سینا ترجمه
سینا ترجمه
خانه
وبلاگ
ورود

امتیاز چاپ مقاله در کنفرانس های معتبر در آزمون مصاحبه دکتری

انتشار 16 دی 1398
مطالعه 9 دقیقه

داوطلبانی که در آزمون کتبی دکتری پذیرفته می شوند باید امتیاز لازم را در آزمون مصاحبه دکتری نیز اخذ نمایند تا بتوانند به عنوان قبول شده آزمون دکتری شناخته شوند، لذا داوطلبان نیاز دارند با تقویت رزومه خود امتیازات این مرحله از آزمون را کسب نمایند.

امتیاز چاپ مقاله در کنفرانس های معتبر در آزمون مصاحبه دکتری

پذیرفته شدن در آزمون کتبی دکتری به منزله قبولی در آزمون دکتری نبوده و داوطلبانی که نمره حد نصاب برای ورود به آزمون مصاحبه دکتری را کسب نمایند برای این آزمون دعوت می شوند . سهم هر یک از آزمون های کتبی و مصاحبه ای در قبولی آزمون دکتری 50 در صد می باشد. لذا داوطلبان باید امتیاز این مرحله را کسب نمایند تا به عنوان دانشجوی مقطع دکتری وارد این دوره از تحصیلات تکمیلی شوند.

کنفرانس چیست؟

کنفرانس ها به صورت جلسه و یا همایشی هستند و در آن افرادی اهل فن در مورد موضوع خاصی جمع می شوند و به تبادل در رابطه با تمامی اطلاعات و دانش و یافته ها و تجربیات خود در آن حوزه خاص می پردازند. کنفرانس ها در تمامی رشته ها علمی و دانشگاهی و تجاری و کسب و کار برگزار می شود. به عنوان مثال در نوع کنفرانس های علمی به این صورت است که این همایش ها در موضوعیت رشته علمی مشخص و در سرفصل های مختلفی به میزبانی یک دانشگاه یا مرکز علمی برگزار می گردد و اساتید و پژوهشگران آن رشته علمی از دانشگاه های سرتاسر کشور جمع می شوند و یافته های علمی خود را بایکدیگر به اشتراک می گذارند.

کنفرانس

مقالات کنفرانسی

مقالات کنفرانسی

این دسته از مقالات همان‌طور که از نامشان پیداست در کنفرانس‌ها ارائه می‌شوند.کنفرانس ها به انواع مختلفی همچون کنفرانس خارجی، داخلی، بین المللی، ملی، منطقه ای و استانی تقسیم می شوند.هدف اصلی در هنگام نگارش مقالات، گرفتن پذیرش از یکی از کنفرانس های مقالات کنفرانسی علمی بوده است. این کنفرانس ها هر ساله و خارج از کشور برگزار می گردد که در آن دانشجویان و محققان هم فرصت خوبی را برای ارائه ایده ها وکنفرانس در داخل تعداد زیای مطالب خود بدست می آورند و هم اینکه با ایده های بقیه دانشجویان و نظرات اساتید نیز آشنا می شوند و درباره آنها با هم گفتگو و تبادل نظر می کنند. البته در برخی کنفرانس ها حضور افراد الزامی نیست و می توانند بدون شرکت حضوری در کنفرانس تنها مقالات خود را در تاریخ مشخص شده از سمت کنفرانس ارسال نمایند.

انواع روش های ارائه مقالات کنفرانسی

مقالات کنفرانسی می‌توانند به دو شکل سخنرانی به‌صورت شفاهی و یا در قالب پوستر ارائه شوند. که در همه موارد ذکرشده باید مقاله را در قالبی مانند پاورپوینت برای ارائه به حضار، مرتب و سازمان‌دهی نمایید. که در ادامه مطلب به چگونگی ارائه هر یک از مقالات کنفرانسی اشاره خواهد شد.

ارائه شفاهی(oral): در ارائه شفاهی که برای مقالات در کنفرانس‌ها در نظر گرفته می‌شود، نویسنده باید در مقابل افراد جمع حاضر شود و کار خود را در قالب پاورپوینت یا برنامه‌ای شبیه آن برای دیگران شرح بدهد. این ارائه نباید چندان طولانی باشد و تقریبا برای هر شخصی حدود 20 دقیقه زمان قائل می‌شوند.که حدود 15 دقیقه برای ارائه نویسنده و حدود 5 دقیقه از زمان ارائه هم به پرسش‌وپاسخ اختصاص پیدا می‌کند.

