سینا ترجمه
سینا ترجمه
خانه
وبلاگ
ورود

آموزش نگارش مقاله isi

انتشار 10 آذر 1399
مطالعه 4 دقیقه

برای تسلط به نحوه نگارش یک مقاله isi (آی اس آی) ابتدا باید قواعد و ساختار مقاله نویسی را بدانیم. آیا هر مقاله علمی می‌تواند isi (آی اس آی) باشد؟ چرا نگارش مقاله isi مهم است؟

آموزش نگارش مقاله isi

در حقیقت مقالات و ژورنال های تحت پوشش موسسه علمی الزویر با عنوان مقاله اسکوپوس (Scopus) و مقالات تحت پوشش موسسه تامسون رویترز با عنوان مقاله آی اس آی (isi) شناخته می شوند. از آجایی که قواعد مقاله نویسی برای این جلات یکسان هست به بررسی نوشتن مقاله iSI میپردازیم.

راه های زیادی برای یادگیری قواعد نوشتن مقاله isi وجود دارد اما همیشه بهترین راه، ساده ترین آنهاست! یعنی هرقدر پژوهش و محتوای مقاله نگارش شده ساده تر و قابل فهم تر باشد جذابیت آن برای مخاطب بیشتر می باشد. اما این سادگی نباید به نحوی باشد که اصطلاحات و جملات حالت عامیانه پیدا کند و از حالت علمی و تخصصی بودن خارج شود. تحقیق، نگارش و رعایت ساختار و اصول مقاله نویسی یک مقاله iSI تنها نیمی از مراحلی است که باید برای نگارش مقاله ISI طی شود و نیم دیگر آن انتشار توسط مجلات علمی معتبر است.
قبل از شروع به آموزش نگارش مقاله isi و آشنایی با مراحل مقاله نویسی، باید بدانید ارزش هر پژوهش علمی به داشتن ایده تازه و منحصر به فرد است. اگر مقاله شما در باره موضوعی باشد که پیش از این مفصلا روی آن کار شده، قابلیت انتشار در مجلات isi را نخواهد داشت. پس هرگز کپی کاری نکنید و از عدم انتشار مقاله ای با موضوعیت مقاله خود اطمینان حاصل کنید.

گام اول: هدف از نگارش مقاله ISI

اولین گام برای نوشتن مقاله isi این است که هدف از نگارش مقاله isi را بدانیم. اگر صرفا برای چاپ در مجلات isi (آی اس آی) مقاله می نویسید بهتر است همین الان نوشتن آنرا متوقف کنید! اگر داوران مجله مطلب نوآوری در مقاله شما نبینند، محال است آنرا تایید کنند! به طور کلی برای انتشار مقاله در مجلات ISI (آی اس آی) قطعا باید تحقیق و پژوهش ویژه ای انجام داده باشید که شایستگی و قابلیت چاپ در ژورنال های معتبر را داشته باشد.

گام دوم: رعایت قواعد مقاله نویسی در مقالات ISI

برای نحوه نوشتن یک مقاله isi باید با قواعد مقاله نویسی آشنایی داشته باشید. مقاله های علمی معتبر از سه بخش ابتدا، بدنه و قسمت پایانی تشکیل شده است. همچنین رعایت چارچوب نوشتاری، نوع صفحه بندی و تایپ با اصول مجله از نکات اولیه نگارش مقاله ISI است.

گام سوم: چارچوب مقاله isi

یکی از گام های مهم، مشخص کردن چارچوب مقاله است. ابتدا باید عنوانی مناسب با مقاله و مطالب روز دنیا انتخاب کنید. عنوان مقاله یکی از اصلی ترین ابزار جذب مخاطب است.

