سینا ترجمه
سینا ترجمه
خانه
وبلاگ
ورود

افیلیشن Affiliation چیست؟

انتشار 7 اردیبهشت 1397
مطالعه 2 دقیقه

افلیشن، آدرس دانشگاه محل تحصیل یا تدریس و یا مرکز تحقیقات نویسندگان مقاله می باشد که به مقاله هویت و اعتبار می بخشد و هیچ ژورنالی بدون افلیشن مقاله شما را اکسپت نخواهد کرد.

افیلیشن Affiliation چیست؟

ضرورت افیلیشن (Affiliation) در مقاله

مهارت و دقت در نوشتن افیلیشن مقاله، نشان از خبره بودن شما در نوشتن مقاله می باشد و خواننده را به وابستگی های نویسندگان بیشتر آشنا می نماید. علاوه بر توجه به اصول آکادمی در نگارش مقاله، برخی از دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی کشور شکل ویژه ای از افیلیشن را برای دانشجویان و هیئت علمی در نظر می گیرند که در نگارش آن ها نیز باید دقت لازم را به خرج داد. دلیل اینکه افیلیشن مقاله باید به این شکل و روش نوشته شود این است که شکل خاص هماهنگی در نگارش افیلیشن و در نهایت درج امتیازات آن مقاله به حساب آن دانشگاه مربوطه است، به همین دلیل دانشگاه ها هیچ افیلیشنی غیر از آن مورد که خودشان مشخص نموده اند را قبول نمی کنند و در نهایت نمره ای به دانشجو یا پژوهشگر تعلق نمی گیرد. اهمیت رعایت اصول افیلیشن نویسی طبق تاکیدات دانشگاه ها در دادن امتیازات باقی مانده از پایان نامه که همان 1-2 نمره معروف است بسیار موثر است.

رعایت اصول نگارش نشانی نویسندگان هر چند ساده می باشد اما اکثرا نادیده گرفته می شود، در نهایت مولفین نمی توانند همیشه با نشانی ها ارتباط برقرار کنند. اغلب این شیوه و سبک ژورنال مربوطه است که سبب ایجاد سردرگمی می شود و نه اشتباهات مولف.

همراه با هر مولف، یک نشانی داده می شود که منظور نام و نشانی موسسه یا آزمایشگاهی که تحقیق در آن انجام شده است می باشد. اگر پیش از چاپ مقاله، مولف به نشانی متفاوتی نقل مکان کرده است باید نشانی جدید را در پانوشت ذکر کند.

در زمان فهرست بندی دو یا چند مولف که هر یک در موسسه ای متفاوت می باشند، نشانی ها باید به همان ترتیب برای مولفین لیست گردد. مشکل اصلی وقتی ایجاد می گردد که مقاله برای مثال توسط سه مولف از دو موسسه منتشر می گردد. در چنین مواردی، نام و نشانی هر مولف باید شامل جداسازی مناسبی از علایم a، b یا c پس از نام و پیش یا پس از نشانی صحیح لحاظ گردد.

به یاد داشته باشید که نشانی برای دو منظور استفاده می گردد. اول این که به شناسایی مولف کمک می نماید و دیگری این که نحوه تماس و برقراری ارتباط با او را نمایش می دهد به دلیل اینکه محققین تا حد زیادی از طریق پست الکترونیکی ارتباط برقرار می نمایند، نشانی ایمیل اغلب باید حداقل برای مولفی که بررسی در مورد مقاله وی صورت می گیرد ذکر شود. بعضی ژورنال ها از علایم ستاره (*) در پانویس ها یا تقدیر و سپاسگزاری برای شناسایی این شخص استفاده می نمایند. مولفین باید از سیاست ژورنال در این ارتباطات آگاهی کافی و لازم داشته باشند و باید پیشاپیش تصمیم بگیرند که کدام مولف باید این نقش را ایفا نماید.

لطفا امتیاز خود را ثبت کنید
1 5
  ارسال به دوستان:

در پاسخ به:
اختیاری
اختیاری (نمایش داده نخواهد شد)
ضروری
پرسش و دیدگاه شما
اختیاری
اختیاری (نمایش داده نخواهد شد)
ضروری
دیدگاه کاربران

خدمات سینا ترجمه


ترجمه تخصصی کتاب

ثبت سفارش

ترجمه تخصصی مقاله

ثبت سفارش

ترجمه تخصصی متن

ثبت سفارش

ترجمه انگلیسی به فارسی

ثبت سفارش

ویراستاری متن

ثبت سفارش

پارافریز

ثبت سفارش

فرمت بندی

ثبت سفارش

ترجمه تخصصی

ثبت سفارش

اینستاگرام تلگرام