سینا ترجمه
سینا ترجمه
خانه
وبلاگ
ورود

اولین آزمون MSRT سال 98 در خرداد ماه

انتشار 7 فروردین 1398
مطالعه 2 دقیقه

ثبت نام نخستین آزمون زبان انگلیسی وزارت علوم در سال 98 از نیمه اردیبهشت ماه سال آینده آغاز خواهد شد.

اولین آزمون MSRT سال 98 در خرداد ماه

MSRT چیست؟

آزمون MSRT در واقع همان MCHE است که نام آن توسط اداره­ بورس و امور دانشجویان خارج وزارت علوم تغییر پیدا کرده است.

این آزمون یک آزمون سنجش سطح زبان است که معاونت دانشجویی وزارت علوم برگزار می‌کند و برای داوطلبان متقاضی اعزام با هزینه‌ شخصی و بورسیه­ خارج از کشور و نیز دکترای داخل وزارت علوم و وزارت بهداشت و نیز داوطلبان دکترای دانشگاه آزاد اسلامی معتبر است.

آزمون MSRT، در مقایسه با امتحانات TOEFL و IELTS، ساده‌تر و کم‌هزینه‌تر است.

این آزمون ۱۰ بار در سال برگزار می‌شود.

شرکت در آزمون محدودیت ندارد و در صورت عدم قبولی در یک دوره می‌توان در دوره‌های بعدی نیز ثبت‌نام کرد. ولی داوطلبانی که نمرات آنها بالاتر از ۷۵ باشد، تا یک سال نمی‌توانند در آزمون شرکت نمایند. چون ظرفیت آزمون فوق برای مراکز دانشگاهی و آموزشی بوده و آخرین حد نصاب مراکز فوق نمره ۷۰ می‌باشد.

مدت اعتبار آزمون MSRT دو سال پس از برگزاری آزمون است.

این آزمون، نمره منفی ندارد و نمره­ قبولی در آن ۵۰ به بالا (از ۱۰۰ نمره) است، البته در مواردی بسته به دانشگاه موردنظر متغیر است.

تصویر
 

به گزارش روابط عمو می موسسه سینا، نخستین آزمون زبان انگلیسی وزارت علوم در سال 1398، در روز جمعه 98/03/24 برگزار خواهد شد. ثبت نام این آزمون از ساعت 14 روز یکشنبه 15 اردیبهشت ماه 98 آغاز خواهد شد و تا ساعت 18 یکشنبه 1398/02/22 ادامه خواهد داشت. اما با توجه به این که حوزه های برگزاری آزمون دارای ظرفیت مشخصی است، تعدادی از حوزه های برگزاری آزمون تا قبل از تاریخ پایان ثبت نام تکمیل ظرفیت می شوند.

قابل توجه است که داوطلبانی که در سامانه برای شرکت در آزمون پروفایل نساخته اند، فقط در روز و ساعت اداری از روز شنبه تا چهارشنبه 8 صبح الی 16 اجازه ساختن پروفایل در سامانه را دارند. ضمناً تائید مدارک بعد از ساختن پروفایل توسط مدیر سامانه انجام می شود.

حوزه های برگزاری آزمون MSRT خردادماه 98 تهران، اهواز، مشهد، تبریز، بابلسر، زاهدان، شیراز، همدان، قم، رشت، اصفهان، کرمانشاه، کرمان، اراک، اردبیل، یزد، کیش، بیرجند، خرم آباد، سنندج، قزوین، ایلام، گرگان، کاشان، سمنان می باشد.

نتایج این آزمون شنبه اول تیرماه 1398 اعلام خواهد شد.

گفتنی است داشتن مدرک زبان در مصاحبه دکتری دارای امتیاز است. مدرک آزمون زبان MSRT نیز مورد قبول کلیه دانشگاه های داخل کشور ازجمله دانشگاه آزاد اسلامی می باشد.

لطفا امتیاز خود را ثبت کنید
1 5
  ارسال به دوستان:

در پاسخ به:
اختیاری
اختیاری (نمایش داده نخواهد شد)
ضروری
پرسش و دیدگاه شما
اختیاری
اختیاری (نمایش داده نخواهد شد)
ضروری
دیدگاه کاربران

خدمات سینا ترجمه


ترجمه تخصصی کتاب

ثبت سفارش

ترجمه تخصصی مقاله

ثبت سفارش

ترجمه تخصصی متن

ثبت سفارش

ترجمه انگلیسی به فارسی

ثبت سفارش

ویراستاری متن

ثبت سفارش

پارافریز

ثبت سفارش

فرمت بندی

ثبت سفارش

ترجمه تخصصی

ثبت سفارش

اینستاگرام تلگرام