سینا ترجمه
سینا ترجمه
خانه
وبلاگ
ورود

با آزمون GRE آشنا شوید

انتشار 7 اردیبهشت 1397
مطالعه 4 دقیقه

آزمون GRE‌ آزمون سنجش توانایی تحصیلی متقاضیان در مقاطع عالی تحصیلی بوده و سه موضوع،مهارت محاسبات ریاضی، درک مطلب و هم چنین مقاله نویسی را ارزیابی می کند.

با آزمون GRE آشنا شوید

آزمون GRE‌  که مخفف Graduate Record Examination می باشد و از نظر بسیاری از شرکت کنندگان، آزمونی سخت و دشوار است زیرا در بخش درک مطلب، مقاله نویسی تحلیلی و عمومی، موضوعاتی مطرح می گردد که بسیاری از شرکت کنندگان در آزمون، قبلا با آن آشنایی نداشته اند. بخش ریاضیات که ۴۰ پرسش دارد، سوالات ریاضی در حد دبیرستان مطرح می گردد، اما به خاطر ارائه پرسش به زبان انگلیسی و نیاز به مهارت حل کردن در مدت کم، این بخش حتی برای دارندگان مدرک کارشناسی ارشد، با مشکل رو به رو می شود.

در بخش مترادف و متضاد که حتی دارندگان مدرک کارشناسی ارشد زبان شناسی انگلیسی (Linguistic) هم از درک برخی از کلمات عاجز هستند. اما با همه این اوصاف، متقاضیانی که حداقل ۶ ماه برای این آزمون وقت بگذارند، قادرند که نمره معقولی در آن کسب نمایند و دانشگاهی انتظار دریافت نمره بالای ۸۰ درصد از متقاضیان ندارد. اما کسب حداقل ۵۰ درصد نمره در هر مهارت، لازم تصور می شود.

GRE‌ چه فایده ای دارد؟

برخی معتقدند که این آزمون فایده زیادی ندارد و فقط وقت داوطلبان را تلف می نماید و در نهایت آن ها نمی توانند نمره خوبی کسب نمایند. با وجود دشواری این آزمون که اتفاقا اینترنتی هم برگزار می گردد مانند TOFEL IBT، این آزمون فوایدی دارد که به طور خلاصه عبارت اند از:

۱- تمام مطالب ریاضیاتی که در دبیرستان با آن آشنا شدید برای شما مرور می گردد.

۲- معادل انگلیسی تمام قواعد ریاضی، فرمول، شیوه حل مساله، اسامی اشکال ریاضی و ... را فرا خواهید گرفت که احتمالا در ادامه تحصیل با آن رو به رو خواهید شد.

۳- هزاران کلمه انگلیسی در متون آکادمیک را در طول فرآیند آمادگی برای آزمون یاد می گیرید.

۴- شیوه درک مطلب و تحلیل منطقی را فرا خواهید گرفت و این قضیه، تاثیر زیادی در درک مطلب حرفه ای و سریع شما در دوران تحصیل دارد.

۵- شیوه مقاله نویسی عمومی را از ساختار، فرم و شیوه پرداخت به موضوع و نتیجه گیری منطقی، یاد می گیرید.

۶- شیوه مقاله نویسی تحلیلی و انتقادی را که در بخش دوم آزمون مطرح می گردد، فرا خواهید گرفت و این مساله برای رشد فکری و قدرت مقاله نویسی در کورس های دانشگاهی موثر است. 

ساختار آزمون GRE و مدت زمان هر بخش

آزمون جی آر ای بیش از ۳ ساعت طول می کشد. به همین خاطر، خود را برای آزمونی نسبتا فشرده آماده کنید. بخش اول مربوط به پرسش ریاضی است که شامل ۲ بخش و هر بخش ۲۰ سوال دارد. مدت زمان این بخش، ۳۵ دقیقه است یعنی برای پاسخ به هر سوال، بیش از ۹۰ ثانیه وقت خواهید داشت.

در بخش درک مطلب که شامل دو بخش مجزا است، ۲۰ پرسش مطرح می شود و برای هر پرسش، ۱.۵ دقیقه وقت دارید.