ارائه شفاهی

ارائه پوستر

ارائه پوستر(poster) :ارائه مقالات کنفرانسی در قالب پوستر هم شکل و شیوه دیگری است که در کنفرانس‌های گوناگون رواج دارد. یعنی شرکت‌کنندگانی که مقاله‌ای را به نگارش درآورده‌اند، این امکان را دارند که مقاله‌شان را به شکل پوستری آماده و طراحی کنند و در بخشی از کنفرانس برای مخاطبان ارائه دهند. به عبارت دیگر، در کنفرانس‌ها گاهی‌اوقات این حق که مقاله خود را به شکل پوستر ارائه دهید یا در شکل سخنرانی به خودتان بستگی دارد و انتخاب خودتان به عنوان نویسنده خواهد بود. ولی گاهی هم در برخی از کنفرانس‌ها، بعد از اینکه مقاله به دبیرخانه تحویل شد، مسئولان کنفرانس هستند که با داوری اثر به این نتیجه می‌رسند که باید مقاله در قالب پوستر ارائه شود یا سخنرانی.

کارگاه‌ها (workshop):علاوه بر ارائه به شکل سخنرانی یا پوستر، برخی از مقالاتی که به کنفرانس‌ها ارسال می‌شوند در حاشیه برنامه و در کارگاه‌ها یا اصطلاحا ورک‌شاپ‌هایی ارائه خواهند شد که تعدادی محدود از افراد شرکت‌کننده در کنفرانس در آنها حضور دارند و امتیازاتی هم برای شرکت‌کنندگان و برگزارکنندگان آنها در نظر گرفته می‌شود که رزومه آنها را پربارتر می‌کند. این ورک‌شاپ‌ها به شکل‌های عملی یا تئوری هستند.

کارگاه‌ها

مزایای چاپ مقاله در کنفرانس

از فواید چاپ مقاله در کنفرانس و شرکت در همایش های علمی به چند مورد در زیر اشاره شده است

مزایای چاپ مقاله در کنفرانس

ارتقاء سطح علمی و افزایش اعتبار علمی

کسب نمره پایان نامه کارشناسی ارشد و یا کسب نمره و امتیاز مصاحبه دکتری

دریافت گواهی مقاله به دو زبان فارسی و انگلیسی

چاپ مقاله به صورت کامل در لوح فشرده و به همراه مجموعه مقالات

دریافت لوح تقدیر و پوستر

دریافت پکیج های کنفرانسی که شامل گواهینامه ، لوح فشرده ، کیف و پذیرایی می‌باشد.

امکان چاپ مقاله در مجلات معتبر داخلی و بین المللی

هزینه چاپ مقاله در ژورنال‌ها بیشتر از چاپ مقالات کنفرانسی است.

داوری مقالات کنفرانسی بسیار آسان‌تر از مقالاتی است که به ژورنال‌ها ارسال می شود.

امتیاز چاپ مقاله کنفرانسی در مصاحبه دکتری

در مقالات کنفرانسی، محقق می تواند برای تبادل ایده های جدید، معرفی کار تحقیقاتی برای اعضای دانشگاهی و آشنایی با افراد مختلف در آن حوزه به نگارش مقاله می پردازد. این مقالات هم در کنفرانس های داخل و خارج کشور قابل چاپ هستند.مقالات همایشی پایین ترین امتیاز را در بین تمام مقالات دارند.چاپ مقاله در کنفرانس ها حداکثر 4 امتیاز را از بین 40 امتیاز پژوهشی به خود اختصاص میدهند. که براساس این آیین نامه برای هر کنفرانس داخلی 1 امتیاز و برای هر کنفرانس خارجی 2 امتیاز تعلق می گیرد. به عبارت دیگر اگر داوطلبی بخواهد 4 امتیاز حداکثر این فعالیت پژوهشی را کسب نماید نیازمند ارائه دو مقاله کنفرانسی بین المللی و یا 4 مقاله کنفرانسی داخلی می باشد. لذا چاپ در کنفرانس های بین المللی معتبر می تواند الویت متقاضیان این آزمون باشد.

