سینا ترجمه
سینا ترجمه
خانه
وبلاگ
ورود

اسکوپ مجله چیست ؟

انتشار 10 آبان 1399
مطالعه 2 دقیقه

مهم ترین نکته در انتخاب مجله برای سابمیت مقاله ، درنظر گرفتن اسکوپ Scope مجله است. اگر موضوع مقاله در اسکوپ مجله نباشد، پیش از داوری ریجکت می شود.

اسکوپ مجله چیست ؟

مهم ترین نکته در انتخاب مجله برای سابمیت مقاله ، درنظر گرفتن اسکوپ Scope مجله است. موضوع مقالات علمی نگارش شده و یا استخراج شده از پایان نامه باید در اسکوپ مجله ی انتخابی شما باشد ، در غیر این صورت در همان ابتدا پیش از داوری ریجکت می شود و پیغام out of scope یعنی خارج از حیطه کاری و موضوعی مجله را دریافت می کنید.

اسکوپ Scope مجله چیست ؟

منظور از اسکوپ مجله یعنی حوزه علمی مجله . وقتی صحبت از اسکوپ مجله می شود صحبت از این است که آیا مجله ای که انتخاب نموده اید در حوزه علمی و تخصص مقاله شما فعالیتی دارد یا نه ؟

هنگام انتخاب یک مجله، به پرسش زیر دقت نمایید: حیطه کاری و اهداف مجله چیست؟ هر مجله اهداف و حیطه کاری ( Scope ) مختص خود دارد. مهم ترین معیار برای انتخاب مجله، هماهنگی موضوع مقاله با اهداف و حیطه کاری آن مجله می باشد. برای مثال نمی توان مقاله پژوهشی را به مجله ای که فقط مقالات مروری چاپ می کند، ارسال بفرمایید. برای دانستن اسکوپ و یا حیطه کاری مجلات می توان به سایت مجلات مراجعه کرد و از بخش اسکوپ مجله به حیطه کاری مجله پی برد. برخی از مجلات در بخشی مجزا در صفحه اول اسکوپ مجله خود را مشخص کرده اند به این صورت که با ادرس دهی در صفحه اول دسترسی به اسکوپ مجله را مشخص کرده اند .

در سایت مجلات در قسمت اهداف و حیطه کاری (Aims and Scopes)، حیطه علمی و کاری مجله نوشته شده است. هماهنگی موضوع مقاله با حیطه کاری مجله بسیار مهم است و لذا توصیه می شود که از سایت مجله، قسمت «اهداف و حوزه کاری» را مطالعه و بررسی کنید. در صورتیکه مقاله به مجله ای ارسال شود که با حوزه کاری آن هماهنگی ندارد، پس از چند روز و حتی چندین هفته، پیغامی مبنی بر ناهماهنگی موضوع مقاله با حیطه کاری مجله (out of scope) از طرف مجله به نویسندگان ارسال می شود و مقاله بدون داوری، رد می شود. در این حالت بدون کسب نتیجه ای، چند هفته وقت تلف شده است.

اطمینان از انتخاب درست مجله

برای انتخاب مجله ی درست و مناسب هم راستای مقاله خود میتوایند از کارشناسان موسسه سینا در این زمینه راهنمایی بخواهید. موسسه سینا با داشتن سابقه ی طولانی در زمینه ارسال مقالات به مجلات و اخذ پذیرش از مجلات خارجی و داخلی ، و اشنایی که با بیشتر مجلات معتبر دارند ، میتوانند بهترین مجله ی مناسب برای مقاله شما را معرفی نموده و برای اخذ پذیرش و چاپ مقاله تان اقدام نمایند.

لطفا امتیاز خود را ثبت کنید
1 5
  ارسال به دوستان:

در پاسخ به:
اختیاری
اختیاری (نمایش داده نخواهد شد)
ضروری
پرسش و دیدگاه شما
اختیاری
اختیاری (نمایش داده نخواهد شد)
ضروری
دیدگاه کاربران

خدمات سینا ترجمه


ترجمه تخصصی کتاب

ثبت سفارش

ترجمه تخصصی مقاله

ثبت سفارش

ترجمه تخصصی متن

ثبت سفارش

ترجمه انگلیسی به فارسی

ثبت سفارش

ویراستاری متن

ثبت سفارش

پارافریز

ثبت سفارش

فرمت بندی

ثبت سفارش

ترجمه تخصصی

ثبت سفارش

اینستاگرام تلگرام