سینا ترجمه
سینا ترجمه
خانه
وبلاگ
ورود

از کجا بفهمیم یک مجله ISI است؟

انتشار 26 مهر 1397
مطالعه 2 دقیقه

امروزه تعداد مجلات جعلی که ادعای isi بودن دارند افزایش پیدا کرده است. بنابراین باید روش تشخیص اصل یا جعلی بودن آنها را بدانیم.اگر مقاله در مجلات جعلی ثبت شود ارزش علمی ندارد

از کجا بفهمیم یک مجله ISI است؟

مجله ISI

امروزه تلاش برای نوشتن مقاله در بین محققین اساتید و دانشجویان افزایش پیدا کرده است.  همه محققین بعد از نوشتن مقاله در پی چاپ آن در یک مجله معتبر میباشند.از جمله مجلات معتبری که  شهرت بین المللی دارند مجلات isi هستند اما این امکان وجود دارد که مقاله شما در یک ژورنال ثبت شود با عنوان isi ولی جعلی باشد.برای اینکه در دام تله این مجلات جعلی نیفتیم باید آگاهی و شناخت دقیقی از این موسسه ومجلاتی که ارایه میدهد داشته باشیم . با روش های ساده تحقیق کنیم و بعد از اینکه از اصل بود آن مطمعن شدیم مقاله را در اختیارشان بگذاریم لیست مجلات isi توسط موسسه ای به نام تامسون رویتر همه ساله ارایه میشوند و در اختیار تمام محققان قرار میگیرند به مجلات منتشر شده در لیست این موسسه اصطلاحا isi گفته میشود .مجله ای که جز این لیست نباشد جعلی است و قابل اعتماد نیست.روش هایی برای تشخصی وجود دارد که یکی از آنها مراجعه به سایت تامسون رویترز میباشد راه های دیگری هم دارد که در این بخش برای شما خواهیم گفت. توجه داشته باشید که اگر مقاله شما در یک مجله جعلی چاپ شود هیچ ارزش علمی ندارد پس نهایت دقت را در اتخاب مجله مناسب برای مقاله اتان به کارگیرید:

تصویر

 

مراجعه به سایت موسسه تامسون رویترز

در این روش که از خود سایت تامسون رویترز استفاده کنیم ابتدا به ادرس www.thomsonreuters.com میرویم.و در قسمت جستجو ISSN وارد میکنیم که جستجو ها بر اساس ISSN باشند جستجو در این قسمت باعث میشود هم جستجو تخصصی باشد و هم به مشکل برنخوریم شماره ISSN را به درستی وارد کنید بین چهار رقم اول و چهار رقم آخر یک علامت(-)قرار داده شود.نتیجه شما اگر در یکی از موارد زیر یافت شد مجله فوق صحیح است.

  •  Science citation index expanded: SCIE
  • Social Science citation index
تصویر
 

تشخیص ISI بودن مجله با موتور جستجوی گوگل

از روش های ساده دیگر که میتوان برای تشخیص مجلات معتبر از جعلی، استفاده کرد، موتور های جستجوی گوگل میباشد.دراین بخش شما میتوانید عنوان مجله را جستحو کنید تا مطمعن شوید در لیست هست یا نه ابتدا مانند شکل زیر عنوان مجله را در داخل کاما وارد میکنید گوگل شما را به صفحه مورد نظر هدایت میکند اگر در این صفحه عنوان مورد نظر یافت شد یعنی مجله قابل اعتماد است و جعلی نیست.

 
تصویر
 
 
تصویر
 

نتیجه جستجوی شما میتواند مانند حالت فوق باشد اگر در این حالت نام مجله یافت نشد احتمال جعلی بود وجود دارد.

با این که این روش هم میتواند روش مناسبی باشد اما بهتر است از سایت خود تامسون رویترز بررسی کنید که اطمینان بیشتری داشته باشد. حالت دیگری هم وجود دارد که میتوان از سایت خود موسسه isi استفاده کرد. در بخش  Master Journal List بخش نوع سرچ (Search Type) را بر روی ISSN قرار دهید و در بخش Search Terms، شماره شناسه بین المللی (ISSN) مجله را وارد نمایید و بر روی Search کلیک نمایید. اگر مجله در موسسه ISI نمایه شده باشد در صفحه بعد مشخصات آن ظاهر می شود. و اگر چیزی ظاهر نشد و  پیغام " No matches found for the query" مشاهده کردید یعنی مجله مورد نظر شما در لیست نیست و جعلی است. اعتماد به موسسات معتبر چاپ و ترجمه مقاله همه این مشکلات را به کمترین حد کاهش میدهد و میتوانید مطمعن شوید که مقاله شما در کمترین زمان در معتبر ترین مجله ثبت خواهد شد .

لطفا امتیاز خود را ثبت کنید
1 5
  ارسال به دوستان:

در پاسخ به:
اختیاری
اختیاری (نمایش داده نخواهد شد)
ضروری
پرسش و دیدگاه شما
اختیاری
اختیاری (نمایش داده نخواهد شد)
ضروری
دیدگاه کاربران

خدمات سینا ترجمه


ترجمه تخصصی کتاب

ثبت سفارش

ترجمه تخصصی مقاله

ثبت سفارش

ترجمه تخصصی متن

ثبت سفارش

ترجمه انگلیسی به فارسی

ثبت سفارش

ویراستاری متن

ثبت سفارش

پارافریز

ثبت سفارش

فرمت بندی

ثبت سفارش

ترجمه تخصصی

ثبت سفارش

اینستاگرام تلگرام