سینا ترجمه
سینا ترجمه
خانه
وبلاگ
ورود

آیا پذیرش و چاپ مقاله اسکوپوس در پذیرش از دانشگاه های خارجی موثر است؟

انتشار 3 بهمن 1397
مطالعه 4 دقیقه

یکی از معتبر ترین پایگاه هایی است که برای جستجوی سریع و آسان به کار میرود.یکی از خدمات موسسه سینا چاپ مقاله در این پایگاه اطلاعاتی معتبر میباشد.

آیا پذیرش و چاپ مقاله اسکوپوس در پذیرش از دانشگاه های خارجی موثر است؟

مجلات اسکوپوس (Scopus) 

مجلات اسکوپوس یکی از محصولات نشریه هلندی الزویر میباشد که در این پایگاه در حوزه های علوم انسانی علوم پزشکی علوم مهندسی علوم پایه فیزیک و شیمی میتوان مقاله جستجو کرد.این موسسه در مقایسه با موسسه تامسون رویترز تعداد بیشتری از مجلات را پوشش داده است .در واقع می توان گفت مجلات SCOPUS از لحاظ اعتبار چیزی مابین مجلات ISI بدون ایمپکت  و مجلات JCR هستند.

 اسکوپوس یک پایگاه جامع اطلاعاتی دارد. تمام مقالاتی که در نشریات نمایه شده در اسکوپوس چاپ میشوند در این پایگاه نیز نمایه میشوند. با این ویژگی شما میتوانید تعداد استنادات به هر مقاله را محاسبه کنید. اینگونه میتوان فهمید که یک مقاله تاکنون چند بار توسط سایر مقالات مورد استناد قرار گرفته است که در واقع بهترین شاخص برای تعیین کیفیت مقاله است .این خصوصیت باعث می شود تعداد ارجاعات به یک مقاله خاص و یا تعداد مقالات یک نویسنده خاص و … را به راحتی جست و جو کرد و پیدا کرد. از معایب آن می توان رایگان نبودن آن اشاره نموده شما برای دسترسی به این پایگاه نیاز به اشتراک سالانه خواهید داشت.
یکی از مزیت های این پایگاه این است کاربرانی که تازه کار هستند نیز میتوانند در آن به جستجو بپردازند.در این پایگاه می‌توان در یادکردها به جلو و عقب رفت. یعنی مقاله به چه منابعی ارجاع داده یا چه مقالاتی به این مقاله ارجاع داده‌اند. همچنین از آنجا که این پایگاه بین رشته‌ای است می‌توان  به مقالاتی که خارج از رشته محقق است نیز دست یافت. اسکوپوس همچنین برای هر نویسنده، پروفایل هم ارائه می‌دهد که اطلاعات مهمی را در بر دارد مانند affiliation (وابستگی به دانشگاه یا موسسات دیگر)، تعداد آثار چاپ شده و اطلاعات کتابشناسی آنها، مراجع و تعداد یادکردهایی که هریک از مقالات دریافت کرده است. همچنین این پایگاه، شناسه اش را برای نوسینده مقاله محاسبه می‌کند.

مجلات دارای شاخص Q1و Q2 دارای کیفیت بالایی نسبت به سایر مجلات می باشند. همچنین برای هر مولف یک کد شناسایی یا پروفایل نیز ارائه می کند که کد جهانی آن مولف به شمار می رود. داوری آسان نسبت به مجلات ISI , PUBMED دارند و در بازه ی زمانی 20 روزه جواب می دهند و هزینه چاپ مقاله در این مجلات از 800 هزار توامان به بالا می باشد.

مزیتهای چاپ مقاله در مجلات اسکوپوس (SCOPUSE)

داشتن مقاله اسکوپوس دارای امتیازات ویژه ای می باشد. مثلا اگر قصد شرکت در مصاحبه دکتری را دارید و یا می خواهید از یکی از دانشگاه های معتبر جهان بورسیه تحصیلی بگیرید ، داشتن مقاله چاپ شده در اسکوپوس می تواند امتیازات پژوهشی شما را افزایش دهد. اگر میخواهید جذب هیات علمی دانشگاه شوید و یا استاد دانشگاه هستید و در فکر ارتقاء سطح خود می باشید، چاپ مقاله در مجلات اسکوپوس می تواند به شما در این زمینه کمک نماید.

