سینا ترجمه
سینا ترجمه
خانه
وبلاگ
ورود

چرا باید مقاله چاپ کنیم؟

انتشار 16 شهریور 1400
مطالعه 7 دقیقه

دلایل بسیار زیادی برای نگارش یک مقاله علمی و چاپ آن در مجلات معتبر وجود دارد از جمله این دلایل در بین دانشجویان می توانیم به مواردی همچون: اخذ نمره پایان نامه، اجازه دفاع در مقطع دکتری، تقویت رزومه برای مصاحبه دکتری اشاره کرد.

چرا باید مقاله چاپ کنیم؟

دلایل چاپ مقاله

امروزه تمامی دانشجویان و اساتید و محققان به دنبال نگارش مقاله و چاپ مقاله در مجلات مورد تایید وزارت علوم هستند. چندین دلیل عمده چاپ مقاله را با هم بررسی میکنیم:

نشر علم

1- نشر علم

اگر شما یافته های نوین حاصل از یک مطالعه پژوهشی دارید و یا به جمع بندی یافته های سایرین در قالب یک مطالعه مروری پرداخته و به موضوع جدیدی دست یافته اید، اگر شما نقطه نظر نوینی درباره یک موضوع دارید و یا این که نسبت به مقاله تازه منتشر شده ای، ایرادی وارد می دانید و یا حتی در فعالیت های روزمره خود با یک مورد یا موارد نادر از یک بیماری و یا عارضه برخورد کرده اید، آن وقت ضرورت دارد که این یافته های نوین خود را به ترتیب در قالب یک مقاله پژوهشی اصیل، یک مقاله مروری، یک مقاله نقطه نظرات شخصی، یک نامه به سردبیر، یک گزارش مورد و یا یک گزارش موارد به رشته تحریر درآورید. بدون شک، این اقدام شما باعث توسعه دانش موجود خواهد شد.

2- حل مشکلات

گاهی اوقات ممکن است شما با پژوهش خود، راه حل برخی از مشکلات مربوط با سلامت فرد، خانواده، یک گروه اجتماعی و یا شغلی خاص و یا جامعه را کشف کرده باشید. آنگاه ضروری است که برای ثبت یافته های خود و در اختیار گذاشتن آن به سایرین به ویژه برای کاربرد یافته های مطالعه شما در شرایط مشابه، اقدام به نوشتن مقاله نمائید. این قبیل تحقیقات در قالب تحقیقات مرتبط با نظام سلامت از اهمیت شایان توجهی برخوردار می باشد.

حل مشکلات

توسعه دانشگاه

3-توسعه سازمانی یا دانشگاهی

بدیهی است نگارش یک مقاله و چاپ آن در یک مجله معتبر علمی منجر به توسعه بخش، سازمان و یا دانشگاه محل خدمت نویسندگان خواهد گردید. این نکته نه تنها کمک خواهد کرد که سازمان یا دانشگاه محل خدمت نویسندگان در سطح ملی و بین المللی شناخته شده و آبروی علمی به دست آورد، بلکه منجر به افزایش دریافت بودجه های پژوهشی از طرف نهادهای دولتی و یا خصوصی نیز می گردد، چرا که نشان می دهد این سازمان و یا دانشگاه دارای افراد با انگیزه ای می باشد که می توانند پروژه های پژوهشی را تا رسیدن به نتایج مطلوب دنبال نمایند.

4-توسعه فردی

همانند توسعه سازمان، نگارش مقالات علمی موجبات توسعه فردی نویسندگان خود را فراهم می آورند. نگارش مقالات علمی موجب غنای کارنامه علمی نویسندگان خود را فراهم آورده و برای آن ها آبروی علمی مطلوبی را به همراه خواهد داشت. چنین نکته ای سبب خواهد شد که نویسندگان مقالات علمی از نظر ملی و بین المللی مورد شناخت قرار گیرند و نهادهای دولتی و یا خصوصی با طیب خاطر بیشتری، پروژه های پژوهشی خود را در اختیار این محققین یا سازمان های محل خدمت آن ها قرار دهند.

به علاوه نگارش مقالات علمی کمک می نماید تا نویسندگان آن بتوانند در سلسله مراتب اداری خود ارتقاء یابند. این نکته بیانگر آن است که چطور یک دانشمند می تواند پله های نردبان ارتقاء را به درستی طی نموده و در میان همکاران خود، به مقام های علمی بالاتری دست یابد.

