سینا ترجمه
سینا ترجمه
خانه
وبلاگ
ورود

آموزش استخراج مقاله از پایاننامه

انتشار 29 خرداد 1398
مطالعه 8 دقیقه

در بسیاری از دانشگاه ها اخذ نمره کامل در پایاننامه کارشناسی ارشد و دکتری در قبال ارائه مقاله و کسب امتیاز در پایاننامه میباشد و این انگیزه بسیار قوی میباشد برای دانشجویانی که میخواهند نمره کامل اخذ نمایند و از این طریق میتوانند از پایاننامه دوره کارشناسی ارشد و دکتری خود مقاله استخراج کنند استخراج مقاله از پایانامه یکی از راههایی است که میتوانید از طریق آن به سادگی رزومه خود را تقویت کنید و از مزایای چاپ مقاله استفاده کنید.

اهمیت استخراج مقاله

اهمیت استخراج مقاله از پایان نامه

استخراج مقاله از پایان نامه کارشناسی ارشد و استخراج مقاله از رساله دکتری یکی از اصلی ترین تجربه پژوهشی هر دانشجوی تحصیلات تکمیلی به شمار می رود. اگر این فرآیند به شکل مناسبی صورت گرفته باشد حتماً انگیزه انتشار یافته های پایان نامه را در قالب یک مقاله (علمی پژوهشی، ISC، ISI و یا SCOPUS و PUBMED) زنده خواهد کرد. چرا که مطلع کردن جامعه پژوهشی از یافته های یک پایان نامه در سطح ملی و بین المللی تنها از طریق انتشار مقاله استخراج شده از پایان نامه امکان پذیر خواهد بود. علاوه بر این چاپ مقاله برگرفته از پایان نامه امکان استفاده دیگران از نتایج پژوهشی و افزودن به غنای جامعه علمی را تحقق می کند که این کار رزومه شما را برای ورود به دوره های تحصیلی بعدی یا ورود به شغل مورد نظر تقویت می کند. بنابراین در ادامه مطالب راهکارهایی را به شما دانشجویان و پژوهشگران عزیز جهت اقدام به استخراج مقاله از پایان نامه کارشناسی ارشد یا استخراج مقاله از رساله دکتری، پیشنهاد خواهیم کرد تا بتوانیم در انتشار یافته های علمی شما سهمی اندک داشته باشیم.

چهار چوب کلی مقاله

تحقیق و پژوهش در دنیای علم اهمیت ویژه ای دارد تمامی پیشرفتهای علمی بر پایه تحقیق و پژوهش استوار است.مهمترین شیوه ارایه نتایج یک تحقیق و پژوهش ،تهیه مقاله پژوهشی میباشد و محققی موفق است که بتواند مقاله خود را در مجلات معتبر منتشر کند.از انجایی که نوشتن صحیح مقاله از ارکان اساسی پذیرش و چاپ مقاله میباشد ما سعی کردیم به روشهای صحیح نگارش مقاله اشاره کنیم.

به طور کلی هر مقاله علمی و پژوهشی شامل اجزاء اصلی زیر است:

چارچوب کلی مقاله

آموزش استخراج مقاله از پایان نامه

برای اینکه بتوانیم یک مقاله علمی استاندارد از پایان نامه استخراج نماییم باید طبق مراحل زیر استخراج را انجام دهیم.

نحوه نوشتن عنوان مقاله

نحوه نوشتن عنوان مقاله

عنوان ، مفهوم و مضمون اصلی مقاله را به طور خلاصه نشان میدهد.عنوان مقاله بایستی جذاب ،کوتاه،گویا وبیانگر متغیرهای اصلی مقاله باشد. عنوان مقاله لزوما همان عنوان پایان نامه نیست ومیتوان عنوانی غیر از عنوان پایان نامه و مرتبط با موضوع پایان نامه انتخاب کرد.درصورتی که پایان نامه قابلیت استخراج دو یا چند مقاله را دارد میتوانید عنوانی متناسب با موضوع مورد نظر انتخاب نمایید.

