سینا ترجمه
سینا ترجمه
خانه
وبلاگ
ورود

عوامل موفقیت در مصاحبه دکتری 99

انتشار 29 دی 1398
مطالعه 2 دقیقه

آزمون مصاحبه دکتری 99 مانند آزمون کتبی دکتری سهم 50 درصدی در قبول دکتری دارد. در این جلسه سوالاتی پیرامون سابقه علمی و پژوهشی و آموزشی دانسجو پرسیده میشود که تاثیر به سزایی در قبولی داوطلبان دارد.

عوامل موفقیت در مصاحبه دکتری 99

خوشبخانه از سال 95 محدودیت دعوت به مصاحبه برای داوطلبان سراسری برداشته شد و داوطلبان می توانند سر جلسه مصاحبه همه دانشگاه هایی که موفق به کسب حدنصاب آن ها شدند ، حاضر شوند . بعد از اعلام نتایج انتخاب رشته دکتری 99 ، داوطلبانی که به مصاحبه آزمون دکتری 99 دعوت می شوند یعنی یک مرحله را با موفقیت پشت سر گذاشته است اما موفقیت نهایی به نتیجه مصاحبه بستگی دارد که باید به خوبی خود را برای آن آماده کنند . تا قبل از سال 96 سهم مصاحبه دو سوم و سهم کنکور دکتری یک سوم بود اما مطابق دفترچه ثبت نام آزمون دکتری 99 ، سال 99 سهم آزمون کتبی و مصاحبه هر کدام  50 درصد است . مصاحبه همچنان از اهمیت بالایی برخوردار است چون به داوطلبان کمک می ‌کند شانس پذیرش بالایی داشته باشند. مصاحبه دکتری و چگونگی شرکت در آن به قدری مهم است که داوطلبان بعد از آزمون باید تمام تمرکز خود را برای ارتقا رزومه و آمادگی کامل د جلسه مصاحبه دکتری داشته باشند.

تصویر

آزمون مصاحبه دکتری تاثیر بسزایی در قبولی آزمون دکتری دارد. امتیاز بندی مصاحبه دکتری به فعالیت های آموزشی و پژوهشی داوطلب تعلق می گیرد. به طوری که در این امتیاز بندی 30 امتیاز برای امتیازات پژوهشی و 40 امتیاز برای امتیازات آموزشی در نظر گرفته می شود.

امتیاز های پژوهشی

در امتیاز دهی به فعالیت های پژوهشی داوطلبان، مقالات علمی _ پژوهشی داخلی و خارجی داوطلب، مقالات علمی- ترویجی مرتبط با رشته تحصیلی، مقالات چاپ شده در کنفرانس های معتبر (داخلی یا خارجی) ، تالیف و یا ترجمه کتاب مرتبط با رشته تحصیلی و کیفیت پایان نامه کارشناسی ارشد مورد ارزیابی و امتایز دهی قرار می گیرند.

از این میان امتیاز چاپ مقاله در مجلات علمی پژوهشی خارجی بیشترین امتیاز را دارد. لذا داوطلبان باید برای کسب امتیازات پژوهشی بالاتر بتوانند امتیاز کسب مقالات خارجی را کسب نمایند. در این راستا متقاضیان میتوانند با مراجعه به موسسه سینا اقدام به استخراج مقاله از پایان نامه و چاپ آن در مجلات معتبر نمایند.

همچنین امتیاز مقالات کنفرانسی 4 امتیاز می باشد که امتیاز کنفرانس های خارجی بین المللی دو برابر داخلی ها می باشد

علاوه بر این چاپ کتاب تالیفی و ترجمه ای شامل 4 امتیاز می باشد که موسسه سینا در خدمت داوطلبان می باشد تا تبدیل  پایان نامه آنها  به کتاب و یا ترجمه کتاب و چاپ آن بتواند برای اخذ امتیاز این بخش در خدمت داوطلیان باشد.

 امتیازات آموزشی 

در مصاحبه معدل مقطع کارشناسی ارشد و کیفیت پایان نامه نیز دارای اهمیت خاصی می باشد کیفیت پایان نامه دوران کارشناسی ارشد داوطلب نیز در این مرحله سنجیده و امتیازی به آن تعلق می گیرد. این امتیاز طبق آیین نامه امتیاز دهی آزمون مصاحبه دکتری 99 برای پایان نامه ها در سطح عالی 4 امتیاز و برای پایان نامه ها در سطح بسیار خوب 2 امتیاز می باشد. به طوریکه حداکثر امتیازی که داوطلب از این نوع فعالیت پژوهشی می تواند کسب نماید 4 امتیاز می باشد.

علاوه بر موارد اشاره شده ، امتیاز برای تدریس در مصاحبه دکترا می باشد که برخی دانشگاه ها برای سابقه تدریس امتیاز در نظر میگیرند ولی برخی دانشگاه ها بدون توجه از این مورد می گذرند و امتیازی برای داوطلب در نظر نمی گیرند.

داوطلبان می توانند با مراجعه به موسسه سینا و دریافت مشاوره ی رایگان ، با کم ترین هزینه و کم ترین زمان رزومه خود را تقویت کنند.

لطفا امتیاز خود را ثبت کنید
1 5
  ارسال به دوستان:

در پاسخ به:
اختیاری
اختیاری (نمایش داده نخواهد شد)
ضروری
پرسش و دیدگاه شما
اختیاری
اختیاری (نمایش داده نخواهد شد)
ضروری
دیدگاه کاربران

خدمات سینا ترجمه


ترجمه تخصصی کتاب

ثبت سفارش

ترجمه تخصصی مقاله

ثبت سفارش

ترجمه تخصصی متن

ثبت سفارش

ترجمه انگلیسی به فارسی

ثبت سفارش

ویراستاری متن

ثبت سفارش

پارافریز

ثبت سفارش

فرمت بندی

ثبت سفارش

ترجمه تخصصی

ثبت سفارش

اینستاگرام تلگرام