سینا ترجمه
سینا ترجمه
خانه
وبلاگ
ورود

انجام فرمت بندی مقالات

انتشار 26 اسفند 1398
مطالعه 8 دقیقه

یکی از فاکتورهای اساسی برای چاپ مقاله تضمینی فرمت بندی دقیق طبق ضوابط مجله است. یکی از خدمات ارزنده سینا ترجمه نیز برای پژوهشگران انجام فرمت بندی مقاله با بهترین کیفیت است. اگرچه مقالات پژوهشی در تمامی رشته‌ها و در تمامی مجلات یک فرمت استاندارد مشترک دارند، با این حال هنوز هم تفاوت‌های جزئی بسیاری در این مبحث وجود دارد.

انجام فرمت بندی مقالات

یک مقاله برای اینکه بتواند به موفقیت برسد باید از ابتدا تمام مراحل آن اصولی و به بهترین شکل ممکن انجام گیرد تا در مرحله ارسال مقاله و چاپ آن در مجلات معتبر داخلی و خارجی دچار مشکل نشود. یکی از این مراحل که بسیار حائز اهمیت می‌باشد فرمت بندی مقاله در قالب درخواستی مجله می‌باشد. برای آگاهی بیشتر درباره چگونگی انجام فرمت بندی مقالات با ماه همراه باشید.

فرمت بندی فایل

منظور از فرمت بندی مقالات چیست؟

انجام فرمت بندی مقاله یکی از اساسی‌ترین امور مربوط به قبل از ارسال یا سابمیت مقاله است. ازآنجاکه تمامی مجلات معتبر دنیا در وب سایت خود بخشی را برای دستورالعمل برای نویسندگان دارند که در آنجا نکات مهم در فرمت بندی مقاله را به پژوهشگرانی که قصد ارسال مقاله دارند یادآور می‌شوند. تخطی از هریک از موارد این دستورالعمل باعث خواهد شد که ادیتور مجله آن را حمل بر بی اعتنایی به اصول مجله قلمداد نموده و مقاله را ریجکت نماید. طبیعتاً جزییات بسیار زیادی در انجام فرمت بندی مقاله وجود دارد و این جزییات از مجله‌ای به مجله دیگر متفاوت است اما در اینجا قصد داریم برای فرمت بندی مقاله اصول کلی را ذکر کنیم که توصیه می‌شود پژوهشگران با رعایت آن‌ها در حین نگارش مقاله کمترین زمان ممکنه را برای فرمت بندی صرف نمایند. در نهایت، در صورتی که پژوهشگران نیاز به کمک در فرآیند انجام فرمت بندی مقاله داشته باشند، همکاران ما در سینا ترجمه آماده ارایه خدمات فرمت بندی با بالاترین کیفیت می‌باشند.

انواع فرمت بندی مقاله

فرمت بندی مقالات به معنای ویرایش ساختاری و مفهومی مقالات به منظور اکسپت سریع در مجلات معتبر می‌باشد؛ که می‌تواند به دو نوع فرمت بندی ساختاری و فرمت بندی محتوایی تقسیم شود که در زیر به توضیح هر یک از این فرمت بندی پرداخته خواهد شد.

فرمت ساختاری: فرمت بندی ساختاری فرمت بندی هست که توسط موسسه انجام می‌شود؛ که در این قسمت هم با توجه به مجله‌ای که می‌خواهیم مقاله خود را برای آن ارسال کنید تهیه می‌گردد که شامل فونت، سایز، حاشیه، چهارچوب، ساختار قالب و رفرنس دهی مقاله می‌شود.

فرمت محتوایی: فرمت بندی محتوایی فرمت بندی هست که توسط نویسنده مقاله صورت می‌گیرد. در این قسمت نیز هر مجله چهارچوب مخصوص خود را دارد و باید نویسنده بر اساس فرمت قالب آن مجله که در قسمت راهنمای نویسندگان توضیح داده می شود مقاله خود را نگارش نماید.

