سینا ترجمه
سینا ترجمه
خانه
وبلاگ
ورود

امتیازدهی در مصاحبه دکتری چگونه است؟

انتشار 7 اردیبهشت 1397
مطالعه 3 دقیقه

امتیاز دهی در مصاحبه دکتری برای دانشجویانی که قصد ادامه تحصیل در مقطع دکتری در تمامی رشته ها را دارند بسیار حیاتی و مهم تلقی می شود.

امتیازدهی در مصاحبه دکتری چگونه است؟

امتیاز دهی در مصاحبه دکتری از طریق وزارت علوم تدوین شده و به دانشگاه ها ارائه می گردد تا فرآیند ارزیابی در مصاحبه بر اساس آن انجام شود. این امتیازدهی بر اساس سوابق پژوهشی، آموزشی و خود جلسه مصاحبه در نظر گرفته می شود.

اهمیت سوابق پژوهشی در مصاحبه دکتری

  • تعداد مقالات ISI
  • تعداد مقالات علمی-پژوهشی
  • تعداد مقالات علمی-ترویجی
  • شرکت در کنفرانس های معتبر
  • سوابق پژوهشی
  • کسب رتبه در جشنواره ها و مقام در مسابقات علمی
  • گواهی ثبت اختراع
  • تالیف یا ترجمه کتاب

قسمتی از امتیاز دهی در مصاحبه دکتری بر اساس تعداد مقالات ISI است. مقاله ISI بیشترین نمره را در مصاحبه دکتری به خود اختصاص داده است به گونه ای که امتیاز یک مقاله ISI برابر ۷ است. این نمره می تواند بر اساس ایمپکت فاکتور مجله ای که مقاله در آن چاپ شده است افزایش پیدا کند. ایمپکت فاکتور یک شاخص کمی است که برای ارزیابی، مقایسه و رتبه بندی نشریات علمی در رشته های گوناگون در سطح ملی یا برای مقایسه مجلات در سطح بین المللی به کار برده می شود. این شاخص فروانی استناد هایی را نمایش می دهد که در طول یک دوره زمانی مشخص به یک مقاله چاپ شده در یک نشریه ارجاع داده می شود. نهایتا حداکثر نمره ای که به مقالات ISI یک فرد در امتیاز دهی در مصاحبه دکترا داده می شود  امتیاز ۲۵ می باشد.

امتیاز دهی در مصاحبه دکتری حاوی مقالات علمی-پژوهشی نیز می باشد. به گونه ای که هر مقاله پژوهشی انگلیسی حداکثر ۶ امتیاز و هر مقاله علمی-پژوهشی فارسی حداکثر ۵ امتیاز را شامل می شود.در امتیاز دهی در مصاحبه دکتری حداکثر نمره به مقالات علمی-پژوهشی ۱۵ است.

از ملاک های دیگر امتیاز دهی در مصاحبه دکتری مقالات علمی-ترویجی است. به گونه ای که به یک مقاله ترویجی ۲ امتیاز و به یک مقاله دانشجویی 0.5  امتیاز تعلق می گیرد. حداکثر نمره امتیاز دهی در مصاحبه دکترا به مقالات علمی-ترویجی ۵ است.

امتیاز دهی در مصاحبه دکتری شامل کنفرانس های معتبر هم هست. شرکت در یک کنفرانس بین المللی خارجی ۲ امتیاز داشته و کنفرانس بین المللی داخلی 1.5 امتیاز. همایش ها، پنجمین همایش به بالا 0.5 امتیاز، همایش های دانشجویی امتیازی ندارد و کنفرانس های ملی ۱ امتیاز را شامل می شوند. حداکثر نمره ای که برای شرکت در کنفرانس ها در امتیاز دهی در مصاحبه دکتری به خود اختصاص می دهند نمره ۵ است.

در مصاحبه دکتری بخشی از امتیاز دهی را سوابق پژوهشی مانند شرکت در طرح های ملی، تحقیقاتی و ... شامل می شود. هر طرح در امتیاز دهی در مصاحبه دکتری ۴ امتیاز داشته، به گونه ای که مجری ۴ امتیاز و همکار ۱ امتیاز. در امتیاز دهی در مصاحبه دکتری شرکت در طرحه ای ملی نهایتا ۱۰ امتیاز دارد.

امتیاز دهی در مصاحبه دکتری شامل کسب رتبه در جشنواره و مقام در مسابقات علمی هم هست. حداکثر امتیاز این بخش در امتیاز دهی در مصاحبه دکتری ۱۵ است.

داشتن گواهی ثبت اختراع از دیگر ملاک های امتیاز دهی در مصاحبه دکتری است. هر مورد داشتن گواهی ۵ امتیاز را شامل می شود. کل امتیازی که یک فرد می توان در این بخش از امتیاز دهی در مصاحبه دکتری داد ۱۰ می باشد.

داشتن تالیف و یا ترجمه، آخرین بخش از بخش پژوهشی است که دارای امتیاز است. در امتیاز دهی در مصاحبه دکتری تالیف کتاب تا ۱۵ امتیاز و ترجمه کتاب تا ۵ امتیاز دارد. حداکثر امتیازی که تالیف یا ترجمه کتاب در مصاحبه دکتری دارد برابر با ۱۵ است.

از توضیحات بالا می توان نتیجه گرفت دانشجویان باید توجه داشته باشند که داشتن مثلا دو مقاله ISI می تواند بخش زیادی از نمره مصاحبه دکتری را برای آنها کسب نماید.

لطفا امتیاز خود را ثبت کنید
1 5
  ارسال به دوستان:

در پاسخ به:
اختیاری
اختیاری (نمایش داده نخواهد شد)
ضروری
پرسش و دیدگاه شما
اختیاری
اختیاری (نمایش داده نخواهد شد)
ضروری
دیدگاه کاربران
پرسش ها و دیدگاه های کاربران
بازدیدکننده

سعید
با سلام اگر امکان داره لطف کنید چگونگی محاسبه امتیاز مقاله isi دارای ایمپکت فاکتورا در مصاحبه دکتری راتوضیح بدید
6 سال پیش

خدمات سینا ترجمه


ترجمه تخصصی کتاب

ثبت سفارش

ترجمه تخصصی مقاله

ثبت سفارش

ترجمه تخصصی متن

ثبت سفارش

ترجمه انگلیسی به فارسی

ثبت سفارش

ویراستاری متن

ثبت سفارش

پارافریز

ثبت سفارش

فرمت بندی

ثبت سفارش

ترجمه تخصصی

ثبت سفارش

اینستاگرام تلگرام