سینا ترجمه
سینا ترجمه
خانه
وبلاگ
ورود

استخراج و چاپ مقاله ISI

انتشار 28 خرداد 1397
مطالعه 12 دقیقه

دانشجویانی که نگارش پایان نامه خود را به اتمام رسانده اند در صورتی که پایان نامه از لحاظ اعتبار علمی به درستی نوشته شده باشد، میتوان آن را در قالب مقاله در آورده و آن را در مجلات معتبر داخلی یا خارجی به چاپ رساند. مقالات علمی استخراج شده از پایان نامه علاوه بر کسب نمره کامل پایان نامه، امتیازات پژوهشی زیادی برای دانشجو به همراه دارد. مثلا میتواند از دانشگاه های معتبر خارجی پذیرش بگیرد یا استخدام ادارات دولتی شود و حتی در مصاحبه دکتری امتیاز قابل قبولی دریافت کند. داشتن مقاله چاپ شده در مجلات معتبر بهترین راه تقویت رزومه فرد است. تعداد مقالاتی که می تواند از یک پایان نامه استخراج شود، بستگی به حجم کار پژوهشی دارد. موضوعات پایان نامه مقطع کارشناسی ارشد معمولا به گونه ای انتخاب می شود که برای دانشجو قابل انجام باشد و معمولا 1 یا 2 مقاله از آن استخراج می شود. اما از تز دکتری که موضوعات پیچیده ای را انتخاب می کنند معمولا تا 5 مقاله هم قابل استخراج می باشد. اگر می خواهید مقالات استخراج شده خود را در مجلات معتبر به چاپ برسانید، بایستی از ابتدای کار نگارش مقاله خود، دقیق علم کنید و مقاله را بر اساس اصول نگارشی مقاله نویسی، بنویسید تا مقاله شما از سوی مجله ریجکت نشود. هر چه نتیجه گیری های شما محکم تر و دقیق تر باشد مقاله استخراجی شما شانس بیشتری برای چاپ شدن خواهد داشت.در این بخش راهکارهایی را در خصوص نحوه استخراج مقاله از پایان نامه ارائه می دهیم تا بتوانید براحتی از پایان نامه خود یک مقاله خوب استخراج کنید.

مزایای استخراج مقاله از پایان نامه

محققان و پژوهشگران معمولا برای پذیرش و چاپ مقاله خود دو نوع هدف دنبال میکنند. یا میخواهند نتایج علمی حاصل شده از تحقیقات را برای جامعه علمی و علاقه مندان علم جهت بالا بردن سواد علمی انتشار و ترویج دهند. و یا اینکه از امتیاز چاپ مقاله در رزومه کاری و تحصیلی و بالا بردن شاخص های علمی نویسنده و مقاله بهره ببرند. هدف از چاپ مقاله هر کدام از این موارد که باشد مزایای دیگری نیز نصیب پژوهشگران خواهد شد که در ذیل به آنها اشاره می کنیم:

پذیرش گرفتن از دانشگاه های معتبر خارجی و مهاجرت به کشورهای دیگر

ارتقای شغلی و افزایش حقوق و مزایا

قبولی راحت تر در مصاحبه دکتری

به عضویت درآمدن در هیئت علمی برای اساتید

شناخته شدن به عنوان یک نخبه علمی

شناخته شدن به عنوان یک فرد متخصص و صاحب نظر در موضوعات مختلف

نظریه پردازی و بیان دیدگاه های نویسندگان در زمینه های تخصصی

ادامه تحصیل در مقطع، رشته و دانشگاه مورد علاقه در تمامی واحد های دانشگاه آزاد اسلامی بدون گرفتن آزمون ورودی

امکان اخذ پروژه های تحقیقاتی و پژوهشی با درآمد و هزینه هایی بسیار بالا

ارائه پژوهش و دستاوردها به سازمان های دولتی و شرکت های خصوصی تحت امر

ثبت نمودن تحقیقات و مطالعات و پژوهش انجام شده به نام نویسندگان و حفظ دائم آن ها

مزایای استخراج مقاله از پایان نامه

چگونه از پایان نامه، مقاله استخراج کنیم؟

استخراج مقاله از پایان نامه کارشناسی ارشد یا دکتری کار دشواری نیست و فقط نیاز به تجربه و آگاهی شما از پروسه و نحوه کار دارد. در صورتی که فرآیند نوشتن مقاله از پایان نامه مطابق با استانداردهای ساختاری مقالات علمی انجام نشود تبدیل به یک کار پژوهشی ضعیف می شود که قابلیت چاپ در هیچ یک از مجلات معتبر علمی را نخواهد داشت. در ادامه ضمن آشنایی با ساختار یک مقاله استاندارد، مراحل استخراج مقاله از پایان نامه را نیز فرا میگیرید.