برای بخش نوشتاری یا بخش موضوعی، ۳۰ دقیقه و بخش تحلیلی و استدلالی نیز ۳۰ دقیقه زمان دارید

توجه کنید که در بخش نوشتاری، به محض این که task1 به اتمام رسید، task2 آغاز می گردد و شما فرصتی برای نگهداری زمان برای نوشتن و ویرایش و جمع بندی ندارید و سیستم به طور اتوماتیک دسترسی شما را قطع می کند.

چه کسانی باید GRE بگیرند؟

چه کسانی نیازمند دریافت مدرک آزمون GRE هستند؟ آیا برای دانشگاه های اروپا نیز باید GRE داشت؟ آیا کسانی که می خواهند برای ادامه تحصیل به اروپا و آسیا و حتی اقیانوسیه بروند بهتر است در این آزمون شرکت نمایند؟ آیا کسانی که قصد دارند در مقطع کارشناسی ارشد و دکترا در بهترین دانشگاه های قاره سبز تحصیل کنند و بورس بگیرند باید این مدرک را بگیرند؟‌ آیا همه دانشگاه های آمریکا و کانادا نیازمند جی آر ای می باشند؟

بیشتر دانشگاه های آمریکا، برای مقطع مختلف تحصیلی از جمله کارشناسی ارشد و دکترا، از متقاضیان اپلای، مدرک GRE را درخواست می نمایند. البته دانشگاه هایی هم وجود دارد که بر اساس قواعد admission’s requirements، از متقاضیان تحصیل، مدرک جی آر ای را درخواست نمی کنند که این کالج ها و دانشگاه ها تعداد زیادی هم نمی باشند. در کانادا، دانشگاه هایی بیش تر از ایالات متحده وجود دارد که برای اپلای، نیازی به ارائه GRE نیست.

برای اپلای در مقاطع مختلف تحصیلی در قاره سبز نیز، مدرک جی آر ای نیاز نمی باشد و حتی برای بورس هم، داشتن این مدرک ذکر نمی گردد. اما به هر حال افرادی که این مدرک را در اختیارداشته باشند و نمره بالایی هم در آن کسب داشته باشند، شانس پذیرش تحصیلی با بورس آن ها بیشتر می شود، زیرا پذیرش و بورس در مقطع دکترا، بسیار رقابتی می باشد و short list ها با برررسی دقیق رزومه داوطلبان صورت می گیرد.

برای مقطع کارشناسی ارشد در قاره سبز و آسیا، اصلا نیازی به داشتن چنین مدرکی نیست و شاید داشتن آن هم خیلی برای دانشگاه ها برای اعطای پذیرش در مقطع کارشناسی ارشد به متقاضیان، اهمیتی نداشته باشد. مگر این که شما بخواهید در یکی از ۱۰۰ دانشگاه برتر دنیا تحصیل کنید که آن وقت اوضاع متفاوت است.

برای تحصیل در مقاطع کارشناسی ارشد و دکترا در نیوزلند و استرالیا هم، داشتن این مدرک از داوطلبان درخواست نمی گردد، اما داشتن آن شاید به عنوان امتیاز رقابتی (competitive advantage) برایapplication  شما در فرآیند پذیرش و بورسیه (scholarship) تلقی گردد.

لطفا امتیاز خود را ثبت کنید
1 5
  ارسال به دوستان:

در پاسخ به:
اختیاری
اختیاری (نمایش داده نخواهد شد)
ضروری
پرسش و دیدگاه شما
اختیاری
اختیاری (نمایش داده نخواهد شد)
ضروری
دیدگاه کاربران

خدمات سینا ترجمه


ترجمه تخصصی کتاب

ثبت سفارش

ترجمه تخصصی مقاله

ثبت سفارش

ترجمه تخصصی متن

ثبت سفارش

ترجمه انگلیسی به فارسی

ثبت سفارش

ویراستاری متن

ثبت سفارش

پارافریز

ثبت سفارش

فرمت بندی

ثبت سفارش

ترجمه تخصصی

ثبت سفارش

اینستاگرام تلگرام