سینا ترجمه
سینا ترجمه
خانه
وبلاگ
ورود

اکسپت مقاله در مجلات اینترنشنال

انتشار 10 فروردین 1399
مطالعه 3 دقیقه

علت گرایش بسیاری از پژوهشگران به چاپ مقاله در مجلات بین المللی مانند مجلات ISI، اسکوپوس، پابمد و برخی دیگر از پایگاه‌های علمی این است که مزایای بیشتری نسبت به چاپ مقاله در مجلات داخلی دارد و از این این مزایا و امتیازات در خارج از کشور نیز میتوان استفاده کرد.

اکسپت مقاله در مجلات اینترنشنال

علت گرایش بسیاری از پژوهشگران به چاپ مقاله در مجلات بین المللی مانند مجلات ISI، اسکوپوس، پابمد و برخی دیگر از پایگاه‌های علمی این است که مزایای بیشتری نسبت به چاپ مقاله در مجلات داخلی دارد و از این این مزایا و امتیازات در خارج از کشور نیز میتوان استفاده کرد. اما پژوهش و انجام تحقیقات برای نگارش مقاله از یک طرف و دشواری و پیچیدگی اکسپت مقاله در این مجلات از طرف دیگر همیشه نگرانی هایی را برای دانشجویان و محققین ایجاد کرده است. در این بین مجلات پایگاه علمی ISI، به دلیل داشتن اعتبار بالای علمی و همچنین مقبولیت بالا بین اساتید دانشگاهی، تمایل بسیار بالایی برای چاپ مقالات خود در این مجلات وجود دارد. این مقالات اساسا باید به زبان انگلیسی منتشر شوند. این بدین معنیست که طیف بیشتری از جامعه علمی در سراسر دنیا به این مقالات دسترسی خواهند داشت. از سوی دیگر نمایه شدن مقالات در تعداد زیادی از پایگاه های علمی احتمال دیده شدن مقاله را افزایش میدهد. این عوامل سبب می‌شود که مقالاتی که در مجلات خارجی به چاپ می‌رسند استنادات بیشتری دریافت کنند و همین استنادات سبب بالاتر رفتن اعتبار علمی پژوهشگر، دانشگاه و حتی کشور مربوطه می‌شود.

به دلیل مراحل متعدد و تفاوت‌های موجود در سیاست‌های هر مجله، ممکن است فرایند اکسپت مقاله خصوصا برای افرادی که تجربه ای در این زمینه ندارند، بسیار پیچیده تر از حد معمول به نظر بیاید. از این رو ما در موسسه سینا با ارائه خدمات مرتبط با اکسپت مقاله، در کنار این عزیزان خواهیم بود تا از الف تا ی اکسپت مقاله بصورت تضمینی و با بهترین کیفیت انجام گیرد. اساتید و نخبگان دانشگاهی که در حوزه پدیرش و چاپ مقالات موسسه فعالیت دارند، دارای دانش و تجربیات ارزشمندی هستند که همواره و در طول فعالیت چندساله ما، این تجربیات را در امور پژوهشی مختلف از جمله ترجمه تخصصی مقالات، فرمت بندی و ویراستاری، پارافریز، سابمیت و دریافت اکسپت مقالات علمی پژوهشگران عزیز، در اختیار موسسه قرار داده اند تا ما نیز به سهم خود گامی در راستای اعتلای علمی میهن برداریم. در ادامه میخواهیم به برخی از نکاتی که توجه به آنها برای اکسپت مقاله از مجلات خارجی نیاز است بپردازیم. زیرا با رعایت آنها شانس اکسپت مقاله بالاتر خواهد رفت. 

- از یک ویراستار که با قواعد مقاله نویسی آشنایی کافی دارد بخواهید کار ویرایش مقاله شما را انجام دهد. این ویرایش شامل اصلاح ایرادات گرامری، املایی و اشکالات تایپی شما و در صورت نیاز تغییر در متن با هماهنگی شماست. 

- از افرادی که در حوزه موضوع مقاله متخصص نیستند بخواهید مقاله شما را مرور کنند تا مطمئن شوید که متن مقاله از رسایی و شفافیت لازم برخوردار بوده و منظور و مقصود مورد نظر شما را به به مخاطب میرساند. همچنین نظرات و دیدگاه افرادی که تخصص چندانی در رابطه با موضوع شما ندارند، می‌تواند حاوی نکات مهم و با ارزشی برای شما باشد.

- مقاله خود را بر اساس نیازها و خط موضوعی مجله هدفی که انتخاب کرده اید، نگارش و تدوین کنید.

- فرمت مقاله خود را در قالب استانداردهای درخواستی مجله تنظیم کنید. برای اینکار از قسمت راهنمای نویسندگان موجود در سایت مجله کمک بگیرید. این قسمت همچنین اطلاعات مربوط به نحوه ارسال مقاله به مجله و جزئیات فرآیند ارزیابی و داوری مقاله را نیز در اختیار شما قرار میدهد.

- مقاله خود را هم زمان به بیش از یک مجله برای چاپ ارسال نکنید. زیرا ممکن است داوری که مقاله شما را در یک مجله بررسی میکند، در ترکیب تیم داوری مجلات دیگر نیز حضور داشته باشد و این امر منجر به ریجکت مقاله شما خواهد شد.

- برای سابمیت مقاله، از ایمیل معتبر دانشگاهی خود استفاده کنید. این کار باعث اعتبار بخشیدن به مقاله شما خواهد شد.

- پس از دریافت نظرات داوران و سردبیر مجله در مورد مقاله خود، در اسرع وقت و با انعطاف لازم اقدام به رفع و ایرادات ذکرشده از سوی مجله کنید. سپس مجددا آن را ارسال کنید. در صورت نیاز با ادیتور مجله مکاتبه کرده و دیدگاه خود را با احترام با وی در میان بگذارید.

- در صورت ریجکت از طرف یک مجله، حتی الامکان مقاله را تصحیح کرده و برای مجله دیگری ارسال کنید. حتی می‌توانید از ویراستار مجله برای پیدا کردن مجله مناسب یاری بخواهید.

بیشتر بخوانید:

چاپ مقاله در ژورنال های معتبر خارجی

مجلات معتبر ISI

راهنمای چاپ مقاله در مجلات بین المللی

بررسی هزینه چاپ مقاله در مجلات و ژونالهای معتبر بین المللی

لطفا امتیاز خود را ثبت کنید
1 5
  ارسال به دوستان:

در پاسخ به:
اختیاری
اختیاری (نمایش داده نخواهد شد)
ضروری
پرسش و دیدگاه شما
اختیاری
اختیاری (نمایش داده نخواهد شد)
ضروری
دیدگاه کاربران

خدمات سینا ترجمه


ترجمه تخصصی کتاب

ثبت سفارش

ترجمه تخصصی مقاله

ثبت سفارش

ترجمه تخصصی متن

ثبت سفارش

ترجمه انگلیسی به فارسی

ثبت سفارش

ویراستاری متن

ثبت سفارش

پارافریز

ثبت سفارش

فرمت بندی

ثبت سفارش

ترجمه تخصصی

ثبت سفارش

اینستاگرام تلگرام