هزینه ارسال مقاله به کنفرانس داخلی و خارجی

هزینه برگزاری کنفرانس ها بسته به نوع درخواست شما و هزینه هر کشور و شرایط آن متفاوت می باشد و نمی توان بازه ای را برای آن مشخص نمود. برای کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با هزینه هر کنفرانس و یا همایش باید به سایت آن مراجعه کرده و آن را مطالعه نمایید تا اطلاعات تکمیلی بدست آورید. هزینه شرکت جهت ارسال مقاله به کنفرانس و یا چاپ مقاله از سمت آن کنفرانس دریافت می شود که با نام، هزینه ثبت نام دریافت می شود. البته می توان در برخی از کنفرانس ها نیز بدون ارسال و ارایه مقاله با پرداخت هزینه ثبت نام و فقط به عنوان شرکت کننده حضور داشت. برای تشویق نویسندگان و شرکت کنندگان به حضور و ثبت نام به موقع در کنفرانس، معمولا هزینه تعیین شده اولیه برای ثبت نام کمتر است و پس از سپری شدن زمان ثبت نام زودهنگام، هزینه بیشتری را باید بپردازید. همچنین تعداد زیادی از کنفرانس ها برای دانشجویان و یا اساتید تخفیف ویژه ای قائل می شوند که در بخش هزینه ثبت نام اعلام شده در سایت کنفرانس اطلاع رسانی می شود.

هزینه ارسال مقاله به کنفرانس داخلی و خارجی

زمان داوری مقالات

زمان داوری مقالات کنفرانسی چقدر است؟

اصولا مقالاتی که به کنفرانس ها ارسال میشوند بسیار سریعتر از مقالاتی که به مجلات ارسال میشوند داوری خواهند شد و نیازی نیست که مدت زمان زیادی منتظر پذیرش باشید.

مراحل چاپ مقاله در کنفرانس

چاپ مقاله در کنفرانس به شما کمک می کند که ایده خود را به صورت شفاهی با سایر متخصصان حیطه مورد مطالعه خود در میان گذاشته و در مورد آن به بحث و تبادل نظر بپردازید.چاپ مقاله در کنفرانس شامل موارد زیر می باشد

پیدا کردن موضوع و شروع تحقیقات

نگارش مقاله کنفرانس

جستجوی کنفرانسهای در حال پذیرش مقاله

مراجعه به وب سایت کنفرانس ها

رعایت فرمت مقاله

ارسال مقاله به کنفرانس

داوری مقاله

ثبت نام در کنفرانس

حضور در محل برگزاری کنفرانس

انتشارمقاله به صورت آنلاین و کتبی

مراحل چاپ مقاله در کنفرانس

فرمت بندی و سابمیت مقاله

فرمت بندی و سابمیت مقاله در کنفرانس بین المللی

فرمت بندی مقاله براساس دستورالعمل های اعلامی از کنفرانس و یا همایش می باشد. توجه به این موضوع خصوصا در مواقعی که بحث چاپ مقاله مطرح میشود، اهمیتی دو چندان پیدا میکند. معمولا حساسیت های خاصی روی رعایت استاندارها وجود دارد و به همین خاطر نیز در سایت خود بخشی با عنوان راهنمای نویسندگان قرار داده اند تا مقاله های ارسالی در ساختار و چهارچوب همان مجله تنظیم و ارسال شوند. پس از فرمت بندی نوبت به ارسال و سابمیت مقاله به کنفرانس مد نظر می باشد که شرایط ارسال نیز همانند فرمت بندی در سایت کنفرانس نوشته می شود.

مراحل ارسال مقاله به کنفرانس از طریق سینا ترجمه

سالهاست که کنفرانس های متنوعی در تمامی حوزه ها در اکثر کشور ها به میزبانی سازمان ها، نهاد ها و دانشگاه ها برگزار میشود و برای شرکت در این کنفرانس ها و ارسال مقاله به آنها امتیازات پژوهشی بسیار زیادی را باید کسب نمایید.ارسال مقاله به کنفرانس از طریق سینا ترجمه شامل مراحل زیر می باشد

استخراج مقاله از پایان نامه:پس از نوشتن پایان نامه مراحل بعدی استخراج مقاله از پایان نامه می باشد . استخراج مقاله از پایان نامه مستلزم شناخت ساختار و اهداف هر یک می باشد

ترجمه مقالات:به صورت تخصصی در همه رشته ها و به تمامی زبان های دنیا می باشد.