نحوه نوشتن اسامی نویسندگان

بعد از عنوان،اسامی نویسندگان مقاله ذکر میگردد.معمولا اسامی نویسندگان به ترتیت میزان مشارکت انها در انجام پژوهش ذکر میگردد و شماره گذاری میشود.در زیر اسامی مولفان ،نام دانشگاه یا موسسه ای که هر نویسنده در ان مشغول به تحصیل یا فعالیت است ذکر میگردد.

اسامی نویسندگان

نحوه نوشتن چکیده مقاله

درصورتی که قصد استخراج یک مقاله از پایان نامه را دارید چکیده میتواند همان چکیده پایان نامه باشد اما درصورتی که بخواهید بیش از یک مقاله استخراج کنید بایستی مواردی از چکیده را انتخاب کنید که به موضوع شما مرتبط است و از ارایه یافته های مربوط به مقاله های بعدی پرهیز کنید.

نوشتن چکیده

نکاتی که در نوشتن چکیده باید در نظر گرفت:

  • تعداد کلمات چکیده بین 250-300 کلمه باشد.

  • جمله ها خبری و به صورت گذشته یا ماضی بعید نوشته شود.

  • چکیده را با ارایه هدف پژوهش و ضرورت آن شروع کنید.

  • موضوع خود را معرفی کنید.

  • به نحوه نمونه گیری ،آزمایش ،گردآوری داده ها اشاره نمایید.

  • یافته های پژوهش را به صورت مختصر بیان کنید.

کلمات کلیدی

واژگان کلیدی به خواننده کمک میکند بعد از خواند چکیدن بفهمد چه مفاهیم و موضوعاتی در این مقاله مورد توجه قرار گرفته است.لازم است کلماتی رو انتخاب نمایید که بیشترین رابطه معنایی با مقاله شما دارد.تعداد کلمات کلیدی معمولا 3-6 کلمه در نظر گرفته میشود.

کلمات کلیدی

نوشتن مقدمه مقاله

نحوه نوشتن مقدمه مقاله

در مقدمه مقاله مساله تحقیق و ضرورت انجام آن و اهداف ان از نظر بنیادی و کاربردی به صورت مختصر بیان میگردد.مقدمه باید یک منطق اساسی را در مقاله بیان کند و به خواننده نشان دهد که چرا این تحقیق ادامه منطقی گزارشهای پیشین است..در مقدمه ابعاد وشرایط دقیق مساله بیان میشود به عبارت دیگر مساله چه چیزی است ،چرا بوجود آمده و چه شرایطی باعث بوجود آمدن آن شده است.

نحوه نوشتن پیشینه تحقیق

نوشتن پیشینه تحقیق جزء اصلی مقاله میباشد.معمولا پیشینه در فصل دوم پایان نامه ذکر میشود منتها بایستی جدیدترین ومرتبط ترین نظریه های ثبت شده در فصل دوم پایان نامه را به صورت مختصر در مقاله آورده شود.اگر قصد چاپ مقاله خود در مجلات خارجی وبین المللی مثل isi,isc,scopos ,...دارید نظریات وتئوری های مربوط به موضوع پژوهش را خلاصه کنید. به صاحب نظران اصلی اشاره کنید،متغیرهای پژوهش را با منابع جدید تعریف کرده و مفاهیم مرتبط با آن را مورد بررسی قرار دهید و در پایان مبانی نظری پژوهش را جمع بندی کنید.

 نوشتن پیشینه تحقیق

نوشتن پیشینه پژوهش

نحوه نوشتن پیشینه پژوهش

پژوهش های جدید را بررسی کنید و پژوهش های مرتبط را درج نمایید. در صورتی که پژوهش مسقیمی وجود ندارد به پژوهش های نزدیک اشاره نمایید و حتما پژوهش ها را نقد کنید این کار باعث میشود نظر داوران به مقاله شما مثبت گردد.درج پیشینه های قدیمی گویای عدم تسط پژوهشگر به پژوهش های جدید در دنیای علم است.درج جداول مقایسه ای پیشینه های پژوهشی به ترتیب سال یک روش خوب است.