نحوه انتخاب عنوان مقاله

یکی از مهم ترین بخش های مقاله نویسی، انتخاب عنوان جذاب برای مقاله است. هر چقدر عنوان مقاله شما ساده تر و در عین حال جذاب تر باشد، باعث جذب خوانندگان بیشتری به خود خواهد شد. گاهی برخی از دانشجویان تصور می کنند که مقاله استخراج شده از پایان نامه باید همان عنوان پایان نامه را داشته باشد. در صورتی که این تصور اشتباه است. یک دلیل آن این است که اغلب پایان نامه ها دارای عناوین طولانی هستند و انتخاب یک عنوان طویل برای مقاله نه تنها جالب نیست از طرفی از سوی برخی از مجلات نیز ایراد محسوب می شود. مورد دوم اینکه ممکن است شما بخواهید از پایان نامه خود 2 مقاله استخراج نمایید در این صورت، نمی توانید عنوان پایان نامه خود را برای هر دو مقاله انتخای کنید. بنابراین هرگز این تصور را نداشته باشید که بایستی حتما عنوان مقاله عینا عنوان پایان نامه شما باشد. نکته مهم دیگر در انتخاب عنوان مقاله این است که حتما کلمات کلیدی مهم خود را در عنوان بکار ببرید تا در جستجوی مقاله شما تاثیرگزار باشد. وجود این کلمات کلیدی به خواننده کمک می کند تا کلیات کار شما را درک نماید.

نحوه نوشتن چکیده مقاله

در خصوص چکیده مقاله، با توجه به اهمیت بالای آن، می تواند تمام موارد گفته شده در عنوان را ذکر کرد. اینکه لزوما چکیده مقاله نمی تواند همان چکیده پایان نامه باشد. شاید شما در هنگام نوشتن پایان نامه اهمیتی به چکیده آن نداده باشید و صرفا چند جمله برای خالی نماند آن بخش درج کرده باشید. در حالی که اهمیت چکیده در مقاله بسیار بیشتر از بخش های دیگر مقاله، حتی عنوان می باشد. این را به یاد داشته باشید که ادیتور مجلات علمی، اولین بخشی که از مقاله شما می خوانند، چکیده مقاله است. اگر برایشان جذاب باشد و در حیطه فعالیت مجله باشد، به سراغ بخش های دیگر مقاله می روند. خوانندگان نیز این چنین هستند. شما خودتان زمانی که مقاله را سرچ می کنید، قبل از خواندن چکیده به سراغ مقدمه و نتایج نمیروید. در واقع خواندن چکیده یک دید کلی به خواننده می دهد تا به او بگوید که آیا این مقاله به درد او میخورد یا نه. در نتیجه در نوشتن چکیده مقاله بیشترین دقت را باید داشته باشید زیرا معرف مقاله شما به خواننده، داور و ادیتور مجله، چکیده شماست.
نکات مهم دیگری نیز در نوشتن چکیده وجود دارد که بایستی به آنها توجه نمایید. اینکه حجم چکیده مقاله چقدر باشد و با چه ساختاری نوشته شود، بستگی به مجله ای دارد که قصد دارید مقاله خود را در آن سابمیت کنید. ممکن است مجله ای از شما بخواهد که حجم مقاله خود را تا 200 کلمه بنویسید و از ساختار بخش بندی شده ( مقدمه و هدف، روش کار، نتایج و بحث) استفاده نمایید. یا مجله دیگر بخواهد که چکیده خود را در حد 100 کلمه و در یک پاراگراف بصورت کلی بیان کنید. بنابراین لازم است قبل از نوشتن چکیده مقاله حتما از دستورالعمل مجله مطلع شوید.