عنوان باید کوتاه باشد و از اصطلاحات کلیدی انتخاب شود. بیان موضوع مورد بحث در مرحله بعد قرار دارد. در بیان موضوع سعی کنید مطالب یکدست و جامع باشد. روش تحقیق یکی از مهم ترین قسمت های مقاله است زیرا اگر سطح مطالب شما بالا باشد ولی روش تحقیق مناسبی اتخاذ نکرده باشید زحمات شما هدر خواهد رفت. یافته های پژوهش در مرحله بعدی قرار میگیرد و سپس به دنبال آن نتیجه گیری و بحث در مورد مطالب نوشته می شود. یک نتیجه گیری مناسب می تواند نقطه عطف دستاوردهای شما در این پژوهش باشد و در آخر هم پس از ارائه راه حل ها و پیشنهادات مناسب، منابع و رفرنس تحقیق و پژوهش هاتان را ذکر نمایید.

گام چهارم: زمانبندی مناسب برای نگارش مقاله isi

باید بدانید زمانی که برای تهیه و نوشتن یک مقاله در نظر دارید بسیار مهم است چرا که مطالب هر چه به روز تر باشد مجلات isi استقبال بیشتری از آن میکنند پس تا مطلب پژوهشتان از مطالب به روز به شمار می رود باید مقاله خود را به چاپ برسانید. همیشه بخاطر داشته باشید تحقیق و پژوهش مبتنی بر صرف زمان زیادی است و ممکن است ماه ها طول بکشد. پس با زمانبندی مناسب در جهت پیش برد اهدافتان تلاش کنید.

گام پنجم: نوشتن چکیده

دشوارترین بخش مقاله را میتوان چکیده نویسی دانست. ابتدا باید تمام مطالبی که نوشته اید را به خوبی مطالعه کنید، سپس تلاش کنید چکیده مطالب شما مطابق با همان طرح اولیه مقاله باشد. چکیده مقاله باید یک جمع بندی از همه مطالبی که در مقاله شما آمده را ارائه دهد. و تعداد کلمات آن بر اساس مجلات ISI بین 150 الی 250 کلمه باید باشد.

گام ششم: انتخاب یک مجله معتبر

انتخاب یک مجله معتبر برای انتشار مقاله تان حساس ترین مورد است. انتخاب مجله ای با بالاترین سطح کیفی می تواند بهترین گزینه ممکن باشد. باید بدانید که مجلاتی که تعداد ارجاعات انجام شده به مقالاتشان زیاد است؛ و مجلاتی که توسط اساتید برجسته مورد مطالعه قرار می گیرند گزینه های ایده آل و بسیار مشکل هستند. حین انتخاب مجله یادتان باشد حق ندارید مقاله خود را به طور همزمان برای دو یا چند ژورنال بفرستید! چرا که در این صورت در بلک لیست مجلات قرار می گیرید.

گام هفتم: ترجمه تخصصی فارسی به انگلیسی

اگر حتی بهترین مقاله را نوشته باشید و یا موضوع علمی جدیدی را مطرح کرده باشید؛ چنانچه نتوانید آن را متناسب با استاندارد مجلات isi به زبان انگلیسی ترجمه کنید؛ تلاشهای شما هیچ فایده ای نداشته و نتیجه زحماتتون بی نتیجه خواهد ماند. اگر در ترجمه مقاله isi تخصصی خود فرمت مجله ای را که می خواهید مقاله شما در آن چاپ شود، در نظر نگیرید مقاله شما ریجکت می شود.

پس ترجمه کاملا تخصصی و روان از اصلی ترین مواردی است که باید در نوشتن مقاله خود به آن توجه داشته باشید.

لطفا امتیاز خود را ثبت کنید
1 5
  ارسال به دوستان:

در پاسخ به:
اختیاری
اختیاری (نمایش داده نخواهد شد)
ضروری
پرسش و دیدگاه شما
اختیاری
اختیاری (نمایش داده نخواهد شد)
ضروری
دیدگاه کاربران

خدمات سینا ترجمه


ترجمه تخصصی کتاب

ثبت سفارش

ترجمه تخصصی مقاله

ثبت سفارش

ترجمه تخصصی متن

ثبت سفارش

ترجمه انگلیسی به فارسی

ثبت سفارش

ویراستاری متن

ثبت سفارش

پارافریز

ثبت سفارش

فرمت بندی

ثبت سفارش

ترجمه تخصصی

ثبت سفارش

اینستاگرام تلگرام