سینا ترجمه
سینا ترجمه
خانه
وبلاگ
ورود

با آزمون MSRT آشنا شوید

انتشار 7 اردیبهشت 1397
مطالعه 2 دقیقه

آزمون زبان وزارت علوم و تحقیقات و فناوری، قبلا با نام MCHE مخفف Ministry of Culture and Higher Education شناخته شده بود ولی در سال های اخیر، با نام MSRT مخفف Ministry of Science Research and Technology شناخته می شود.

با آزمون MSRT آشنا شوید

اکثر دانشجویان متقاضی استفاده از بورس دکترا در خارج کشور از آن استقبال بی نظیری می نمایند و مورد تایید بیشتر دانشگاه های داخلی نیز می باشد. این آزمون برای دیگر داوطلبان هم می‌ تواند جذاب و مفید باشد زیرا هزینه شرکت در آن به نسبت آزمون های بین‌ المللی کمتر می باشد و دانشگاه‌ های داخلی اکثرا نمره آن را مورد تایید می دانند.

آزمون MSRT در سال ۱۰ بار برگزار می‌ گردد و شرکت در آزمون محدودیتی ندارد و در صورت عدم قبولی در یک دوره می‌توان در دوره‌ های بعد هم ثبت نام کرد تا به نمره دلخواه رسید. متقاضی در صورت انصراف از آزمون نمی تواند هزینه را پس بگیرد. نتایج آزمون یک هفته تا ده روز بعد از برگزاری آزمون اعلام می ‌گردد. این مدرک از زمان صدور در داخل کشور به مدت ۲ سال اعتبار داشته و در خارج از کشور فاقد اعتبار می باشد.

زمان بندی و تعداد پرسش های آزمون MSRT

این آزمون برای مصاحبه دانشگاه ها حداقل نمره ۵۰ را مورد قبول قرار می دهد، از سه بخش حاوی ۱۰۰ سوال تشکیل گشته که باید در مدت زمان ۱۰۰ دقیقه پاسخ داده شود:

الف- بخش شنیداری Listening Comprehension شامل ۳۰ سوال است.

ب- بخش گرامر و دستور زبان Structure and Written Expression شامل ۳۰ سوال است.

ج- بخش واژگان و درک مطلب reading comprehension شامل ۴۰ سوال است.

دفترچه سوالات در دو مرحله توزیع می گردد که بخش شنیداری جدا و در اول آزمون و دفترچه بخش دوم و سوم بعد از اتمام بخش شنیداری توزیع می شود.

راهنمای ثبت نام در آزمون MSRT

داوطلبان برای ثبت نام در آزمون MSRT باید اول در سامانه پروفایل بسازند و در صفحه ورودی سامانه روی گزینه ثبت نام کلیک کرده و فرم ثبت نام را به دقت تکمیل نمایند و بعد از تکمیل مشخصات، عکس جدید و تمام رخ و زمینه روشن و صفحه اول اصل شناسنامه و کارت ملی و آخرین مدرک تحصیلی را اسکن کرده و در پروفایل آپلود نمایند و طبق تاریخ هایی که در تقویم آزمون درج می گردد اقدام به ثبت نام کنند.

اول می بایست آزمون مورد نظر خود و حوزه انتخابی را رزرو کنند و سپس طبق مهلتی که سامانه به آن ها برای پرداخت هزینه آزمون می دهد اقدام کنند و پرداخت هزینه فقط به صورت آنلاین می باشد و بعد از پرداخت حتما باید کد رهگیری را یادداشت نمایند.

تائید مدارک توسط مدیر سامانه بعد از ساخت پروفایل توسط داوطلبان انجام می شود. در صورتی که که پروفایلتان تائید نشود دارای نقص محسوب می وشود  و نقص آن توسط مدیر سامانه در پروفایلتان در قسمت ارسال و دریافت پیام برای شما ارسال می گردد. در انتخاب تاریخ و حوزه آزمون دقت لازم را اعمال کنید، زیرا انصراف یا تغییر تاریخ و تغییر حوزه آزمون امکان پذیر نمی باشد.

لطفا امتیاز خود را ثبت کنید
1 5
  ارسال به دوستان:

در پاسخ به:
اختیاری
اختیاری (نمایش داده نخواهد شد)
ضروری
پرسش و دیدگاه شما
اختیاری
اختیاری (نمایش داده نخواهد شد)
ضروری
دیدگاه کاربران

خدمات سینا ترجمه


ترجمه تخصصی کتاب

ثبت سفارش

ترجمه تخصصی مقاله

ثبت سفارش

ترجمه تخصصی متن

ثبت سفارش

ترجمه انگلیسی به فارسی

ثبت سفارش

ویراستاری متن

ثبت سفارش

پارافریز

ثبت سفارش

فرمت بندی

ثبت سفارش

ترجمه تخصصی

ثبت سفارش

اینستاگرام تلگرام