چکیده مقاله

نوشتن مقدمه مقاله

نوشتن مقدمه مقاله بر اساس مقدمه و ادبیات پژوهشی پایان نامه

معمولا طولانی ترین بخش پایان نامه، فصل دوم آن ( مقدمه و ادبیات پژوهشی) می باشد. حجم این بخش معمولا بین 20 تا 50 صفحه می باشد. اما هنگام نوشتن بخش مقدمه مقاله، بایستی این حجم را به 1 تا 1.5 صفحه برسانید. بخش مقدمه مقاله با یک تعریف کلی از موضوع آغاز شده و سپس پیشینه ای از موضوع مطرح می شود. در ادامه علل اهمیت موضوع را مطرح کرده و در نهایت سوال اصلی پژوهش و فرضیه را می نویسید. شما باید بدانید که در مقالات بین المللی، هدف مقدمه بیان مسئله اصلی و عوامل ایجاد کننده مشکل است، به طوری که خواننده به طور کامل مشکل اصلی را درک کند. بیشترین بخش مقدمه مقاله ، مربوط به پیشینه تحقیق است. در این قسمت باید به تحقیقات قبلی در مورد موضوع خود اشاره کنید. هرچه پیشینه تحقیق شما بیشتر باشد، اعتبار بیشتری که به مقاله شما افزوده می شود. بعد از اتمام پیشینه پژوهشی بلافاصله اهداف و فرضیه های مقاله را مطرح کنید. این قسمت در فصل اول پایان نامه شما نوشته می شود.

نوشتن بخش مواد و روش کار مقاله

هر پروژه تحقیقاتی بر مبنای یکسری روش های مشخص پیش می رود تا بتواند به نتایج مطلوب برسد. این روش ها در مطالعات مختلف متفاوت است. در مطالعات رشته های پزشکی و پیراپزشکی، شامل روش های آزمایشگاهی می باشد. در مطالعات حوزه های مشاوره و علوم تربیتی بیشتر بصورت پرسشنامه ای می باشد و موارد دیگر. در پایان نامه، فصل سوم مربوط به روش کار شماست و بایستی تمامی مواد مورد استفاده و روش های بکار برده شده بطور کامل و دقیق ذکر نمایید. توجه داشته باشید که یکی از حساس ترین بخش خای مقاله و پایان نامه بخش روش کار است. شاید در پایان نامه وجود یک اشتباه در این بخش قابل جبران باشد اما هر خطا و اشتباه در روش کار مقاله غیرقابل جبران است. زیرا یک مقاله بعد از انتشار در اختیار هزاران محقق دیگر قرار میگیرد و شما هرگز نخواهید توانست این اشتباه را تصحیح نمایید. بنابراین لازم است تا در درج ارقام و فرمول های ریاضی و شیمی توجه زیادی داشته باشید تا در صورتی که محقق دیگری خواست کار شما را تکرار نماید، بدون هیچ مشکلی به نتایج شما دست یابد، در غیر اینصورت تمام کار پژوهشی شما زیر سوال خواهد رفت.

نوشتن نتایج تحقیق در مقاله

نوشتن نتایج تحقیق در مقاله

بخش نتایج مقاله، بخش پرطرفدار و مهم توسط محققین دیگر است. در واقع هدف اصلی از انجام یک کار پژوهشی، ارائه نتایج مطلوب و گزارش آن به جهانیان است. بنابراین این بخش نیز به اندازه بخش روش کار بسیار حساس و مهم می باشد. در نتیجه در نوشتن نتایج مقاله بایستی دقت زیادی داشته باشید. بخصوص که بیشترین میزان خطاها در مقالات ریجکت شده، در این بخش دیده شده است. سعی نمایید برای زیباتر شدن مقاله خود از جداول و نمودار استفاده کنید (البته در حد معقول). جداول به یکپارچگی نتایج شما کمک می کند و نمودار فهم خواننده را از نتایج بیشتر می کند. نکته ای که لازم است در اینجا متذکر شویم این است که اگر نتایج کار پژوهشی شما خیلی زیاد است می توانید دو مقاله از پایان نامه خود استخراج نمایید. زیرا مجلات برای تعداد صفحات و کلمات مقاله شما محدودیت تعیین می کنند. معمولا یک مقاله پژوهشی نبایستی بیشتر از 15 صفحه باشد. بنابراین سعی کنید بر حسب دیتاها و نتایج کار پایان نامه خود اقدام به استخراج مقاله نمایید.

