سینا ترجمه
سینا ترجمه
خانه
وبلاگ
ورود

انواع حواله ارزی

انتشار 15 اردیبهشت 1398
مطالعه 4 دقیقه

امروزه سیستم های حواله ارزی متنوعی در حال فعالیت هستند که می توان با استفاده از آن انتقال وجه به خارج از ایران را انجام داد از جمله مهم ترین آن ها می توان به وسترن یونیون، مانی گرام پی پال اشاره کرد.

انواع حواله ارزی

حواله ارزی چیست؟

حواله ارزی نوعی درخواست پرداخت از سوی مشتری به بانک است که طبق آن بانک یا مؤسسه مالی به تقاضای مشتری یا دارنده یک حساب بانکی، به یکی از بانک‌های کارگزار خود در خارج از کشور، حواله‌ای را صادر می‌کند و از آن موسسه می‌خواهد مبلغ حواله را به ذینفع آن، پرداخت نماید. در واقع جهت ارسال ارز از طریق یک بانک به حساب فرد یا شرکت در بانک مقصد از حواله ارزی استفاده می گردد.

حواله های ارزی شامل دو گروه حواله های صادره و حواله های وارده  هستند که از طریق شبکه جهانی سوئیفت انجام می شوند.

پرداخت حوالجات روش های مختلفی دارد که در همه روش های پرداخت، پس از آنکه ارسال کننده از کد رهگیری یا سوئیفت معتبر بانک مقصد اطمینان حاصل کرد، واحد پول ارسالی را تعیین و معادل آن را بر اساس واحد پول بانک مبدا جهت ارسال حواله تحت عنوان حواله رمیت تحویل بانک می دهد. حوالجات ارزی از طریق بانک ثالث به بانک مقصد می رسد و در بانک مقصد بسته به نوع حساب شخص یا شرکت به واحد پول رایج تبدیل می شود و یا در حساب ارزی شخص یا شرکت ثبت می شود.

انواع حواله ارزی

  • وسترن یونیون Western Union
  • پی پال PayPal
  • مانی گرام Money Gram
  • سیستم بانکی wire Transfer
  • حواله ارزی دستی

وسترن یونیون Western Union

وسترن یونیون یکی از قدیمی ترین روش های انتقال ارز است و به دلیل اینکه با شعب مختلف و روش های مختلف برداشت وجه را انجام می دهد به یکی از محبوبترین انواع حواله ارزی تبدیل شده است. وسترن یونیون امکان انتقال ارز را به سراسر دنیا فراهم کرده است ولی از آنجا که مقدار کارمزد بسیار زیادی برای ارسال حواله ارزی دریافت می کنند بسیاری از افراد به سر اغ روش های دیگر می روند. لازم به ذکر است که وسترن یونیون هیچ شعبه‌ای در ایران ندارد.

پی پال PayPal

پی‌پال یک شرکت آمریکایی است که در زمینه تجارت الکترونیکی و سامانه انتقال وجه الکترونیکی آن فعالیت می‌کند. سامانه پی‌پال پرداخت و انتقال وجه را از طریق اینترنت و بصورت آنی ممکن می‌سازد و جایگزین مناسبی برای شیوه‌های سنتی نقل و انتقال وجه نقد همانند چک و حواله پولی است. پی‌پل در سال ۱۹۹۸ تأسیس شد و عرضه اولیه سهام این شرکت در سال ۲۰۰۲ اتفاق افتاد. پی‌پال یکی از بزرگترین شرکتهای پرداخت الکترونیکی در سرتاسر جهان است. از پی پال برای پرداخت هزینه چاپ مقاله، ثبت نام در آزمون ها، کنفرانس ها، سمینارهای بین المللی، خرید از وب سایت خارجی و... استفاده می شود. و اما کاربرد مهم پی پال ارسال مبالغ مورد نظر به واحدهای ارزی مختلف برای اشخاص، موسسات، شرکت ها و وب سایت های خارجی بدون نیاز به حواله بانکی از طریق صرافی ها یا خرید کارت اعتباری است. با وجود کاربرد گسترده PayPal متاسفانه ایرانیان به خاطر تحریم های موجود امکان استفاده از آن را ندارند و در صورت ایجاد حساب و مشخص شدن کوچکترین ارتباطی با ایران بلافاصله حساب کاربری آن‌ها مسدود خواهد شد. در سیستم پی پال هزینه کارمزد ارسال حواله بسته به مقدار مبلغ و مقصد متفاوت است. هرچه مبلغ انتقالی بیشتر باید، کارمزد دریافتی بیشتر است

