سینا ترجمه
سینا ترجمه
خانه
وبلاگ
ورود

چاپ مقاله علمی پژوهشی

انتشار 23 مهر 1397
مطالعه 3 دقیقه

مقاله ی علمی پژوهشی مقاله ای است که مطالب آن نتیجه تحقیقات آزمایشگاهی است و مخاطبش افراد متخصص و دانشجویان و پژوهشگران میباشد.

چاپ مقاله علمی پژوهشی

مقاله علمی پژوهشی چیست؟

مقاله ای که مطالب آن براساس تحقیقات و پژوهش در ازمایشگاه ها نوشته شده باشد مقاله علمی پژوهشی گویند.اصولا مطالب این گونه مقالات ناب و تازه هستند یعنی مطالبی که قبلا کار نشده است و برای اولین بار در این باره تحقیق میشود بنابراین کاربسیار دشواری است و نیازمند زمان وامکانات بیشتری است هدف از این پژوهش ها خلاصه کردن یاادامه تحقیقات دیگرنیست این پژوهش ها خود در پی ایجادمطالب جدید هستند . درحالت کلی میتوان گفت این مقالات نتیجه استخراج تحقیقات آزمایشگاهی هستند و به منظور منتشر کردن یافته ها و دست آوردهای تحقیقاتی و پژوهشی نوشته می شوند و در مسیر تولید دانش و توسعه آن کمک زیادی می کنند.در حالت کلی محققی میخواهد مقاله علمی پژوهشی بنویسد بایدنوآوری داشته باشد از طرف دیگر مطالب باید در آزمایشگاه به دست بیایندو دقیق و متعبرباشند.

چاپ مقاله در مجلات علمی پژوهشی داخلی

نشریات علمی پژوهشی داخلی که مورد تایید وزارت علوم و وزارت بهداشت هستند توسط یکی از دانشگاه های معتبر داخلی چاپ شده اند و رتبه علمی بسیاربالایی درداخل کشور دارند. این مجلات در مقایسه با مجلات بین المللی رتبه خیلی پایینی دارند ولی در سطح کشور به دلیل اینکه محققان شناخت کامل از مجلات و دانشگاه های داخلی دارند رتبه خوبی دارد.افرادی که مقاله  علمی پژوهشی آنها در مجلات داخلی چاپ میشود به عنوان نخبه شناخته میشوند.ومیتوانند بدون مصاحبه وارد مقطع دکتری شوند.

  • توجه : نخبگان (یا همان دارندگان نامه پذیرش و چاپ مقاله علمی پژوهشی در نشریات علمی پژوهشی داخلی مصوب وزارت علوم) میتوانند از سربازی معاف شده و یا در مواردی به جای سربازی یک پروژه ی تئوری را در منزل انجام دهند.
  • توجه : در فراخوان های جذب هیئت علمی بسیاری از دانشگاه های دولتی  شهرهای بزرگ و دانشگاه آزاد مراکز استان ها داشتن پذیرش و چاپ یک مقاله علمی پژوهشی در نشریات علمی پژوهشی داخلی مصوب وزارت علوم تنها شرط پذیرش به عنوان هیئت علمی است.
  • توجه : ارتقای مرتبه برای اعضای هیئت علمی تنها با داشتن پذیرش و چاپ مقاله علمی پژوهشی در نشریات علمی پژوهشی داخلی مصوب وزارت علوم به سرعت امکان پذیر است.
  • توجه: دانشجویان دکتری برای دفاع از پایان نامه ی خود میبایست نامه ی پذیرش مقاله علمی پژوهشی داخلی مصوب وزارت علوم را داشته باشند تا بتوانند از تز خود دفاع کنند.

انواع مقالات ازنظر هدف تدوین

ردیف عنوان
1 مقالات آموزشی
2 مقالات ترویجی
3 مقالات توصیفی
4 مقالات تدوینی

انواع مجلات برای چاپ مقاله ها

ردیف عنوان
1

مقاله ی ISI

2

اسکوپوس

3

ISC

4

علمی- پژوهشی

5

دانشنامه ای

6

علمی- ترویجی

7

علمی- آموزشی

توجه: اخیرا دانشگاه آزاد هم یک سری نشریات را با عنوان “نشریات علمی پژوهشی داخلی دانشگاه ازاد” منتشر کرده و باید در نظر داشت که این نشریات فاقد اعتبار لازم برای دریافت مجوز دفاع تز دکتری و یا ارتقای هییت علمی است و تقریبا  نشریات بی اعتباری هستند و با نشریات علمی پژوهشی داخلی وزارت علوم یا وزارت بهداشت (وزارتین) فرق دارند.
البته چاپ مقاله در نشریات علمی پژوهشی دانشگاه ازاد برای تسویه حساب یا مقاله ی دوم فارق التحصیلان دکتری میتواند مناسب باشد و موجب آزاد شدن مدرک دکتری میشود.

فرایند چاپ مقاله در مجلات علمی داخلی و خارجی

فرایند چاپ مقاله در این مجلات به این صورت خواهد بود که پس از ارسال مقاله آماده شده به موسسه، متخصصان رشته مربوطه به ارزیابی کیفیت مقاله ارسالی می‌پردازند و در صورت داشتن حداقل استانداردها ادامه کار انجام می‌شود. همچنین مقاله توسط همکاران ما به صورت کامل مطالعه و اصلاحات علمی لازم در آن اعمال می‌گردد تا امکان اکسپت و چاپ آن بالا رود. در نهایت مجلات مورد نظر معرفی شده و فرایند سابمیت و سایر مراحل توسط موسسه انجام می‌گیرد.

لطفا امتیاز خود را ثبت کنید
1 5
  ارسال به دوستان:

در پاسخ به:
اختیاری
اختیاری (نمایش داده نخواهد شد)
ضروری
پرسش و دیدگاه شما
اختیاری
اختیاری (نمایش داده نخواهد شد)
ضروری
دیدگاه کاربران

خدمات سینا ترجمه


ترجمه تخصصی کتاب

ثبت سفارش

ترجمه تخصصی مقاله

ثبت سفارش

ترجمه تخصصی متن

ثبت سفارش

ترجمه انگلیسی به فارسی

ثبت سفارش

ویراستاری متن

ثبت سفارش

پارافریز

ثبت سفارش

فرمت بندی

ثبت سفارش

ترجمه تخصصی

ثبت سفارش

اینستاگرام تلگرام