همچنین، نگارش مقالات علمی خود یک روند یادگیری است. شواهد موجود نشان می دهند که با نگارش مقالات علمی، نویسندگان توانایی های علمی و پژوهشی خود را ارتقاء می بخشند. آن ها، نه تنها با جستجوی در منابع موجود، این اطمینان را حاصل می نمایند که یافته های علمی آن ها قبلاً توسط فرد یا افراد دیگری گزارش نشده است، بلکه با شناخت نقاط تاریک و یا تناقضات موجود در حوزه تخصص خود، سعی در ارائه یافته های نوین می نماید که این نقاط تاریک را روشن نموده و یا تناقضات موجود را تفهیم نماید.

بنابراین، اگر دانشمندان اقدام به نگارش و چاپ مقاله در حوزه تخصصی خود ننمایند، هیچ کدام از موارد فوق محقق نمی گردد. همچنین، تمامی موارد فوق زمانی در بهترین حالت خود محقق می گردند که مقاله چاپ شده، توسط سایر دانشمندان در آن حوزه تخصصی مورد نقد، استفاده و استناد مثبت قرار گیرد

مزایای چاپ مقاله برای دانشجویان و اساتید

در قسمت قبل به دلایل چاپ مقاله به صورت کلی پرداخته شد و در ادامه از آنجا که اکثرا دانشجویان و اساتید به چاپ مقاله می پردازند سعی کردیم به مزایای چاپ مقاله برای این قشر از جامعه بپردازیم:

مزایای چاپ مقاله برای اساتید

  • افزایش رتبه علمی

  • افزایش حقوق و مزایای شغلی

  • امکان عضویت در بنیاد ملی نخبگان

  • شناخته شدن به عنوان متخصص و صاحب نظر در موضوع

  • امکان گرفتن پروژه های تحقیقاتی با درآمدهایی بسیار بالا

  • ایجاد شدن احساس افتخار و اعتماد به نفس در نویسندگان مقالات

  • نظریه پردازی و بیان دیدگاه های نویسندگان در زمینه های تخصصی

  • ثبت کردن تحقیقات و مطالعات انجام شده به نام نویسندگان و حفظ دائمی آنها

  • عرضه پژوهش و دستاوردهای علمی و تحقیقاتی به افراد زیادی در تمامی نقاط جهان

مزایای چاپ مقاله برای دانشجویان

  • پذیرش راحت تر در مقطع دکتری

  • امکان عضویت در بنیاد ملی نخبگان

  • امکان گرفتن پروژه های تحقیقاتی با درآمدهایی بسیار بالا

  • استخدام راحت تر در کلیه ادارات و سایر مراکز دولتی و خصوصی

  • پذیرفته شدن بسیار راحت تر به عنوان عضو هیات علمی در دانشگاه ها و مراکز تحقیقاتی

  • ثبت کردن تحقیقات و مطالعات انجام شده به نام نویسندگان و حفظ دائمی آنها

  • عرضه پژوهش و دستاوردهای علمی و تحقیقاتی به افراد زیادی در تمامی نقاط جهان

  • امکان ادامه تحصیل در مقطع، رشته و دانشگاه دلخواه در تمامی واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی بدون آزمون ورودی

روند چاپ مقاله در مجلات معتبر

همانطور که می دانید برای اینکه مقاله علمی شما به چاپ برسد باید مراحل طولانی را طی کنید و کارهای زیادی انجام دهید که گاهی به یاد ماندن آن‌ها نیز دشوار است.ما در ادامه مطلب سعی می‌کنیم مراحل چاپ و انتشار یک مقاله علمی در ژورنال ها را پله به پله برایتان توضیح دهیم تا شما بتوانید با پیروی از این مراحل مقالات خود را در مجلات معتبر داخلی و یا خارجی به چاپ رسانده و از مزایایی که بالا به آن ها اشاره شده بهره مند شوید.

تهیه مقاله

برای اینکه بتوانید مقاله چاپ شده داشته باشید، اول باید یا مقاله ای را نگارش نمایید و یا اینکه از پایان نامه یا رساله دکتری خود، استخراج مقاله انجام دهید.

تهیه مقاله

ترجمه مقاله

ترجمه کردن مقاله

مرحله بعدی ترجمه مقاله است. با توجه به اینکه مطالب یک مقاله، مطالب تخصصی و دارای اصطلاحات زیاد علمی است، از این رو بهتر است شخصی ترجمه مقاله را به عهده میگیرد، علاوه بر تسلط به زبان انگلیسی، به موضوع مقاله هم اشراف کامل داشته باشد.

انتخاب مجله

مرحله بعدی و بسیار مهم، انتخاب مجله است. همانطور که میدانید، مجلات علمی، دارای اهداف خاصی هستند که آنها را ملزم میکند یک یا نهایتا چند موضوع علمی را بررسی کنند، از این رو اگر مقاله ای که به نشریه خاصی ارسال میشود، اگر در حیطه موضوعی یکسانی نباشند، ادیتور بدون داوری، مقاله را ریجکت خواهد کرد.

