سینا ترجمه
سینا ترجمه
خانه
وبلاگ
ورود

آزمون MHLE یا آزمون زبان وزارت بهداشت چیست؟

انتشار 17 خرداد 1400
مطالعه 4 دقیقه

آزمون MHLE در واقع آزمون زبانی است که توسط وزارت بهداشت برای سنجش میزان تسلط داوطلبان دکترای پزشکی تخصصی برگزار می‌شود. 

آزمون MHLE یا آزمون زبان وزارت بهداشت چیست؟

آزمون MHLE چیست؟

آزمون MHLE مخفف عبارت Ministry Health Language Examination به معنی آزمون وزارت، درمان و آموزش پزشکی است که جهت سنجش مهارت زبان انگلیسی داوطلبان متقاضی در رشته های پزشکی و پیراپزشکی داخل کشور برگزار می گردد.

داوطلبانی که قصد شرکت در دکتری تخصصی رشته های پزشکی و زیرمجموعه را دارند بایستی نمره قبولی در این آزمون را کسب نمایند. مدرک آزمون MHLE در دانشگاه ها و مؤسسات آموزش عالی پزشکی سراسر کشور عزیزمان مورد تائید می باشد. همچنین این آزمون پیش نیاز شرکت در آزمون جامع دکتری پزشکی تخصصی می باشد. آزمون MHLE به دو شیوه کاغذی و اینترنتی برگزار می شود.

تفاوت برگزاری آزمون MHLE به صورت کاغذی و اینترنتی

آزمون MHLE به دو شیوه کاغذی و اینترنتی برگزار می گردد که تفاوت این دو روش به صورت زیر می باشد:

  • در آزمون کاغذی داوطلب فقط یک بار می تواند فایل صوتی که از بلندگو پخش می شود را گوش کند اما داوطلب در آزمون اینترنتی می تواند چندین بار به فایل صوتی گوش کند و حتی آن را عقب و جلو کند.
  • تفاوت دوم در ترتیب پاسخ دادن به سؤالات می باشد به نحوی که در روش کاغذی داوطلب بایستی به همان ترتیب دفترچه به سؤالات پاسخ دهد اما در شیوه اینترنتی داوطلب می تواند به هر ترتیبی که میخواهد پاسخ دهید.

تفاوت MHLE با آزمون MSRT چیست؟

آزمون MSRT نیز جز آزمون های زبانی می باشد که به صورت گسترده در کشور برگزار میگردد. آزمون MSRT وزارت علوم برخلاف MHLE مختص تمامی دانشجویان است و برای رشته های غیرپزشکی مورد تایید می باشد.

مهارت های موردسنجش در آزمون MHLE

آزمون MHLE از چهار بخش و 100 سؤال تشکیل شده شده است. چهار بخش این آزمون شامل مهارت های شنیداری، گرامر، لغت و درک مطلب می باشد. قابل ذکر می باشد که این آزمون نمره منفی ندارد. در ادامه 4 بخش این آزمون را مورد بررسی قرار می دهیم.

مهارت شنیداری MHLE

بخش Listening یا شنیداری آزمون MHLE دارای 30 سؤال است. در ابتدا فایل صوتی کوتاهی پخش می شود و داطلب باید به سوالات تستی پاسخ دهد. در بخش شنیداری بلند نیز دو متن یکی به شیوه سخنرانی و یک مکالمه کوتاه پخش می شود. لحن هر دو متن آمریکایی می باشد. یادتان باشد در حالت ازمون کتبی تنها یک بار فایل صوتی پخش می شود پس باید به دقت به مکالمه ها گوش دهید.

بخش Vocabulary یا لغات انگلیسی

این بخش از 20 سؤال تشکیل شده است که دانش لغت داوطلب را مورد سنجش قرار میدهد. لغات این بخش صرفاً اصطلاحات پزشکی نیستند و حوزه های مختلفی از گردشگری، محیط زیست، فرهنگ تا اقتصاد و سیاست را تشکیل می دهند. در این بخش به مطالعه متن های عمومی یا کتاب های لغت اکتفا نکنید و دانش واژگان خود را در حوزه های مختلف افزایش دهید.

درک مطلب انگلیسی MHLE

در بخش درک مطالب باید به سؤالات مطرح شده از متن های دانشگاهی پاسخ داده شود. 4 متن در این بخش مورد پرسش قرار می گیرد و مجموع سؤالات 30 عدد می باشد. بیشتر متن ها تخصصی و در زمینه پزشکی هستند.

بخش Grammar آزمون MHLE

بخش ساختار یا گرامر انگلیسی آزمون 20 سؤال را شامب می شود. این سؤالات به صورت جای خالی و چندگزینه ای مطرح می شود که داوطلب باید پاسخ صحیح را در پاسخنامه وارد نماید.

حداقل نمره قبولی آزمون MHLE

برای قبولی در این آزمون باید حداقل نصف نمره یعنی 50 از 100 را کسب نمایید. آزمون MHLR در طول سال 6 بار برگزار می شو. برای ثبت نام و مشاهده نتایج آزمون کافی است به سایت www.sanjeshp.ir مراجعه کنید.

سؤالات رایج داوطلبان درباره آزمون MHLE

داوطلبان این آزمون ممکن است با سؤالات زیر روبه رو شوند.

  • آیا مدرک MHLE مورد تایید کشورهای خارجی نیز می باشد؟

این مدرک صرفاً برای دانشگاه های داخل کشور معتبر است و برای آزمون تخصصی پزشکی استفاده می شود.

  • آیا داوطلبان اعزام به خارج رشته پزشکی باید در این آزمون شرکت کنند؟

داوطلبانی که بورسیه وزارت بهداشت هستند و قصد تحصیل در خارج از کشور را دارند بایستی نمره لازم را در این آزمون به دست آورند.

  • آیا همه می توانند در این آزمون شرکت کنند؟

صرفاً داوطلبان متقاضی شرکت در دوره تخصصی پزشکی و رشته های زیرمجموعه در این آزمون شرکت می کنند و سایر رشته ها حق شرکت در آزمون را ندارند.

  • آیا داشتن مدرک تافل یا آیلتس می تواند جایگزینی برای این آزمون باشد؟

تمامی داوطلبان رشته های پزشکی و پیراپزشکی تخصصی دانشگاه های داخلی باید در این آزمون شرکت کنند. بنابراین داشتن سایر مدارک مثل تافل یا آیلتس نمی تواند جایگزینی برای آزمون MHLE باشد.

لطفا امتیاز خود را ثبت کنید
1 5
  ارسال به دوستان:

در پاسخ به:
اختیاری
اختیاری (نمایش داده نخواهد شد)
ضروری
پرسش و دیدگاه شما
اختیاری
اختیاری (نمایش داده نخواهد شد)
ضروری
دیدگاه کاربران

خدمات سینا ترجمه


ترجمه تخصصی کتاب

ثبت سفارش

ترجمه تخصصی مقاله

ثبت سفارش

ترجمه تخصصی متن

ثبت سفارش

ترجمه انگلیسی به فارسی

ثبت سفارش

ویراستاری متن

ثبت سفارش

پارافریز

ثبت سفارش

فرمت بندی

ثبت سفارش

ترجمه تخصصی

ثبت سفارش

اینستاگرام تلگرام