اهمیت فرمت بندی

اهمیت فرمت بندی در چاپ مقاله

یکی از مهم‌ترین پارامترها در پذیرش و چاپ مقاله در ژورنال‌های معتبر و همایش‌ها، فرایند نگارش و فرمت بندی آن می‌باشد. همانطور که مجلات برای یکدست‌بودن و مرتب بودن مقالات چاپ‌شده قالب و فرمت ویژه‌ای داشته و مقالاتی را که چهارچوب و استانداردهای لازم برای چاپ را رعایت نکرده باشند، همان ابتدا رد می‌کنند. فرمت بندی اصولی و حرفه‌ای مقالات مطابق با مجلات موردنظر می‌تواند حاکی از دقت نظر و حرفه‌ای بودن مقاله باشد و ویراستار و داوران مجله، دید مثبت‌تری نسبت به مقاله پیدا می‌کنند؛ بنابراین نقش مهم فرمت بندی مقاله را نباید دست‌کم گرفت و با اعمال صحیح و اصولی آن فرصت را برای پذیرش و نشر مقالات و پژوهش‌های خود ایجاد کنیم. فرمت بندی اصولی مقاله موجب تسریع درروند رسیدگی مقاله به مرحله داوری دارد و با رعایت نکات آن در زمان و هزینه صرفه‌جویی می‌شود چراکه یک مقاله ممکن است بارها به دلیل نقص در فرمت بندی به نویسنده ارجاع شده و حتی گاهی هر دفعه هزینه‌ای اضافه بابت داوری مجدد از نویسنده دریافت شود؛ بنابراین فرمت بندی صحیح و اصولی مقاله یک کار تخصصی است و برای صرفه‌جویی در زمان و هزینه بایستی توسط افراد متخصص و باتجربه در این زمینه انجام گیرد.

چگونگی فرمت بندی محتوایی مقاله را انجام دهیم؟

همانطور که پیش تر هم بیان شد این نوع از فرمت بندی باید توسط نویسنده هنگام نگارش مقاله انجام‌گرفته شود معمولاً همایش‌های علمی، کنفرانس‌ها و یا مجلات علمی، فرمت مشخصی برای نوشتن مقاله به نویسندگان مقالات علمی ارائه می‌دهند که این فرمت‌ها ممکن است کمی باهم فرق داشته باشند ولی فرمت و چارچوب استانداردی وجود دارد که تقریباً قابل تأیید همه مجلات می‌باشد؛ که در زیر به این چارچوب کلی و آموزش اصول فرمت بندی مقالهاشاره‌شده است:

عنوان مقاله

در صورتی که کارشناسان ما متوجه شوند که عنوان مقاله تکراری یا چندان طولانی می‌باشد و یا از موضوع و مفهوم اصلی مقالات فاصله دارد باید عنوان را تغییر دهند تغییر و فرمت عنوان مقاله کمک میکند تا حد امکان عنوان ناب و جدید شود و هر چه عنوان مقاله ناب‌تر و جدیدتر باشد تعداد استنادات بیشتری به آن می‌شود.

اسامی نویسندگان

باید در بخش اسامی نویسندگان نویسنده مسئول را با علامت (*) مشخص نمایید. شهر و دانشگاه نویسنده را نیز باید به دقت بنویسید و همچنین آدرس ایمیل نویسنده مسئول نیز باید مشخص شود.

چکیده

در این قسمت چکیده مقاله نوشته می‌شود خلاصه‌ای از روند تحقیق و همچنین گوشه‌ای از نتایج خاص شده. تعداد کلمات چکیده چیزی است که در فرمت بندی مقالات باید به آن توجه کرد. زیرا هر مجله تعداد کلمات خاصی در نظر گرفتند. عموما نباید بیشتر از 300 کلمه باشد.

کلمات کلیدی

بعد از چکیده باید واژگان کلیدی آورده شود نباید از 10 کلمه بیشتر باشد.

