سینا ترجمه
سینا ترجمه
خانه
وبلاگ
ورود

ایین نامه نگارش پایان نامه دکتری و ارشد

انتشار 12 خرداد 1400
مطالعه 1 دقیقه

دانشجویان قبل از فارغ التحصیلی از مقطع دکتری باید پایان نامه نگارش شده خود را تحویل دانشگاه دهند. با توجه به این که هر دانشگاهی فرمت مخصوص به خود را دارد، باید پایان نامه را بر اساس فرمت دانشگاه تنظیم کرد.

ایین نامه نگارش پایان نامه دکتری و ارشد

تحقيق ، دانشي است كه مستلزم شناخت اصول ، قواعد و روشهاست؛ پژوهشگر با فراگرفتن و قبول كردن آن اصول، علاوه بر اعتبار بخشيدن به دستاوردهاي تحقيقاتي خويش و دستيابي به نتايج جديد و مفيد در سايه جستجو و كاوش مستمر و بي وقفه، چه بسا به ترميم خطاهاي پيشين خود يا ديگران نيز توفيق يابد. در نظـامهاي آموزشي و پژوهشي دانشجويان و فارغ التحصيلان دوره هاي كارشناسي ارشد و دكتري به عنوان پژوهشگر شناخته مي شوند. اين دوره ها در نظام واحدي آموزش عالي در ايران پس از گذراندن تعدادي واحد درسي با تدوين رساله يا پايان نامه تحصيلي تمام مي شود و احتمالاً همين پايان نامه تحصيلي است كه ملاكي براي قرار دادن فارغ التحصيلان در زمره محققان كشور محسوب مي شود. بنابراين، هدف اساسي تهيه اين دستورالعمل، دستيابي به الگويي جامع و استاندارد نمودن چارچوب تدوين پايان نامه ها ي كارشناسي ارشد و دكتري است.

هر دانشگاهی بر اساس استاندارهای تعیین شده خود، آئین نامه ای برای نحوه نگارش پایان نامه ارشد و دکتری ارائه میدهد. که در این آئین نامه به مواردی همچون نوع کاغذ و نحوه چاپ، مشخصات روي و پشت جلد پايان نامه ها، شرح روي جلد پايان نامه، فونت و اندازه متن و تیترهای اصلی و فرعی، فاصله نوشته ها از کناره های کاغذ، شماره گذاری عناوین و تیترها، شماره گذاری صفحات، نحوه نوشتن منابع و ارجاعات دهی اشاره می کند.

در زیر میتوانید نمونه ای از آئین نامه های دانشگاه ازاد و دولتی را مشاهده نمایید.

با توجه به این که تنظیمات و فرمت بندی پایان نامه بر اساس شیوه نامه دانشگاه برای دانشجویانی که در شرف دفاع هستند و زمان کافی برای این کار را ندارند، پیشنهاد میکنیم کار خود را به موسسه سینا بسپارند. تنها کافی هست فایل ورد پایان نامه خود را به همراه اسم دانشگاهتان به کارشناسان موسسه سینا ارسال بفرمایید تا در کمترین زمان اقدام به فرمت بندی پایان نامه بر اساس آئین نامه دانشگاهی تان شود.

لطفا امتیاز خود را ثبت کنید
1 5
  ارسال به دوستان:

در پاسخ به:
اختیاری
اختیاری (نمایش داده نخواهد شد)
ضروری
پرسش و دیدگاه شما
اختیاری
اختیاری (نمایش داده نخواهد شد)
ضروری
دیدگاه کاربران

خدمات سینا ترجمه


ترجمه تخصصی کتاب

ثبت سفارش

ترجمه تخصصی مقاله

ثبت سفارش

ترجمه تخصصی متن

ثبت سفارش

ترجمه انگلیسی به فارسی

ثبت سفارش

ویراستاری متن

ثبت سفارش

پارافریز

ثبت سفارش

فرمت بندی

ثبت سفارش

ترجمه تخصصی

ثبت سفارش

اینستاگرام تلگرام