سینا ترجمه
سینا ترجمه
خانه
وبلاگ
ورود

اکسپت مقاله اسکوپوس

انتشار 11 اردیبهشت 1399
مطالعه 3 دقیقه

به گواه تجربه محققین و پژوهشگرانی که تجربه چاپ مقاله اسکوپوس دارند، دریافت اکسپت از مجلات نمایه شده در پایگاه Scopus برای چاپ، پروسه دشوارتری نسبت به سایر مجلات دارد؛ خصوصا اگر مجلات شاخص کیفی بالاتری داشته باشند.

اکسپت مقاله اسکوپوس

به گواه تجربه محققین و پژوهشگرانی که تجربه چاپ مقاله اسکوپوس دارند، دریافت اکسپت از مجلات نمایه شده در پایگاه scopus برای چاپ، پروسه دشوارتری نسبت به سایر مجلات دارد؛ خصوصا اگر مجلات شاخص کیفی بالاتری داشته باشند. یکی از دلایل عمده آن، ارزیابی و گزینش سخت گیرانه مجلات از سوی این پایگاه برای نمایه کردن آنها میباشد. از این رو رتبه علمی هر کشوری و یا رشد آن بر اساس گزارشات مربوط به پایگاه Scopus سنجیده می شود. 

اسکوپوس بعنوان دومین پایگاه بزرگ و محبوب دنیا پس از isi در ایندکس کردن مجلات علمی معتبر، یکی از محصولات موسسه الزویر هلند است که با همکاری 21 مؤسسه از سراسر جهان ارائه شده و همه حیطه‌های علوم که شامل کشاورزی و علوم زیستی، هنر و علوم انسانی، بیوشیمی، ژنتیک و زیست مولکولی، مدیریت و حسابداری، شیمی، مهندسی شیمی، علوم کامپیوتر، دندانپزشکی، علوم زمین، علوم مواد، ریاضیات، پزشکی، پرستاری، داروشناسی، روانشناسی و علوم اجتماعی می‌شود را در برمی‌گیرد.

برای چاپ مقاله اسکوپوس لازم است از ژورنالی که موفق به کسب نمایه اسکوپوس شده برای مقاله خود پذیرش بگیرید. از جمله مزیت های این نمایه داشتن یک پایگاه جامع است که بر خلاف تامسون رویترز، تمامی مقالاتی که در مجلات نمایه شده در اسکوپوس چاپ می شوند، در این پایگاه نیز نمایه می شوند و با این آپشن عالی امکان محاسبه تعداد استنادات به هر مقاله فراهم می شود. بنابراین هر مقاله نمایه شده در اين پایگاه، چندین بار توسط ساير مقالات مورد استناد قرار میگیرد که اين خود شاخصی برای تعيين کيفيت مقاله محسوب ميشود. این خصوصیت همچنین موجب میشود تعداد ارجاعات به یک مقاله خاص و یا تعداد مقالات یک نویسنده خاص و … به راحتی قابل جست و جو باشد. از معایب آن می توان به رایگان نبودن آن اشاره نمود. به این معنی که برای دسترسی به این پایگاه نیاز به اشتراک سالانه خواهید داشت.

شرایط اخذ پذیرش مقاله از مجلات اسکوپوس

برای اینکه یک محقق بتواند مقاله علمی خود را در مجلات معتبر SCOPUS به چاپ برساند، میبایست ابتدا آنرا به صورت کاملا تخصصی و با کیفیت بسیار بالا ترجمه کند. این بخش از کار اهمیت بسیار بالایی از دیدگاه داوران این مجلات دارد. درجه کیفی پایین ترجمه مقالات در بسیاری از موارد موجب ریجکت مقاله میشود. موضوع دیگری که بسیار حائز اهمیت میباشد انتخاب درست مجله است. باید تا حد امکان برای چاپ مقاله مجله ای انتخاب شود که در کنار کیفیت بالا، از لحاظ حیطه موضوعی و نیز تناسب سطح کیفی مقاله با مجله موردنظر هم خوانی داشته باشد. برای اطمینان از این مطلب، میتوانید مقالات چاپ شده در آن مجله را مطالعه کرده و به این اطلاعات دست پیدا کنید. در گام بعدی بایستی به استانداردهای مجله در خصوص فرمت مقالات ارسالی توجه کرده و مقاله خود را به فرمت درخواستی مجله دربیاورید. سپس مقاله را از لحاظ فنی و نگارشی ویرایش کرده و آن را به مجله سابمیت کنید. پس از دریافت مقاله توسط سردبیر مجله و انجام بررسیهای لازم توسط وی، مقاله وارد مرحله داوری میگردد. مرحله داوری در مجلات معتبر کاملا غیر قابل پیش بینی میباشد و ممکن است سه حالت پیش بیاید:

ـ یا مقاله پذیرفته شود که این خوشبینانه ترین حالت میباشد.

ـ یا مقاله نیاز به بررسی داشته باشد که در این حالت مقاله به نویسنده تحویل داده میشود تا بررسی های لازم را انجام داده و دوباره آنرا سابمیت کند.

ـ و یا ممکن است مقاله ریجکت شود.

خدمات چاپ مقاله SCOPUS در موسسه سینا

هر کدام از مراحل ذکر شده برای اکسپت مقاله اسکوپوس، علاوه بر دانش و اطلاعات کافی در این زمینه، نیاز به زمان زیادی نیز برای آماده سازی مقالات برای ارسال دارد که با توجه به محدودیت زمانی محققین و دانشجویان و کم اطلاعی آنها از شرایط چاپ مقاله اسکوپوس، موسسه سینا طی این فرایند را برای این عزیزان تسهیل کرده و ضمن ارائه مشاوره رایگان جهت معرفی مجلات معتبر، ترجمه تخصصی مقالات، فرمت بندی و ویرایش مقاله قبل از ارسال و سابمیت آن به مجله مورد نظر شما، پیگیری های لازم برای دریافت پذیرش و چاپ تضمینی مقاله از مجلات Scopus را نیز در اسرع وقت و با هزینه ای مناسب انجام میدهد. همچنین در صورت لزوم، اقدام به مکاتبه و رایزنی با مسئولین مجله برای اکسپت مقاله مینماید تا در نهایت نامه پذیرش مقاله شما را از مجله دریافت کرده و  آن را به مرحله چاپ نهایی برساند. برای کسب اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید.

بیشتر بخوانید:

لیست مجلات SCOPUS ایرانی

قیمت اکسپت مقاله Scopus

رتبه بندی مجلات پایگاه اسکوپوس Scopus

تفاوت مجلات ISI و SCOPUS

لطفا امتیاز خود را ثبت کنید
1 5
  ارسال به دوستان:

در پاسخ به:
اختیاری
اختیاری (نمایش داده نخواهد شد)
ضروری
پرسش و دیدگاه شما
اختیاری
اختیاری (نمایش داده نخواهد شد)
ضروری
دیدگاه کاربران

خدمات سینا ترجمه


ترجمه تخصصی کتاب

ثبت سفارش

ترجمه تخصصی مقاله

ثبت سفارش

ترجمه تخصصی متن

ثبت سفارش

ترجمه انگلیسی به فارسی

ثبت سفارش

ویراستاری متن

ثبت سفارش

پارافریز

ثبت سفارش

فرمت بندی

ثبت سفارش

ترجمه تخصصی

ثبت سفارش

اینستاگرام تلگرام