مقدمه

مقدمه فقط یک توضیح مختصر در باره موضوع اصلی مقاله می‌باشد که به خواننده یک دید کلی درباره موضوع مقاله را می‌دهد دقت داشته باشید که نباید در بخش مقدمه اشاره به نتایج تحقیق داشته باشید.

متن اصلی

متن اصلی در ادامه مقاله می‌آید که با توضیحاتی از پیشینه تحقیق و روش تحقیق به نتایج آخر مقاله می‌رسد. نحوه ساختار و اصول نگارش این بخش و همچنین نوع فونت و سایز آن نیز بستگی به نوع مجله‌ای دارد که قصد ارسال مقاله به آن رادارید.

منابع

مراجعه به‌تمامی منابع و ماخذ باید به نحوی انجام پذیرد که به ترتیب و کاملا دقیق منابعی که در طول تحقیق از آن‌ها استفاده کرده اید و به آن‌ها استناد کرده اید را در این قسمت بنویسید.

پیدا کردن فرمت مجلات

برای پیدا کردن فرمت مقاله باید ابتدا عنوان یا ISSN مجله موردنظر خود را در گوگل جستجو کنید؛ و بعدازاینکه وارد وب‌سایت مجله شدید اطلاعات اولیه از قبیل نام مجله، توضیحات و ایمپکت فکتور (impact factor)، تعداد شماره‌ها و جلدهای چاپ‌شده تا اینجا و تعداد مقالات برای شما نشان داده می‌شود. سپس اگر به دنبال اطلاعات جزئی‌تر هستید می‌بایست دنبال گزینه Author Guidelines باشید و با کلیک روی این گزینه اطلاعات جزئی‌تر که شامل قالب و فرمت مقاله و ... برای شما نمایش داده خواهد شد؛ که بامطالعه دقیق این بخش به‌راحتی می‌توانید مقاله را فرمت بندی و آماده سابمیت کنید.

جست و جو

چرا

چرا فرمت بندی مقاله خود را به موسسات بسپاریم؟

حساسیت فرمت بندی یک مقاله برای یک مجله به حدی مهم و ضروری می‌باشد که اگر مقاله دارای وزن علمی بسیار بالایی باشد و تمامی موارد مربوط به شیوه‌نامه نگارش و گرامر و دستور زبان در آن رعایت شده باشد ولی در قالب و فرمت مجله تنظیم‌نشده باشد مقاله به دلیل نقص در فرمت بندی به نویسنده باز می گردد. فرمت بندی صحیح و اصولی بر اساس قواعد نگارشی مجله کار بسیار تخصصی می‌باشد که می‌بایست توسط افرادی که تجربه لازم در این زمینه را دارا می‌باشند انجام گیرد. کارشناسان متخصص و متبحر موسسات به دلیل آشنایی با فرمت اکثر مجلات و با رعایت نکات و اصول فرمت بندی روند قبول شدن در مرحله داوری مقاله شما را تسریع کرده که در این صورت در زمان و هزینه شما صرفه‌جویی خواهد شد.

هزینه

هزینه فرمت بندی مقاله

هزینه فرمت بندی از سایتی به سایت دیگر متفاوت است و نمی‌‌توان نرخ ثابت و همیشگی برای آن در نظر گرفت، چون موسسه‌های ‌مختلف فاکتور های متفاوتی برای براورد هزینه فرمت بندی در نظر می‌گیرند؛ بنابراین همین امر باعث تفاوت در هزینه نهایی فرمت بندی در موسسه‌های ‌مختلف می‌شود‌. برای مثال در سینا ترجمه از تیم کاملا حرفه‌ای و متخصص برای این امر استفاده‌شده‌ است‌ ولی برای رفاه حال و رضایت هر چه بیشتر مشتریان، هزینه تمام‌شده فرمت بندی متون و مقالات مناسب و مقرون‌به‌صرفه بوده و با این حال از کیفیت بسیار بالایی برخوردار هستند ولی در حالت کلی می توان گفت قیمت فرمت بندی مقاله با توجه به تعداد کلمات، زبان نگارش مقاله، کیفیت و زمان تحویل فایل می تواند متغیر باشد.

