سینا ترجمه
سینا ترجمه
خانه
وبلاگ
ورود

ارزش مقاله جی سی ار

انتشار 3 اردیبهشت 1399
مطالعه 4 دقیقه

امروزه با توجه به لزوم مطالعات پژوهشی و نگارش مقالات علمی برای قشر دانشجو و دانشگاهی، یکی از مباحث مهم برای این افراد، یافتن منابع معتبر و استفاده از مقالات و نشریات برتر برای استناد بر اطلاعات آن‌هاست.

ارزش مقاله جی سی ار

امروزه با توجه به لزوم مطالعات پژوهشی و نگارش مقالات علمی برای قشر دانشجو و دانشگاهی، یکی از مباحث مهم برای این افراد، یافتن منابع معتبر و استفاده از مقالات و مجلات برتر برای استناد بر اطلاعات آن‌هاست. از این‌ رو باید ملاک سنجش و مرجع موثقی برای ارزیابی سطح کیفی محتوای علمی و درجه اعتبار ژورنال‌ها و مقالات چاپ شده در آنها وجود داشته باشد تا زمینه انتخاب گزینه مورد نیاز محققان با استناد به آن و براساس رتبه‌بندی ژورنال‌ها فراهم شود. رتبه‌بندی ژورنال‌ها و نشریات براساس تفاوت‌های اصلی آن‌ها، یعنی ایندکس (نمایه)، انجام می‌شود. ایندکس‌ها به عرضه اطلاعات کتاب‌شناختی مقالات مهم و اثرگذار کمک می‌کنند و بر اساس آن‌ها مقالات را از لحاظ کمی و کیفی ارزیابی کامل‌تری می‌کنند. این کار علاوه بر این‌ که به اعتبار مقالات می‌افزاید، قابلیت دسترسی سایر نویسندگان و محققان به این مطالعات و مقالات را ممکن می‌کند. 

در ایران سه پایگاه مسئول اعتبارسنجی و تعیین درجه کیفی و علمی ژورنال‌ها هستند: 1. وزارت علوم، فناوری و تحقیقات 2. وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی 3. حوزه علمیه. دانشگاهها و مراکز علمی نیز مقالات محققین را بر اساس مجلاتی که آنها را چاپ و منتشر کرده ارزش گذاری کرده و برای نویسندگان آنها امتیازات پژوهشی در نظر میگیرند. به همین دلیل وجود مقالات معتبر در رزومه تحصیلی فرد بسیار موثر خواهد بود. گروهی از این مقالات معتبر که بالاترین امتیاز پژوهشی به آنها اختصاص یافته، مقالات JCR می باشند. JCR وابسته به موسسه ISI می باشد و چاپ مقالات در مجلات آن به سختی صورت می گیرد و به این دلیل مقالات JCR از اعتبار و ارزش بالای علمی برخوردار هستند. مقالات jcr پس از ارسال به مجلات توسط داوران متخصص و حرفه ای مجلات JCR، از نظر ساختار علمی و موضوع تحقیق مورد بررسی قرار میگیرند و در صورت تایید برای چاپ در مجله پذیرش میشوند. به همین دلیل چاپ و اکسپت شدن مقالات JCR نسبت به سایر مقالات زمان بیشتری خواهد برد زیرا داوری دقیقی در مورد این مقالات صورت می گیرد. از طرف دیگر مقالات JCR باید از نظر ساختاری، از شکل و ساختار مشخص مقالات علمی پیروی کند.

مجلات پایگاه  jcr از طریق ضریبی به نام ایمپکت فکتور ارزش گذاری و رتبه بندی علمی می شوند. این ضریب، عددی است که با محاسبات خاص خود میزان رفرنس هایی که به مقالات یک مجله در یک بازه زمانی مشخص صورت گرفته را مشخص می کند. ISI سالانه ایمپکت فکتور هر مجله را مشخص کرده و اعلام می دارد. دو نوع مقاله و لیست موسسه آی اس آی سالانه اعلام می شود. لیستی که مجلات بدون ایمپکت فکتور را معرفی می کند ISI-LIST نام دارد و بخشی که مجلات ایمپکت فکتور دار در آن لیست شده اند همان مجلات JCR هستند که این موضوع ارزش علمی این نوع از مجلات را به مقدار قابل ملاحظه افزایش داده است. مجلاتی که دارای ایمپکت فکتور هستند به این دلیل که از فیلترهای دقیق علمی رد شده اند دارای ارزش علمی بالایی در محیط های آکادمیک هستند و هرچه ضریب ایمپکت فکتور مجله ای بالاتر باشد ارزش و اعتبار علمی آن نیز بیشتر بوده و به همان نسبت مقالات سطح بالاتری را پذیرش می کنند. نکته مهم دیگر این که مقالات JCR همگی به زبان انگلیسی هستند و مقاله ای قابلیت چاپ در مجلات JCR را پیدا می کند که حتما به زبان انگلیسی نوشته شده باشد. از این رو ترجمه تخصصی و نیتیو مقالات قبل از ارسال آنها به مجلات jcr بسیار حائز اهمیت است و نقش بسزایی در پذیرش و چاپ آنها دارد. 

خدمات چاپ مقاله JCR در موسسه سینا

چاپ مقالات علمی در مجلات معتبر بین المللی JCR یکی از موفقیت های یک محقق یا دانشجو در مسیر پژوهشی خود است اما به دلیل پیچیدگی و طولانی بودن مسیر پروسه اکسپت و چاپ مقاله در این مجلات، اغلب افراد نگرانی هایی از این بابت دارند. اما ما توصیه میکنیم دغدغه ای از این جهت نداشته باشید. زیرا ما در موسسه سینا با تکیه بر تخصص و تجربه همکاران و متخصصان کاربلد خود، در طول فعالیت چندساله موسسه، مقالات متعددی در معتبرترین مجلات دنیا از جمله jcr به چاپ رسانده است. خدمات متنوعی از اعتبارسنجی و معرفی مجله تا ترجمه و سابمیت مقاله در این زمینه به شما عزیزان ارائه میشود که بسته به نیاز و هدف خود امکان بهره مندی از آنها برای شما فراهم شده است و میتوانید بصورت غیرحضوری و آنلاین درخواست خود را برای استفاده از این خدمات ثبت کنید. 

بیشتر بخوانید:

خدمات چاپ مقاله جی سی آر

تفاوت چاپ مقاله در مجلات JCR و ISI

راهنمای انتخاب مجله از JCR

ایمکپت فکتور مقاله جی سی آر

لطفا امتیاز خود را ثبت کنید
1 5
  ارسال به دوستان:

در پاسخ به:
اختیاری
اختیاری (نمایش داده نخواهد شد)
ضروری
پرسش و دیدگاه شما
اختیاری
اختیاری (نمایش داده نخواهد شد)
ضروری
دیدگاه کاربران

خدمات سینا ترجمه


ترجمه تخصصی کتاب

ثبت سفارش

ترجمه تخصصی مقاله

ثبت سفارش

ترجمه تخصصی متن

ثبت سفارش

ترجمه انگلیسی به فارسی

ثبت سفارش

ویراستاری متن

ثبت سفارش

پارافریز

ثبت سفارش

فرمت بندی

ثبت سفارش

ترجمه تخصصی

ثبت سفارش

اینستاگرام تلگرام