سینا ترجمه
سینا ترجمه
خانه
وبلاگ
ورود

اقامت پس از تحصیل در آلمان

انتشار 24 تیر 1397
مطالعه 4 دقیقه

در این مقاله سعی براین شده است که توضیحات کامل در باب اقامت پس از تحصیل در آلمان در اختیار کسانی که قصد اقامت در آلمان را دارند قرار داده شود.

اقامت پس از تحصیل در آلمان

 کشور آلمان جزو پرجمعیت ترین و ثروتمند ترین کشورهای عضو اتحادیه اروپا محسوب می شود که دارای ۸۲ میلیون نفر جمعیت است. واحد پولی کشور آلمان یورو و همین طور زبان رسمی آن زبان آلمانی است که برخی از مهاجران این کشور به زبان های ترکی و کردی نیز آشنایی دارند و صحبت می کنند. از شهرهای مهم کشور آلمان می توان به شهرهای برلین، هامبورگ، فرانکفورت و مونیخ اشاره کرد. فرهنگ کشور آلمان بسیار غنی بوده و مردم این کشور بسیار قانونمند می باشند. به علت پیر شدن تقریبی جمعیت این کشور در سال های اخیر، کشور آلمان راه ورود را برای مهاجران و پناهندگان بسیاری باز نموده است.

اخذ اقامت در کشور آلمان از طریق ، کار، ازدواج، ثبت شرکت یا سرمایه گذاری می باشد که در هریک از این روش ها توضیحاتی در ارتباط با ویزای مربوطه و شرایط اخذ اقامت آلمان ذکر می شود. 

1.مجوز اقامت جهت اشتغال

2. اخذ اقامت آلمان از طریق ازدواج

3. اخذ اقامت آلمان از طریق سرمایه گذاری و ثبت شرکت

نحوه یافتن کار بعد از تحصیل در آلمان

وقتی امتحانات دانشگاه تمام می شود، در صورت تمایل به اقامت در آلمان باید ابتدا به دنبال کار باشید، مگر آن که پیشنهاد کار آماده داشته باشید. روال معمول کمک گرفتن از خدمات دانشگاه یا آژانس کاریابی محلی برای گرفتن کار در آلمان است. جنبه خوشایند تحصیل در آلمان عبارت است از آن که بیشتر دانشگاه ها بخش مشاوره شغلی دارند که راهنمایی های لازم را در اختیار شما قرار داده و برای یافتن شغلی مناسب با رشته تحصیلی به شما کمک می کنند. آنها اطلاعات مربوط به مدارک مورد نیاز برای تجهیز و تکمیل فرم درخواست را در اختیار شما قرار داده و حتی به جذابیت بیشتر فرم تقاضای شغل شما کمک می کنند. در جاهای دیگر، آژانس های محلی کاریابی به کمک شما آمده اما هزینه معینی را برای ارائه خدمات مطالبه می کنند.

مجوز اقامت جهت اشتغال

به محض اینکه یک پیشنهاد کاری مرتبط با مهارت­ های خود یافتید می­توانید انتخاب کنید که آیا قصد دارید درخواست مجوز اقامت آلمان یا کارت آبی اتحادیه اروپا برای مرحله­ ی بعدی اقامت خود بدهید. این دو نوع مجوز اقامت دارای شرایط متفاوتی هستند. باتوجه به اینکه چه برنامه ­ای برای آینده­ ی خود دارید، مجوز اقامت آلمان یا کارت آبی اتحادیه اروپا می­تواند برای شما مناسب باشد. اگر قصد دارید در آینده در کشوری دیگری در اتحادیه اروپا زندگی و کار کنید، برای شما کارت آبی اتحادیه اروپا مناسب­تر از مجوز اقامت آلمان است. از آنجا که انتخاب مجوز اقامت نسبتاً به وضعیت شخصی خود شما بستگی دارد با دفتر ثبت اتباع خارجی در محلی که درخواست می­دهید مشورت کنید.

مجوز اقامت آلمان یا کارت آبی اتحادیه اروپا که امکان اشتغال را برای شما فراهم می­کند ابتدا با اعتبار زمانی محدودی صادر می­شود. اگر به اشتغال خود ادامه دهید و قصد داشتید مجوز خود را تمدید نمایید بدون هیچ مشکلی قادر خواهید بود که این کار را انجام دهید. دو سال پس از صدور مجوز اقامت کار آبی اتحادیه اروپا یا آلمان می­توانید برای مجوز اقامت دائم درخواست بدهید، این یعنی مجوز اقامت بدون هیچ گونه محدودیت زمانی. از این رو باز هم باید در آلمان به کاری اشتغال داشته باشید.

