سینا ترجمه
سینا ترجمه
خانه
وبلاگ
ورود

اکسپت مقاله علمی ترویجی

انتشار 30 اردیبهشت 1397
مطالعه 2 دقیقه

یک مقاله علمی ترویجی برای ارتقای سطح اطلاعات خواننده موضوعی علمی را ترویج می‌کند. اصولاً این مقالات جز آشناسازی هدفی ندارند و می‌توانند ترجمه با تألیف باشند.

اکسپت مقاله علمی ترویجی

مقاله علمی ترویجی بر اساس مقالات چاپ شده دیگر در یک موضوع خاص نوشته می‌شود. در این نوع مقاله شما آزمایش یا جمع‌ آوری داده خام نخواهید داشت. مقاله علمی ترویجی ادبیات پژوهش موجود در یک فیلدخاص را خلاصه می‌کند و سعی دارد تا شرحی بر وضعیت کنونی موضوع مورد بررسی ارایه دهد. مخاطب این مقالات، افراد دارای تحصیلات دانشگاهی دانش‌آموزان دبیرستان، صنعت‌گران، مخترعان، افراد دارای تحصیلات غیررسمی هستند.

تفاوت مقالات علمی ترویجی و علمی پژوهشی

معادل انگلیسی مقاله علمی ترویجی review paper می‌باشد اما معادل مقاله علمی و پژوهشی research paper است که با نام original article نیز یاد می‌شود. مقاله علمی پژوهشی بر اساس یک پژوهش اصلی می‌باشد. این پژوهش می‌تواند برحسب فیلد و زمینه مورد مطالعه شما انواع مختلفی مانند آزمایش، زمینه یابی، مصاحبه و استفاده از پرسشنامه در حین اجرای پژوهش باشد اما مولف در هر صورت که باشد نیاز دارد تا به جمع آوری و آنالیز داده ها بپردازد و از آنها یافته‌های مختص به خود را ارایه دهد. مقاله علمی پژوهشی بر اساس این تحلیل‌ها و تفاسیر از داده‌ها نگارش خواهد شد.

انواع مقالات ترویجی

  • ارائه روایتی از دانش موجود در حیطه و زمینه خاص که این روایت بر اساس مقالات چاپ شده در آن زمینه ارایه می‌گردد.
  •  مقاله سیستماتیک ریویو یا مطالعه نظامند؛ برای پاسخگویی به یک سوال خاص در راستای ادبیات پژوهشی موجود درباره یک حیطه خاص.
  • مقاله فراتحلیل؛ که یافته‌های سایر پژوهش‌ها را در یک زمینه و حیطه خاص تلخیص و ترکیب می‌کند و معمولاً ارزیابی از میزان تاثیر یک مداخله یا درمان بر روی یک مشکل را مورد بررسی قرار می‍‌دهد.

برعکس تصوری که بسیاری از محققان دارند مقاله علمی پژوهشی یا علمی ترویجی در ماهیت خود برتری نسبت به یکدیگر ندارند. اما وقتی از سوی مجلات با کیفیت مورد پذیرش قرار می‌گیرند ارزش و اعتبار پیدا می‌کنند. بسیاری از مقالات علمی ترویجی هم اکنون در مجلات بسیار قوی دنیا منتشر می‌شود. همچنین این تصور که مقاله علمی و ترویجی راحت‌تر و آسان تر از مقالات علمی پژوهشی هستند نیز تصوری بسیار نادرست است.

مزایای اکسپت و چاپ مقالات علمی ترویجی

مزایای اکسپت و چاپ مقالات علمی ترویجی برای استادانمزایای  اکسپت و چاپ مقالات علمی ترویجی برای دانشجویان
 افزایش رتبه علمی گرفتن بورس تحصیلی از دانشگاه های معتبر بین المللی در سراسر جهان
افزایش حقوق و مزایای شغلیامکان گرفتن پروژه های تحقیقاتی با درآمدهایی بسیار بالا
امکان عضویت در بنیاد ملی نخبگاناستخدام راحت تر در کلیه ادارات و سایر مراکز دولتی و خصوصی
 شناخته شدن به عنوان متخصص و صاحب نظر در موضوعپذیرفته شدن بسیار راحت تر به عنوان عضو هیات علمی در دانشگاه ها و مراکز تحقیقاتی
امکان گرفتن پروژه های تحقیقاتی با درآمدهایی بسیار بالاامکان ادامه تحصیل در مقطع، رشته و دانشگاه دلخواه در تمامی واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی بدون آزمون ورودی
ایجاد شدن احساس افتخار و اعتماد به نفس در نویسندگان مقالات امکان عضویت در بنیاد ملی نخبگان
نظریه پردازی و بیان دیدگاه های نویسندگان در زمینه های تخصصی عرضه پژوهش و دستاوردهای علمی و تحقیقاتی به افراد زیادی در تمامی نقاط جهان
ثبت کردن تحقیقات و مطالعات انجام شده به نام نویسندگان و حفظ دائمی آنها ثبت کردن تحقیقات و مطالعات انجام شده به نام نویسندگان و حفظ دائمی آنها
 عرضه پژوهش و دستاوردهای علمی و تحقیقاتی به افراد زیادی در تمامی نقاط جهان -

راه های ارتباطی با موسسه سینا

تلفن ثابت:  ⌕        تلفن همراه: ۰۹۱۴۹۷۲۴۵۲۲

ایمیل: pub.sina@gmail.com

لطفا امتیاز خود را ثبت کنید
1 5
  ارسال به دوستان:

در پاسخ به:
اختیاری
اختیاری (نمایش داده نخواهد شد)
ضروری
پرسش و دیدگاه شما
اختیاری
اختیاری (نمایش داده نخواهد شد)
ضروری
دیدگاه کاربران

خدمات سینا ترجمه


ترجمه تخصصی کتاب

ثبت سفارش

ترجمه تخصصی مقاله

ثبت سفارش

ترجمه تخصصی متن

ثبت سفارش

ترجمه انگلیسی به فارسی

ثبت سفارش

ویراستاری متن

ثبت سفارش

پارافریز

ثبت سفارش

فرمت بندی

ثبت سفارش

ترجمه تخصصی

ثبت سفارش

اینستاگرام تلگرام