سینا ترجمه
سینا ترجمه
خانه
وبلاگ
ورود

اصلاح آئین نامه بازنشستگی اساتید دانشگاه تهران

انتشار 8 خرداد 1397
مطالعه 2 دقیقه

رئیس دانشگاه تهران از اصلاح آئین‌ نامه بازنشستگی اساتید این دانشگاه تا قبل از مهر ماه جاری خبر داد

اصلاح آئین نامه بازنشستگی اساتید دانشگاه تهران

رئیس دانشگاه تهران در خصوص از اصلاح آئین‌ نامه بازنشستگی اساتید گفت: براساس آئین‌ نامه جدید اساتید ممتاز کشوری بدون محدودیت زمانی می‌توانند در دانشگاه به فعالیت خود ادامه دهند.

دکتر محمود نیلی‌احمدآبادی در گفت‌و گو با ایسنا، ضمن اعلام این مطلب به سیاست‌های دانشگاه تهران در خصوص بازنشستگی اعضای هیات علمی اشاره کرد و افزود: به دنبال این نیستیم که اساتید با تجربه را بازنشسته کنیم تا جا برای حضور نخبگان جوان فراهم شود، چرا که لزوما این اساتید مانعی برای جذب اعضای هیات علمی جوان نیستند.

وی تاکید کرد: استنباط دانشگاه تهران برای بازنشستگی اساتید این است که این افراد حداکثر بازدهی لازم را در دوران خدمت در محیط‌های علمی به کار گرفته‌اند و در سن ۷۰ سالگی بازدهی لازم برای ادامه کار ندارند. بنابراین بازنشستگی فرصتی برای اساتید دانشگاه‌ها است تا آن‌ها بتوانند عمر خود را با آرامش سپری کنند.

دکتر نیلی تصریح کرد: سیاست ما این است که ارتباط بازنشستگان با دانشگاه قطع نشود و دانشگاه بر اساس همان سیستم قبل، گرنت خود را به اساتید بعد از بازنشستگی نیز اعطا خواهد کرد. همچنان که در حال حاضر اساتید بازنشسته بسیار زیادی در دانشگاه تهران حضور دارند اما بعضا از اساتید جوان فعال‌تر هستند و فعالیت خود را در قالب‌های مختلف نظیر جذب پایان‌نامه، ‌ارائه کلاس‌های درس و غیره… ادامه می‌دهند.

رئیس دانشگاه تهران، خاطرنشان کرد: در حال حاضر برخی از مشاورین من و همچنین بسیاری از افرادی که با دانشگاه در پروژه‌های مختلف همکاری دارند، از اساتید بازنشسته هستند، چرا که دانشگاه تهران ظرفیت بکارگیری بازنشستگان را دارد. منظور ما از بازنشستگی این است که صندوق پرداخت حقوق این افراد به جای دانشگاه به سازمان بازنشستگی کشوری منتقل شود، لذا بسیاری از اختیاراتی که در حال حاضر اعضای هیات علمی ما دارند،‌ بازنشستگان نیز آن اختیارات را دارند.

دکتر نیلی همچنین از اصلاح آئین‌نامه بازنشستگی اساتید در دانشگاه تهران خبر داد و گفت: ما مسیر جدیدی را در این دانشگاه ایجاد کردیم که براساس آن اساتید ممتاز نیز بتوانند در دانشگاه، امکان فعالیت داشته باشند. ضمن اینکه دانشگاه تهران، اولین دانشگاهی است که آئین‌نامه استاد ممتازی را برای اساتید بازنشسته اجرایی نمود،‌ در حال حاضر از اساتید برجسته‌ای نظیر استاد شفیعی کدکنی (استاد ممتاز) استفاده می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر سه استاد ممتاز در دانشگاه تهران مشغول فعالیت هستند، با اصلاح آئین‌نامه بازنشستگی اساتید، امیدوار هستیم افراد برجسته بسیاری را در دانشگاه به فعالیت خود ادامه دهند.

رئیس دانشگاه تهران همچنین یادآور شد: تاکنون اساتید علاقه زیادی به استفاده از آئین‌نامه استاد ممتازی نداشتند، اما با توجه به شرایط بازنشستگی میزان این استقبال افزایش خواهد یافت. در واقع در تاکید آئین‌نامه سابق بر این بود که افراد خودشان برای استاد ممتازی ثبت نام کنند که اساتید برجسته این کار را نمی‌کردند اما در آئین‌نامه فعلی تاکید شده که دانشگاه، افراد را به عنوان استاد ممتاز معرفی نماید.

دکتر نیلی در پایان اظهارکرد: آئین‌نامه وزارت علوم در خصوص بازنشستگی اساتید تاکید می‌کند که استادان ممتاز می‌توانند سه سال بیشتر از سن بازنشستگی در دانشگاه فعالیت کنند، اما در آئین‌نامه اصلاحی دانشگاه تهران که به زودی در هیات امنا تصویب خواهد شد، تاکید شده اساتید ممتاز می‌توانند در دانشگاه حضور داشته باشند اما باید هر سه سال یک بار مدت فعالیت‌های آن‌ها تمدید شود یعنی محدودیت بازنشستگی برای این استادان وجود ندارد.

لطفا امتیاز خود را ثبت کنید
1 5
  ارسال به دوستان:

در پاسخ به:
اختیاری
اختیاری (نمایش داده نخواهد شد)
ضروری
پرسش و دیدگاه شما
اختیاری
اختیاری (نمایش داده نخواهد شد)
ضروری
دیدگاه کاربران

خدمات سینا ترجمه


ترجمه تخصصی کتاب

ثبت سفارش

ترجمه تخصصی مقاله

ثبت سفارش

ترجمه تخصصی متن

ثبت سفارش

ترجمه انگلیسی به فارسی

ثبت سفارش

ویراستاری متن

ثبت سفارش

پارافریز

ثبت سفارش

فرمت بندی

ثبت سفارش

ترجمه تخصصی

ثبت سفارش

اینستاگرام تلگرام