رتبه بندی مجلات scopus

  • مجلات اسکوپوس scopus از q1 تا q4 درجه بندی میشود که به صورت زیر می باشند.
  • اکسپت مقاله Q1 بهترین نوع اکسپت مقاله اسکوپوس scopus است و برای دفاع ارشد و یا گرفتن اکسبت از دانشگاه های خارجی بسیار مناسب است.البته با هماهنگی دانشگاه.
  • اکسپت مقاله Q2 فقط کمی پایین تر از  Q1 است ولی با این حال برای دفاع ارشد و یا گرفتن اکسپت از دانشگاه های خارجی مناسب است.
  • اکسپت مقاله Q3 ارزش کمتری دارد و اکثرا برای رزومه کلی و یا ارشد و … استفاده میشود.
  • اکسپت مقاله Q4 ارزشش با Q3 تقریبا برابری میکند با این تفاوت که مجله Q3 با کمی تلاش میتواند رتبه اش را Q2 کند ولی مجله Q4 راه زیادی در پیش روی دارد.

روش های جستجو در این پایگاه

برای جستجو در این پایگاه، پس از ورود به سایت کتابخانه Resources-E، ir.ac.iut.lib://http و سپس Databases را انتخاب کنید. با انتخاب گزینة Scopus وارد صفحة Search Basic می شوید. در قسمت for Search ،کلید واژه های خود را وارد کنید. از منوی آبشاری روبروی آن می توانید فیلد دلخواه از قبیل عنوان مقاله، چکیده، نویسنده و ... را انتخاب کنید تا جستجوی خود را به آن فیلد محدود کنید. در قسمت to Limit ،محدودیت های دیگری مانند سال Range Date  نوع مدرک Type Document و محدودة موضوعی Areas Subject را اعمال کنید.

تصویر

برای جستجوی مقاالت یک نویسنده، Search Author را انتخاب کرده و اسم نویسنده را وارد کنید تا لیست مقاالت آن نویسنده در این مجموعه را مشاهده کنید.

تصویر

برای جستجوی پیشرفته با استفاده از عملگرهای منطقی not, or, and و کدهای مختلف، این گزینه را انتخاب کنید. نحوه جستجو و استفاده از کدها در پایین این صفحه آمده است.

تصویر

 Refine Results Scopus :این گزینه برای محدود کردن جستجوی شما با استفاده از دسته بندی نتایج از نظر منبع مقاله Title Source .نام نویسنده Name Author سال انتشار Year نوع مدرک Type Document و محدوده موضوعی Area Subject بکار می رود. to Limit جستجوی شما را به گزینه هایی که انتخاب نمائید محدود می کند ولی Exclude گزینه هایی که در Refine Results انتخاب کردید را از جستجوی شما حذف کرده و بقیة نتایج را نشان می دهد. مثال می خواهید از لیست نتایجی که برای یک جستجو مشاهده می کنید رکوردهایی که از یک نویسنده خاص است را حذف کنید. در قسمت Results Refine نام آن نویسنده را انتخاب و گزینة Exclude را کلیک نمائید.

تصویر

مجلات اسکوپوس بیشتر از سایر مجلات در پذیرش گرفتن از دانشگاه های خارج از کشور امتیاز دارند و مزیت محسوب میشوند پس اگر میخواهید رد دانشگاه های خارج از کشور ادامه تحصیل دهید اقدام به چاپ مقاله در این مجلات کنید. 

لطفا امتیاز خود را ثبت کنید
1 5
  ارسال به دوستان:

در پاسخ به:
اختیاری
اختیاری (نمایش داده نخواهد شد)
ضروری
پرسش و دیدگاه شما
اختیاری
اختیاری (نمایش داده نخواهد شد)
ضروری
دیدگاه کاربران

خدمات سینا ترجمه


ترجمه تخصصی کتاب

ثبت سفارش

ترجمه تخصصی مقاله

ثبت سفارش

ترجمه تخصصی متن

ثبت سفارش

ترجمه انگلیسی به فارسی

ثبت سفارش

ویراستاری متن

ثبت سفارش

پارافریز

ثبت سفارش

فرمت بندی

ثبت سفارش

ترجمه تخصصی

ثبت سفارش

اینستاگرام تلگرام