بحث و نتیجه گیری مقاله

قصد 5 پایان نامه شامل تجزیه و تحلیل نتایج و مقایسه آنها با نتایج پژوهش های مشابه قبلی می باشد. در واقع این بخش با یک مقدمه کوتاه از موضوع پژوهش آغاز می شود و در ادامه یک توضیح کلی از نتایج کار مطرح شده و به تحلیل نتایج می پردازید. سپس نتایج خود را با نتایج قبلی مقایسه کرده و میزان تشابه و تفاوت بین نتایج را بیان می کنید. نوشتن بخش بحث مقاله نیاز به قدرت تحلیلی خوبی دارد. بایستی مهارت خوبی در تحلیل و مقایسه نتایج با یکدیگر داشته باشید. این بخش در پایان نامه ممکن است تا 10 صفحه هم نوشته شود اما شما در مقاله نبایستی بیشتر از 1.5 تا 2 صفحه بنویسید. پس سعی کنید از بین پیشینه های تحقیق، آنهایی که مشابهت زیادی به کار شما دارد را انتخاب نمایید.
برخی از مجلات از نویسندگان می خواهند تا در انتهای بحث خود یک نتیجه گیری کلی را بیان کنند و در برخی دیگر خواسته می شود که بخش نتیجه گیری را جداگانه بنویسیند. پس لازم است که به دستورالعمل مجله انتخاب مراجعه نمایید.

بحث ونتیجه گیری

محدودیت های پژوهش

محدودیت های پژوهش

اگر در طی اجرای پژوهش با محدودیت مواجه شدید که بر نتایج شما تاثیر گذاشت، حتما آن را ذکر نمایید . البته منظور از محدودیت ها فقط محدودیت های ذاتی پژوهش می باشد.

منابع یا رفرنس مقاله

از بخش های مهم دیگر در مقاله، بخش رفرنس ها یا منابع است. مطمئنا می دانید که هر نوشته علمی با ذکر منبع اصلی آن اعتبار پیدا می کند. بنابراین از همان ابتدای کار که نگارش مقاله را آغاز کرده اید، در کنار هر مطلب، منبع آن را نیز ذکر نمایید. برای اینکار می توانید در کنار هر مطلب در word، یک کامنت باز کرده و رفرنس را در آن کپی کنید تا در آخر کا کار نگارش مقاله تمام شد، رفرنس ها را یک به یک درج نمایید. در نوشتن منابع یا رفرنس به سبک های رفرنس نویسی در مجله ای که قصد دارید مقاله خود را در آن چاپ کنید، توجه نمایید. زیرا نحوه ارجاع منابع و رفرنس دهی در مقالات متفاوت است و قبل از ارسال مقاله حتما به این امر توجه کنید.

منابع یا رفرنس مقاله

فرآیند پذیرش و چاپ مقاله isi بعد از استخراج مقاله از پایان نامه

بعد از اینکه مقاله خود را از پایان نامه استخراج کردید و آماده شد، نمیتوان آن را مستقیما به مجلات isi ارسال کرد زیرا ابتدا بایستی به فرمت مجلات درآید و سپس قابل ارسال کردن باشد. برای چاپ و پذیرش مقاله در مجلات معتبر isi ابتدا باید مقاله ترجمه شده و طبق مراحل زیر اقدام به پذیرش و چاپ شود.

