سینا ترجمه
سینا ترجمه
خانه
وبلاگ
ورود

آمادگی مصاحبه دکتری با چاپ مقاله

انتشار 1 اردیبهشت 1398
مطالعه 4 دقیقه

یکی از دغدغه های اصلی داوطلبان تحصیل در مقطع دکتری پس از آزمون، موفقیت در مصاحبه دکتری است که بتوانند در مصاحبه پذیرفته شوند و در این مقطع تحصیل کنند و یکی از روش های دستیابی به این موفقیت چاپ مقاله در ژورنال های معتبر داخلی و خارجی است.

آمادگی مصاحبه دکتری با چاپ مقاله

با توجه به اینکه یکی از موارد موثر در آمادگی برای مصاحبه دکتری و اخذ پذیرش، داشتن توانایی پژوهشی و سواد علمی و سوابق تحقیقی است و مصاحبه کنندگان فقط به دستاوردهای علمی داوطلبان اهمیت می دهند، بنابراین دانشجویانی که قصد ادامه تحصیل در مقطع دکتری دارند باید به سهم 50 درصدی مصاحبه در آزمون دکتری توجه داشته باشند و دستاوردهای علمی و پژوهشی خود را قوی تر نمایید و حداقل یک مقاله علمی از پایان نامه خود در یکی از مجلات معتبر داخلی یا خارجی به چاپ برسانند.

پیشنهاد می شود به منظور راحتی داوری، غلبه بر  استرس و  همچنین صرفه جویی در زمان، برای معرفی خود رزومه ای کامل حاوی تمامی سوابق علمی، پژوهشی و تحقیقاتی خود تهیه و ارائه نمایید تا داوران با دقت بیشتر و به طور کامل به بررسی سوابق پژوهشی شما بپردازند.

همانطور که اشاره شد پذیرش و چاپ مقاله از موارد مهم امتیاز زا در مصاحبه دکتری محسوب می شود و از آنجاکه که هر مقاله علمی- پژوهشی داخلی و خارجی مرتبط با رشته ی تحصیلی  دارای 7 امتیاز (تا سقف 22 امتیاز)، هر مقاله علمی- ترویجی مرتبط با رشته ی تحصیلی دارای 6 امتیاز (تا سقف 6 امتیاز)، هر مقاله چاپ شده در کنفرانس های خارجی دارای 2 امتیاز و داخلی 1 امتیاز (تا سقف 4 امتیاز) می باشد، بنابراین از 40 امتیاز مربوط به سوابق پژوهشی 32 امتیاز مختص چاپ مقاله در مجلات معتبر علمی می باشد که هرچقدر تعداد مقالات علمی بیشتر باشد شانس بالاتری برای پذیرش در مصاحبه دکتری را دارید. انتخاب مجلات معتبر برای چاپ مقالات از دیگر موارد مهمی است که می توان از طریق آن امتیاز بالاتری کسب کرد بنابراین در انتخاب مجله و توجه به اعتبار آن دقت کافی داشته باشید.

 
تصویر

تفاوت چاپ مقاله در مجلات داخلی و خارجی 

  • تفاوت در هزینه پذیرش و چاپ مقالات: معمولا هزینه پذیرش و چاپ مقالات در ژورنالهای خارجی به مراتب کمتر از ژورنالهای داخلی است.

  • تفاوت در داوری مجلات: معمولا پروسه داوری مجلات خارجی کمتر از مجلات داخلی است و در داوری مجلات داخلی سخت گیری های بیشتری اعمال می شود.
  • نوع چاپ مقالات: ممکن است برخی مجلات خارجی (مجلات بدون ایمپکت) بصورت تضمینی ( 70 الی 80 درصد) به چاپ برسند ، اما مجلات داخلی ، طبق قانون وزارت علوم ، حق قرارداد با هیچ موسسه ای را ندارند. 
  • اعتبار: همان طور که می دانید مجلات JCR در رتبه اول رتبه بندی اعتبار در بین مجلات بین المللی قرار دارند ، در داخل کشور هم مجلات علمی پژوهشی داخلی دارای اعتبار بالای پژوهشی هستند و آنها را با مقالات JCR در یک سطح می دانند.

جهت رفاه حال مشتریان و تسریع در روند امور موسسه سینا همه خدمات خود را به صورت آنلاین ارائه میدهد و به همین جهت دانشجویان عزیز در هر شهری که باشند میتوانند برای استفاده از خدمات چاپ مقاله در مجلات داخلی از کارشناسان موسسه سینا کمک بگیرند.همچنین میتوانید در صورت نیاز به مشاوره آنلاین از طریق یکی از راههای ارتباطی زیر با کارشناسان موسسه ارتباط برقرار نمایید و سوالات خود را بپرسید.

برای چاپ بهتر و سریع تر مقالات خود در ژورنال های معتبر داخلی و خارجی می توانید از کارشناسان موسسه سینا کمک بگیرید. موسسه تحقیقاتی سینا با کادری مجرب آماده ی ارائه مشاوره و راهنمایی به دانشجویان و داوطلبان گرانقدر در جهت بهبود هرچه بهتر رزومه ی پژوهشی و در نتیجه افزایش احتمال قبولی در مصاحبه دکتری است. اگر زمان شما کوتاه است و وقت کمی دارید با کارشناسان ما تماس گرفته تا در سریع ترین زمان، پایان نامه ی شما را تبدیل به مقاله کرده و برای مقاله استخراج شده از مجلات دلخواه شما پذیرش بگیرند.

خدمات موسسه سینا

  • تضمین 100 % در خصوص اعتبار مجلات 
  • مشخصات مجله جهت تایید، قبل از ارسال به مقاله برای نویسنده ارسال می شود.
  • در صورتیکه ارسال مقاله از طریق ایمیل انجام شود، مکاتبات انجام شده با مجلات در ایمیل ثبت می شود که در صورت درخواست نویسنده مقاله، به وی می شود.
  • در صورتیکه مقاله از طریق سیستم ثبت نام به مجله ارسال شود. ایمیل دریافت شده برای نویسندگان نیز ارسال خواهد شد.
  • آخرین و جدیدترین لیست مجلات ISI معتبر و همچنین لیست مجلات نامعتبر وزارت علوم، وزارت بهداشت و دانشگاه آزاد در بخش "مجلات" قرار داده شده است که قابل دانلود می باشد. 

در موسسه سینا برای  رفاه حال محققان و داوطلبان و همچنین تسریع در روند کار همه خدمات به صورت آنلاین و از طریق وب سایت موسسه صورت میگیرد بنابراین دانشجویان فرهیختگان و اساتید عزیز در هر شهری که باشند میتوانند سفارش چاپ مقاله خود را از طریق یکی از روش های زیر در وب سایت موسسه سینا ثبت نمایند.

لطفا امتیاز خود را ثبت کنید
1 5
  ارسال به دوستان:

در پاسخ به:
اختیاری
اختیاری (نمایش داده نخواهد شد)
ضروری
پرسش و دیدگاه شما
اختیاری
اختیاری (نمایش داده نخواهد شد)
ضروری
دیدگاه کاربران

خدمات سینا ترجمه


ترجمه تخصصی کتاب

ثبت سفارش

ترجمه تخصصی مقاله

ثبت سفارش

ترجمه تخصصی متن

ثبت سفارش

ترجمه انگلیسی به فارسی

ثبت سفارش

ویراستاری متن

ثبت سفارش

پارافریز

ثبت سفارش

فرمت بندی

ثبت سفارش

ترجمه تخصصی

ثبت سفارش

اینستاگرام تلگرام