سینا ترجمه
سینا ترجمه
خانه
وبلاگ
ورود

انتشار کتاب الکترونیکی

انتشار 17 اسفند 1399
مطالعه 3 دقیقه

نشر الکترونیک یا نشر دیجیتال (به انگلیسی: Electronic publishing) به نشر دیجیتال ایبوک، نشریه دیجیتال و توسعه کتابخانه‌های دیجیتال و کاتالوگ‌ها گفته می‌شود.

انتشار کتاب الکترونیکی

مزایای نشر الکترونیک

  • - هزینه انتشار پایین
  • - زمان کم برای تکثیر اثر
  • - سرعت انتشار و توزیع بالا
  • - امکان دریافت سریع نقدها و بازخورد
  • - امکان دسترسی از نقاط دور
  • - امکانپذیری پیشبینی و گنجاندن ابزارهای کاوش سریع در اثر
  • - امکان طبقه بندی براساس نظر خواننده

معایب نشر الکترونیک

  • - سهولت کپی برداری غیرمجاز و عدم رعایت قانون کپی رایت (حفظ حقوق مادی و معنوی صاحب اثر)
  • - عدم دسترسی عموم به ابزارهای واسطه (همانند رایانه)
  • - عدم اطلاعات کافی کلیه مخاطبان از روش استفاده از نشریات الکترونیکی

برای اولین بار چاپ الکترونیک بهتر است یا چاپ کاغذی؟

امروزه با گسترش اینترنت و فضای مجازی روشهای مختلفی از تبلیغات از استقبال و پذیرش بسیار بالایی برخوردار شده اند. برای مثال، قبل ترها یک سازمان یا نهاد برای تبلیغات و معرفی خدمات خود اقدام به تبلیغات به صورت کاغذی بر سطح شهر می کرد و از این طریق خود را به عموم معرفی می نمود. اما امروزه با ظهور اینترنت تبلیغات به صورت دیجیتالی و بر روی اینترنت انجام می شود که بسیار بهتر و کم هزینه تر می باشد.

افرادی که می خواهند برای اولین بار به چاپ و انتشار کتاب اقدام نمایند با این سوال مواجه می شوند که آیا کتاب خود را برای بار اول به صورت کاغذی چاپ کنند یا الکترونیکی؟ با توجه به توصیه های مطرح شده از طرف نویسندگان بزرگ و با مطالعه منابع و وب سایت های مختلف، چاپ کتاب به صورت دیجیتالی برای افرادی که می خواهند اولین کتاب خود را نگارش و چاپ کنند ترجیح دارد. در زیر به ذکر برخی از دلایل آن می پردازیم.

۱- رواج کتابهای الکترونیکی: یکی از دلایل توصیه به چاپ کتابهای دیجیتال، گسترش روز افزون آنهاست. استقبال خوانندگان از کتابهای الکترونیکی به دلیل سهولت در خواندنۀ حمل و نقل آن و دردسترس بودن باعث شده است که توصیه برای چاپ الکترونیک کتاب بیشتر شود.

۲- کم هزینه بودن: یکی از دلایل دیگر توصیه به چاپ کتابهای الکترونیکی کم هزینه بودن آن است. این احتمال وجود دارد که اولین تجربه چاپ کتاب یک نویسنده تازه کار آنچنان مورد استقبال قرار نگیرد و بهتر است از چاپ دیجیتال برای شروع کار استفاده کند تا هزینه های انجام شده پایین تر بیاید و هزینه عدم فروش به نوعی ناچیز شود.

۳- انتشار گسترده و راحت کتاب: فایل دیجیتال یک کتاب به راحتی می تواند در فضاهای مختلف اینترنت به اشتراک گذارده شود و این انتشار وسیع در حالت کاغذی تقریباً غیرممکن است. نویسنده کتاب می تواند به راحتی کتاب خود را در معرض دید میلیونها بازدید کننده اینترنت قرار دهد و آن را معرفی نماید.

۴- اخذ بازخورد سریع: با انتشار وسیع کتاب، نویسنده آن می تواند به راحتی کتاب خود را در معرض قضاوت و بازخورد دیگران قرار دهد و نکات ضعف و قوت کتاب خود را شناسایی کند. هر چقدر میزان بازخورد ارایه شده به یک کتاب بیشتر باشد به همان میزان نویسنده کتاب فرصت خواهد داشت تا بار فنی و کیفت محتوایی کتاب خود را بیشتر کند.

اما در نهایت باید بگوییم که اصل و قاعده کلی برای چاپ الکترونیکی یا کاغذی اولین تجربه نگارش و چاپ کتاب وجود ندارد و این مساله صرفاً با توجه به نیاز و علایق نویسنده آن تعیین می شود.

برای استعلام هزینه چاپ کتاب می توانید از طریق صفحه تماس با ما، با همکارانمان موسسه سینا تماس حاصل فرمایید. لازم به ذکر می باشد که تمام موارد صفحه ارایی و طرح جلد و اخذ شابک و فیپا و مجوزهای چاپ و ارسال کتاب درب منزل بر عهده موسسه سینا می باشد.

لطفا امتیاز خود را ثبت کنید
1 5
  ارسال به دوستان:

در پاسخ به:
اختیاری
اختیاری (نمایش داده نخواهد شد)
ضروری
پرسش و دیدگاه شما
اختیاری
اختیاری (نمایش داده نخواهد شد)
ضروری
دیدگاه کاربران

خدمات سینا ترجمه


ترجمه تخصصی کتاب

ثبت سفارش

ترجمه تخصصی مقاله

ثبت سفارش

ترجمه تخصصی متن

ثبت سفارش

ترجمه انگلیسی به فارسی

ثبت سفارش

ویراستاری متن

ثبت سفارش

پارافریز

ثبت سفارش

فرمت بندی

ثبت سفارش

ترجمه تخصصی

ثبت سفارش

اینستاگرام تلگرام