سینا ترجمه
سینا ترجمه
خانه
وبلاگ
ورود

آشنایی با آزمون تولیمو

انتشار 25 خرداد 1397
مطالعه 4 دقیقه

آزمون زبان انگلیسی تولیمو  (TOLIMO)  یکی از مهم  ترین آزمون های زبان انگلیسی مورد نیاز برای متقاضیان تحصیل در دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی در سراسر جهان، می باشد.

آشنایی با آزمون تولیمو

دانشجویان و داوطلبان ادامه تحصیل در مقطع دکتری، در دانشگاه های داخلی و خارجی، بایستی در یکی از آزمون های زبان انگلیسی نمره قبولی را کسب نمایند تا علاوه بر تقویت رزومه تحصیلی خود ، اجازه شرکت در آزمون جامع دکتری را داشته باشند. ازمون ها مختلفی در این خصوص وجود دارد که بستگی به هدف داوطلب برای ادامه تحصیل انتخاب می شود. مثلا برای ورود به مقطع کارشناسی دانشگاه های انگلیسی زبان، معمولا آیلتس ۵.۵ آکادمیک یا تافل اینترنتی ۷۰ و برای وورد به مقاطع کارشناسی ارشد و دکترا، آیلتس ۶.۵ از ۹ یا تافل اینترنتی ۸۵ از ۱۲۰ مورد نیاز خواهد بود. اگر قصد تحصیل در دانشگاه های آمریکایی را دارید، مدرک GRE /GMAT هم باید ضمیمه APPLICATIN form شما می شود.
در ایران، داوطلبان ورود به مقطع دکترای تخصصی پزشکی یا داوطلبانی که قصد شرکت در آزمون PhD رشته های علوم انسانی، علوم فنی و مهندسی و هنر را دارند، معمولا در اختیار داشتن مدرک زبان از الزامات پذیرش در دانشگاه های داخل کشور است. معادل این آزمون ها در داخل کشور، آزمون های MHLE  و MSRT است. آزمون زبان اختصاصی که وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برگزار میکند، MHLE بوده و آزمونی که وزارت علوم، تحقیقات و فناوری برگزار می کند، MSRT نام دارد. اما مدارک این آزمون ها برای پذیرش دانشگاه های خارج کشور، قابل قبول نمی باشند. البته مدارک آزمون های بین المللی آیلتس و تافل برای تمامی دانشگاه های داخلی قابل قبول می باشد.

اما آزمون زبان دیگری که برخی از داوطلبان ملزم به گذراندن آن هستند، آزمون زبان تولیمو می باشد.

درباره تولیمو

تولیمو در واقع آزمون سنجش زبان داوطلبان ورود به مقاطع تحصیلات تکمیلی یا بورسیه اعزام به خارج می باشد که توسط سازمان سنجش و آموزش برگزار می گردد. آزمون پیشرفته زبان انگلیسی که برای تعیین سطح زبان دانشجویان ایرانی طراحی شده و ۱۴۰ سوال را داوطلب باید در عرض ۱۲۰ دقیقه پاسخ دهد.
شما می توانید در عرض 120 دقیقه به 140 سوال زبان پاسخ دهید. بخش صوتی شامل 50 سوال برای پاسخ در 35 دقیقه است. ساختار و نوشتار زبانی که شامل 40 سوال و 30 دقیقه و بخش درک 50 سوال است که باید در 55 دقیقه پاسخ داده شود. این ساختار مشابه MSRT است اما محدوده نمره کل 310 تا 677 است.
نمره بیش از 600 در نظر گرفته شده عالی است و نمره بین 520 و 600 نمره خوب است و بین 480 و 520 میانگین است. اگر نمره شما در آزمون مهارتهای زبان انگلیسی کمتر از 480 باشد، لازم نیست که سطح زبان را پذیرفته باشید و باید بیشتر به افزایش سطح دستور زبان و واژگان بپردازید.
 برای به دست آوردن نمره بهتر در بخش ToliMo Writing، شما باید در خصوص یک موضوع خاص، مقاله بنویسید .

نحوه ثبت نام در آزموند تولیمو

برای ثبت نام برای این آزمون، شما باید به سایت سازمان سنجش بروید و ثبت نام کنید. اگر داوطلبان قبلا ثبت نام کرده اند، نیازی به ایجاد حساب جدید ندارند و می توانند با حساب قبلی وارد سیستم شوند. پس از وارد شدن به سیستم، روی نام گزینه ثبت نام کلیک کنید تا تست مورد نظر شما نمایش داده شود. سپس، بین آزمون هایی که ثبت نام فعال دارند، پرداخت برای امتحان ثبت نام را انتخاب کنید. در صورت تساوی، هزینه ها بازپرداخت نخواهند شد.
48 ساعت قبل از آزمون، کارت ورود به جلسه در سایت قرار داده می شود که می توانید آن را پرینت بگیرید.

انصراف و اعلام نتایج تولیمو

اگر قصد دارید از آزمون انصراف دهید و درخواست شرکت در یک تاریخ آزمون دیگر را بدهید، تقاضای کتبی خود را به مدت حداکثر 15 روز قبل از آزمون بایستی اعلام نمایید تا اداره ثبت نام آن را لغو کند. 30 روز پس از آزمون، نتایج به سایت سازمان ارزیابی و مشخصات شما ارسال می شود.

تذکرات مهم

۱-در جلسه آزمون، سوالات بخش شنیداری فقط از بلندگو پخش می شود. داوطلبان می بایست با توجه به متن سوال که از بلندگو پخش می شود، نسبت به انتخاب یکی از ۴ گزینه که در رابطه با سوال مربوطه به این بخش درج گردیده اقدام کند. سوالات بخش شنیداری قابل تکرار نیست.

۲-هر دانشگاه، حد نصاب خاصی برای قبولی داوطلبان در آزمون تولیمو دارد.

برای موفقیت در آزمون تولیمو چه باید کرد؟

بهترین راه حل این است که سطح زبان انگلیسی و دامنه لغت و مدیریت مفاهیم در آزمون بالا برده شود.
تقویت مهارت های صوتی و نوشتاری دو موضوع مهم در آزمون است. به فیلم های زبان اصلی مگاه کنید.مقاله در موضوعات مختلف بنویسید و آن را تصحیح کنید تا بتوانید نمره خوبی در بخش نوشتاری و گوش دادن بگیرید.
برای افزایش مهارت در درک خواندن، باید مهارت های تست زنی خود را افزایش دهید. به ویژه در قسمت TRUE FALS. بنابراین، دایراه لغات خود را افزایش دهید.

لطفا امتیاز خود را ثبت کنید
1 5
  ارسال به دوستان:

در پاسخ به:
اختیاری
اختیاری (نمایش داده نخواهد شد)
ضروری
پرسش و دیدگاه شما
اختیاری
اختیاری (نمایش داده نخواهد شد)
ضروری
دیدگاه کاربران

خدمات سینا ترجمه


ترجمه تخصصی کتاب

ثبت سفارش

ترجمه تخصصی مقاله

ثبت سفارش

ترجمه تخصصی متن

ثبت سفارش

ترجمه انگلیسی به فارسی

ثبت سفارش

ویراستاری متن

ثبت سفارش

پارافریز

ثبت سفارش

فرمت بندی

ثبت سفارش

ترجمه تخصصی

ثبت سفارش

اینستاگرام تلگرام