نحوه نوشتن فرضیه وسوالات پژوهش

فرضیه های مقاله در فصل اول یا سوم پایان نامه موجود میباشد.در کارهای آزمایشی به نحوه ی آزمایش ،نوع کنترل و نحوه ی اخذ داده ها وروش تحلیل داده ها اشاره کنید و در کارهای غیر آزمایشی به منبعی که داده از آن گردآوری شده و همچنین نحوه اخذ داده اشاره نمایید.

فرضیه وسوالات پژوهش

تحلیل داده ها

نحوه تحلیل داده ها

در این بخش از مقاله به کیفی و کمی بودن پژوهش ،مقطعی یا طولی بودن پژوهش و نوع آزمون یا طرح آزمایش خود اشاره میگردد.

چگونگی نوشتن نتایج تحقیق

برای نگارش این بخش می توانید از فصل چهارم پایان نامه استفاده کنید.سعی کنید از یافته هایی استفاده نمایید که مربوط به فرضیه یا سوال پژوهش شماست.در مقاله از درج یافته ها وجداول جانبی واضافه خودداری نمایید.

نوشتن نتایج تحقیق

بحث ونتیجه گیری

بحث ونتیجه گیری

بحث و نتیجه گیری از جمله مهمترین بخش های یک مقاله است و نوع نتیجه گیری به مهارت و تسلط پژوهشگر بستگی دارد.نتیجه گیری خوب از مقاله به پذیرش راحت تر مقاله کمک میکند.

چگونگی نوشتن منابع مقاله

در پایان لازم است کلیه منابعی که در مقاله استفاده شده به شیوه ای مطلوب ذکر شود.هر مجله برای رفرنس نویسی استایل متفاوتی دارد و شما بایستی منابع مقاله خود را بر طبق منابع مجله مدنظرتان نگارش کنید.

 منابع مقاله

مواردی که بعد از استخراج مقاله از پایان نامه باید مد نظر باشد

پس از استخراج مقاله از پایان نامه برای اینکه بتوانید در مجلات خارجی پذیرش بگیرید، مستلزم رعایت برخی از موارد دیگری هستید که بعد از انجام آنها مقاله شما آماده ارسال میشود. در ذیل به این موارد اشاره میشود:

مراحل بعد از استخراج مقاله

ترجمه تخصصی برای پذیرش مقاله به مجلات خارجی

ویرایش فنی و ادبی مقاله

پارافریز و رفع هر گونه تشابه و یا سرقت ادبی موجود در مقالات

انتخاب مجله معتبر برای مقاله متناسب با زمینه نگارشی مقاله و سطح علمی مقاله

فرمت بندی مقاله و تبدیل ساختار مقاله به ساختار و فرمت تعیین شده از طرف مجله

ثبت سفارش استخراج مقاله از پایاننامه

مقاله نویسی دارای اصولی است که برای موفقیت در نگارش مقاله با کیفیت باید آنها را بدانیم. اگر زمان و یا اطلاعات کافی برای استخراج مقاله از پایان نامه ندارید. پیشنهاد ما برای شما سینا ترجمه می باشد .زیرا سینا ترجمه با داشتن سابقه بالغ بر 6 سال در زمینه استخراج مقاله از پایان نامه توانسته است تیمی از محققان حرفه ای را گرد هم آورد تا در تمام زمینه های تخصصی بدون محدودیت زبانی بتواند نیاز دانشجویان و محققان را در زمینه استخراج مقاله خارجی و داخلی معتبر برآورده نماید. اگر شما هم جزء افرادی هستید که نیاز به استخراج مقاله از پایان نامه دارید می توانید با آگاهی از مراحل استخراج مقاله از پایان نامه که در زیر به آن اشاره شده سفارش خود را با خیال راحت ثبت نمایید.