مراحل پذیرش مقاله در مجلات معتبر

برای به چاپ رساندن مقاله در یک مجله علمی معتبر، حتما باید مقاله از ساختار سازمان‌یافته‌ای پیروی کند. از این‌رو اولین قدم بعد از اتمام نگارش هر مقاله ترجمه تخصصی آن با بالاترین کیفیت (ترجمه نیتیو) است. بعد از ترجمه تخصصی نوبت به انتخاب مجله میرسد. برای اینکار اولین چیزی که باید به آن توجه کنید، اعتبار مجله و سپس اسکوپ مجله است که بایستی متناسب با موضوع مقاله باشد؛ زیرا هر مجله فقط مقالاتی را پذیرش میکند که در حوزه تخصصی مجله باشد و ممکن است با انتخاب نادرست مجله، مقاله شما ریجکت شود. بعد از انتخاب مجله نوبت تغییر فرمت مقاله است. همانطور که میدانید فرمت بندی مقاله برای سردبیران و داوران مجلات از جمله موضوعات مهمی است که نقش بسزایی در پذیرش مقالات دارد و بعد از تمامی این مراحل مقاله آماده سابمیت می‌باشد و احتمال پذیرفته شدن آن در صورت رعایت نکات مربوط به این مبحث بسیار بالا می باشد.

مراحل انجام کار

فرمت بندی مقاله

خدمات فرمت بندی مقاله در سینا ترجمه

سینا ترجمه با گردآوری متخصصان باتجربه و کار بلد در زمینه فرمت بندی آماده ارائه بهترین خدمات فرمت بندی متون در تمامی زبان‌ها و تخصص‌ها با بالاترین کیفیت می باشد شما مشتریان عزیز برای انجام فرمت بندی مقاله خود کافی است پس از نگارش فایل خود را به همراه فایل راهنمای مجله که از وبسایت مجله دانلود کرده اید و یا نام مجله را برای ما ارسال کنید. تا فایل شما توسط ویراستاران متخصص در قالب و فرمت مورد نظر قرارگرفته و در کمترین زمان ممکن و با بالاترین کیفیت تقدیم شما شود.

جهت اطلاعات بیشتر برای فرمت بندی مقاله می‌توانید با کارشناسان ما از طریق تماس یا پست الکترونیکی موسسه و همچنین از طریق شبکه‌های مجازی (واتساپ، اینستاگرام و تلگرام) در ارتباط باشید و یا از طریق لینک های زیر می‌توانید هزینه فرمت بندی هر یک از متون خود را برآورد کرده و سفارش خود را ثبت نمایید.

لطفا امتیاز خود را ثبت کنید
1 5
  ارسال به دوستان:



سوالات متداول

فرمت‌بندی مقاله در واقع به معنای ویرایش ساختاری و مفهومی مقالات به منظور پذیرش قبل از ارسال یا سابمیت مقاله به مجلات معتبر می‌باشد که تمامی مجلات معتبر دنیا فرمت مخصوص خود را دارند و مقاله‌ای خارج از این فرمت را اکسپت نخواهند کرد.

در سینا ترجمه مشتری در هنگام ثبت سفارش فرمت بندی زمان بندی مورد نظر خود را بر اساس عادی , فشرده و فشرده پلاس انتخاب می نماید.

بله، مقاله شما توسط کارشناسان حرفه ای و متبحر ما در سینا ترجمه با رعایت اصول صحیح به صورت تخصصی با بالاترین کیفیت فرمت بندی می شود. همچنین کارشناسان ارزیابی ما کیفیت پروژه را بررسی و کنترل کرده و پس از تایید کیفیت مطلوب فایل نهایی به مشتری ارسال می شود.تا بررسی نماید. و اگر هر گونه ایرادی در فرمت بندی بود اطلاع داه تا به صورت رایگان اصلاح شود.