اگر دارای کارت آبی اتحادیه اروپا باشید معمولاً می­توانید به مدت حداکثر ۱۲ ماه بدون اینکه کارت آبی شما باطل شود در خارج از آلمان باشید. اگر دارای مجوز اقامت آلمان باشید معمولاً می­توانید به مدت حداکثر ۶ ماه بدون اینکه مجوز باطل شود در خارج از آلمان باشید.

به هر حال به شما پیشنهاد می­کنیم که پیش از خروج از آلمان برای هر مدت زمانی با دفتر محلی اتباع خارجی مشورت نمایید. اگر قصد دارید بیش از ۱۲ یا ۶ ماه را در خارج از آلمان سپری کنید باید از اداره ثبت اتباع خارجی مجوز اخذ کنید. بدون این اجازه قادر نخواهید بود دوباره وارد آلمان شوید.

اخذ اقامت آلمان از طریق ازدواج

در صورت ازدواج فردی خارجی با فرد تبعه کشور آلمان در این کشور، فرد خارجی می تواند اقامت و سپس تابعیت کشور آلمان را به دست آورد. شرایط اخذ اقامت آلمان از طریق ازدواج برای فرد تبعه آلمان، داشتن درآمد کافی برای تامین هزینه های زندگی خود و همسرش، داشتن حداقل مدرک زبان A1 آلمانی و مدارک اثبات کننده نیت و هدف واقعی از ازدواجشان می باشد، در این صورت فرد خارجی می تواند پس از ازدواج به تحصیل رایگان و کار تمام وقت پرداخته و پس از مدت ۳ سال حضور و اقامت در این کشور،اقامت پس ازتحصیل در آلمان را دریافت نماید.اخذ اقامت آلمان از طریق ازدواج به جنسیت متقاضی ارتباطی ندارد و با اخذ اقامت این کشور متقاضی از تمامی قوانینی که شامل افراد تبعه حوزه شنگن می شود، برخوردار می شوند.

اخذ اقامت آلمان از طریق سرمایه گذاری و ثبت شرکت

همان طور که بیان شد یکی از راه های اخذ اقامت آلمان روش سرمایه گذاری یا ثبت شرکت می باشد. متقاضیان می توانند از طریق سرمایه گذاری و ثبت شرکت، در کشور آلمان اقامت نموده و با داشتن شرایط اخذ اقامت آلمان، اقامت دائم این کشور را دریافت نمایند. در این روش متقاضی نیازمند طرح اقتصادی قابل اجرا با سود دهی مطلوب می باشد. از انواع ثبت شرکت در کشور آلمان می توان به ثبت شرکت با ۲۵ هزار یورو با مسئولیت محدود با تعداد اعضای حداقل یک نفر یا ثبت شرکت با ۵۰ هزار یورو و دیگر گزینه ها اشاره کرد. شرایط اخذ اقامت آلمان و اخذ ویزا از طریق ثبت شرکت ارائه نامه رسمی از بانک کشور محل اقامت متقاضی که نشانگر سرمایه نقدی فرد بوده و ارائه طرح و برنامه تجاری یا صنعتی قابل قبول که در بازار کار متناسب با کشور آلمان درآمد و سود دهی داشته باشد و میزان کارکرد حساب بانکی متقاضی از شروع فعالیت تا پایان ۳ سال ۲۵۰ هزار یورو باشد. از ویژگی های ثبت شرکت در کشور آلمان امکان بازگشایی حساب بانکی در کل قاره اروپا و معامله با همه کشورهای دنیا می باشد. متقاضی با ارائه نامه رسمی بانک و business plan و همین طور اخذ اجازه فعالیت تجاری و ثبت شرکت در کشور آلمان می تواند برای خود و همسر و فرزندان زیر ۱۸ سال خود نیز اقدام نماید و از تحصیل، خدمات درمانی رایگان و سایر مزایای این کشور بهره مند شود. به طور کلی متقاضیان می توانند با مبالغ ۲۵۰ هزار یورو ، ۵۰۰ هزار یورو و یک میلیون یورو و همین طور رعایت شرایط هر کدام می توانند در کشور آلمان سرمایه گذاری نموده و اقامت دائم کشور آلمان را دریافت نمایند.

 

لطفا امتیاز خود را ثبت کنید
1 5
  ارسال به دوستان:

در پاسخ به:
اختیاری
اختیاری (نمایش داده نخواهد شد)
ضروری
پرسش و دیدگاه شما
اختیاری
اختیاری (نمایش داده نخواهد شد)
ضروری
دیدگاه کاربران

خدمات سینا ترجمه


ترجمه تخصصی کتاب

ثبت سفارش

ترجمه تخصصی مقاله

ثبت سفارش

ترجمه تخصصی متن

ثبت سفارش

ترجمه انگلیسی به فارسی

ثبت سفارش

ویراستاری متن

ثبت سفارش

پارافریز

ثبت سفارش

فرمت بندی

ثبت سفارش

ترجمه تخصصی

ثبت سفارش

اینستاگرام تلگرام