ثبت سفارش

ثبت سفارش و ارسال فایل پایان نامه و اطلاعات مورد نیاز برای محاسبه و اعلام قیمت نهایی

بررسی فایل

بررسی فایل پایان نامه توسط کارشناسان و برآورد اینکه چه تعداد مقاله قابل استخراج است

شروع

اعلام نتیجه به شما و دریافت تایید نهایی از جانب شما و شروع کار استخراج مقاله از پایان نامه

تحویل

تایید نهایی مقالات توسط بازرسی و تحویل فایل های نهایی مقالات استخراج شده از پایان نا

اتستخراج مقاله از پایاننامه

خدمات استخراج مقاله از پایاننامه در سینا ترجمه

یکی از بزرگترین موسسات فعال در زمینه کارهای پژوهشی، سینا ترجمه می باشد. این موسسه با بهره گیری از نخبگان بزرگ مراکز آموزشی کشور، توانسته است در انواع خدمات پژوهشی حرف اول را بزند که از جمله خدمات می توان به استخراج مقاله از پایاننامه کارشناسی ارشد و تهیه مقاله از رساله دکتری اشاره کرد. در حقیقت سینا ترجمه با بهره گیری از پژوهشگران و مترجمین نیتیو آماده استخراج مقاله از پایان نامه هایی است که به زبان های مختلف نوشته شده است. اگر پایان نامه شما به زبانی فارسی یا غیرفارسی است و درخواست استخراج مقاله را دارید یا میخواهید مقاله خود را به زبانی غیر از زبان فارسی، نظیر زبان فرانسوی،آلمانی، روسی، عربی، ترکی آذربایجانی، ترکی استانبولی و ... را بصورت تخصصی و با کیفیت بالا برای ارسال به مجلات ترجمه کنید. این نوید را به شما میدهیم که سینا ترجمه میتواند بهترین گزینه برای شما باشد.

لطفا امتیاز خود را ثبت کنید
1 5
  ارسال به دوستان:



سوالات متداول

بله، استخراج یک تا 4 مقاله از پایان نامه امکانپذیر می باشد، که جهت نظر قطعی می توانید فایل پایان نامه را برای کارشناسان ما ارسال نماید.

شما می توانید برای دریافت هزینه نهایی سفارش استخراج مقاله از پایان نامه فایل پایان نامه ارزشمند خود را ثبت کنید تا کارشناسان ما بعد از بررسی سریعا قیمت را برای شما اعلام کنند.

استخراج هر یک مقاله از پایان نامه در بازه زمانی 2 الی 3 روز کاری انجام میشود.

تمامی مولفین و محققینی که در سینا ترجمه فعالیت دارند، دارای سابقه کار طولانی و حرفه ای در این زمینه بوده و در رشته تحصیلی شما تحصیلات دانشگاهی دارند، و در ضمن برای تضمین کیفیت گارانتی تا زمان چاپ مقاله در مجلات و ژورنال ها صادر می شود.



در پاسخ به:
اختیاری
اختیاری (نمایش داده نخواهد شد)
ضروری
پرسش و دیدگاه شما
اختیاری
اختیاری (نمایش داده نخواهد شد)
ضروری
دیدگاه کاربران

خدمات سینا ترجمه


ترجمه تخصصی کتاب

ثبت سفارش

ترجمه تخصصی مقاله

ثبت سفارش

ترجمه تخصصی متن

ثبت سفارش

ترجمه انگلیسی به فارسی

ثبت سفارش

ویراستاری متن

ثبت سفارش

پارافریز

ثبت سفارش

فرمت بندی

ثبت سفارش

ترجمه تخصصی

ثبت سفارش

اینستاگرام تلگرام