سینا ترجمه
سینا ترجمه
خانه
وبلاگ
ورود

ایمکپت فکتور مقاله جی سی آر

انتشار 1 اردیبهشت 1399
مطالعه 3 دقیقه

با گسترش روز افزون مجلات علمی در سطح دنیا برای چاپ مقالات و دیگر آثار علمی فاکتورهای مختلفی نیز برای ارزیابی آنها در مجلات تدوین و تعیین شده است. این فاکتورها، ویژگی‌های اکتسابی مجله است که نشان می‌دهد آن مجله در بین جوامع دانشگاهی از چه سطح کیفی برخوردار است.

ایمکپت فکتور مقاله جی سی آر

با گسترش روز افزون مجلات علمی در سطح دنیا برای چاپ مقالات و دیگر آثار علمی فاکتورهای مختلفی نیز برای ارزیابی آنها در مجلات تدوین و تعیین شده است. این فاکتورها، ویژگی‌های اکتسابی مجله است که نشان می‌دهد آن مجله در بین جوامع دانشگاهی از چه سطح کیفی برخوردار است. یکی از فاکتورهای بسیار مشهور ضریب تاثیر (Impact Factor) است که نشان می‌دهد یک مجله به چه اندازه‌ای تاثیر گذار است. ایمپکت فکتور هنگامی‌ که چندین ژورنال در زمینه‌های مشابه در اختیار دارید می‌تواند فرایند مقایسه‌ی ارزش و اعتبار آن‌ها را ساده کرده و ارزیابی قابل قبولی را از هر ژورنال ارائه می‌دهد. این شاخص مختص مجلاتی (ژورنال‌هایی) است که مقالات معتبر علمی را در زمینه‌های گوناگون انتشار می‌دهند. لازم به ذکر است که عدد شاخص Impact Factor مثلا برای یک نشریه پزشکی، فقط قابل‌مقایسه با همان زمینه علمی است و نمی‌توان IF مجله پزشکی را با IF مجله فنی و مهندسی مقایسه کرد.

به زبان ساده ضریب تأثیر یا Impact Factor در واقع میزان تأثیری است که یک مقاله بر مقالات بعدی می‌گذارد. IF شاخصی کمّی است که میزان ارجاع (رفرنس دهی) به مقالات یک مجله علمی را نشان می‌دهد. بدین معنی که به یک مقاله منتشر شده، چند بار رجوع شده است؛ و برآورد نسبت میزان عددی استنادها به تعداد مقالات چاپ‌شده در یک سال در یک ژورنال بخصوص را در نظر می‌گیرد. شاخص Impact factor (ایمپکت فاکتور) برای یک مقاله و یا یک نویسنده تعیین نمی‌شود بلکه کل ارجاعات به یک مجله را در محاسبات اعمال می‌کند. ضریب تأثیر یا Impact Factor می‌تواند معیاری برای تخمین ارزش مقالات یک مجله باشد ولی برای تخمین ارزش تک‌تک مقالات معیار خوبی نیست ممکن است تعداد ارجاعات به یک مجله زیاد باشد و این بدان معنا نیست که تمام مقالات مورد استفاده قرار گرفته‌اند. در واقع چند مقاله بسیار قوی می‌تواند تعداد ارجاعات به مجله را بالا ببرد. با این‌ وجود دانشجویان و محققین در مقاطع دکترا یا کارشناسی ‌ارشد، همواره تلاش می‌کنند تا با بالا بردن کیفیت مقالات و تحقیق گسترده، مقاله خود را در یک مجله با شاخص ایمپکت‌ فکتور بالا چاپ کنند. این امر بر اعتبار نویسنده‌ی مقاله می‌افزاید.

