprehension: این قسمت از ۳۰ تست تشکیل شده است و در آن از مکالمات کوتاه، بلند و نیز درک مطلب شفاهی سؤال پرسیده می‌شود. مدت زمان پاسخگویی به این بخش از آزمون بین ۳۰ تا ۳۵ دقیقه بوده و دفترچه سؤالات آن به صورت مجزا از دفترچه دو بخش دیگر توزیع می‌شود.

۲- Structure and Written Expression: این قسمت شامل ۳۰ تست است که ۱۵ مورد آن مربوط به Structure و ۱۵ تست دیگر مربوط به Written Expression می‌باشد. مدت زمان پاسخگویی به این بخش ۲۰ دقیقه است. زمان لازم جهت پاسخگویی به این بخش از آزمون ۴۵ دقیقه در نظر گرفته شده است.

۳- Reading Comprehension: از ۴۰ تست تشکیل شده که معمولاً شامل ۴ متن جداگانه می‌باشد که برای هر قسمت ۱۰ سؤال مطرح شده است.

لازم به ذکر است که دفترچه سؤالات آزمون در یک مرحله توزیع می‌شود.

جدول زیر تعداد سؤالات هر بخش و مدت زمانی که به آنها اختصاص داده شده را نشان می‌دهد:

عنوان بخش آزمون

تعداد سؤالات

زمان پاسخ‌دهی

بخش شنیداری

۳۰ پرسش

۳۰ – ۳۵ دقیقه

بخش ساختار

۳۰ پرسش

۲۰ دقیقه

درک مطلب و لغت

۴۰ پرسش

۵۵ دقیقه

نحوه ثبت‌نام آزمون MSRT

ثبت‌نام این آزمون به صورت اینترنتی و پرداخت هزینه­ آن، به‌صورت آنلاین است. هزینه آزمون MSRT در حال حاضر ۶۰۰,۰۰۰ ریال است.

جهت ثبت‌نام برای این آزمون باید به سامانه سجاد مراجعه کنید. در گذشته ثبت نام در این آزمون از طریق سامانه آزمون MSRT به آدرس msrt-exam.saorg.ir صورت می‌گرفت، اما از تیرماه 98 اعلام شد که سامانه ثبت نام آزمون MSRT تغییر نموده است.

لطفا امتیاز خود را ثبت کنید
1 5
  ارسال به دوستان:

در پاسخ به:
اختیاری
اختیاری (نمایش داده نخواهد شد)
ضروری
پرسش و دیدگاه شما
اختیاری
اختیاری (نمایش داده نخواهد شد)
ضروری
دیدگاه کاربران

خدمات سینا ترجمه


ترجمه تخصصی کتاب

ثبت سفارش

ترجمه تخصصی مقاله

ثبت سفارش

ترجمه تخصصی متن

ثبت سفارش

ترجمه انگلیسی به فارسی

ثبت سفارش

ویراستاری متن

ثبت سفارش

پارافریز

ثبت سفارش

فرمت بندی

ثبت سفارش

ترجمه تخصصی

ثبت سفارش

اینستاگرام تلگرام