سینا ترجمه
سینا ترجمه
خانه
وبلاگ
ورود

با آزمون آیلتس آشنا شوید

انتشار 7 اردیبهشت 1397
مطالعه 3 دقیقه

آزمون آیلتس (IELTS)  یا The International English Language Testing System برای سنجش چهار مهارت اصلی Writing ،Listening،Reading و Speaking طراحی گشته است و به صورت سیستماتیک و کاملاً هدفمند به سنجش و ارزیابی این مهارت ‌ها می پردازد.

با آزمون آیلتس آشنا شوید

تاریخچه آیلتس

آیلتس که در ابتدا با نام (ELTS) شناخته می ‌شد برای اولین بار در سال ۱۹۸۰ توسط دانشگاه کمبریج و British Council طراحی و برگزار گردید. آزمون آیلتس آزمونی با فرمت و ساختار مبتکرانه است که انعکاسی از کاربرد زبان انگلیسی در دنیای واقعی می باشد و همین امر سبب تفاوت آشکار آن با سایر آزمون‌ ها گردید.

ابتدا تعداد شرکت کنندگان آزمون آیلتس خیلی کم بود به نحوی که در سال ۱۹۸۱ تنها ۴۰۰۰ نفر در این آزمون شرکت کردند و این تعداد در سال ۱۹۸۵ به ۱۰,۰۰۰ نفر رسید. تا اینکه در سال ۱۹۸۹ با پیوستن موسسه (IDP) استرالیا این آزمون چهره‌ای بین‌المللی گرفت و نام (IELTS) با اضافه شدن کلمه (International) برای این آزمون انتخاب گردید. این آزمون با فرمت سنجش چهار مهارت اصلی برگزار می ‌شد و هر ساله با رشد ۱۵ درصدی شرکت کنندگان همراه بوده است به طوری که در سال ۱۹۹۵ تعداد ۴۳,۰۰۰ نفر در ۲۱۰ مرکز آزمون در سراسر جهان در این فرآیند شرکت کردند. در حال حاضر آزمون آیلتس در بیش از ۱۴۰ کشور جهان و بالغ بر ۱۰۰۰ مرکز آزمون برگزار می‌شود.

چرا آزمون آیلتس مهم می باشد؟

در عصر حاضر در جهان به طور متوسط حدود ۲۰۲ میلیون آزمون برگزار می ‌گردد و در سراسر دنیا از جمله آمریکا دانشگاه ‌ها، مراکز آموزش مدرک آیلتس را به عنوان مرجع سنجش دانش زبانی، معتبر دانسته و آن را جایگزین مدرک تافل کرده‌اند. از دلایل موفقیت این آزمون و پذیرش و اقبال جهانی به آن در مقایسه با آزمون های مشابه دقت و سنجیدگی در نحوه طراحی و چیدمان سؤالات است. آزمون آیلتس نه تنها به سنجش دانش زبانی و  میزان سواد انگلیسی افراد می پردازد، بلکه با ساختاری منسجم و روشی علمی سطح آگاهی دیگر افراد را نیز ارزیابی می کند. مواردی نظیر دقت و سرعت عمل.
از دیگر ویژگی بارز آزمون آیلتس نحوه نمره دهی و مدل محاسبه نمره برای دو مهارت  Listening و Reading می باشد.

انواع آزمون آیلتس کدام است؟

این آزمون در چهار مرحله مورد بازبینی و ویرایش قرار گرفته است و در نهایت به شکل کنونی و در سه مدل آیلتس آکادمیک، آیلتس جنرال و آیلتس لایف اسکیلز درآمده است.

  • آیلتس آکادمیک برای آن دسته از متقاضیانی است که قصد ادامه تحصیل در مقطع کارشناسی و بالاتر دارند.
  • آیلتس جنرال برای آن دسته از متقاضیانی است که قصد مهاجرت به یکی از کشورهای انگلیسی زبان و یا تحصیل در مقاطع پایین‌تر از کارشناسی دارند.
  • آیلتس لایف اسکیلز برای متقاضیان دریافت ویزای Family Member  برای انگلستان می ‌باشد.

هر موسسه شرایط پذیرش متفاوتی دارد. در بعضی موارد هم آیلتس آکادمیک و هم جنرال از متقاضی پذیرفته می ‌شود. اگر مطمئن نیستید که در کدام نوع آزمون باید شرکت کنید، با مؤسسه مورد نظر تماس بگیرید و از شرایط مطلع گردید.

هر چهار مهارت زبان در آزمون آیلتس جنرال و آکادمیک سنجیده می ‌شود مگر این که به خاطر ناتوانی جسمی از یکی از مهارت‌ها، معاف شوید. مهارت‌های شنیداری و گفتاری در دو نوع آزمون جنرال و آکادمیک مشترک ولی بخش‌های خواندن و نوشتاری متفاوت می باشد. برای دریافت ویزای انگلستان حتما باید مدرک آیلتس مورد تایید انگلستان یا همان   UKVI  را دریافت کنید. UKVI یکی از انواع آزمون آیلتس نیست و نباید آن را با آزمون آیلتس لایف اسکیلز اشتباه گرفت. آیلتسUKVI  با مرکز برگزار کننده آزمون ارتباط داشته به نحوی که این مراکز باید مورد تایید دولت انگلستان باشد.

برای طراحی هر آزمون آیلتس و گزینش سؤالات، تیمی متشکل از یک روان‌شناس، یک جامعه‌شناس، چند کارشناس زبان‌شناسی، چند متخصص Testing و تعدادی از افراد با گویش ‌ها و لهجه ‌های متنوع جهت اجرای قسمت Listening باهم همکاری می‌ نمایند. بنابراین برای موفقیت در این آزمون لازم است تا به هر دو لهجه آمریکایی و بریتیش آشنایی داشته باشید و منابع خوبی را برای مطالعه خود انتخاب نمایید.

لطفا امتیاز خود را ثبت کنید
1 5
  ارسال به دوستان:

در پاسخ به:
اختیاری
اختیاری (نمایش داده نخواهد شد)
ضروری
پرسش و دیدگاه شما
اختیاری
اختیاری (نمایش داده نخواهد شد)
ضروری
دیدگاه کاربران

خدمات سینا ترجمه


ترجمه تخصصی کتاب

ثبت سفارش

ترجمه تخصصی مقاله

ثبت سفارش

ترجمه تخصصی متن

ثبت سفارش

ترجمه انگلیسی به فارسی

ثبت سفارش

ویراستاری متن

ثبت سفارش

پارافریز

ثبت سفارش

فرمت بندی

ثبت سفارش

ترجمه تخصصی

ثبت سفارش

اینستاگرام تلگرام