ضریب تاثیر JCR موسسه تامسون رویترز در بین انواع ضرایب تاثیر از اعتبار و شهرت بسیار بالایی برخوردار است و باید گفت تنها فاکتوری است که دانشجویان و دانشگاهیان در حوزه ضریب تاثیر باید به آن اتکا کنند. اما تفاوت ایمپکت فاکتور یا ضریب تاثیر JCR که توسط موسسه تامسون رویترز منتشر می‌شود با گلوبال ایمپکت فاکتور چیست؟

ضریب تاثیری که توسط موسسه تامسون رویترز منتشر می‌شود نشان دهنده نفوذ علمی مقاله است و بیشتر متکی بر تعداد استناداتی است که به مقالات یک مجله می‌شود. هر چه مقاله‌های یک مجله بیشتر مورد استناد قرار گیرند و در مقالات و کتاب‌ها به آن‌ها رفرنس داده شود، ضریب تاثیر آن مجله نیز بیشتر خواهد بود. به غیر از ضریب تاثیر JCR موسسه تامسون رویترز فاکتورهای ارزیابی دیگری نیز وجود دارد که عبارتند از:

– گلوبال ایمپکت فاکتور GIF) Global Impact Factor)

– ضریب تاثیر جهانی (Universal Impact Factor (UIF

– ضریب تاثیر علمی (Scientific Journal Impact Factor (SJIF

– و ...

این ضرایب تاثیر توسط شرکت‌ها و خود ناشران تولید می‌شود و اعتبار چندانی ندارند و در بین دانشگاهیان و محیط‌های آکادمیک معمولاً به این نوع از ایمپکت فاکتورها اعتباری داده نمی‌شود. توجه داشته باشید که صرفا این ضرایب تاثیر اعتبار ندارند و لزوما هر مجله‌ای که دارای چنین ضریب تاثیر باشد جعلی نیست و در حالت کلی به استثنای ضریب تاثیر JCR تمامی انواع ضرایب تاثیر دیگر در مجلات ISI فاقد اعتبار هستند.

چاپ مقاله در مجلات jcr ایمپکت دار با موسسه سینا

پروسه آماده سازی و ارسال مقاله و همچنین اعمال اصلاحات اعلام شده از سوی سردبیر و داوران مجله در مقاله، هرچه با دقت و وسواس بیشتری انجام شود، احتمال پذیرش و چاپ مقاله در مجلات ایمپکت دار نیز بالا خواهد بود. برای انجام هر چه بهتر و با کیفیت تر این فرایند و یافتن مجلات معتبر jcr با ایمپکت فکتور مورد نظر، موسسه سینا با بهره گیری از دانش بهترین متخصصان بخش چاپ مقاله، که از نخبگان بهترین دانشگاه های کشور بوده و خود تجربه چاپ مقالات در بهترین ژورنالهای بین المللی را دارند، این بخش از پروسه پذیرش و چاپ مقالات علمی شما را به بهترین شکل ممکن و در کوتاهترین زمان انجام خواهد داد. برای استفاده از این خدمات، از طریق راههای ارتباطی موسسه با ما در تماس باشید.

بیشتر بخوانید:

چاپ مقاله در مجلات JCR ایمپکت دار

تفاوت چاپ مقاله در مجلات JCR و ISI

هزینه چاپ مقاله جی سی آر

راهنمای انتخاب مجله از JCR

لطفا امتیاز خود را ثبت کنید
1 5
  ارسال به دوستان:

در پاسخ به:
اختیاری
اختیاری (نمایش داده نخواهد شد)
ضروری
پرسش و دیدگاه شما
اختیاری
اختیاری (نمایش داده نخواهد شد)
ضروری
دیدگاه کاربران

خدمات سینا ترجمه


ترجمه تخصصی کتاب

ثبت سفارش

ترجمه تخصصی مقاله

ثبت سفارش

ترجمه تخصصی متن

ثبت سفارش

ترجمه انگلیسی به فارسی

ثبت سفارش

ویراستاری متن

ثبت سفارش

پارافریز

ثبت سفارش

فرمت بندی

ثبت سفارش

ترجمه تخصصی

ثبت سفارش

اینستاگرام تلگرام