سینا ترجمه
سینا ترجمه
خانه
وبلاگ
ورود

اصلی ترین دلایل ریجکت مقاله چیست؟

انتشار 15 فروردین 1397
مطالعه 1 دقیقه

َبیشتر مجلات میزان ریجکت حدود ۵۰ درصد را دارند البته این درصد کاملا بستگی به مجله دارد. مثلا میزان ریجکت مجلات با ایمپکت بالا حدود ۸۰ درصد است این در حالی است که در مجلات تازه کار این میزان ۱۰ تا ۳۰ درصد است. این مساله برای نویسندگان واقعا اهمیت دارد که چرا ادیتورها مقالاتشان را ریجکت کرده اند

اصلی ترین دلایل ریجکت مقاله چیست؟

وقتی مقاله ای به مجله ی با کیفیتی فرستاده میشود ، پیش آنکه بدست سر دبیر برسد ، مورد بررسی قرار می گیرد و جالب است بدانید که حدود نیمی از آن ها به دلیل ایرادات و خطاهای نگارشی ، قبل از داوری ریجکت شده و  به نویسنده برگشت داده میشود.بنابراین قبل از ارسال مقاله ابتدا تمام ایرادات نگارشی و املایی آن را برطرف کنید سپس اقدام به ارسال مقاله نمایید.در زیر به بررسی دلایل ریجکت شدن مقاله می پردازیم.

عمده دلایل ریجکت مقاله:

1-انتخاب نادرست مجله

باید در انتخاب درست یک ژورنال که با محتوای مجله همخوانی داشته باشد کاملا دقت کنید.در برخی از موارد مقاله ی شما در حیطه ی فعالیت های علمی آن مجله نیست.باید مجله شما در حیطه فعالیت های علمی ژورنالی باشد که مقاله برای آن فرستاده می شود.

2-دلایل سیاسی

گاهی وقتها ممکن است مقاله به دلایلی غیر از ایرادات فنی ، متنی یا موضوعی  رد شود.معمولا این چنین ایراداتی از سوی ژورنالهای آمریکایی صورت میگیرد و مقاله را بدلایل سیاسی ریجکت میکنند.

3-عدم جذابیت موضوع برای مجله

معمولا در مجلات تخصصی و فوق تخصصی ، به دلیل عدم جذابیت موضوع مقاله وعدم تطابق با سایر مجلات منتشر شده در آن ژورنال، سردبیر مجله، مقاله را همخوان با معیار های ژورنال نداند و آن را به نویسنده بازگشت دهد.بنابرین قبل از انتخاب یک ژورنال  معیار ها و استاندارد های مطرح شده در سایت مجله را بررسی و مطالعه کرده تا از بروز مشکلات این چنینی جلوگیری کرده باشید.

4-موضوع تکراری

ممکن است مقاله ی شما ، محتوایی تکراری یا کهنه داشته باشد.ادیتور مجله با بررسی سرقت ادبی مقاله در تمام منابع علمی جستجو می کند و در صورت رویت ، مقاله ی شما را رد میکند.ممکن است شما همزمان با محقق دیگری در مورد موضوع خاص مقاله چاپ کرده اید که مقاله ی شما را میتوان موازی با مقاله ی محقق دیگر دانست و  بدلیل تکراری بودن ممکن است ریجکت شود.

5-ایرادات فنی و علمی

ممکن است مقاله شما به یکی از دلایل دیگر اعم از تفسیر طولانی و بیش از اندازه نتایج، دشوار بودن درک مقاله و نداشتن قابلیت دنبال کردن مطلب، بیان غیر کافی مسائل مطروحه، ارائه نارسای اطلاعات، نقصان یک چارچوب معین برای مسیر حرکتی مقاله به سوی نتیجه، تفسیر کم یا بیش از حد یک مبحث، چکیده نامناسب و دلایلی از این قبیل رد شود که با انجام ویرایش علمی قابل حل است.

6-ایراد ویرایشی

یکی از شایع ترین ایرادات سردبیران ، اکثرا ایرادات جزیی یا کلی در متن انگلیسی مقاله است. معمولاً محقق را به انجام ویرایش توسط یک ویراستار نیتیو یا یک ویراستار حرفه ای تشویق می کند. گاهی این رد شدن صحیح و منطقی است و مقاله با انجام ویرایش نیتیو و رفع ایرادها پذیرفته می شود.

لطفا امتیاز خود را ثبت کنید
1 5
  ارسال به دوستان:

در پاسخ به:
اختیاری
اختیاری (نمایش داده نخواهد شد)
ضروری
پرسش و دیدگاه شما
اختیاری
اختیاری (نمایش داده نخواهد شد)
ضروری
دیدگاه کاربران

خدمات سینا ترجمه


ترجمه تخصصی کتاب

ثبت سفارش

ترجمه تخصصی مقاله

ثبت سفارش

ترجمه تخصصی متن

ثبت سفارش

ترجمه انگلیسی به فارسی

ثبت سفارش

ویراستاری متن

ثبت سفارش

پارافریز

ثبت سفارش

فرمت بندی

ثبت سفارش

ترجمه تخصصی

ثبت سفارش

اینستاگرام تلگرام