سینا ترجمه
سینا ترجمه
خانه
وبلاگ
ورود

اکسپت مقاله جی سی آر JCR

انتشار 9 اردیبهشت 1399
مطالعه 3 دقیقه

اگر با فعالیتهای پژوهشی و مجلات علمی سرو کار داشته باشید، حتما میدانید که یکی از معتبر ترین مجلات در حوزه علوم مختلف، که مورد توجه مجامع علمی دنیاست، مجلات JCR هستند که مقالات علمی ارزشمندی را چاپ و منتشر میکنند.

اکسپت مقاله جی سی آر JCR

اگر با فعالیتهای پژوهشی و مجلات علمی سرو کار داشته باشید، حتما میدانید که یکی از معتبر ترین مجلات در حوزه علوم مختلف، که مورد توجه مجامع علمی دنیاست، مجلات JCR هستند که مقالات علمی ارزشمندی را چاپ و منتشر میکنند. محققینی که تجربه ارسال مقاله به این مجلات را دارند، بخوبی می دانند که داوری این مجلات مرحله ای و زمان بر است و فقط مقالاتی مورد پذیرش قرار می گیرند که استاندارد های لازم را برای چاپ در مجله داشته باشند. به همین دلیل همواره اکسپت مقاله و چاپ  آن در ژورنالهای JCR دارای اعتبار بالاتری برای نویسندگان بوده و پژوهشگران بیشتری به آن ها ارجاع می کنند.   

کلمه JCR در واقع از حروف اول عبارت Journal Citation Reports برگرفته شده است که به معنای گزارشات استنادی نشریات می باشد. مجلات JCR نیز بخشی از مجلات نمایه شده در پایگاه علمی ISI متعلق به موسسه اطلاعات علمی تامسون رویترز میباشند. در واقع این موسسه  سالانه، یک لیست از مجلات معتبر ایمپکتدار در قالب فایل اکسل منتشر می کند که این لیست معیار خوبی جهت تفکیک و تشخیص مجلات ایمپکت دار (JCR) و بدون ایمپکت (LISTED) می باشد. اکثر  مجلات جی سی آر (JCR) برای داوری، اکسپت و چاپ مقاله هزینه ای دریافت نمی کنند و رایگان هستند. اما داوری سخت و پروسه ی طولانی تری دارند.

ایمپکت فکتور 

ایمپکت فکتور در سال 1960 میلادی ، توسط یوجین گارفیلد ، بنیان گذار موسسه اطلاعاتی ISI معرفی شد. ایمپکت فکتور مهمترین شاخص مطرح شده در زمینه سنجش علمی است. ضریب تاثیر هر مجله با مجله دیگر و هر رشته ای نسبت به رشته ای دیگر متفاوت می باشد که به صورت سالانه در پایگاه JCR منتشر می شود. این ضریب فقط برای مجله محاسبه می شود، نه برای مقاله یا نویسنده. و این محاسبه بر مبنای یک دوره سه ساله صورت می گیرد. 

شرایط اکسپت مقاله در مجلات jcr

پذیرش مقاله در مجلات دارای ایمپکت فکتور یا ضریب تاثیر سخت تر و طولانی تر از سایر مجلات و ژورنالها میباشد اما امتیاز قابل توجهی به این مقالات اختصاص داده میشود. برای اینکه یک مقاله قابلیت چاپ در مجلات معتبر jcr را داشته باشد اولا باید در سطح علمی بسیار بالایی تدوین و نگارش شده باشد، ثانیا تمام قواعد و اصول مقاله نویسی در تنظیم محتوای آن رعایت شده و تناقضی با ساختار استاندارد مقالات جی سی آر نداشته باشد. در صورتی که مقاله حائز این شرایط اولیه است میتوانید با در نظر گرفتن نکات زیر برای ارسال آن به مجله مورد نظر خود اقدام کنید:

  • مقاله قبل از ارسال باید به صورت کاملا تخصصی و به صورت نیتیو ترجمه شده باشد.
  • باید مناسبترین مجله ای که متناسب با عنوان و حوزه نگارشی مقاله باشد انتخاب شود.
  • مقاله باید از لحاظ ساختاری و زبانی ویرایش شده و تمام موارد مشکوک به سرقت علمی توسط یک فرد متخصص بررسی و در صورت وجود برطرف شود.
  • مقاله باید تبدیل به فرمت و ساختاری شود که از طرف مجله مورد نظر تعیین شده است.
  • در نهایت مقاله به روش درخواستی مجله سابمیت شود.

در صورتی که مقاله در هر یک از موارد فوق دچار ایراداتی باشد در مرحله داوری حتما ریجکت خواهد شد چون داوران مجلات حساسیت های خاصی دارند و بسیار سختگیر هستند. با اینکه مراحل چاپ کمی طولانی و زمانبر میباشد اما در صورتی که موفق به چاپ شوید امتیازات ارزشمندی نصیب شما خواهد شد.

خدمات چاپ مقاله JCR در موسسه سینا

چاپ مقالات علمی در مجلات معتبر بین المللی JCR یکی از موفقیت های یک محقق یا دانشجو در مسیر پژوهشی خود است اما به دلیل پیچیدگی و طولانی بودن مسیر پروسه اکسپت و چاپ مقاله در این مجلات، اغلب افراد نگرانی هایی از این بابت دارند. اما ما توصیه میکنیم دغدغه ای از این جهت نداشته باشید. زیرا ما در موسسه سینا با تکیه بر تخصص و تجربه همکاران و متخصصان کاربلد خود، در طول فعالیت چندساله موسسه، مقالات متعددی در معتبرترین مجلات دنیا از جمله jcr به چاپ رسانده است. خدمات متنوعی از اعتبارسنجی و معرفی مجله تا ترجمه و سابمیت مقاله در این زمینه به شما عزیزان ارائه میشود که بسته به نیاز و هدف خود امکان بهره مندی از آنها برای شما فراهم شده است و میتوانید بصورت غیرحضوری و آنلاین درخواست خود را برای استفاده از این خدمات ثبت کنید.

بیشتر بخوانید:

 مراحل چاپ مقاله JCR

قیمت چاپ مقاله در مجلات JCR

چگونه مجلات JCR را از مجلات بدون ایمپکت تشخیص دهیم؟

تفاوت چاپ مقاله در مجلات JCR و ISI

لطفا امتیاز خود را ثبت کنید
1 5
  ارسال به دوستان:

در پاسخ به:
اختیاری
اختیاری (نمایش داده نخواهد شد)
ضروری
پرسش و دیدگاه شما
اختیاری
اختیاری (نمایش داده نخواهد شد)
ضروری
دیدگاه کاربران

خدمات سینا ترجمه


ترجمه تخصصی کتاب

ثبت سفارش

ترجمه تخصصی مقاله

ثبت سفارش

ترجمه تخصصی متن

ثبت سفارش

ترجمه انگلیسی به فارسی

ثبت سفارش

ویراستاری متن

ثبت سفارش

پارافریز

ثبت سفارش

فرمت بندی

ثبت سفارش

ترجمه تخصصی

ثبت سفارش

اینستاگرام تلگرام