تصویر
 

مانی گرام Money Gram

مانی گرام یکی دیگر از سیستم های انتقال وجه در سراسر جهان است که امکان انتقال وجه به صورت حضوری و مراجعه به شعب مانی گرام و خدمات مختلفی برای ارسال و دریافت وجه دارد. این سیستم امن و قابل اعتماد  بوده و ارسال وجه را در سریع ترین زمان ممکن انجام می دهد. کارمزد انتقال وجه در سیستم مانی گرام بسته به کشور مقصد متفاوت است و انتقال وجه باید با استفاده از دلار آمریکا انجام شود.

مانی گرام را می‌توان دومین سرویس انتقال‌دهنده وجه در جهان در نظر گرفت. امکان ارسال حواله با استفاده از این سیستم به ۲۰۰ کشور در سطح جهان از طریق ۳۵۰ هزار شعبه‌ای که دارد امکان‌پذیر است. بنابراین اگر شما علاقه‌ای به استفاده از روش‌های آنلاین ندارید، می‌توانید از طریق مراجعه حضوری به شعب مانی گرام، درخواست انتقال حواله را بدهید.

سیستم بانکی wire Transfer

انتقال پول از بانکی در یک کشور به بانکی در کشوری دیگر Bank transfer  و یا Wire transfer  اطلاق می گردد. در این روش برخلاف پرداخت از طریق کارت های اعتباری دریافت وجه توسط گیرنده بین 3 الی 5 روز کاری میلادی بطول خواهد انجامید. این روش به دلیل تحریم های بانکی، به وسیله شعب ارزی بانک های ایران عملا غیرممکن است.  

حواله ارزی دستی

این روش یکی از سنتی ترین انواع حواله ارزی است که از طریق مراجعه به یکی از شعب صرافی و تعیین نام گیرنده و مقدار مبلغ، انتقال حواله انجام می شود.

اگر قصد استفاده از هریک از حواله های ارزی داشتید می توانید از کارشناسان موسسه سینا مشاوره بگیرید. موسسه سینا با سایقه فعالیت در زمینه حوالجات ارزی به اقصی نقاط دنیا می تواند شما را در انجام حوالجات ارزی همراهی کند. تمامی حواله های ارزی در موسسه سینا در سریع ترین زمان ممکن طی ۲۴ تا ۷۲ ساعت توسط کارشناسان موسسه انجام می شوند و رسید بانکی در اختیار شما قرار می گیرد. برای دریافت اطلاعات بیشتر و مشاوره جهت حواله ارزی با کارشناسان موسسه سینا تماس بگیرید تا در کمترین زمان و با کمترین هزینه به صورت صد در صد تضمینی در خواست شما انجام شود.

لطفا امتیاز خود را ثبت کنید
1 5
  ارسال به دوستان:

در پاسخ به:
اختیاری
اختیاری (نمایش داده نخواهد شد)
ضروری
پرسش و دیدگاه شما
اختیاری
اختیاری (نمایش داده نخواهد شد)
ضروری
دیدگاه کاربران

خدمات سینا ترجمه


ترجمه تخصصی کتاب

ثبت سفارش

ترجمه تخصصی مقاله

ثبت سفارش

ترجمه تخصصی متن

ثبت سفارش

ترجمه انگلیسی به فارسی

ثبت سفارش

ویراستاری متن

ثبت سفارش

پارافریز

ثبت سفارش

فرمت بندی

ثبت سفارش

ترجمه تخصصی

ثبت سفارش

اینستاگرام تلگرام