انتخاب مجله

فرمت بندی

فرمت بندی مقاله

پس از انتخاب مجله، زمان فرمت بندی مقاله طبق اصول نشریه انتخابی است. تمام مجلات علمی، در سایت خود دارای بخش راهنمای نویسندگان هستند که در این بخش نحوه نگارش و قالب مقاله را به نویسنده ارائه میدهند نویسنده را الزام میکنند که مقاله خود را بر طبق این اصول نگارش کنند.

سابمیت مقاله

بعد از فرمت بندی، زمان ارسال مقاله است. مجلات اگر دارای سیستم سابمیت باشند، مقاله از همین طریق و با بارگذاری در کارتابل مجله سابمیت میشود و اگر دارای سیستم سابمیت نباشند، مقاله به صورت مستقیم به سردبیر ایمیل زده میشود.

سابمیت مقاله

روند داوری

روند داوری مقاله

مقاله در دو مرحله داوری می شود:

داوری اولیه: پس از ارسال مقاله، داوری اولیه مقاله توسط خود ادیتور انجام میگیرد. در این مرحله موضوع مقاله بررسی شده و اگر با اسکوپ مجله هم خوانی داشته باشد، برای داوری اصلی به چند داور ارسال میشود.

داوری ثانویه: در این مرحله مقاله به صورت کامل توسط چند داور بررسی میشود و در صورتیکه دارای استاندارد های لازم مجله باشد، پذیرش میشود، اگر ایرادات ریزی داشته باشد اصلاحیه میخورد و اگر از نظر داوران ضعیف باشد، ریجکت می شود.

چاپ مقاله

پس از پذیرش مقاله، نامه پذیرش به ایمیل نویسنده مسئول ارسال میشود و در زمان ثبت شده در نامه پذیرش مقاله چاپ میشود. معمولا مقاله در شماره آتی مجله به چاپ خواهد رسید.

چاپ مقاله

خدمات چاپ مقاله

خدمات پذیرش و چاپ مقاله

اگر زمان کافی و یا آشنایی لازم با مراحل چاپ مقاله ندارید میتوانید کار چاپ مقاله خود را به سینا ترجمه بسپارید. موسسه سینا ترجمه در تمام مراحل دلسوزانه و متعهدانه در کنار شما هستند تا بتوایند پذیرش مقاله خود را در زمان کوتاه تری دریافت نمایید و به چاپ برسانید.

تنها کافی هست از طریق لینک ثبت سفارش در پایین همین صفحه و یا ارسال ایمیل ، واتساپ و یا تماس با کارشناسان سینا ترجمه ، درخواست خود را ارسال بفرمایید تا کار چاپ مقاله تان سریعا آغاز شود.

لطفا امتیاز خود را ثبت کنید
1 5
  ارسال به دوستان:



سوالات متداول

مقاله برای بررسی علمی به داوران صاحبنظر و مرتبط با موضوع مقاله ارسال می‌گردد که اغلب این افراد از اساتید و اعضای هیئت علمی دانشگاه های معتبر هستند.

فاصله بین پذیرش مقاله و چاپ مقاله عمدتاً از سوی سردبیر بر روی نامه پذیرش قید می­‌شود. این زمان ممکن است از چند روز تا حتی دو سال متغیر باشد

بله، زمانی که یک مقاله به صورت رسمی از یک مجله پذیرش شده باشد، به معنای آن است که آن مقاله در یکی از شماره‌های آتی مجله قطعاً چاپ خواهد شد. ممکن است برخی دانشگاه‌ها نامه پذیرش را مورد تایید قرار ندهند که این امر در بسیاری از کشورهای دنیا منسوخ است. در مجموع نامه پذیرش به منزله چاپ قطعی مقاله در مجله است.



در پاسخ به:
اختیاری
اختیاری (نمایش داده نخواهد شد)
ضروری
پرسش و دیدگاه شما
اختیاری
اختیاری (نمایش داده نخواهد شد)
ضروری
دیدگاه کاربران

خدمات سینا ترجمه


ترجمه تخصصی کتاب

ثبت سفارش

ترجمه تخصصی مقاله

ثبت سفارش

ترجمه تخصصی متن

ثبت سفارش

ترجمه انگلیسی به فارسی

ثبت سفارش

ویراستاری متن

ثبت سفارش

پارافریز

ثبت سفارش

فرمت بندی

ثبت سفارش

ترجمه تخصصی

ثبت سفارش

اینستاگرام تلگرام