سینا ترجمه دارای مجوز رسمی از وزارت ارشاد و نماد اعتماد الکترونیکی از اینماد است. بنابراین هیچگونه استفاده غیر قانونی از فایل های ارسالی انجام نمی شود. یکی از مهم ترین اصول سینا ترجمه حفظ محرمانگی اطلاعات و فایل های ارسالی مشتریان عزیز می باشد و تمامی ارکان این مجموعه ملزم به رعایت اصول محرمانگی و حفظ حریم خصوصی مشتریان عزیز هستند.



در پاسخ به:
اختیاری
اختیاری (نمایش داده نخواهد شد)
ضروری
پرسش و دیدگاه شما
اختیاری
اختیاری (نمایش داده نخواهد شد)
ضروری
دیدگاه کاربران
پرسش ها و دیدگاه های کاربران
بازدیدکننده

تیم پشتیبانی
در پاسخ به:
سلام وقت بخیر مقاله دارم می خوام برای مجله ارسال کنم چگونه انجام بدم
سلام و عرض ادب احتراما برای پذیرش و چاپ مقاله در خدمت هستیم. درخواست را از طریق تلگرام،واتساپ و ایمیل و ایتا ارسال بفرمایید تا مجلات تقدیم شود هر کدام مورد تایید بود اقدام شود. با تشکر
1 ماه پیش
بازدیدکننده

بازدیدکننده
سلام وقت بخیر مقاله دارم می خوام برای مجله ارسال کنم چگونه انجام بدم
1 ماه پیش
بازدیدکننده

تیم پشتیبانی
در پاسخ به:
سلام وقت بخیر فرمت بندی مقاله چندروز زمان میبرد؟
سلام و عرض ادب احتراما زمان فرمت بندی با توجه به حجم فایل متفاوت است. و در سینا ترجمه در سه زمان عادی،فشرده، فشرده پلاس قابل انجام است در واقع شما با ثبت سفارش به صورت فشرده پلاس می توانید حتی 1 روزه فرمت بندی را انجام دهید. با تشکر
5 ماه پیش
بازدیدکننده

بازدیدکننده
سلام وقت بخیر فرمت بندی مقاله چندروز زمان میبرد؟
5 ماه پیش
بازدیدکننده

تیم پشتیبانی
در پاسخ به:
سلام. فرمت بندی مقاله چند روزه انجام می شود؟
سلام و عرض ادب احتراما زمان فرمت بندی مقاله بسته به حجم فایل متغییر می باشد. فایل را ارسال بفرمایید تا براورد هزینه و زمان شود. با تشکر
5 ماه پیش
بازدیدکننده

تیم پشتیبانی
در پاسخ به:
هزینه فرمت بندی مقاله رو میفرمایید؟
سلام و عرض ادب احتراما هزینه فرمت بندی مقاله بسته به فایل شما متفاوت است فایل را ارسال بفرمایید تا براورد هزینه و اقدام شود. با تشکر
5 ماه پیش
بازدیدکننده

بازدیدکننده
هزینه فرمت بندی مقاله رو میفرمایید؟
5 ماه پیش
بازدیدکننده

بازدیدکننده
سلام. فرمت بندی مقاله چند روزه انجام می شود؟
5 ماه پیش

خدمات سینا ترجمه


ترجمه تخصصی کتاب

ثبت سفارش

ترجمه تخصصی مقاله

ثبت سفارش

ترجمه تخصصی متن

ثبت سفارش

ترجمه انگلیسی به فارسی

ثبت سفارش

ویراستاری متن

ثبت سفارش

پارافریز

ثبت سفارش

فرمت بندی

ثبت سفارش

ترجمه تخصصی

ثبت سفارش

اینستاگرام تلگرام