ویراستاری مقالات :از لحاظ دستورزبانی و قواعد نگارشی ویراستاری می گردد. ویرایش ظاهری نوعی از ویراستاری است که در آن به شکل و ظاهر نوشته‌ها دقت می‌شود؛ یعنی پاراگراف‌بندی‌ها، رعایت رسم‌الخط صحیح کلمات و هر آنچه انسجام ظاهری نوشته‌ها و مقالات را بهبود می‌بخشد در دسته ویرایش ظاهری قرار می‌گیرد

پارافریز مقالات :تغییر واژه و عبارات یک متن می باشدکه در واقع ادراک خود از یک متن بدون تغییر در پیام و معنای واقعی محتوا

فرمت بندی مقالات:موقع فرستادن مقاله برای ژورنال باید فرمت ژورنال رو رعایت کنید. رعایت فرمت خاص شامل نوع فونت ،سایز فونت،میزان فاصله از طرفین ،نوع نگارش صفحات ،نوع نگارش ضمائم می باشد

سابمیت مقالات: پس از نگارش و آماده‌سازی مقاله شما مقاله خود را جهت چاپ به یک مجله مناسب، ارسال و یا به‌اصطلاح دیگر سابمیت نمایید.

مراحل ارسال مقاله به کنفرانس

سینا ترجمه

ثبت سفارش امتیاز چاپ مقاله کنفرانسی در سینا ترجمه

چاپ مقاله علاوه بر اینکه در مصاحبه دکترا حائز اهمیت است و داوطلبان با چاپ مقاله در کنفرانس های داخلی و خارجی امتیاز فعالیت پژوهشی دریافت نموده و شانس قبولی خود را در آزمون مصاحبه دکترا افزایش می دهند، سینا ترجمه ، توانسته است به کمک محققان بنام کشور ، با رایزنی و تعامل مناسب با ژورنال ها و مجلات معتبر بین المللی در بخش چاپ مقاله، درصد پذیرش مقالات را تا حد زیادی تضمین کند و این نوید را به دانشجویان و اساتید گرانقدر بدهد که میتوانند در بخش چاپ مقاله، با خیال راحت مقالاتشان را با تضمین بالا به چاپ برسانندو امتیازات لازم بخش پژوهشی را در مصاحبه دکتری کسب کنند.

جهت ثبت سفارش امتیاز چاپ مقاله در کنفراس های معتبر در آزمون مصاحبه دکتری می توانید از طریق لینک زیر اقدام نمایید و یا با کارشناسان ما از طریق تماس، ایمیل و شبکه های مجازی ( واتساپ،تلگرام و اینستاگرام) در ارتباط باشید.

لطفا امتیاز خود را ثبت کنید
1 5
  ارسال به دوستان:



سوالات متداول

سوالات مصاحبه دانشگاه های مختلف ممکن است با هم متفاوت باشد، اما برخی سولات متداولتر هستند که در این مطلب این سوالات بررسی شده است.

داوطلبانی که مدرک زبان معتبر دارند، تمام یا بخشی از امتیاز مربوط به مدرک زبان در مصاحبه دکتری را دریافت می کنند

چاپ مقاله در کنفرانس ها حداکثر 4 امتیاز را از بین 40 امتیاز پژوهشی به خود اختصاص میدهند

مقالاتی که به کنفرانس ها ارسال میشوند بسیار سریعتر از مقالاتی که به مجلات ارسال میشوند داوری خواهند شد



در پاسخ به:
اختیاری
اختیاری (نمایش داده نخواهد شد)
ضروری
پرسش و دیدگاه شما
اختیاری
اختیاری (نمایش داده نخواهد شد)
ضروری
دیدگاه کاربران

خدمات سینا ترجمه


ترجمه تخصصی کتاب

ثبت سفارش

ترجمه تخصصی مقاله

ثبت سفارش

ترجمه تخصصی متن

ثبت سفارش

ترجمه انگلیسی به فارسی

ثبت سفارش

ویراستاری متن

ثبت سفارش

پارافریز

ثبت سفارش

فرمت بندی

ثبت سفارش

ترجمه تخصصی

ثبت سفارش

اینستاگرام تلگرام