ثبت سفارش استخراج مقاله از پایان نامه در سینا ترجمه

مقاله نویسی دارای اصولی است که برای موفقیت در نگارش مقاله با کیفیت باید آنها را بدانیم. اگر زمان و یا اطلاعات کافی برای استخراج مقاله از پایان نامه ندارید. پیشنهاد ما برای شما سینا ترجمه می باشد .زیرا سینا ترجمه با داشتن سابقه بالغ بر 6 سال در زمینه استخراج مقاله از پایان نامه توانسته است تیمی از محققان حرفه ای را گرد هم آورد تا در تمام زمینه های تخصصی بدون محدودیت زبانی بتواند نیاز دانشجویان و محققان را در زمینه استخراج مقاله خارجی و داخلی معتبر برآورده نماید. اگر شما هم جزء افرادی هستید که نیاز به استخراج مقاله از پایان نامه دارید می توانید با آگاهی از مراحل استخراج مقاله از پایان نامه که در زیر به آن اشاره شده سفارش خود را با خیال راحت ثبت نمایید.

ثبت سفارش

ثبت سفارش و ارسال فایل پایان نامه و اطلاعات مورد نیاز برای محاسبه و اعلام قیمت نهایی

بررسی فایل

بررسی فایل پایان نامه توسط کارشناسان و برآورد اینکه چه تعداد مقاله قابل استخراج است

شروع

اعلام نتیجه به شما و دریافت تایید نهایی از جانب شما و شروع کار استخراج مقاله از پایان نامه

تحویل

تایید نهایی مقالات توسط بازرسی و تحویل فایل های نهایی مقالات استخراج شده از پایان نامه

استخراج مقاله از پایان نامه

خدمات استخراج مقاله از پایان نامه در سینا ترجمه

یکی از بزرگترین موسسات فعال در زمینه کارهای پژوهشی، سینا ترجمه می باشد. این موسسه با بهره گیری از نخبگان بزرگ مراکز آموزشی کشور، توانسته است در انواع خدمات پژوهشی حرف اول را بزند که از جمله خدمات می توان به استخراج مقاله از پایان نامه کارشناسی ارشد و تهیه مقاله از رساله دکتری اشاره کرد. در حقیقت سینا ترجمه با بهره گیری از پژوهشگران و مترجمین نیتیو آماده استخراج مقاله از پایان نامه هایی است که به زبان های مختلف نوشته شده است. اگر پایان نامه شما به زبانی فارسی یا غیرفارسی است و درخواست استخراج مقاله را دارید یا میخواهید مقاله خود را به زبانی غیر از زبان فارسی، نظیر زبان فرانسوی،آلمانی، روسی، عربی، ترکی آذربایجانی، ترکی استانبولی و ... را بصورت تخصصی و با کیفیت بالا برای ارسال به مجلات ترجمه کنید. این نوید را به شما میدهیم که سینا ترجمه میتواند بهترین گزینه برای شما باشد.

لطفا امتیاز خود را ثبت کنید
1 5
  ارسال به دوستان:



سوالات متداول

شما می توانید برای دریافت هزینه نهایی سفارش استخراج مقاله از پایان نامه را با ارسال فایل پایان نامه ثبت کنید تا کارشناسان ما بعد از بررسی سریعا قیمت را برای شما اعلام کنند.

بله، استخراج یک تا 4 مقاله از پایان نامه امکانپذیر می باشد، که جهت نظر قطعی می توانید فایل پایان نامه را برای کارشناسان ما ارسال نماید.

استخراج هر یک مقاله از پایان نامه در بازه زمانی 2 الی 3 روز کاری انجام میشود.

تمامی مولفین و محققینی که در سینا ترجمه فعالیت دارند، دارای سابقه کار طولانی و حرفه ای در این زمینه بوده و در رشته تحصیلی شما تحصیلات دانشگاهی دارند، و در ضمن برای تضمین کیفیت گارانتی تا زمان چاپ مقاله در مجلات و ژورنال ها صادر می شود.



در پاسخ به:
اختیاری
اختیاری (نمایش داده نخواهد شد)
ضروری
پرسش و دیدگاه شما
اختیاری
اختیاری (نمایش داده نخواهد شد)
ضروری
دیدگاه کاربران

خدمات سینا ترجمه


ترجمه تخصصی کتاب

ثبت سفارش

ترجمه تخصصی مقاله

ثبت سفارش

ترجمه تخصصی متن

ثبت سفارش

ترجمه انگلیسی به فارسی

ثبت سفارش

ویراستاری متن

ثبت سفارش

پارافریز

ثبت سفارش

فرمت بندی

ثبت سفارش

ترجمه تخصصی

ثبت سفارش

اینستاگرام تلگرام